• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie BMW M10

Auteur: robbie, gepost 3 juni 2007 om 17:34 – 107 Reacties

BMW M10

Hadden we eerder deze week al de primeur met een bericht over een aantal toekomstige modellen, we kunnen daar nu nog iets aan toevoegen. Al enige tijd doen verhalen de ronde over een nieuwe hardcore sportwagen van BMW. Een nieuw topmodel dat de strijd aan moet kunnen met Porsche, Ferrari en Lamborghini. Verschillende namen doen de ronde of het wordt Z9 of M10. Of wellicht komen ze allebei wel ;) .

Feit is dat er een paar mooie schetsen zijn opgedoken van de M10. En die doen mij in elk geval watertanden. Het is wel overduidelijk dat de tekenaar zich heeft laten inspireren door de Ferrari F430 en de Carrera GT. De M10 zal hoogstwaarschijnlijk gelijk voorzien worden van de opgekietelde 5 liter V10 met 520-530 pk zoals die straks ook in de M5/M6 zal liggen.

BMW M10

BMW M10

Impressies via autoblog.it. Ook zagen we hier nog een andere photoshop.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m10, Schetsen, Supercars

Vorig bericht: « Waarom ook niet? Een SUV cabrio
Volgend bericht: Asma CLS gespot! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alex zegt

    3 juni 2007 om 17:37

    Dat ziet er erg cool uit!!

    Login om te reageren
  2. bram zegt

    3 juni 2007 om 17:38

    ziet er idd niet verkeerd uit !!

    Login om te reageren
  3. Bob zegt

    3 juni 2007 om 17:38

    ik weet niet waarom maar ik moet meteen aan een ferrari 360 modena denken…? huhn….? maar hij ziet er voor de rest wel ok uit

    Login om te reageren
  4. impeh zegt

    3 juni 2007 om 17:40

    wow, wat een bak. Achterkant heeft wel wat weg van de r8.

    Login om te reageren
  5. Tim zegt

    3 juni 2007 om 17:43

    gewoon de stoelen van een f430/360

    Login om te reageren
  6. Wicked zegt

    3 juni 2007 om 17:44

    Zet maar hier op me oprit! Geil hoor :D

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    3 juni 2007 om 17:44

    Ik zou nog steeds voor de Ferrari gaan… Duitse ‘gründlichkeit’ hoort niet op een sportwagen vind ik, die horen meer op het gevoel te spelen… :|

    Login om te reageren
  8. Xemurai zegt

    3 juni 2007 om 17:45

    Oh my god!! Een masterpiece! :)

    Login om te reageren
  9. CooperS-lightningblue zegt

    3 juni 2007 om 17:45

    @Bob:
    Ja, dat had ik ook, maar dan geen 360, maar een Audi R8…

    Wel een stoer ding overigens!

    Login om te reageren
  10. Ewout zegt

    3 juni 2007 om 17:46

    @ Xemurai:
    Helemaal mee eens! Wat een ontzettend mooie wagen!!!

    Login om te reageren
  11. PieterA zegt

    3 juni 2007 om 17:47

    Ik zie het alleszins zitten zo’n hardcore sportwagen van BMW, met de motor kan het alleszins al niet fout gaan!

    Login om te reageren
  12. Brecht zegt

    3 juni 2007 om 17:48

    Is wel héél knap van BMW ///M.
    Ben benieuwd nadat ze de upgrade hebben gedaan van de motor of dat ze de 340 km/h halen, dat zou echt het toppunt zijn :)
    Alleen liefst niet weer dezelfde velgen zoals de M6 of M5(optie) het zijn mooie velgen ma je ziet ze te véél.

    Login om te reageren
  13. BMW Freak zegt

    3 juni 2007 om 17:54

    Godsamme, dit is nu eens een fijne bak

    Het enige probleem is dat hij wat weinig pk’s heeft ten opzichte van de concurrentie, dat kan een minpuntje zijn, maar wat een styling. Lijkt best veel op een ingekorte Carerra GT.
    Schitterend

    Login om te reageren
  14. michiel zegt

    3 juni 2007 om 17:55

    ik vind d`r niks aan alle prototype`s lijken op elkaar aleen een ander logo

    Login om te reageren
  15. Nick zegt

    3 juni 2007 om 17:56

    Extreem hoog Carrera GT en Gallardo gehalte, maar dat is niet erg, want deze twéé combineert zien er erg goed uit!

    Komt de 8-serie nog, met een evt. M8? And whatabout de M1?
    Een middenmotor M1 met de 4 liter V8 uit de M3 Coupe lijkt me veel interessanter dan dit.

    Login om te reageren
  16. Josje zegt

    3 juni 2007 om 17:59

    nee, deze impressie heeft weinig met BMW te maken, op de grill en de velgen na.

    Ik hoop dat BMW het wat meer bij eigen trekjes houdt.

    Login om te reageren
  17. evo zegt

    3 juni 2007 om 18:02

    Ik koop juist een M5 omdat ik dan een sportwagen in Hugo Boss-maatpak heb…

    Login om te reageren
  18. haagsesjonnie zegt

    3 juni 2007 om 18:02

    mooi maar dat is ook logisch aangezien het gewoon allemaal van ferrari en van de porsche carrera gt is overgenomen

    Login om te reageren
  19. Michael zegt

    3 juni 2007 om 18:03

    ehm ja hardstikke leuk deze ps, maar wat in hemelsnaam heeft het met bmw te maken? je gaat me niet vertellen dat dit door een designer van bmw is gedaan?
    Dit is gewoon een handige jongen geweest met een plaatje van een ferrari spyder. Mooi idee, maar niets te maken met de werkelijkheid.

    Login om te reageren
  20. haagsesjonnie zegt

    3 juni 2007 om 18:03

    gemixt met bmw z4m en bmwm6 dan wel he

    Login om te reageren
  21. Alec zegt

    3 juni 2007 om 18:09

    beetje teveel carrera GT…. beetje te weinig BMW….

    Login om te reageren
  22. Poekie Lauda zegt

    3 juni 2007 om 18:16

    Ziet er mooi uit, maar de inspiratiebronnen zijn een beetje oveerduidelijk.
    Hopelijk komt de V10 erin maar dan met 530 peekaa, om de concurrentie bij te houden ;)

    Login om te reageren
  23. Kobey zegt

    3 juni 2007 om 18:28

    ziet er zeker g0ed uit damnn r8 KILLER..!!!!!!!

    Login om te reageren
  24. huub Vanderlubbe zegt

    3 juni 2007 om 18:28

    Leuke autozonder de “Porsche GT” inlaten aan de zijkanten. Dit is voor een BMW gewoonweg te grof. Lucht-inlaten boven de stoelen, zoals bij de Formule 1 wagens uit de jaren zeventig en tachtig!

    Login om te reageren
  25. tdj zegt

    3 juni 2007 om 18:29

    En de BMW fanboys hier maar roepen dat andere merken achter BMW aan lopen..
    –edit: het is een impressie in hemelsnaam!–

    Login om te reageren
  26. Don zegt

    3 juni 2007 om 18:29

    BAH! lijkt met de f430! jammer jammer

    Login om te reageren
  27. DAT zegt

    3 juni 2007 om 18:31

    Wordt BMW een trendvolger i.p.v. een trendsetter?

    De M10 moet het antwoord zijn op de Audi R8.
    Net zoiets als de BMW CS, het antwoord van de BMW op de Mercedes CLS.
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/19/bmw-cs-concept

    Sinds de X5 geen origineel concept van BMW meer gezien.
    Prachtig allemaal, maar niet bijster origineel.

    Login om te reageren
  28. Alwood zegt

    3 juni 2007 om 18:37

    ziet er leuk uit. Maar ik vind dat BMW gewoon een hyper-car moet maken en niet een F430 concurrent. Ze moeten een M10 maken die alle huidige supercars de stront voor de ogen rijdt!!! Met een van de 5L V10 afgeleide 6,5 V12 bijvoorbeeld.

    Ze moeten gewoon weer ff laten zien dat ze zonder problemen een machine maken die al het andere te snel af is.

    Login om te reageren
  29. Mazzic zegt

    3 juni 2007 om 18:44

    Top top top!

    Login om te reageren
  30. Tristan zegt

    3 juni 2007 om 18:44

    Ohjee, het gezeur van wie wie copieert weer. lekker boeiend.

    Leuke schetsen, maar verreweg van realistisch, stond er niet pas geleden een beritcht dat bmw de motor voorin zou houden? als dat zo is kan deze schets niet, want bmw zal altijd de motor achter de voorwielen houden (daardoor grotere motorkap 1 serie), wat zorgt voor beter gewichtsverdeling. (in tegenstelling tot VAG die de motor veelste ver naar voren leggen “onderstuur” :r)

    Login om te reageren
  31. Mojo zegt

    3 juni 2007 om 18:44

    Kont lijkt op F430. Dus.

    Login om te reageren
  32. jasper zegt

    3 juni 2007 om 18:46

    ik had liever een nieuwe 8 serie gezien

    Login om te reageren
  33. ac zegt

    3 juni 2007 om 18:50

    EU HALLO, deze schetsen zijn ongeveer 2 jaar oud! Als ze niet nog ouder zijn!

    Login om te reageren
  34. stiggie zegt

    3 juni 2007 om 18:50

    is wel heel mooi maar ze zouden er dan een veel krachtige motor in moeten dan die in de m5 en in de m6 zit gewoon 1 met 600 pk of meer die motor van de m5 is leuk maar ze proppen wel overal in, en dat moet ze niet doe om in die klasse mee te komen lijkt maar ik denk dat zoiets niet binnen 3 jaar al op de weg rijdt en wat ALWOOD zegt gewoon een dikke v12 of gewoon een keer gek doen en er een v14 of v16 maar dan zal dit model wel aan gepast moeten worden. want met zo iets als een v14 of v16 heb geen concurentie en bmw heeft al genoeg concurentie. en dit model is best wel aardig maar chris moet gewoon weg bij bmw. hij doet het merk niet veel goed. voor dat hij er was was het merk een stuk beter maar jah zal dat ook binnen nu en eenpaar jaar gebeuren of ben ik nou de enige die die vind

    Login om te reageren
  35. Sysopje zegt

    3 juni 2007 om 18:53

    WOW :) Ziet er prachtig uit, ben benieuwd in hoeveel seconden je teller de 100 aanraakt, en wat de top is zonder begrenzing.

    Login om te reageren
  36. Jan zegt

    3 juni 2007 om 18:56

    Dit is gewoon autogeilheid ten top :D:P

    Login om te reageren
  37. Jonas zegt

    3 juni 2007 om 19:01

    Mmm carrera GT + Z4 snoetje?

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    3 juni 2007 om 19:01

    @Sysopje .. hallo wake up het is gewoon een twee dimensionaal tekeningetje .. en plaatjes gaan niet vooruit .. tenzij het heel hard waait natuurlijk.

    Login om te reageren
  39. beau92 zegt

    3 juni 2007 om 19:07

    Doe d’r maar drie van:P

    SUPERRR!

    Login om te reageren
  40. kruimeltje zegt

    3 juni 2007 om 19:11

    Wreed:D!!!
    In zo’n BMW durf ik wel voor de dag te komen hoor, jammer dat ik hem vast niet betalen kan.

    Login om te reageren
  41. jasper zegt

    3 juni 2007 om 19:22

    lijkt wel n NOBLE

    Login om te reageren
  42. jasper zegt

    3 juni 2007 om 19:23

    M15 dan he:P

    Login om te reageren
  43. binkie zegt

    3 juni 2007 om 19:28

    Dit ziet er echt mooi uit! Gaat helemaal de goede kant op als dit iets belooft voor BMW design van de nabije toekomst :D

    Login om te reageren
  44. Wat_een_gezeik zegt

    3 juni 2007 om 19:36

    waarom zie ik hier op het eerste gezicht een Porsche Carrera GT in???
    De voorkant niet, maar vanaf de spiegel naar achteren lijkt ie wel erg veel hoor.

    Niet doen zo, pas m aan zodat ie een stuk unieker word

    Login om te reageren
  45. Sysopje zegt

    3 juni 2007 om 19:38

    @lincoln,

    Ik bedoel de specs als de auto definitief af is. Hopelijk is het gewoon sarcasme en snap je ook wel dat ik dat bedoel :).

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    3 juni 2007 om 20:09

    Als die neus er maar een beetje op gaat lijken dan vind ik hem al geslaagd. Goede kans dat ie er ook zo gaat uitzien. Aangezien BMW zelf heeft aangegeven dat de toekomstige designrichting van BMW op de CS zal lijken. De rest van de auto mag trouwens wel wat fantasierijker.

    En ik zou het ook een misser vinden als ze de motor voorin zouden plaatsen. Dan krijg je toch als snel weer een snelle GT zoals de M6 of roadster zoals de Z8. Laat dat maar lekker aan de toekomstige Z9 over. En zet nu weer eens een èchte sportwagen op de weg zoals de legendarische M1.

    Login om te reageren
  47. youri zegt

    3 juni 2007 om 20:17

    super vet! Als deze echt op de markt zou komen dan moet er wel een andere motor in. Die m10 is echt super maar het kan nog veel gekker!

    Login om te reageren
  48. youri zegt

    3 juni 2007 om 20:17

    Ik bedoelde de V10 inplaats van M10…

    Login om te reageren
  49. Bentley zegt

    3 juni 2007 om 20:32

    Het enige wat hier bmw aan is, is het logo en de gril. Beemers zijn nu niet bepaald mijn favoriet, maar toch liever wat meer bmw gezien dan F430 de Carrera GT. De laatste tijd is het altijd toch net niet bij bmw. die Duitsers missen ziel, ze hebben alleen hun techniek. Als ze dan al wat uitstralen hebben dan is het omdat ze op iets anders lijken, zoals deze dan op Ferarri. Ze zijn niet lelijk, maar nu ook niet echte juweeltjes, zoals de Italiaanse en Britten.

    mvg Bentley

    Login om te reageren
  50. freek zegt

    3 juni 2007 om 20:47

    hmm een vinnig wagentje :) …maar het lijkt idd. wel op een aantal andere sportototjes

    Login om te reageren
  51. S AMG zegt

    3 juni 2007 om 21:05

    hmm echte exoten haal ik wel uit Italie, zulke auto’s moeten compleet gestoord zijn en dat kunnen Italianen(Ferrari en zeker Lamborghini) toch het beste. Zijn trouwens ook een stuk unieker, iets wat niet gezegd kan worden van deze impressie.

    Login om te reageren
  52. Marex zegt

    3 juni 2007 om 21:10

    Van mij mag hij zo de fabriek uit rijden, alleen met een iets andere achterkant, vooral de achterlampen.

    Login om te reageren
  53. Solstice zegt

    3 juni 2007 om 21:24

    Vind dit nogal tegenvallend, beetje nondescript modelletje. Haal het logo eraf en het kan vanalles zijn… Ik zou dit persoontje terugsturen naar de tekentafel/computer ware ik Adrian van Hooijdonk (hetgeen misschien gelukkig niet zo is ;-) ).

    Login om te reageren
  54. Bertuss zegt

    3 juni 2007 om 21:25

    Mja beetje zielige Carrera GT clone … kan het niet anders zeggen.

    Login om te reageren
  55. Vaste klant! zegt

    3 juni 2007 om 21:30

    Deze autoblog kunnen ze beter oudewijvenblog.nl gaan noemen!

    Al die onzin van ”ik vind het op dit lijken ik vind het op dat lijken”. Al dat gelul neemt niet weg dat dit gewoon een master impressie is van BMW –edit: even goed lezen, dit is geen impressie van BMW!-. Een oprechte supercar! BMW een trendvolger? Nou dacht het niet, zijn we nu ineens de BMW M1 uit de jaren zeventig vergeten? Komop jongens….. Deze superklassieker uit de jaren 70 bestond al ietsjes eerder dan de R8. ”In de jaren zeventig was audi nog een fietsenmerk en was toen in die tijd niet eens instaat om fantsoenlijke auto’s te bouwen”.

    Login om te reageren
  56. jordey zegt

    3 juni 2007 om 21:38

    kicke wagen,
    achterkant mag van mij wel wat anders. en de bumpers. die zijn dan wel een beetje te 2005.

    het zou me niet verbazen als het NIET de MV10 zou zijn. ik denk wel een V10 maar met 600 pk ofzo. beetje achter de SL 65 aan.

    Login om te reageren
  57. René zegt

    3 juni 2007 om 21:39

    Hieraan zie je nu echt waarvoor een BMW dient, een namaak Ferrari voor diegene die een echte niet kan betalen. bah!!! schande. Dat ze maar eens terug deftige wagens maken en geen zo’n Jonny-pimp-bakken. Dat logo heeft echt geen waarde meer voor mij, hoe kwaliteitsvol het ook mag zijn.

    Login om te reageren
  58. Rick dos zegt

    3 juni 2007 om 22:02

    @Bentley

    Maar wat wil je me nu wijsmaken dan? Dat een huidige Bentley wel een ziel heeft? En dat dat wel juweeltjes zijn?

    Login om te reageren
  59. Jochen zegt

    3 juni 2007 om 22:14

    Veel te veel carrera GT, wat hem direct wel mooi maakt… maar “net niet”.
    Mis de Beemer looks.

    Ik ben niet gecharmeerd van deze impressie.

    Login om te reageren
  60. speedlimit zegt

    3 juni 2007 om 22:14

    Coole bak…nu die achterlichten nog restylen want die zijn zo 3-serie…en precies,die zijn echt lelijk.
    Verder zie ik nog ’n vleugje lexus hierin…die koel/ventilatie openingen onder de achterlichten komen regelrecht van ’n Lexus LF-A vandaan.

    Login om te reageren
  61. TomRS6 zegt

    3 juni 2007 om 22:40

    BMW meats seat (headunits), Audi achterkant, Carrera model, Gallardo zijkant.

    Maar wees reeel, in elke auto is wat te vinden van een andere auto. Leuke impressie voor een Beamer

    Login om te reageren
  62. roberto zegt

    3 juni 2007 om 22:53

    Bmw details+ Carrera GT= M10, ziet er niet verkeerd uit

    Login om te reageren
  63. Bentley zegt

    3 juni 2007 om 22:55

    Waarschijnlijk gaat het over dat VAG gedoe, en de sommige knopjes die ook in de pheaton zitten. Nee Bentley’s zijn geen juweeltjes, Bentley’s zijn diskreet, eerder pareltjes dan. Rij er eens mee dan zal je de ziel wel vinden. Noem maar eens een paar merken aan een leek, bij Bentley en Rolls gaat de verbelding zijn gang, klasse. bij ferrari en lambo, over the top madness. Bij bmw, mersedes, audi, denken ze: goede wagens. Bij Alfa, jummm. Bij nobel en zanda, wie is dat. en maybach geeft niet ect geschiedenis, dus ook geen ziel. Wij autoliefhebbers zijn teveel bezig met autentic en het is een opgewaardeerde … . Zet eens een stapje achteruit, vergeet wat je van het merk weet. Kijk of de looks passen bij het logo en niet lijken op iets anders, daar zit de ziel. Ferrari, Lambo, Rolls, Bentley, BMW Z8 SL 300 dat heeft ziel. De sedans, A6, 5, E zullen altijd wel op elkaar lijken, dat is marketing en technisch ook wel logisch een sedan is een sadan en een hatch is een hatch. Gewoon past het plaatje en daar heb je de ziel. Dan alleen nog persoonlijk jou plaatje kiezen. Bmw M10, Audi R8, zijn dan misschien wel fantastische en leuke wagens, voor mij past het niet. Je hebt nu eenmaal trekpaarden, dravers, en springers en van de een kan je geen ander maken. Van een bmw maak je geen Exoot, nooit. net zoals aan semi-exoot geen trekpaard is (cayenne).
    slaapwel allemaal

    Login om te reageren
  64. Bentley zegt

    3 juni 2007 om 23:08

    Lees net even bij:

    @ vaste klant, inderdaad dertig jaar geleden! Nu is het wel eventjes anders. Audi en bmw hebben geen verschillen meer. je kiest welke je mooier vind, of heb je liever iets sportiever dan het zwaarder sturende quattro, maar super grip. Het is de grijze massa. PS Audi gaat al langer mee dan beemer 1899 tov 1913. En voor WOII was auto union de grootste, lag achter de oorlog aan de verkeerde kant van de muur. En Audi wordt opnieuw de grotere, de feiten zijn er.

    @Jochen: dat is het het moet charme hebben.

    Login om te reageren
  65. Gerrie zegt

    3 juni 2007 om 23:17

    achterkant heeft wat weg van Z4 , is niet zo super vinnek …. mocht wel ietsjes wijder vannachter en smallere lichten ofzo….

    voorkant is wel lekker M-power…die s wel te behouden

    grtz

    Login om te reageren
  66. ruud zegt

    3 juni 2007 om 23:33

    wel leuk maar gewoon exact de R8 alleen dan met een BMW logo er op
    de velgen zijn afkomstig van de M6 beetje jammer maar het productie model zal wel wat anders met zich mee brengen. vind wel dat ze in deze bak geen V10 moeten knallen omdat dat niet echt orgineel is. dat is ook het jammere van de R8 dat die motor rechtstreeks uit de RS4 komt. later zal er wel wat anders komen maar toch jammer omdat dit gewoon de simpele weg is. ps dit doen eigenlijk alle auto merken wel maar toch jammer !!

    Login om te reageren
  67. bubbel zegt

    3 juni 2007 om 23:34

    super mooie auto, zijn er al specs bekent?…

    wel jammer dat hij veel op de f430 lijkt. audi bmw en mercedes-benz zijn wel heel hard bezig om de keuze in het segment van de porsche 911 en ferrari f430 te vergroten. ik vind het niet erg:P:D

    Login om te reageren
  68. Rick dos zegt

    3 juni 2007 om 23:48

    @Bentley

    Uhm, het is duidelijk dat jij en ik twee verschillende visies hebben over het hebben van een ziel in een auto.

    Voor mij omvat het ziel hebben van een auto zoveel meer dan iets op een afstand bewonderen en kijken of het in een plaatje past.

    Laat me ook gelijk duidelijk zijn. Ik ben, zoals we dat op Autoblog noemen, een BMW fan, maar ik kan je nu al zeggen dat BMW 0,0% ziel heeft. Dit geldt echter in mijn optiek voor ALLE automerken. En waarom? Omdat tegenwoordig auto´s worden gemaakt net zoals een burger in een fastfoodrestaurant. We kiezen welke burger we lekker vinden, consumeren het bij de fleten en de volgende dag zijn we al vergeten of we het lekker vonden of niet.

    Zo ook hedendaagse auto´s. Een designer maakt een tekening in een computer. In eerste instantie een mooi ontwerp maar voordat we daadwerkelijk product zien hebben de marketing- en de accountants alweer roet in het eten gegooid. En wat krijgt de consument te zien? Precies de equivalent van de door mij zojuist beschreven burger.

    Een auto met een ziel is voor mij net zoiets als een goede wijn.
    Een auto met een ziel kun je niet zomaar even in de markt zetten. Dat heeft tijd nodig, dat moet rijpen, dat moet een body krijgen. En dat is waar de schoen wringt. Hedendaagse auto´s zijn wel mooi, maar krijgen niet de tijd op aan het rijpingsproces te voldoen. Een auto met een ziel mag ook imperfectheden hebben. Ik hoef niet te zien dat een naad zo nauw aansluit aan de body dat je nog niet eens een speld er tussen krijgt. Ik wil zien dat een ambachtelijk iemand zijn bloed zweet en tranen erin heeft gestoken om mensmogelijke perfectie te krijgen.

    Dit soort dingen en zoveel méér factoren zijn voor mij pas redenen om een auto te kwalificeren dat het een ziel heeft.

    En daarom nogmaals geen één merk heden ten dage heeft een auto met een ziel.

    Login om te reageren
  69. evo zegt

    4 juni 2007 om 00:14

    Mooi gesproken Rick dos, maar ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wilt. Je hebt het over: “En wat krijgt de consument te zien? Precies de equivalent van de door mij zojuist beschreven burger.”

    Maar goed, dat betekent dus wel dat de consument de auto lekker vindt smoelen, en dat de potentiële koper de auto ook daadwerkelijk koopt…

    Verder schrijf je dat auto’s met een ziel hebben voldaan aan het rijpingsproces. De auto’s zijn dus uitgerijpt, maar vervolgens mogen ze wel imperfectheden bezitten. En daarna moet een ambachtelijk iemand wel weer zijn BZ & T erin hebben gestoken om mensmogelijke perfectie te verkrijgen. Jaja… :S

    Login om te reageren
  70. Ron zegt

    4 juni 2007 om 00:15

    @Rick Dos: mooi gezegd, zo is het. Jij ben er vaak de oorzaak dat ik mijn reactie niet geef, gewoon omdat weer zie dat jij het punt al gemaakt heb :P

    Login om te reageren
  71. Pier zegt

    4 juni 2007 om 00:32

    Doe er maar een strik omheen :D

    Login om te reageren
  72. Rick dos zegt

    4 juni 2007 om 00:37

    @evo

    We hebben het hier over een auto met een ziel. Dat de consument hem lekker vind smoelen en dat de potentiele koper hem ook koopt wilt nog niet zeggen dat een auto een ziel heeft. Het zegt niets meer en niet minder dan dat het individu het mooi vindt.

    Zo ook een hamburger, Ja, het is lekker en het stilt ook een bepaalde honger. Maar geef mij maar liever een meerdere gangenmenu van een chefkok die daar jaren voor geleerd heeft.

    En ik zie dat je mijn stukje niet goed gelezen c.q. niet goed begrepen hebt.

    Want de woorden die je aanhaalt die trek je uit verband.

    ik zeg:

    “Een auto met een ziel mag ook imperfectheden hebben. Ik hoef niet te zien dat een naad zo nauw aansluit aan de body dat je nog niet eens een speld er tussen krijgt. Ik wil zien dat een ambachtelijk iemand zijn bloed zweet en tranen erin heeft gestoken om mensmogelijke perfectie te krijgen.”

    Iets dat uitgerijpt is hoeft niet 100% volmaakt te zijn. Ik zal je een nieuwtje vertellen perfectie bestaat niet in deze wereld. Alhoewel velen van ons denken dat wel te zijn.

    Je bent het toch ook met me eens dat een mens nooit de nauwkeurigheid kan halen van een geprogrameerde computer c.q. robot?
    En daarom dus ook mijn verwijzing naar een naad die nauwkeurig aansluit.

    En zoals ik al zei, dit zijn maar een paar voorbeelden van de dingen die ik wil zien in een auto voordat ik het wil betitelen een auto met een ziel.

    Begrijp je me nu waar ik naartoe wil?

    @Ron

    Bedankt! Als we dan toch dezelfde zienswijze hebben…..zullen we dan ff ploegendiensten maken? Kunnen we elkaar aflossen. :D :P

    Login om te reageren
  73. evo zegt

    4 juni 2007 om 01:04

    @Rick dos;

    Ik begrijp best waar je naartoe wilt, maar zoals jij het beschrijft is natuurlijk een onmogelijke opgave voor autofabrikanten. Jij “hoeft niet te zien dat een naad zo nauw aansluit aan de body dat je nog niet eens een speld er tussen krijgt. Ik wil zien dat een ambachtelijk iemand zijn bloed zweet en tranen erin heeft gestoken om mensmogelijke perfectie te krijgen.”, maar dat vindt natuurlijk lang niet iedereen. Autofabrikanten moeten ook meegaan, auto’s zo efficiënt en goedkoop mogelijk produceren en zoveel mogelijk auto’s op de weg zetten. Wat dat betreft is BMW nog juist één van de weinig merken die nog wel een beetje ziel heeft alleen dan op een andere manier. Een BMW is volledig strak afgewerkt, maar biedt tenminste nog wel een beetje die emotie die onder andere JIJ zoekt.

    Kijk, een auto met een ziel; dan zouden we bijvoorbeeld mijn Lancia Delta I aan kunnen halen. Rijdt voor geen meter als de motor koud is (hokkedebok), maar o zo lekker als dat Fiat-motortje eenmaal warm is. Nog een voorbeeld van zeven dagen geleden bij de APK. Ik had alles gecheckt en alles was OK. Kom ik aan bij die APK, zegt die APK-monteur; “Die rechterkoplamp doe ut nie hè…?” What the fuck, alles deed het perfect voordat ik naar die keuring ging. Afijn, beetje friemelen die week bij die koplamp en wat dingetjes doormeten, en na twee uurtjes had die koplamp weer zin om te branden (zonder eigenlijk bijzondere wijzingen aangebracht te hebben). Stiekem zijn dat toch wel mooie dingetjes van dat bakkie.

    Maar goed, daar zit huidig druk-druk-druk werkend Nederland natuurlijk helemaal niet op te wachten. Die willen altijd werkende auto’s, veel luxe aan boord en een fancy design. Ik ben het volledig met ze eens op één zeer belangrijk ding na: gebrek aan emotie. Aan die huidige auto’s is toch geen lol meer te beleven? Laatst nog vol goede moed in een 03-er Alfa Romeo 147 gestapt voor een ‘plankritje’ van zo’n 150km. Naast het feit dat ik de auto wel erg lekker vond sturen en lekker aan het gas vond hangen, zat er mijns inziens veel te weinig emotie in de auto. Trek er desnoods wat isolatiemateriaal van af, of laat dat schakelen wat moeilijker gaan!

    Kortom, ik vind al die huidige auto’s maar veels te veel op elkaar lijken. Een perfect afgewerkte auto vind ik prima, maar maak ik ‘m alsjeblieft toch eens wat bijzonderder. Een merk als Lamborghini kan ik daarom altijd erg waarderen, ook al worden daar in de toekomst de scherpe kantjes door Audi misschien ook nog wel te veel van afgeslepen…

    Login om te reageren
  74. Youri zegt

    4 juni 2007 om 03:08

    Heeft wat van de opel GT
    http://www.germancarfans.com/news/2060201.005/2060201.005.1M.jpg

    Login om te reageren
  75. niek zegt

    4 juni 2007 om 04:17

    Waar zijn de M-kiewen achter de voorwielen? Behalve het front, de velgen en de uitlaten zie ik er weinig M-igs in terug

    Een beetje een matige schets als je het mij vraagt. Heeft de tekenaar uberhaupt wel eens een bmw gezien? Dit lijkt meer op fantasietekening waar iemand twee blokjes op de voorkant heeft gekrabbelt.

    Login om te reageren
  76. aston v8 zegt

    4 juni 2007 om 07:20

    ziet er gaaf uit!!!!!!

    Login om te reageren
  77. bart vereycken zegt

    4 juni 2007 om 09:06

    heren,

    ik was dit weekend in Knokke op een bijeenkomst van 25 bmw m1’s.
    Dit is pas een wagen.
    Een echte designer zou beter van dit model een M10 maken!!!!
    Deze schetsen gelijken teveel op de F’s en Porsche ter sprake.
    Ontwerp lijkt gewoon gekopieerd. Ik ben dus niet onder de indruk.
    Is dit wel gemaakt door een BMW designer ????
    Of door één of andere snotneus?
    Sorry maar alleen de motor kan mij bekoren.
    Groet

    Bart

    Login om te reageren
  78. Hansie! zegt

    4 juni 2007 om 09:22

    Wel cool

    maar de ontwerper heeft totaaaaal geen inspiratie

    echt een hoop jat werk

    en dat vind ik (zeker voor een bmw) erg jammer.

    Login om te reageren
  79. luc zegt

    4 juni 2007 om 09:43

    een ferari met bmw erop, mooi hoor maar niet origineel

    Login om te reageren
  80. Sander zegt

    4 juni 2007 om 09:58

    Wow! Ziet er echt mooi uit!

    Alleen als dit de opvolger van de Z8 moet worden, dan zie ik dat nog niet zo. Z8 is ook zo verschrikkelijk mooi, daar valt bijna niet aan te tippen. Deze auto heeft niet, behalve de neus, iets echt herkenbaars van BMW. Als er een Porsche logo aan de achterkant stond had ik dat ook gelooft. Maar, toch wel een mooi concept!

    Login om te reageren
  81. bmw6cyl4live zegt

    4 juni 2007 om 10:10

    VET wanneer is ie te koop…!!! zijn er al specs bekend??? ziet er echt te VET uit. ik ga alvast sparen….

    Login om te reageren
  82. niels zegt

    4 juni 2007 om 11:08

    Hoog Toyota MR2 gehalte en Audi R8 BMW kan veel beter kwa desing denk ik de techniek zal wel super zijn.

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  83. Silverarrow zegt

    4 juni 2007 om 11:08

    Ziet er mooi uit, maar lijkt idd te veel op de F430 en Carrera GT. Hij heeft trouwens ook van die Lamborghini “roostertjes” onder de achterlichten.

    Login om te reageren
  84. phantom zegt

    4 juni 2007 om 12:17

    Dit word hem heus niet, geloof me.

    Login om te reageren
  85. YK zegt

    4 juni 2007 om 12:38

    @Rick dos

    Is het misschien daarom zo dat klassiekers juist klassiekers worden omdat ze zijn “gerijpt”. Misschien krijgt een auto pas een ziel als het wat ouder is, er is dan in geleefd, het heeft dan wat meegemaakt en daarna pas kan je volgens mij zeggen dat een auto een ziel krijgt. Daarna pas kan je die bepaalde auto niet meer vergeten en is het in je geheugen gegrift. Iedereen heeft die auto dan een beetje aan de tand kunnen voelen en weet het wat hij ervan kan verwachten, vooroordelen gelden dan niet meer.

    Login om te reageren
  86. ueberPKW zegt

    4 juni 2007 om 13:31

    vette bak, zou alleen willen dat er een v12 middenmotor in kwam te liggen, keep my fingers crossed…

    Login om te reageren
  87. alex zegt

    4 juni 2007 om 13:56

    kopie vd Carrera GT Porsche heeft veel meer uitstraling

    Login om te reageren
  88. Bentley zegt

    4 juni 2007 om 14:02

    Zoveel definities over ziel en uitstraling en klassiekers.

    Laat het er ons over eens zijn dat ze meer en meer hun eigen karakter verliezen. Bijvoorbeeld deze bmw ( is nu wel een impressie ) of de Q7 die is voor mij totaal geen audi veel te Amrikaans gestyld. De Gallardo gaat nu nog Qua lambo factor maar ze mogen niet verder gaan. De R8 heeft voor mij wel de audi lijn, maar Audi maakt geen exoten, maar dagdagelijkse deftige wagens. En ik geef wel to dat Bentley nog teert op oude roem, maar voor mij doen ze het nog altijd, net een onze belgische koning, heeft totaal geen beslissende functie meer, maar die magie is er nog altijd.

    En nu terug aan het werk, man man veel te veel te doen.

    Login om te reageren
  89. Bentley zegt

    4 juni 2007 om 14:03

    “net als onze” excuses

    Login om te reageren
  90. MurcieBoy zegt

    4 juni 2007 om 15:32

    ik dacht dat er bmw M10 staat en niet porsche carrera gt ;)

    Login om te reageren
  91. J. zegt

    4 juni 2007 om 16:14

    Ik zie auto’s liever met een dak er op, maar slecht ziet het er zeker niet uit.

    Login om te reageren
  92. TheEdge zegt

    4 juni 2007 om 17:00

    Ik zeg AAIT….lijkt nog wat op een Ferrari maar oke

    Login om te reageren
  93. hanz zegt

    4 juni 2007 om 17:53

    zeker niet slecht
    maar lijkt idd wel op een m6 cabrio met ferrari neigingen

    Login om te reageren
  94. Rijk zegt

    4 juni 2007 om 18:18

    hij lijkt, hij lijkt, elke auto heeft wel iets weg van een andere…

    alle vormen bumpers, deuren, lampen zijn al een keer gebruikt dus als je nu nog iets anders weet te verzinnen zal het vast er lelijk uitzien (de Fiat Multipla leek bijv letterlijk nergens op).

    Tis een brute bak!

    Login om te reageren
  95. Mister-E zegt

    4 juni 2007 om 18:44

    Beetje f430, beetje pontiac solstice, beetje farboud gts …. kortom kom toch maar met iets originelers af a.u.b!

    Login om te reageren
  96. Rick dos zegt

    4 juni 2007 om 19:19

    @evo

    Ik denk niet dat het voor een autofabrikant een onmogelijke opgave is om aan mijn “eisen” te voldoen. Het is immers in het verleden gebleken dat het wel degelijk kan.
    Ik begrijp heel goed dat een autofabrikant mee moet gaan om een auto zo goedkoop en zo efficient mogelijk te produceren en en in sommige gevallen te verkopen. Dat is nou eenmaal een feit dat ten grondslag ligt aan onze consumptiemaatschappij.

    Echter! Ben ik ook van mening dat de duurste auto´s die er nu rondrijden ook zielloos overkomen bij mij. Ja, het zijn mooie tot prachtige wagens, maar ze spreken niet. Er zit te weinig emotie tegenwoordig in het design zoals je ook zegt. Het lijkt net alsof de fantasie van de designer gekortwiekt wordt door de performance van z´n software c.q. computer. En alsof dat niet genoeg is zal een accountant ook nog eens z´n duit in het zakje doen.

    Wat ik wil zien is een combinatie van verschillende facetten bijv. zoals je al aangeeft emotie in het design, maar ook de geschiedenis (niet van het merk alleen maar ook hoe de auto tot stand is gekomen), ik wil dat de passie er van afspat, ik wil dat een auto mij een hele levensverhaal vertelt en dat ie daarmee z´n ziel bekrachtigd. Ik heb het hier niet over een uthopie, want ik weet dat ze bestaan. Denk bijv. aan een Ferrari 250 GTO, Bentley Blower etc etc. Voorbeelden genoeg maar probeer dat, wat ik bedoel, maar eens onder woorden te brengen.

    Ik begrijp dat je je Lancia een auto met een ziel vind hebben. Dat begrijp ik volkomen. Alleen is dit iets wat voor jou alleen geldt. En dat is niet wat ik met mijn “betoog” bedoel.
    Ik bedoel ermee te zeggen dat je een auto niet hoeft te bezitten, maar dat je bepaalde auto´s ziet en dat je weet dat zo´n auto een ziel heeft.

    Wat het laatste betreft ben ik het helemaal met je eens. Lambo vind ik ook mooi, maar het is niet meer wat het ooit was.

    Login om te reageren
  97. Joppiesaus zegt

    5 juni 2007 om 07:45

    Er zit ook een beetje Audi R8 in kijk maar naar de achterkant er zitten ook luchtroosters onder de achterlichten. Zoals hij nu is mogen er nog wat vette velgen onder en een dikkere uitlaat.

    Login om te reageren
  98. DJD zegt

    5 juni 2007 om 21:05

    hmmmm, de koplamen passen niet bij de rest vind ik maar voor de rest vind ik dit ding echt superRRRRRRR

    Login om te reageren
  99. CSL zegt

    6 juni 2007 om 00:18

    laten ze maar beter zoiets nemen:

    Login om te reageren
  100. Tomas zegt

    7 juni 2007 om 15:18

    beetje goedkoop… bmw moet met eigen wagen komen, en niet een gallardo immitatie….

    Login om te reageren
  101. M3freak zegt

    9 juni 2007 om 23:23

    Mooi of niet, meningen zijn er genoeg maar wanneer zoiets voor je deur staat en je hebt er de sleutels en de nodige papieren van in je bezit ,valt zeker voor 95% al het negatieve hierover weg. Ps: voor mij 1 in diamantzwart aub.

    Login om te reageren
  102. wim zegt

    10 juni 2007 om 21:06

    dees wage is cker wel mooi, alleen wel goedkoop dat het uit een tijdschrift is gehaald,(dat zie je overduidelijk) xD

    Login om te reageren
  103. Racer X zegt

    11 juni 2007 om 22:11

    Gaaf ontwerp, nu alleen nog even dat S70 V12 blok afstoffen!

    Login om te reageren
  104. BMW 850i E31 zegt

    3 september 2007 om 16:39

    Waanzinnig mooi!!

    Login om te reageren
  105. 760Li zegt

    26 september 2007 om 21:25

    PRACHTIG!! Geen andere woorden ervoor.

    Login om te reageren
  106. carrera zegt

    12 oktober 2007 om 07:09

    ik vindt het veel weg hebben van porsche carrera gt :p

    Login om te reageren
  107. HondaPower zegt

    25 april 2008 om 16:50

    Pff saai en erg standard…..gaap

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North