• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In gesprek met Belgische designers van Bentley en Lotus

Auteur: autoblogger, gepost 15 januari 2007 om 10:45 – 75 Reacties

Dirk van Braeckel

Via de tiplijn kregen we diverse meldingen over een filmpje van het Belgische VRT-nieuws. Er wordt daarin gesproken met de designers Dirk van Braeckel (Bentley) en Steven Crijns (Lotus), allebei Belgen. Het geeft een aardig beeld van het design bij de twee automerken.

Leuk voor de Belgische bezoekers en eigenlijk voor alle autoliefhebbers! Bekijk het filmpje hier.

PS: De video loopt hier niet soepel maar wellicht is dat een probleem aan deze kant…

Ook interessant!

  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Lotus, Video

Vorig bericht: « Honda S2000 Mugen Open Top Pure Sports
Volgend bericht: Rijtest: BMW Z4M »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lappy zegt

    15 januari 2007 om 10:47

    Dus belgen kunnen toch iets goeds doen voor de wereld :)

    Filmpje doet t hier ook niet helaas.

    Login om te reageren
  2. Def Tovertor zegt

    15 januari 2007 om 10:51

    Hier ook niet, één beeldje per 3 seconden

    Login om te reageren
  3. Lappy zegt

    15 januari 2007 om 10:51

    Zie je nou wel, die belgen kunnen ook alles verzieken.

    Zelfs een stream kunnen ze niet verzorgen.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    15 januari 2007 om 10:54

    Maar een Lotus en Bentley designen gaat toch aardig…

    Login om te reageren
  5. Lappy zegt

    15 januari 2007 om 10:59

    jawel :)

    Maar ik moet toch iets te zeuren hebben op die belgen?

    Login om te reageren
  6. Jos Smos zegt

    15 januari 2007 om 11:10

    Niet te vergeten dat oa de Murciélago en de Gallardo ook door een Belg zijn getekend.

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 11:21

    What the fuckieduckie is dit? De Audi BMW topics zijn niet meer heftig genoeg dus maken we er maar Nederland (boven alles!) tegen Belgie (stuk land dat onder Nederland ligt) topics van? ;)

    Nou, laat ik dan maar het 1e schot afvuren. ;)

    De beste autodesigner in de wereld is een Belg. Luc Donckerwolke natuurlijk! Voor het creëren van de Murci en de Gallardo. :D

    p.s. heb het filmpje niet gekeken want ik hou niet zo van diashows met commentaar…… :)

    Login om te reageren
  8. JINX zegt

    15 januari 2007 om 11:21

    Ik heb deze reportage gezien op tv. Het was overigens niet op het VRT-Nieuws, maar in het programma ‘Koppen’. Jammer dat je ze niet goed online kan bekijken want het was uiterst interessant. Voor degenen die dachten – net als ik – dat Dirk van Braeckel door het enorme succes nu toch zelf met een GT zou rijden: jammer, hij rijdt met een audi. Overigens verbaasde het me dat ze bij lotus die auto’s tijdens het designen nog es volledig uit klei maken ook. Op levensechte grootte!

    (btw tijdens de reportage bij Bentley zie je op de achtergrond de knalgele GT die hier al een paar keer ter discussie heeft gestaan…)

    Login om te reageren
  9. bramwillemse zegt

    15 januari 2007 om 11:23

    hmm helaas, filmpje loopt niet soepel idd, laat maaaar :P

    Login om te reageren
  10. armada zegt

    15 januari 2007 om 11:34

    @Jos Smos
    Volgens mij bedoel je Luc Donckerwolcke.

    Login om te reageren
  11. joep zegt

    15 januari 2007 om 11:48

    @Rick dos, ik heb het filmpje ook niet helemaal bekeken, beetej vermoeiend powerpoint op de vroege ochtend ;), maar wat betreft de beste autodesinger, wat dacht van Ian Callum? Zn werk voor Aston en Jaguar maakt die man gewoon onsterfelijk! Tweede gegadige is in mijn ogen de pipo die de 8C heeft ontworden. Weet iemand wie dat is eiglijk? En wanneer zijn GTO af is natuurlijk ook ‘onze’ Michiel van den Brink! :)

    Login om te reageren
  12. Nico zegt

    15 januari 2007 om 11:53

    @JINX
    Ik dacht dat ze dat met alle auto’s deden? (die eerst 1:1 in klei maken)

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 11:53

    Hè Joep, verpest het moment nou niet. Ik ben hier op verzoeningspad na de gespannen relaties van de afgelopen dagen en dan kom jij weer…………ben het 100% met je eens maar daar hebben we het nu niet over ;) :P

    Login om te reageren
  14. PQ zegt

    15 januari 2007 om 11:53

    De 8C is getekend door Wolfgang Egger, hoofd van het Centro Stile Alfa Romeo

    Login om te reageren
  15. Michiel_vd_Brink zegt

    15 januari 2007 om 12:24

    Wow! Echt gaaf om te horen dat die Dirk van Bentley van electricien is op eigen kracht is opgeklommen tot designer bij Bentley!

    Qua stijl ben ik het helemaal eens met Steven!
    Zachte vormen en volumes met scherpe lijnen voor een sexy resultaat!
    Jammie!

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    15 januari 2007 om 12:27

    Heren Autoblog: Ik wil meer van dit soort artikelen zien!

    En dan wil ik ook nog even doorverwijzen naar een oudere column van me:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/29/hoe-kan-ik-een-automotivedesigner-worden

    Login om te reageren
  17. pvl zegt

    15 januari 2007 om 12:51

    Nu we toch over Belgische designers bezig zijn, de nieuwe X5 is ook ontworpen door een belg.

    Jaja rick dos jouw toekomstige wagen is ontworpen door een Belg.

    Een BELG ja :p

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 12:51

    Nou, zie je nou wel. Doen die Belgen toch iets goed! ;)

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    15 januari 2007 om 12:59

    Ik kan het filmpje helaas niet bekijken :(

    @ Michiel: Jij kan je helemaal vinden in de stijl van Steven Crijns. Maakt(e) dat het maken van een impressie van de toekomstige Esprit makkelijker?
    Ik ben razend benieuwd naar die auto…

    Login om te reageren
  20. Tombnolz zegt

    15 januari 2007 om 13:12

    Huh? Dirk werkt al 8 jaar voor Bentley, heeft er deels voor gezorgd dat men 3x meer verkoopt en hij kan zich niet eens zelf een Continental GT permitteren!

    Erg erg erg!

    Login om te reageren
  21. pvl zegt

    15 januari 2007 om 13:35

    @ rick dos, iets… Das wel mager he man, voor een verzoening zal je wat meer je best moeten doen. Want sinds de nederlanders met hun wilde plannen over het boycotten van belgische wegen zijn begonnen zie ik in België niet anders dan blije gezichten. Iedereen heeft het erover, eindelijk van die verdomde kaasvreters af die met hun sleurhutten aan tergend trage snelheden onze wegen komen kapotrijden en er niks voor betalen…
    Het enige wat jullie met je gezaag berijkt hebben is dat het vignet er nu zeker zal komen. Trouwens de prijs valt nog iets of wat mee, 10 euro voor 10 dagen en 60 voor een heel jaar.

    Maar rick niet alle nederlanders zijn irritante kaasvreters met sleurhutten dus no bad feelings ik vind je nog altijd een top kerel ;)

    @ Tombnolz, zoiets is echt triest. Een GT-tje zou er toch wel vanaf kunnen! Als bonus voor de bewezen diensten.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 13:38

    @pvl

    Oh gelukkig maar! ;)

    Met iets beters komen……..hmmmm………jullie bonbons zijn wel lekker? ;) :P

    Login om te reageren
  23. Michiel_vd_Brink zegt

    15 januari 2007 om 13:40

    Jongens, kap nou alsjeblieft over dat Nederland versus België gezeik.
    Het gaat hier over autodesigners.

    Login om te reageren
  24. christoff zegt

    15 januari 2007 om 13:49

    wat hebben de nederlanders toch te klagen over ons belgen. wat moeten wij dan zeggen. als je naar antwerpen rijd vanuit Bredan kom ja bijna niets anders tegen als nederlanders die traag voor mijne neus komen rijden.

    Login om te reageren
  25. joep zegt

    15 januari 2007 om 14:12

    @Rick dos, je vergeet Urbanus, die is ook erg gaaf! (haha, ja ik doe mee aan je verzoeningspogingen;) )

    @Michiel, sorry, ja ik weet dat het hier over designers gaat, maar een klein beetje OT mag toch wel? BTW, toen ik het nog wel over designers had (jaja ;) ), noemde ik een paar namen, van wat ik miss wel de beste designers vind. Kan jij je hier ook in vinden als insider, of heb jij hele andere persoonlijke favorieten?

    Login om te reageren
  26. Michiel_vd_Brink zegt

    15 januari 2007 om 14:18

    Dan nog… dat België-Nederland gel*l vind ik nergens over gaan en bijzonder irritant.

    Oh, en bedankt voor het compliment!
    Maar wacht eerst maar eens af tot de GTO er staat… ;)

    Mijn huidige favorieten zijn: Pininfarina, Ian Callum en Donkerwolcke.

    Oh en autodesigner zijn lijkt romantischer dan het is, hoor.
    Het is heus niet zo gek dat Dirk van Braeckel geen eigen Bentley heeft.
    Als je echt veel geld wilt verdienen moet je geen designer worden, maar marketeer of manager, o.i.d.

    De designer van de Dodge Viper heeft ook heel lang moeten wachten tot die dingen op de gebruikte markt een beetje betaalbaar begonnen te worden.
    Het enige dat hij van de Viper bezat was een ring met het Viperlogo om zijn vinger.

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 14:25

    @joep

    Hoe kan ik die nou vergeten! ;)

    Login om te reageren
  28. joep zegt

    15 januari 2007 om 14:27

    @Michiel, haha niets te danken hoor, wat ik tot nu toe van je GTO heb gezien, vind ik gewoon schitterend. Ik kijk er dan ook naar uit om (foto’s van) een echt exemplaar te zien. Hoe vorderd het project eigenlijk? Heb je al een idee wanneer ze klaar zijn? Of ben ik nu iets te vrijpostig met mijn vragen? haha. Ohja en om nog een designer toe teveogen aan mijn eerder gegeven rijtje: Giorgetto Giugiaro heeft uiteraard ook een hoop mooie dingen gemaakt, en je zei het al, maar Pininfarina hoort er natuurlijk ook bij. Jammer genoeg rijden mn ouders in een van zijn minst geslaagde ontwerpen: de Hyundai Matrix.

    Login om te reageren
  29. joep zegt

    15 januari 2007 om 14:27

    vordert met een d :(

    Login om te reageren
  30. Michiel_vd_Brink zegt

    15 januari 2007 om 14:32

    @ joep: vragen staat altijd vrij.
    Ik heb echter niets nieuws te melden.
    Design en engineering is nog in volle gang.
    Mocht er iets nieuws te melden zijn, dan lezen jullie dat vanzelf hier op Autoblog.

    De Hyundai Matrix is overigens niet voor 100% een Pininfarina-design.
    PF heeft hoofdzakelijk de engineering en het fijnslijpen van het design gedaan.
    Het concept is volgens mij voor het grootste gedeelte ontworpen door Hyundai zelf.
    De PF-badge op de C-stijl is met name een marketingtooltje ;)

    Login om te reageren
  31. joep zegt

    15 januari 2007 om 14:46

    @Michiel, wel een aardig marketingtooltje, want die badge is het mooiste stukje van de auto haha. Naja ach laat ik hem niet te hard afzeiken. Hij doet zn werk en we hebben er nooit problemen mee gehad, betrouwbaarheid is ook heel wat waard…

    Login om te reageren
  32. joep zegt

    15 januari 2007 om 14:48

    @Rick Dos, haha ja wij hebben wel een zwak voor Belgie he? :) (haha meen ik trouwens serieus hoor, voor de vlamingen onder ons. Jupiler FTW!! )

    Login om te reageren
  33. Dude zegt

    15 januari 2007 om 15:03

    Vind het wel kewl dat filmpie (jammer van die kwaliteit dan) want wil zelf ook later car-designer worden, lijkt me echt vet om te doen.

    Login om te reageren
  34. Michiel_vd_Brink zegt

    15 januari 2007 om 15:05

    Hey Dude! Go for it!

    Check voor nuttige info: http://www.vandenbrinkdesign.com/index.php?option=com_content&task=view&id=61&Itemid=54

    Login om te reageren
  35. Dude zegt

    15 januari 2007 om 15:34

    Hé bedankt, ik kan alleen niet goed op de computer ontwerpen want het ontwerp programma dat ik heb is veel te moeilijk om te gebruiken (blender).
    Weet jij nog een simpel maar toch een goed programma om te gebruiken?
    Niet dat het niet lukt op papier maar ik wil toch goeie 3d modellen maken.

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 15:39

    @joep

    Ik persoonlijk heb helemaal niets tegen Belgie of tegen de Belgen. Ik kom graag in Antwerpen en Brussel.

    Ik kan ook totaal de comments niet plaatsen van onze zuiderburen. Ik wist niet dat er zoveel rancune was tegen de Ollanders.

    Login om te reageren
  37. v8x zegt

    15 januari 2007 om 15:45

    Het filmpje is een slideshow voor iedereen die niet bij een Belgische provider zit.

    Uit de FAQ:
    Vrtnieuws.net is een multimedia nieuwssite. De site werkt het best met een breedbandverbinding. Met een breedbandverbinding ziet u (binnen België) de video als een vloeiende beeldenstroom.
    Vanuit het buitenland krijgt u de smalbandversie van de site te zien. Omwille van de videorechten, die vaak eigendom zijn van andere mediamaatschappijen dan de VRT, is het ons niet toegestaan om video in breedbandkwaliteit aan te bieden buiten de Belgische landsgrenzen.

    Login om te reageren
  38. v8x zegt

    15 januari 2007 om 15:48

    Rick Dos: denk eens 2 seconden na waarom dat nu zou zijn. Begin eens met je eigen posts over Belgen te lezen.

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 15:55

    @v8x

    Denk zelf dan ook eens 2 seconden na. Denk je nou werkelijk dat ik ECHT meen wat ik over de Belgen schrijf?

    Login om te reageren
  40. autoblogger zegt

    15 januari 2007 om 15:57

    @v8x: dat verklaart veel! dank u, had de faq zelf nog niet bekeken ;)

    Login om te reageren
  41. LOWrider_NL zegt

    15 januari 2007 om 16:06

    ik zou zeggen, haal dan het bericht weg, want het heeft nu geen toevoegende waarde meer…

    Login om te reageren
  42. Tombnolz zegt

    15 januari 2007 om 16:33

    @ joep

    Met alle respect, maar De Matrix is echt een afschuwelijk lelijke auto. ‘k Snap nog steeds niet wat er daar gebeurd is bij Pininfarina.

    Seg, heeft Mercedes ook een ‘bekende’ designer in huis? Dat daar eigenlijk zo weinig over wordt geklaagd, vind ik best vreemd. Want die nieuwe GL, de Vaneo, de nieuwe A-klasse, B-klasse en de R-klasse en zelfs de nieuwe S-klasse zijn nu toch echt wel geen meesterwerken hé! Laten we eerlijk blijven.

    De huidige E-klasse, de ML en de CL kunnen mij gelukkig wel serieus bekoren.

    En wie heeft nu alweer de Alfa’s 159 en Brera getekend? Die kerel(s) is/zijn wel erg goed bezig.

    Login om te reageren
  43. JH zegt

    15 januari 2007 om 16:46

    ML, GL en R klasse stammen van Steve Mattin, nu chef design Volvo. B en S-klasse zou Gordon Wagner moeten zijn (is altijd beetje onduidelijk bij Mercedes) die nu chef design MB America is. Het is altijd moeilijk om 1 naam aan een auto te geven omdat er meestal een team achter staat. Mattin was design chef van de “off-road” groep vandaar de ML, GL en R-klasse. Wagner is te zien als de designer van de R-klasse (echter nadat Mattin ontslag genomen had)

    Login om te reageren
  44. joep zegt

    15 januari 2007 om 17:36

    @Tombnolz, ik heb ooit eens gehoord dat wanneer iemand ‘met alle respect’ plaatst voor hetgeen hij eigenlijk wil zeggen, er van respect dan meestal geen sprake is ;) Haha, maar je hebt gelijk hoor. Hij is niet moeders mooiste, en dat zegt wat bij hyundai.

    Login om te reageren
  45. pvl zegt

    15 januari 2007 om 17:39

    @ rick dos, het is de intentie die telt zeker ;). Ik weet een oplossing om een beter verstandhouding tussen belgen en nederlanders te creeren: een gezamelijke vijand zoeken. Een land dat we allemaal niet graag hebben.

    Ik dacht persoonlijk aan america maar ja dat is al een beetje afgezaagd. Sugesties zijn altijd welkom. Anders de Chinezen???

    En om op topic te blijven, ik ben dan wel een designer in opleiding en ook nog eens een geweldige auto liefhebber maar er is geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om auto’s te gaan ontwerpen. Het is een vak appart en idd je zal er nooit stinkend rijk van worden.

    Ik dacht eerder aan zo iets heel kleins uitvinden wat iedereen zonder het te weten al heel zijn leven mist, waardoor ik dus veel centjes ga verdienen waardoor ik dan veel auto’s kan kopen … Idd blijven dromen. Wie weet als ik nu eens heel hard droom…

    Login om te reageren
  46. Jappy zegt

    15 januari 2007 om 17:57

    Stom zeg kkon er niks van verstaan en die beelden waren al helemaal vaag!

    Login om te reageren
  47. v8x zegt

    15 januari 2007 om 17:58

    rick dos: maar de Belgen menen ook niet wat ze zeggen. Dacht je dat nu ECHT?

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 18:02

    @pvl

    Precies! ;)

    Ik dacht zelf aan Groenland. :P

    @v8x

    Als dat zo is. Waar hebben we het dan nog over?

    Login om te reageren
  49. joep zegt

    15 januari 2007 om 18:05

    over een welhaast babylonische spraakverwarring tussen leden van de twee grootste groepen binnen de nederlandse taalgemeenschap ;)

    Login om te reageren
  50. pvl zegt

    15 januari 2007 om 18:30

    @ rick dos

    Groenland klinkt wel goed, mare wat voor problemen hebben we dan zoal precies met dat land? Atlijd handig om zo iets te weten! Kwestie van ons te kunnen verdedigen tegen de “groenland liefhebbers”. Als er uberhaubt al zo iets bestaat.

    Login om te reageren
  51. the real stig! zegt

    15 januari 2007 om 18:39

    ik heb deze video op tv gezien en was wel zeer interessant om te weten dat er toch een paar belgen zijn die zoveel invloed hebben in somige merken van auto’s

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 18:47

    @pvl

    Schone lucht, altijd een witte kerst en ze hebben meer land dan ons! ;)

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    15 januari 2007 om 19:25

    Leuke diashow met hol commentaar, zoals Rick dos het zo treffend wist te omschrijven. En hoe komt het dat de afgelopen tijd opeens zo veel Belgische berichten zijn? Om de discussie aan te wakkeren, of ’toeval’?

    Login om te reageren
  54. db zegt

    15 januari 2007 om 20:04

    ik had het ook gezien op koppen op één, leuke aflevering,wel leuk wanneer dirk van braeckel zegt, bij skoda kon ik een skoda rijden, bij audi een audi, maar nu ik bij bentley wagens teken moet ik nog altijd een audi rijden , hoe graag ik hem zou willen hebben , ik kan me geen CGT veroorloven

    en @Citrofiel: wie zegt dat dit een Nederlandse site is http://www.autoblog.be
    .be staat nog altijd voor België, dus hij is niet enkel voor NL’s, ik zou me schamen moest ik op een Nederlandse site zitten :P

    Login om te reageren
  55. fout zegt

    15 januari 2007 om 20:25

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    15 januari 2007 om 20:30

    kunnen we deze onderwerpen niet sluiten? De nedelanders zeuren over de belgen en andersom…..

    Login om te reageren
  57. ruben zegt

    15 januari 2007 om 20:48

    :D hier had ik het over in een post een tijdje geleden. moet er aan denken zo een dingen ook officeel te melden :P
    er zijn trouwens een aantal vlaamse (ik zeg bewust vlaamse en niet belgische) ontwerp bureau’s die toch wel grote bedrijven geworden zijn. een van de grooste is een licht ontwerp bedrijf, maar als je het mij vraagt is 160€ toch teveel voor een lamp.

    Login om te reageren
  58. autoblogger zegt

    15 januari 2007 om 20:47

    @all: Laten we het inderdaad even enigszins ontopic houden, het gaat hier over Begische designers. Zeuren over vignetten en buurlanden kan ergens anders al.
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/10/wegenvignet-belgen-hebben-lef
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/11/telegraaf-roept-op-tot-boycot-van-belgie

    @citrofiel: dit is toeval…

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    15 januari 2007 om 21:17

    @ db; ik wist niet dat autoblog.be en autoblog.nl één waren… Weer wat nieuws geleerd, en dan zijn die Belgische berichten wel terecht natuurlijk.

    Login om te reageren
  60. fout zegt

    15 januari 2007 om 21:49

    “nutteloze bijdrage”:o en dat terwijl er eindelijk net eens wél eens iets nuttig werd gezegd. Vrijemeeningsuiting? bestaat niet in NL? Jullie zouden zich dan beter eens bezighouden met de topics te sluiten of andere bijdragen die nog veel nuttelozer zijn naar mijn mening te ‘editeren’.
    Alleszins, een aparte autoblog.be vind ik nog niet zo’n slecht idee… Aangezien de helft van de topics over Belgen gaan, en de helft van de bezoekers…

    Login om te reageren
  61. fout zegt

    15 januari 2007 om 21:52

    één ‘eens’ , op de eerste regel, zal volstaan denk ik, mijn excuses

    Login om te reageren
  62. TAPufd zegt

    15 januari 2007 om 22:09

    Wist wel dat de Murciélago en de Gallardo door een Belg getekend waren, maar dat er Belgische inbreng is bij Lotus en Bentley, is aangename verrassing.
    Mijn favoriete designer is momenteel Pininfarina. Elegante vormen, tijdloos design, … . Ik zelf rijd met een Peugeot 406 Coupe, maar ook hierin herken je duidelijk de huisstijl… . Is volgens mij een onderschatte auto.
    PS: in het echt lijkt hij nog beter dan op foto :)

    Login om te reageren
  63. JH zegt

    15 januari 2007 om 23:04

    Donckerwolke is chef design seat dus hopelijk komen er nog wat gave seat’s uit zijn pen…

    Login om te reageren
  64. Tombnolz zegt

    15 januari 2007 om 23:15

    @ fout

    Jij hebt het volgens mij helemaal fout! Wie kan nu voorstellen om dit forum in te gaan splitsen?! Dan missen we (misschien) de helft van de comments!

    Op Ramon na, heb ik nog met geen enkel Nederlander hier een probleem gehad.

    Login om te reageren
  65. Michiel_vd_Brink zegt

    15 januari 2007 om 23:42

    @ Klassiekerrally: deze bedoel je toch?

    Hier heb ik me meer aan de stijl van de oude Giugiaro-Esprit willen houden.

    Login om te reageren
  66. pvl zegt

    16 januari 2007 om 00:09

    Juist Rick, die vuile kl**tzakken van groenlanders hebben een witte kerst gehad met schone lucht en ze hebben tuinen aan hun huis ter grootte van een stadspark hier. Dégoutant noem ik dat. ;)

    Login om te reageren
  67. Klassiekerrally zegt

    16 januari 2007 om 07:16

    @ Michiel: ja, die bedoelde ik inderdaad…
    De Giugiaro Esprit is mijn favoriet zoals je weet :)
    Puur en heel dicht bij de concept-car zoals Giugiaro die getekend heeft.
    Maar zo zal de nieuwe Esprit als ik ’t goed begrijp dus hoogstwaarschijnlijk niet worden?

    Login om te reageren
  68. Blackmore zegt

    16 januari 2007 om 09:14

    Giugiaro
    Donckerwolcke
    Pinin

    3 genieën!!!

    Login om te reageren
  69. reintje zegt

    16 januari 2007 om 15:43

    Ik zeg HULDE aan die belgen!!!

    Login om te reageren
  70. Dude zegt

    16 januari 2007 om 19:03

    @ michiel van den brink

    Ik heb eindelijk aan kunnen melden bij designspace en heb er een paar ontwerpen op gezet:

    http://www.designerspace.com/portfolio/15074.html

    Login om te reageren
  71. JH zegt

    16 januari 2007 om 22:12

    @Dude: je bent op de goede weg. Probeer het met stiften, kleur, etc.
    http://archive.cardesignnews.com/studio/tutorials/index.php
    http://www.carbodydesign.com/car-design-tutorials.php
    Werk aan je perspectief (neem een foto als onderlegger om mee te beginnen) en het komt helemaal goed:)

    Login om te reageren
  72. Michiel_vd_Brink zegt

    16 januari 2007 om 22:35

    Hey Dude.

    Hoe oud ben je?

    Meld je maar eens aan op het Autovisieforum.
    Daar zijn meerdere amateurdesigners bezig en mogelijk kunnen jullie nog veel van elkaar leren.
    Ook kan je er handige tutorials vinden.

    Login om te reageren
  73. Dude zegt

    17 januari 2007 om 17:33

    @ Michiel

    Ik ben net 15 en heb me net aangemeld bij het forum, zal kijken of ik ze daar er ook op krijg.

    @ JH

    Bedankt, zal het proberen want meestal zijn men ontwerpen net iets te lang:P

    Login om te reageren
  74. Dude zegt

    17 januari 2007 om 17:43

    @michiel

    het lukt alleen niet met afbeeldingen plaatsen, hoe moet dat?

    Login om te reageren
  75. VVB zegt

    8 oktober 2007 om 23:01

    Toch wel boeiend te lezen dat er nu precies 27jaar na de start van zijn succesverhaal overal reacties komen…
    Ter info : Dirk heeft Donckerwolcke gecoacht…en opgevist nadat ie ‘verstoten’ was door gekend automerk !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North