• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressies Lotus Esprit en Excel

Auteur: Dennis, gepost 21 augustus 2006 om 22:12 – 28 Reacties

Lotus Esprit Impression Michiel van den Brink


Voor ons schrijft Michiel van den Brink wekelijks een stukje verplicht leesvoer en voor Autovisie maakt Michiel strakke impressies. Van de hand van de meester ditmaal een impressie van de Lotus Esprit en de Lotus Excel.

Autovisie vroeg aan Michael Kimberley, de nieuwe CEO van Lotus, of de nieuwe Esprit op de oer-Esprit zal lijken, maar daarop werd ontwijkend geantwoord met: “Zou kunnen”. Volgens Kimberley wordt de Esprit een V8 met middenmotor die snel op het gas reageert en graag toeren maakt. Daarnaast zijn de drie belangrijkste eigenschappen:
1. het uiterlijk, dat wil zeggen, de WOW!-factor.
2. de zitpositie
3. de prestaties

Tussen de huidige Elise en de nieuwe Esprit zal straks nog een gaatje zijn voor een Lotus voor dagelijks gebruik. Een auto met de kenmerkende Lotus-rijeigenschappen, in de geest van de Excel, maar dan met de motor achterin. Dit moet een 2+2 model worden, met een makkelijke in- en uitstap en meer comfort, aldus Kimberley.

Ik zeg: Laat maar doorkomen!

Lotus Excel Impression Michiel van den Brink

Ook interessant!

  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

esprit, Lotus, Schetsen, Supercars

Vorig bericht: « Seat Altea XL station
Volgend bericht: Mini-Alfa gaat Junior heten »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo zegt

    21 augustus 2006 om 22:19

    mooi doed me denken aan de toyota celica

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    21 augustus 2006 om 22:19

    Die lotus esprit impressie is wel héél verschillend tegenover die vorige impressie !
    De esprit van de vorige impressie had wat weg van een gallardo en een F430.

    Login om te reageren
  3. JeffreyG zegt

    21 augustus 2006 om 22:37

    impressies impressies
    zijn er geen scoops ofzo? :?
    ik geloof het allemaal pas zodra ik de scoops en misschien zelfs wel de gelekte foto’s zie ;)

    Login om te reageren
  4. Michiel_vd_Brink zegt

    21 augustus 2006 om 22:39

    Nope, er zijn nog geen scoops, behalve een grijze mule van een oude Esprit.
    Maar raden, gokken en fantaseren zijn ook leuke bezigheden. ;)

    Login om te reageren
  5. LPH zegt

    21 augustus 2006 om 22:43

    mooi, maar ze moeten wel ff de naamgeving omslaan, want ik rijd niet in een lotus rekenprogramma

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    21 augustus 2006 om 22:53

    die eerste lijkt op een mislukte gallardo (sorry michiel ;-) , maar jij beslist niet hoe ze eruit zien )

    en lotus excel? komt daar een procesje van met microsoft?

    Login om te reageren
  7. Michiel_vd_Brink zegt

    21 augustus 2006 om 22:58

    De Lotus Excel reed al rond voordat het computerprogramma bestond.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    21 augustus 2006 om 23:13

    Vind ze erg goed gelukt! Ditmaal inderdaad geen Gallardo-basis;)

    Login om te reageren
  9. Remco zegt

    21 augustus 2006 om 23:18

    Eerste plaatje is mooi, maar de tweede niet. Sorry, maar die vorige vond ik persoonlijk mooier. Die zag er gewoon agressief uit, met hier en daar kenmerken van Lamborghini en Carrera GT. Maar dat is ook maar mijn mening.

    Login om te reageren
  10. fubar zegt

    21 augustus 2006 om 23:18

    mislukte gallardo?? vind m wel erg mooi en in testauto lag mercedes slr blok whaha

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    21 augustus 2006 om 23:18

    wel leuk, maar ik verwacht eigenlijk een auto die bijna uit één stuk bestaat, dus minder: een neus, een middenstuk en een kont…

    zeg maar een hoekige monobody sportwagen

    Login om te reageren
  12. Bram zegt

    22 augustus 2006 om 01:05

    wew, die esprit is prachtig :) nu hopen dat ie in ’t echt er ook zo uit gaat zien! Wel opvallend hoekig trouwens..

    Login om te reageren
  13. smaakversterker zegt

    22 augustus 2006 om 01:18

    Chapeau voor Michiel, bijna in het niets tastend en toch met zulke hoogstwaarschijnlijke tekeningen voor de dag komen geeft blijk van heel gezond talent, heel mooi echt.

    Login om te reageren
  14. Eric zegt

    22 augustus 2006 om 07:40

    Wanneer deze op de markt komt in 2008 kunnen de jongens van “007” nogeens switchen naar een Lotus i.p.v. een AM.

    Hopelijk maken ze van de nieuwe Lotus ook een onderzeeër!!!

    Nog geen fotobewerkingen te vinden met “photoshoot”?

    Login om te reageren
  15. Benny zegt

    22 augustus 2006 om 09:08

    De eerste foto ziet er inderdaad mooi uit zeg ! Nu maar hopen dat Autovisie gelijk heeft.

    Login om te reageren
  16. Hans zegt

    22 augustus 2006 om 09:57

    Welk moederbedrijf heeft Lotus eigenlijk? Of is het merk nog zelfstandig…?

    Login om te reageren
  17. donaldduck zegt

    22 augustus 2006 om 11:16

    Proton
    merk uit Malysia

    Login om te reageren
  18. Dink zegt

    22 augustus 2006 om 11:48

    Ik droom van een Lotus met de motor voorin . . .

    De AutoVisie had ik al. Zag laatst een 2+2 Mondial . . . hint, hint.

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    22 augustus 2006 om 12:35

    ‘Lotus met de motor voorin…’

    Een nieuwe Elite! :)

    Of nog mooier:

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    22 augustus 2006 om 12:37

    … maar die laatste (oudste) Elite is natuurlijk geen 2+2.

    Login om te reageren
  21. Dink zegt

    22 augustus 2006 om 12:38

    Juist Wim, wij begrijpen elkaar. Een 250 pk turbo Toyota erin . . . RWD en

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    22 augustus 2006 om 12:42

    Hou op! Ik begin te kwijlen! ;)
    Zo’n ‘wedge’ Elite heb ik mezelf beloofd.
    Weet nog niet wanneer ik ’t me kan veroorloven, maar ik vind ’t een gave auto.
    Wel heel afhankelijk van de kleur. Rood vind ik bijvoorbeeld erg lelijk.

    Login om te reageren
  23. Dink zegt

    22 augustus 2006 om 14:27

    Lavender . . . :lick:

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    22 augustus 2006 om 19:58

    Mmmm… Een echte S2.2…
    Gunmetal of een andere donkerdere kleur graag!
    De Esprit voor de familie. Lijkt me een geweldige auto.

    (ai, zo spiksplinternieuw is rood toch niet zo heel lelijk…)

    Ze kosten zo goed als niks. Niemand wil ze hebben. Ik ben er overigens nog geen tegengekomen met het stuur aan de linkerkant… :(

    Login om te reageren
  25. Koen zegt

    22 augustus 2006 om 20:12

    Bijzonder fijn was ook de aankondiging dat Lotus weer beretrek heeft om een supersaloon a la Lotus Omega wil gaan produceren.

    En dat ze bij de nieuwe Esprit meer aandacht gaan geven aan de zitpositie is ook goed nieuws, want in de oude kon alleen Colin Chapman fatsoenlijk zitten. Daar moet je echt de houding van een poepende gorilla in aannemen wil je al je lichaamsdelen een beetje kwijt kunnen.

    De oude esprit maakte destijds gehakt van de bijna twee maal zo dure Ferrari’s met 8 cylinders. Als ze bij Lotus ook nog een keer snappen dat je het niet alleen moet maken, maar dat je dat ook aan de wereld moet vertellen (Het woord marketing kennen ze niet in Hethel), dan kan de Italiaanse concurrentie de borst natmaken.

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    22 augustus 2006 om 20:22

    … poepende gorilla… :)

    Ik kan bijna niet wachten op de nieuwe Lotussen…

    In the meanwhile:
    http://www.mobile.de/SIDH2F4mDpUhAsfijRjJW.YqQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1156274077A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A5%81G-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100A6E15900BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=4&id=11111111217250265&

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    22 augustus 2006 om 20:34

    Ai, deze is iets prijziger:
    http://www.classicdriver.com/uk/find/4100_results.asp?bsubmit=true&lmodelflag=10359&lmanufacturer=10074&whatbutton.x=0&page=0&lCarID=1718800

    Fok, wat mooi. Lekker klein motortje erin . . .

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    22 augustus 2006 om 20:38

    We gaan wel wat off topic, maar ja, zo’n eerste model Elite is een wonderschone auto.
    Coventry Climax 1200 cc motortje er in. Dat ding loopt zowat 200 en kan een gemiddelde van 1:20 halen. :cloud9:
    Die Elite staat in mijn lijstje van mooiste auto’s ooit gebouwd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North