• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In 2012 meer diesels dan hybrides in VS

Auteur: Dennis, gepost 27 mei 2007 om 11:02 – 20 Reacties

Volkswagen TDI logo

Het is niet eenvoudig om de Amerikanen aan het dieselen te krijgen, maar beetje bij beetje winnen de diesels terrein in de VS. Uit recent onderzoek is gebleken dat de gecombineerde verkoop van diesels en hybrides in 2012 zal zijn gestegen tot 2,7 miljoen voertuigen. Dit is 15 procent van de totale afzetmarkt.

Deze 2,7 miljoen auto’s zullen zijn onderverdeeld in 1,5 miljoen diesels en 1,2 miljoen hybride exemplaren. De Amerikanen beginnen langzaam in te zien dat de dieseltechnologie niet stil heeft gestaan en een efficiënte diesel ook een goed alternatief kan zijn voor iemand met “groene motieven”.

De meeste grote autobouwers zullen de komende jaren hybride modellen lanceren en Toyota gelooft zelfs zo heilig in de hybride techniek dat de Japanners voorspellen dat over een aantal jaren de hybrides tegen dezelfde kostprijs kunnen worden geproduceerd als de conventionele auto’s.

Desondanks is de diesel in dit verhaal de grote winnaar. Diesels kunnen goedkoper worden geproduceerd dan de hybrides, ondanks dat de diesels moeten worden uitgerust met dure filters om de uitstoot te beteugelen. Daarnaast zijn de diesels een stuk betrouwbaarder dan de hybride auto’s. In Europa weten we dit al lang en de Amerikanen gaan nu ook langzaam overstag. (via motorauthority)

Ook interessant!

  • Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
    Diesel levert keihard in, gaat nek aan nek met hybride
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Hybride

Vorig bericht: « Rallyrijden, zwemdiploma verplicht!
Volgend bericht: Kijkje achter de schermen bij Mercedes in Bremen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Armada zegt

    27 mei 2007 om 11:08

    Goed, als Balkenende en co nu ook eens inzien dat diesels helemaal zo slecht niet zijn.

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    27 mei 2007 om 11:14

    okeee
    zolang al die filters er maar in (blijven)zitten lijkt het mij een prima ontwikkeling. In NL zouden ze idd ook eindelijk eens in moeten zien dat (schone!) diesels met filters e.d. niet slecht zijn voor milieu. Doe die wegenbelasting eens omlaag!!!

    Zal de eerste paar jaar wel ff een klap zijn voor vooral de 2ehands markt maar het zou zo veel helpen als diesels niet meer 2x duurder waren dan benzine.

    Om weer op het onderwerp ‘wegenbelasting’ uit te komen :P waarom betalen we nog steeds zo belachelijk veel!!! stop gewoon alle belasting in benzine en eventueel rekeningrijden en schaf die wegenbelasting gewoon af!!! Wat is er mis met auto’s in de garage hebben staan???

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    27 mei 2007 om 11:16

    als de industrie nou eens serieus werk maakt van diesle-hybrides…. dat werkt pas echt goed samen. Geen stinkend dure dieselmotoren, maar gewoon een hyper efficiënte kleine turbo diesel met een dikke dynamo en een pakket geavanceerde accu’s en wat electromotoren. Schone lucht in de bebouwde kom (volledig op stroom), goedkope en duurzame techniek (geen dure versnellingsbak en koppeling) en genoeg vermogen voor snelwegen en b-wegen en een uitstekende actieradius……

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    27 mei 2007 om 11:31

    Als je er bij stilstaat, dan is het bewonderingswaardig wat een vogelvlucht de techniek van de diesel heeft meegemaakt in de afgelopen jaren.

    Niet zo lang geleden riep bijna iedereen dat diesels langzaam waren, milieuontvriendelijk waren, luidruchtig, etc. etc. een algehele antipathie dus. En nu wordt het als een soort van redding gezien.

    Login om te reageren
  5. Armada zegt

    27 mei 2007 om 11:56

    Las vandeweek trouwens een stukje over de nieuwe A5. Autovisie reed met een 3.0 TDI en de V8 FSI. Wat bleek, ze vonden de diesel beter bij de auto passen dan de V8

    Login om te reageren
  6. DonKilluminati zegt

    27 mei 2007 om 12:00

    http://www.youtube.com/watch?v=KEiXlD9YdmE&mode=related&search=

    Can you say diesel power?

    Login om te reageren
  7. evo zegt

    27 mei 2007 om 12:01

    Dat schreven ze in de Autoweek ook al. Die 3.0TDI maakte een kwiekerigere indruk dan de S5…

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    27 mei 2007 om 12:05

    @DonKilluminati;

    Dat vraag ik mij dus ook af. Met name veel diesels worden gechipt. En hoe schoon zijn die gechipte varianten dan? In je filmpje is het wel heel erg, maar bijna alle gechipte diesels roeten meer dan in de standaardconfiguratie.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    27 mei 2007 om 12:05

    @Evo en Armada…. ik denk dat de diesel gevoelsmatig minder moeite heeft met het gewicht van de auto en daardoor beter past bij een relaxte coupé. De S5 moet waarschijnlijk teveel op toeren worden gehouden om vlot te zijn…

    Login om te reageren
  10. luc zegt

    27 mei 2007 om 12:19

    die jappen zijn gewoon niet slim, niemand die denkt dat de auto;s het probleem zijn

    Na de ijstijd kwamen zeker ook even allemaal auto’s lekker co2 verspreiden, de aarde werd warmer en het ijs smolt?

    ik heb later toch liever een met benzine denk ik
    of er is al weer wat nieuws

    Login om te reageren
  11. freek zegt

    27 mei 2007 om 14:15

    ethanol? :)

    Login om te reageren
  12. freek zegt

    27 mei 2007 om 14:26

    hmm ooh ja en BTW… kunnen ze niet bij GM een Delorean blueprint pakken en daar een hybride/op stroom rijdende auto van maken :)

    Login om te reageren
  13. bradley zegt

    27 mei 2007 om 16:08

    combineer diesel met hybride en je hebt een ecologisch redelijk verantwoorde auto.

    want diesels blijven in stad door slechte verbranding, een bron van allergieverwekker door stof en roetdeeltjes.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    27 mei 2007 om 16:31

    Ik hoorde dat de regering binnenkort de lasten op diesels weer wil verhogen. Men weet nog niet of het door een hogere aanschafprijs of door extra accijns op diesel wordt doorberekend, maar het leek vrij zeker dat er wel meer lasten op diesels kwamen… Is Balkenende nu helemaal de weg kwijt?! :x

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    27 mei 2007 om 16:37

    O ja, ik las dat overigens in Autoweek nr. 20, in de rubriek Tegeng@s. De ‘expert’ Hans Kattenwinkel zei dit: “De overheid heeft inderdaad plannen om het dieselrijden duurder te maken. Hoe dit gaat gebeuren, belasting op de nieuwprijs of een hogere dieselaccijns, is nog niet duidelijk.” Dussssss…

    Login om te reageren
  16. de sjonnies zegt

    27 mei 2007 om 16:46

    Ja maar jongens, het geld is al lang uitgegeven door het kabinet en we kunnen die stumperds toech niet zonder geld laten zitten zodat zij geen leuke projektjes meer kunnen opzetten en wat denken jullie dan van al die AOW´ers, dat geld moet toch ook ergens vandaan komen ! En nu komen ze een handje te kort en gaan ze ons weer trakteren !
    Het gaat ze ùberhaupt niet om het milieu maar om de staatskas.

    Login om te reageren
  17. Peter zegt

    27 mei 2007 om 17:40

    Het probleem is voor veel mensen dat het zich niet loont ik zou mischien ook voor een diesel gaan als de wegenbelasting niet zo hoog is. Diesel of benzine hebben beide zijn voor en nadelen

    Login om te reageren
  18. alex zegt

    28 mei 2007 om 11:07

    diesel stoot minder CO2 (milieu) uit maar bevat wel meer roetdeeltjes (schadelijk voor de mens)
    ik heb benzine gereden ( op gas ) Ford cougar 2.0 , vroeger en dat was best te betalen. Daarna problemen gehad met kleppen en zo ( typisch LPG verhaal) , onkosten zeer hoog opgelopen en ben overgestapt naar Diesel ( Mondeo 115pk) , ging best aardig en zuinig 7l/100km. Ik kan alleen niet wennen aan het geluid en karakteristiek ve diesel max 4000tr/min, veel koppel onderin. Ik zou het nooooit aandurven om een auto op benzine te rijden, betaal ik eens zoveel aan brandstof momenteel. Ma ja, dat is in Belgie welteverstaan .
    Is het niet voordeliger om diesel te rijden bij jullie dan ?

    Login om te reageren
  19. Mark zegt

    28 mei 2007 om 13:07

    Las onlangs in de AK en AW dat het omslagpunt van diesel bij occasion op 16k per jaar ligt, en nieuw 23000. Toch lager dan ik dacht!

    Dieselmotoren gaan iig spaarzamer om met de brandstof, dat is zowieso een pluspunt. Stikstof blijft onlangs roetfilters natuurlijk wel een heikel punt, hoewel tegenwoordig FSI motoren ook een aardig potje meeblazen.

    Diesel/hybride lijkt me ook een mooie optie. BPM korting erop, waardoor het allemaal wat betaalbaarder wordt.

    Alhoewel LPG bij sommige auto’s ook heel aangenaam/duurzaam kan zijn., al mis je dan die koppelduw die diesels hebben :).

    Login om te reageren
  20. rene zegt

    31 mei 2007 om 22:17

    Acceleratiejongens , al eens gekeken naar je verbruikscijfer bij het flink optrekken ?
    Je diesel of benzinetankje vliegt er zo door.
    Kan je gemakkelijk fors laten dalen door op die momenten je opgeslagen remenergie opgeslagen in een batterij via een elektromotor (koppel) samen met de normale motor te laten functioneren.
    O ja ,das een hybride.
    Vaststelling aangaande bijna alle hybride onderwerpen:
    -bijna iedereen weet niet waarover hij spreekt ,laat staan kent (de)
    techniek.
    -bijna niemand deed ooit de moeite met dergelijke wagens te rijden.
    Vaststelling aangaande de hybride techniek:
    -bijna elke gerenommeerde en of gefortuneerde constructeur blaast al een paar jaar de pannen van het dak dat ze overmorgen met een hybride wagen voor de pinnen gaan komen ,alleen zie ik ze niet ,die hybrides.
    Opmerking voor de batterijjongens :
    -je batterijtoestellen al eens geteld in je huishouden ,vergeet ook je laptop niet of ga je die ook op waterstof laten werken.
    Mijn conclusie :
    Hybride auto’s zij het met benzine ,diesel ,waterstof of nog wat anders zijn de enige tijdelijke oplossing ,alleen ontbreekt het bij de meeste constructeurs (uitgezonderd Toyota en Honda ) aan de nodige knowhow en ervaring en misschien goede wil.
    En wil het nu juist dat de japanners indertijd pakken patentrechten
    hebben betaald voor Europese of Amerikaanse technologie nu zelf
    ALLES gepatenteerd hebben.

    Toch pech ,alleen moet je het durven toegeven.

    Een hybride auto technieker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North