Waarom twee modelnamen in de titel? Omdat er nogal wat verwarring is ontstaan over de benaming van de coupévariant van de nieuwe 3 Serie. Eerst zou hij 4 Serie gaan heten, nu wordt het weer gewoon 3 Serie terwijl andere carrosserievarianten weer wél worden omgedoopt tot 4 Serie. Snapt u het nog?
We horen al enige tijd dat de naam ‘3 Serie Coupé‘ gaat verdwijnen en plaats zal maken voor de terminologie ‘4 Serie‘ zodra deze nieuwe variant wordt onthuld. Schokkend! Dit had dan ook een stortvloed aan verontwaardigde reacties als gevolg, en BMW denkt er nu zelf ook iets anders over. Volgens insiders gaat de nieuwe 3 Serie Coupé (F32) namelijk opeens weer gewoon als 3 Serie Coupé door het leven.
Komt er dan nog wel een 4 Serie op de markt? You bet your ass it will! BMW wacht daar alleen nog even mee. Als de nieuwe 3 Serie Coupé op de markt komt (tweede helft van 2013) is de volgende stap om de cabrioversie van de 3 Serie te onthullen. En je raadt het al: die krijgt wél de naam 4 Serie mee. Vervolgens komt er ook een Gran Coupé-versie op de markt die eveneens ‘4 Serie’ op de achterkant geplakt krijgt. Gewoon, om het lekker onoverzichtelijk te houden. Maar meer omdat ze de naam ‘M3’ nog te heilig vinden. En zo creëert BMW wel een mooie overgangssituatie voor latere modellen die vanaf het begin óf 3 Serie danwel 4 Serie heten.
De line-up ziet er dus als volgt uit in de toekomst, mochten de geruchten kloppen:
- 3 Serie Sedan (F30) [2011]
- 3 Serie Touring (F31) [2012]
- 3 Serie GT (F34) [??]
- 3 Serie Coupé (F32) [2013]
- 4 Serie Cabrio (F33) [2014]
- 4 Serie Gran Coupe/GT (F35) [2015]
Goed, terug naar de impressie van Wildspeed. Het is een mix van de meest recente spyshots van de 3 Serie Coupé (F32), gecombineerd met inside info en wat voor de hand liggende styling details. En dat resulteerde in deze photoshops. De stance lijkt aardig te kloppen en het zou dus kunnen dat deze coupé veel weg zal hebben van een baby-6 Serie.
Zien er allebij goed uit
Doe maar in productie:)
Ik hoop dat de achterkant eruit gaat zien als een kleine 6-serie!
@Initial_D: Ik vind de hele auto nu op de 6 serie lijken ‘maar dan kleiner’
Komt er een 3 serie GT? Snap echt niet wat mensen nu zo aantrekkelijk vinden aan dit soort modellen. Die 5 GT ziet er ook echt niet uit.
@ralf: Rij een keer in de 5GT, dan ben je om ;)
@Nino:
En waarom zou dat anders zijn dan een 5 serie sedan of station?
@towi1989: Omdat de 5GT op het platform van een 7 staat. En, een 5 niet.
@towi1989: Maar nogmaals, rij er een keer in ;)
@Nino: wat heeft rijden met “mooi” te maken? Beetje loos argument.
@CasperH: Ralf vraagt zich af wat mensen aantrekkelijk vinden aan dit soort modellen. Hij heeft het erover dat ze lelijk zijn, maar ik geef alleen aan dat het niet per definitie over het exterieur van een auto hoeft te gaan om een auto aantrekkelijk te vinden. Ik denk dat het grootste pluspunt van de 5GT zijn rijeigenschappen zijn. Vandaar :)
@Nino: helemaal gelijk. Ik vond de 5 GT ook altijd wen belachelijk hok. Totdat ik er mee had gereden. Werkelijk een fantastische auto.
@Nino: zou jij een auto die je heel lelijk vind kopen alleen omdat hij goed rijdt?
@CasperH: Ja.
@Nino: Dus de 5GT heeft, in tegenstelling tot de conclusie van dhr. Karssen, geen onprettige stoterige achteras?
@Jochempie: Aangezien je zijn conclusie erbij neemt, neem ik aan dat je zelf geen conclusie kan trekken omdat je er nog nooit in hebt gereden? Als dhr. Karssen de auto mooier vind in het paars dan in het geel en ik zeg dat de auto het mooist is in het groen, zit ik dan fout omdat dhr Karssen anders concludeert? ;)
Om even terug te komen op je vraag.. Nee ik vind van niet. En alle 5GT klanten die ik tot nu toe heb gesproken spreken over een sublieme auto. Maargoed meningen verschillen gelukkig. Je zou toch maar klakkeloos alles geloven wat op internet gezegd wordt he..
@Nino: Hij kan dan wel fijn rijden, maar dat doet een 5 serie touring ook. En mocht je het geld hebben om een 5GT te gaan halen, spaar dan 3 maanden door voor een mooie 7 serie. Want mensen die zo’n lelijk hok (5GT) kunnen halen, hebben vast nog wel ergens geld in een potje liggen voor een 7.
P.s. Ben wel BMW fan, maar vindt die 5GT een zwaar lelijke wagen
@ralf:
En een R klasse van Mercedes is wel mooi ?
Zeer strakke auto! De lijnen doen me denken aan de Passat CC?
De overhang aan de achterkant lijkt me erg groot, maar verder zal het wel weer een mooie evenwichtige coupe worden.
Ziet er wel goed uit, alleen vind ik het niet zo mooi dat veel bmw’s tegenwoordig zo’n hoge achterkant hebben. Vindt het mooier als die in 1 horizontale lijn ligt met de motorkap, net zoals bij de oude bmw’s zoals e9 en e24 enz
Nice nice en nog eens nice :) als dit hem wordt kan de A5 gaan inpakken.
Ik vind de achterste wielkasten wat te ver uitgeklopt. Verder is ie wel oké, maar mooier dan een A5? Dat weet ik zo net nog niet. Eerst maar eens in ’t eggie zien.
Ziet er heel erg goed uit, gelijk in productie nemen. Mooier dan een A5 dat zeker weten. A5 kan niet tippen op het moment…
Mwoa, geen slechte poging. De achterkant is wel wat vreemd.
@xilver: Het perspectief klopt niet echt. Die achterbumper hangt heel laag en lijkt ontzettend breed en vierkant. Het achterlicht loopt heel raar de hoek om en wielen zijn ook niet in verhouding. Hoop dat ze bij BMW hun werk net iets beter doen :-)
Waarom pas q2 2013 ? anderhalf jaar om de fabriek aan te passen lijkt mij erg lang
Ik denk dat de benaming 4 serie helemaal niet komt, maar de afdeling 3 serie wel splitst. De coupé, GT en Gran coupé zullen in formaat toenemen t.o.v. de touring en sedan versie.
Bovendien een M3 klinkt toch beter in de oren en de mond dan een M4 of 335i / 435i.
Het enige nadeel van de nieuwe coupé is dat hij wel gaat tegenvallen als hij trekken krijgt van de huidige 3 serie.
Mooi, maar die voorwielen zijn veel te klein.
BMW maakt er dus weer een grote bende van als het om naamgeving gaat. Noem die Coupé nou gewoon 4-serie, dat klinkt meteen al duurder. Zo kan je de meerprijs van dat model ook meteen verantwoorden.
En oja, die GT s-c-h-r-a-p-p-e-n! Alleen een GrandCoupé en Touring is al mooi genoeg. Kruisbestuiving tussen verschillende modellen heeft een lelijk resultaat.
@Nino, ik denk dat het pluspunt van de 5GT zijn binnenruimte is. De nieuwe 5-serie rijdt namelijk veel beter dan de 5GT vind ik en ik spreek uit ervaring. De GT is harder en als je van een drempel afrijdt dreunt de achterkant nog een keer na, erg irritant. De nieuwe 5 is comfortabeler en niet minder scherp. Ik zou dus nooit voor de GT kiezen.
@BMWHerman: Ik heb het deels hetzelfde ervaren ja. Ik hoor ook van klanten van ons dat ze de auto in sport modus zetten als er passagiers achterin zitten, omdat ze anders ‘zeeziek’ worden. Achter het stuur heb ik er eerlijk gezegd geen last van gehad, maar dat zal ook wel komen omdat ik er grotendeels mee op de snelweg heb gereden. In dat geval zijn de rijeigenschappen in combinatie met de ruimte en het ruimtegevoel fantastisch in de auto. Toch zou ik zelf ook voor de 5 gaan, vind ik persoonlijk fijner rijden en hij is in mijn ogen een stuk mooier.
@Nino: Jij werkt bij BMW toch? Ga binnekort misschien naar een 530i kijken (E60)… Binnekort heb ik je effe nodig voor wat tips en hints. :D
@kaasboerin: Haha ja, en prima, ik hoor je wel ;)
Goed om te horen dat de 3 coupé blijft!
ziet er aardig uit. denk dat dit een verkoopkanon van bmw wordt.
Ze doen geen 3 coupé omdat er anders volgens hun logica geen M3 meet kan bestaan, als iedere coupé 4 is, is er ook geen sprake meer van M3 maar van M4… Killing M3 als brand is not done…
@upstream: Denk je? BMW heeft op het moment niet zo’n moeite met dingen killen. Zes in lijn die een zeldzaamheid wordt, voorwielaandrijving, elektrische aandrijving en zo zijn er vast nog een paar. Enige wat echt not done is zou zijn als ze de Hofmeister knik killen.
@oli4k: Ja of de nieren :O
@oli4k: Valt wel mee, wees blij dat ze een aparte ‘i’ label voor die elektrische meuk oprichten.
@kaasboerin: Die elektrische concept meuk van BMW vind ik helemaal zo gek nog niet. Doe mij maar een Tesla Roadster-killer. Jammer dat ze zich juist richten op de niet zo spannende boodschappenauto’s.
Als deze eruit komt te zien als een kleine 6-serie, dan zal het zeker een verkoopsucces worden. Jeetje, wat is zo’n 6 een mooie wagen.
Maar hoe doen ze dat dan met de m-versie van de cabrio? Want die zou dan M4 heten? Terwijl ze de coupé gewoon M3 noemen? Vaag gedoe dit…
de 6 is mooi, maar deze niet! ik vind de nieuwe 3 ook lelijk!
poeh eindelijk weer eens een BMW die er goed uitziet
Ziet er niet slecht uit. Wel vaag gedoe met de benaming.
Inderdaad, mooi bakkie :D
BMW M34 ,iedereen tevreden.
De 3 is gewoon mooi of het nou een cabio, coupe of Touring is. Alleen de benaming “3” moet blijven bekt veel lekkerder dan 4.
Bmw m3 (coupé) is wordt momenteel al getest, net als de bmw m6. Ook kwam de bmw 6 gran coupé voorbij. Vraag me inderdaad ook af hoe ze dat allemaal gaan regelen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat M tot de 3 beperkt blijft.
WOW; van mij mag tie per direct op de markt komen. Het is gewoon buitenaards. BMW is the shit.
weer z’n lelijke bak