• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie van de Ferrari Pininfarina Enzo 612 P4/5

Auteur: autoblogger, gepost 30 maart 2006 om 18:38 – 24 Reacties

Ferrari Pininfarina


Michiel van den Brink heeft voor Autovisie een impressie geshopt van de op maat te maken Ferrari 612 P4/5. Zoals we reeds eerder schreven gaat het om een opdracht van een welgestelde Amerikaan (Glickenhaus) aan Pininfarina om op basis van een Enzo een compleet nieuw model te bouwen. De auto zal gepresenteerd worden op het concours van Pebble Beach in Augustus.

Michiel liet in de comments weten dat hij de echte foto’s al heeft gezien. Hij was “echt even sprakeloos” en de wagen zal er volgens hem meer als een echte Ferrari uit gaan zien dan de Enzo ooit gedaan heeft!

Bovenstaande impressie is trouwens gemaakt voordat Michiel de echte foto’s had gezien. Leuk detail is volgens hem dat de wagen wielen krijgt van carbon en dat bij het uiteindelijke model de uitlaten op een wel heel speciale plek komen…

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Voor zo weinig scoor je dezer dagen een Ferrari 612

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

enzo, Ferrari, james-glickenhaus, p4-5, pininfarina, Schetsen, Supercars

Vorig bericht: « Eerst een Enzo crashen, nu ook SLR verliezen
Volgend bericht: Pimpin’ the Rolls-Royce: no-go area »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    30 maart 2006 om 18:50

    gaan ze de uitlaten op de achterste wielkassen plaatsen?

    Login om te reageren
  2. Christoff zegt

    30 maart 2006 om 19:12

    ik vind dit autotje wal mooi

    Login om te reageren
  3. Bol zegt

    30 maart 2006 om 19:53

    tja als je de knaken hebt en je wil wat anders dan zo’n hoekig ‘normaal’ enzootje dan zou ik ook bij Pininfarina aankloppen..
    Goed werk trouwens die impressie, zou me weinig verbazen als hij er ongeveer zo uit komt te zien..

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    30 maart 2006 om 20:03

    hier word ik wel heel nieuwsgierig van. ik gok erop dat de uitlaten achter de stoelen omhoog komt :-P

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    30 maart 2006 om 20:07

    Misschien komen die uitlaten wel op de plek van de achterlichten, zoals bij de fxx?

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    30 maart 2006 om 21:24

    Ik neem aan dat de auto er nogal anders uit ziet, anders was Michiel vast niet erg onder de indruk geweest van de echte auto…..

    Login om te reageren
  7. Jacco zegt

    30 maart 2006 om 21:29

    laat maar komen

    Login om te reageren
  8. Rits zegt

    30 maart 2006 om 22:15

    Doe mij maar gewoon de Enzo.

    Login om te reageren
  9. Michiel van den Brink zegt

    30 maart 2006 om 23:12

    Doe maar gewoon de Enzo?
    Wacht maar tot je de 612 P4/5 straks in Augustus te zien krijgt!
    Ik verwacht dat vanaf dan alle Enzo-eigenaren bij Pininfarina aan gaan kloppen om hun eigen auto om te laten bouwen.
    James Glickenhaus heeft het handig bekeken, want de rechten van het design van zijn auto liggen volledig bij hem.
    Als er straks iemand net zo’n auto wil laten bouwen, dan zullen ze eerst langs hem moeten en waarschijnlijk een fiks bedrag op James’ rekening moeten storten.
    Zo weet hij zijn eigen exemplaar mooi exclusief te houden!

    Login om te reageren
  10. tim zegt

    30 maart 2006 om 23:40

    Rits vind denk ik net als ik deze impressie niet mooi, dus op basis daarvan zegt hij (en ik overigens ook) Doe mij maar gewoon de enzo

    Login om te reageren
  11. spykervotip zegt

    30 maart 2006 om 23:41

    komen de uitlaten aan de voorkant?:P

    Login om te reageren
  12. Hoekstra zegt

    31 maart 2006 om 00:03

    Ik gok dat de uitlaten net als in de formule 1 als een soort schoorsteentjes achter op het boddywork zijn gemonteerd…

    Login om te reageren
  13. Rits zegt

    31 maart 2006 om 18:21

    Helemaal juist Tim:-)

    [guote]Wacht maar tot je de 612 P4/5 straks in Augustus te zien krijgt!

    Ja ik ben benieuwd maar op dit moment kies ik liever voor de Enzo

    Login om te reageren
  14. Mr F. zegt

    1 april 2006 om 16:18

    Ik ben ook zeer benieuwd

    ik denk dat de uitlaten onder in het midden komt al a F40
    (net zo als de eerste tekening van pininfarina van de Enzo)

    Login om te reageren
  15. remy zegt

    2 april 2006 om 21:10

    lol, kga messchien naar Pebble Beach.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    17 juli 2006 om 20:54

    ik heb wat foto’s gevonden op lefthlanenews

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    18 juli 2006 om 10:40

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    19 juli 2006 om 14:13

    hier issie dan eindelijk!

    Voor meer, kijk op http://www.leftlanenews.com/2006/07/19/ferrari-p-45-by-pininfarina-revealed/

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    19 juli 2006 om 14:27

    Die hebben ze vast weer van één of ander forum (ferrarichat?) gejat en een eigen logo overheen geplakt…

    Anyway, de wagen ziet er strak uit! Big props!
    Ik heb de enzo overigens nooit echt mooi gevonden, maar dit wel!

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    19 juli 2006 om 14:37

    ik had meer detail verwacht, ben eigenlijk beetje teleurgesteld

    Login om te reageren
  21. Michiel van den Brink zegt

    19 juli 2006 om 14:44

    Zie:
    http://www.autovisie.nl/redactioneel/nieuws/archief/enzo_p4_glickenhaus/index.xml
    @autoblogger: dit is toch wel een nieuw artikel waardig?

    Deze foto’s zijn door James zelf op Ferrarichat.com vrijgegeven.
    Rotstreek van leftlanenews om hun eigen naam erop te plakken.

    Het Amerikaans Car & Driver had de primeur om een artikel te maken over de ontwikkeling van deze auto.
    Een lezer had een plaatje gescand en op internet gepost en om de schade te beperken heeft James zelf deze foto’s van de eerste 1:1 mockup van een paar maanden geleden geplaatst.
    De auto is bijna klaar en James heeft de eerste proefrit al gemaakt.
    De body wordt op dit moment afgelakt in deep blood red.

    De echte auto ziet er toch nog weer spannender en transparanter uit dan deze mockup.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    19 juli 2006 om 14:47

    misschien komt ie van http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=2830 ??

    Login om te reageren
  23. jan de bie zegt

    9 oktober 2006 om 13:36

    Waar kun je dit “vliegtuig” kopen? FF spaarpot legen en er op uit.

    Login om te reageren
  24. Michiel_vd_Brink zegt

    9 oktober 2006 om 14:22

    @jan de bie: deze autop is niet te koop.
    Het is en blijft een one-off.
    De eigenaar bezit de designrechten en is niet van plan anderen toestemming te verlenen om eenzelfde auto te bouwen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North