• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In welke Audi ligt deze zieke motor?

Auteur: Author, gepost 30 maart 2015 om 19:59 – 76 Reacties

Afbeelding In welke Audi ligt deze zieke motor?Afbeelding In welke Audi ligt deze zieke motor?Afbeelding In welke Audi ligt deze zieke motor?Afbeelding In welke Audi ligt deze zieke motor?Afbeelding In welke Audi ligt deze zieke motor?Afbeelding In welke Audi ligt deze zieke motor?Afbeelding In welke Audi ligt deze zieke motor?

In welke Audi ligt deze zieke motor?
Hint: het is geen 1.4 TFSI.

Je kijkt namelijk naar een heftig opgefokte 4.0 V8 uit de RS6 DTM RR (C7), het speeltje van niemand minder dan Jon Olsson. De Zweedse freestyle skiër liet de mannen van The Turbo Engineers eens goed losgaan op z’n matrassenbezorger, met bovenstaande onderdelenbrij als resultaat.

Olsson is een paar maanden geleden begonnen met het grondig aanpakken van z’n Audi RS6. Het doel was even simpel als paradoxaal: bouw de snelst mogelijke auto die zonder morren 50.000 km per jaar rijdt, tegen een vlokje sneeuw kan en ook start als het -20 is.

Audi RS6 Jon Olsson

Waarom de Zweed juist z’n Audi besloot aan te passen en niet één van de andere vette karren die hij door de jaren heen heeft verzameld of gehad? Omdat de RS6 simpelweg het fijnste en beste van allemaal was. Volgens hemzelf dan. Naast het motorische gedeelte kreeg de auto een wideboy-conversie van carbon, een kaal race-interieur (gaat dat met 50.000 km per jaar niet vervelen?) en nóg serieuze remmerij.

Zoals gezegd is het turbosysteem gebouwd door TTE en naar schatting moet de V8 nu goed zijn voor ruim 700 pk en nog meer herrie dan voorheen. Als we Olsson moeten geloven kunnen Aventadors wel inpakken bij tussensprintjes. Op 1 april wordt de auto overigens onthuld middels een event in hartje Stockholm, dus mocht je in de buurt zijn dan mag je altijd wat plaatjes/video’s schieten.

Check nog meer van de techniek (gouden schoepen in de turbo’s) en enkele work-in-progress plaatjes in de gallery.

Ook interessant!

  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, c7, jon-olsson, rs6, station, tuning, V8

Vorig bericht: « Gelekt: het eisenlijstje van Jeremy Clarkson
Volgend bericht: In deze tien steden sta je het langst in de file »

Lees Interacties

Reacties

  1. roppp zegt

    30 maart 2015 om 20:03

    Nou oké, voor deze keer wil ik ook wel een Audi

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    30 maart 2015 om 20:04

    Zweed……Zegt genoeg…..Blond is daar uitgevonden schijnt het…

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      31 maart 2015 om 10:57

      @norge: Jij bent ongetwijfeld een blondje ;)

      Login om te reageren
  3. exotic zegt

    30 maart 2015 om 20:04

    Ik snap niet hoe ze het flikken bij Audi, maar alle 3 de RS6’en hebben iets speciaals wat de concurrentie mist. Vooral in Avant vorm. Ik gebruik ouwe Jonnie goed.

    Noem mij een Audi fanboy, maar een RS6 is en blijft naar mijn mening de koning van de station cars.

    Login om te reageren
    • ettie zegt

      30 maart 2015 om 20:37

      @exotic: de cadillac cts-v wagon en de e63 amg estate heb ik veel liever net als een e61 m5 trouwens, daar kan je nog een beetje lol mee hebben…

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        30 maart 2015 om 20:46

        @ettie: met de RS6 ook hoor. Ik kreeg ‘m iig beetje dwars. En erg mooie auto.

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        31 maart 2015 om 10:56

        @ettie: Zal allemaal best , maar in het Hoge noorden met veel sneeuw is die quattro toch wel verdomde handig.

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          31 maart 2015 om 15:58

          @bofkont: in de sneeuw heb je niks maar dan ook niks aan 700 pk

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            31 maart 2015 om 16:01

            @ettie: absoluut waar :)
            Maar de quattro absoluut wel.

            Login om te reageren
    • sydney zegt

      30 maart 2015 om 21:06

      @exotic: Audifanboy of niet.Ik ben er zeker geen een.Van geen enkel merk overigens, maar je hebt gelijk.

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      30 maart 2015 om 21:16

      @exotic: als je het toch over ‘speciaal’ hebt: http://ag-spots-2013.o.auroraobjects.eu/2013/07/20/bmw-m5-e61-touring-c440620072013111105_2.jpg Een station met atmosferische V10 die beter klinkt dan de gemiddelde Gallardo. Ik zou het wel weten! maar als jij liever een Audi met opgefokte V8 hebt.. prima

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        30 maart 2015 om 21:36

        @jrmpower24:
        Jaa die V10 is maakt echt een zalig geluid! Ik heb trouwens wel van veel mensen vernomen dat de e60 M5 niet heel relaxt rijdt bij dagelijks gebruik, aangezien de motor toeren nodig heeft op lekker op gang te komen.
        Dan heb je meer aan die koppelrijke V8 van die RS6. Maar ieder zijn eigen smaak! Ik wil ze liever allemaal een keer gereden hebben voor ik een echt oordeel kan maken :) Tot nu toe bevalt de Vanquish meer dan prima.

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          31 maart 2015 om 09:42

          @JamesBond007: en dan heb je het noch niet over de versnellingsbak gehad… Doe mij maar een E-AMG of een RS6.

          Login om te reageren
      • rob911carrera zegt

        30 maart 2015 om 22:34

        @jrmpower24: rs6 c6 avant, uit hetzelfde tijdperk als die m5 touring is ook een v10? snap je punt niet helemaal

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          30 maart 2015 om 23:03

          @rob911carrera: biturbo V10 vs atmosferische V10 die tot bijna 8500 toeren gaat? wahaha wat is JOU punt? dat blok van Audi komt niet eens in de buurt van het geluid en het karakter van die V10 van BMW!!

          Login om te reageren
          • rob911carrera zegt

            31 maart 2015 om 00:28

            @jrmpower24: Excuses. dacht dat hem om de v10 ging, dan klinkt atmosferisch inderdaad beter! totdat ze kapot gaan..

            Login om te reageren
          • mikkeloentje zegt

            31 maart 2015 om 01:31

            @jrmpower24: jouw*

            Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      31 maart 2015 om 00:04

      @exotic: Dan wel graag modeljaar 2009 met die heerlijke V10 aan boord!

      Login om te reageren
  4. philipf zegt

    30 maart 2015 om 20:05

    Beest!

    Login om te reageren
  5. larsdbs9 zegt

    30 maart 2015 om 20:07

    700 pk? Dat is toch wat andere tuners ook aanbieden? Dan zal dit niet de snelste worden lijkt me zo

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      30 maart 2015 om 20:24

      @larsdbs9: dat is ook niet de enige voorwaarde. Het moet ook nog 50.000km per jaar heel blijven.

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        30 maart 2015 om 20:35

        @jpoers: dat doet geen een Audi met turbo…

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          31 maart 2015 om 10:58

          @ThomasBol: Onzin!

          Login om te reageren
      • hplh zegt

        30 maart 2015 om 20:38

        @jpoers: dat red een standaard versie nog niet eens

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          30 maart 2015 om 20:50

          @hplh: van daar ook een complete rebuild om dit mogelijk te maken. Sorry ik heb ook maar slechts herhaald wat er in de tekst staat, of leest men dit niet??

          Login om te reageren
        • tupperware zegt

          30 maart 2015 om 23:14

          @hplh:
          Vandaar dat hij TTE (Toyota Team Europe) erbij heeft gehaald..

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            31 maart 2015 om 12:32

            @tupperware: Welke loze kreet bedoel je?
            Om een of ander vage reden krijg ik alleen de notificatie maar kan je reply verder niet lezen in het topic.

            Tja respect heb ik zeker wel voor een ander zijn mening, maar dat werkt 2 kanten op.
            Standaard VAG /premium gebash gaat nergens over.

            Login om te reageren
          • bofkont zegt

            31 maart 2015 om 13:36

            @tupperware: Ook subaru kent zijn problemen, geen enkel merk is onverwoestbaar.
            http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/07/18/subaru-oil-burner-lawsuit/12859865/

            Gebruik je internet nog eens goed en niet zo selectief zou ik zeggen.
            Nogmaals een eigen mening heb ik niets op tegen, ik ventileer die van mij toch ook.

            Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      30 maart 2015 om 21:39

      @larsdbs9: Stertman Motersport heeft de turbo’s er op geschroefd. Die van hun was 700 pk en deed de 100-200 in een rappe tijd van 7.1 seconden (McLaren 12C territory). Jon wilde daarentegen dat ie sneller was. Sneller dan een Aventador de 100-200 doet (6,9 sec). ‘If i can’t crush an Aventador I will be very disappointed.’ (Bron: site van Jonnie zelf). Dus je bent een beetje verkeerd voorgelicht door het artikel… Beetje jammer.

      Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        30 maart 2015 om 22:26

        @dennisjuh95: @mauritsh Hier je al bijgepraat, alleen vergeten te linken!

        Login om te reageren
  6. scottishcarspotter2000 zegt

    30 maart 2015 om 20:08

    Waarom niet, rij maar voor. Wel even n goed interieur graag

    Login om te reageren
  7. sydney zegt

    30 maart 2015 om 20:15

    Is dat ding nou nog niet af? Het is immers al heel wat meer dan ‘een paar maanden geleden dat men met deze auto begonnen zijn.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      30 maart 2015 om 21:07

      @sydney: is

      Login om te reageren
  8. chabar zegt

    30 maart 2015 om 20:21

    1 april????

    Login om te reageren
  9. house zegt

    30 maart 2015 om 20:27

    Ieder zijn ding, als geld geen rol zou spelen dan zou ik voor de Brabus CLS B63S 730 gaan :
    http://www.autogespot.nl/geneve-2013:-mercedes-benz-brabus-cls-b63-s-730

    Login om te reageren
    • house zegt

      30 maart 2015 om 20:32

      @house: http://www.autoblog.nl/nieuws/brabus-b63s-730-pk-in-een-mercedes-cls-shooting-brake-57512

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      30 maart 2015 om 20:39

      @house: geloof niet dat geld een echt probleem is voor meneer olsen. Hij wil alleen uniek-uniek zijn.
      Maar die CLS shooting brake en dan nog in brabus tune. Woow. Gaaf, had deze nog niet eerder gezien.

      Login om te reageren
  10. c-ad zegt

    30 maart 2015 om 20:31

    Ziek? Wat heeft ie dan?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 maart 2015 om 20:50

      @c-ad: Turboritis.

      Login om te reageren
  11. jeppie zegt

    30 maart 2015 om 20:54

    Leuk speeltje

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    30 maart 2015 om 21:01

    Bla Bla Bla Audi RS6 heet, Bla Bla Bla Audi RS 6 gewoon de beste

    Koop gewoon gelijk een Subaru Outback, ben je in één keer van al het gezeik af.

    En kun je probleemloos een half miljoen kilometers rijden, maar ja, primijum he ….

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      30 maart 2015 om 21:29

      @desjonnies: Niks tegen Subaru, maar een Outback en een RS6 met 700 pk vergelijken is toch wel een beetje… krom.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        30 maart 2015 om 23:18

        @dikdraak: Inderdaad. Het doet afbreuk aan die Subaru die wel heel weet te blijven.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          31 maart 2015 om 11:04

          @SimonMc: Onzin, ook subaru kent zijn problemen, als meneer een audi kiest leuk toch.

          Login om te reageren
    • dragspert zegt

      30 maart 2015 om 21:31

      @desjonnies: Alleen rij je dan wel voor lul. Maar dat los je dan op door de ramen 50% te tinten. Maar ik denk dat meneer olson gewoon smaak heeft en ook nog iets unieks wil.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        30 maart 2015 om 21:58

        @dragspert: kom kom een Subaru Is een vreselijk goede auto. Jammer van dat imago in Nederland waar ze vooral op alles geilen Duits Is. Maar als je het afzet tegen een pk monster is de Subaru een verkeerde keus. Want dat Is niet wat die Zweed zoekt.

        Login om te reageren
        • csx3000 zegt

          30 maart 2015 om 23:12

          @rolov: Dat geilen op duits blijf ik vreemd vinden.
          Ik zal wel een ouwe lul zijn.

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            31 maart 2015 om 11:03

            @csx3000: Ja vreemd hey een merk voorkeur ;)

            Login om te reageren
      • csx3000 zegt

        30 maart 2015 om 22:22

        @dragspert: Uniek is hij niet, het is een Audi.

        Login om te reageren
        • dragspert zegt

          31 maart 2015 om 11:38

          @csx3000: Meneer Olson zou zelf uniek zijn als ‘ie als enige jonge blonde gozer tussen al het grijze caravan trekkende Subaru Outback volk zou rijden. Maar die Audi is wel uniek aangezien ‘ie op elk punt gepersonaliseerd is.

          Login om te reageren
    • bofkont zegt

      31 maart 2015 om 11:01

      @desjonnies: Natuurlijk weer geneuzel van de bovenste plank en altijd dat weer zogenaamde premium gezeik. Meneer wil graag een Audi, leuk toch!

      Login om te reageren
  13. rikus zegt

    30 maart 2015 om 21:03

    Snelle pistenbully.

    Login om te reageren
  14. twentyeight zegt

    30 maart 2015 om 21:13

    Verbaas mij altijd wat een geld hij te besteden heeft. Op z’n ski’s heeft hij toch maar bar weinig gepresteerd…

    Login om te reageren
  15. jvr55s zegt

    30 maart 2015 om 21:14

    Wij hadden een audi A6 3.0TDI, meer dan 4 ton op de teller gezet nooit problemen mee gehad.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      30 maart 2015 om 23:05

      @jvr55s: Ja joh, precies hetzelfde als een RS6, dat is ook geen diesel.

      Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    30 maart 2015 om 21:21

    Doe mij maar de S6 van JD. Van het prijsverschil TOV de RS6 is deze aangepakt. Uiterlijk compleet RS6. Onderstel aangepast. En motorisch uiteraard. 750 pk (net zo veel als opgefokte RS6en) maar toch iets comfortabeler als een echte RS6. Stikjaloers ben ik!

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      31 maart 2015 om 00:32

      @dutchdriftking: lijkt me bloedlink, 750 pk met “aangepast onderstel”.. Net alsof de veren, dempers en stabilisatorstangen de enige onderdelen zijn die verschillen met een echte RS6… Ik zou die RS6 ombouw lekker uitsparen, de motorische upgrades tot 550-600 pk beperken, fabelachtige remmen monteren en investeren in een aantal verschillende sets banden..

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        31 maart 2015 om 00:39

        @jochempie: Er is zo’n 25k in gestoken, dat is echt wel goed gedaan…….

        Login om te reageren
  17. Laue zegt

    30 maart 2015 om 21:23

    Mijn pa heeft ook weer een jong gebruikte A6 all road gekocht. BLIND! hij heeft niet eens de ruimte nodig van een station maar ze zitten zo degelijk in elkaar, comfortabel. genoeg vermogen. wegligging. etc. saai. maar fijne autos.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      30 maart 2015 om 23:07

      @Laue: Blind en toch een rijbewijs, het moet niet gekker worden!

      Login om te reageren
    • nibor zegt

      30 maart 2015 om 23:17

      @Laue: Weet jouw vader dat ze ook een sedan-uitvoering van de A6 hebben?

      Die schijnt speciaal voor mensen die niet de ruimte van een stationwagen nodig hebben te zijn.

      Login om te reageren
  18. protech zegt

    30 maart 2015 om 21:23

    Staat op Intrax suspension =)

    Login om te reageren
  19. niekie1999 zegt

    30 maart 2015 om 21:42

    1 woord: autopornografie

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      30 maart 2015 om 23:03

      @niekie1999: dat zijn 2 woorden en een cijfer, nu ben je af.

      Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    30 maart 2015 om 21:58

    Geweldig! Mooi dat hij geld in zulke projecten stopt.

    Login om te reageren
  21. dennisjuh95 zegt

    30 maart 2015 om 22:05

    @mauritsh Op de site van Jonnie staat het toch wat anders beschreven over die 700 pk en Aventador.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      30 maart 2015 om 22:09

      @dennisjuh95: Praat me bij!

      Login om te reageren
  22. thezonda zegt

    30 maart 2015 om 22:14

    Zou hij er mee naar Top Marques komen?

    Login om te reageren
  23. amgoleole zegt

    30 maart 2015 om 22:23

    Leuk die Zonda R bumpers op je station

    Login om te reageren
  24. MDA zegt

    30 maart 2015 om 23:27

    Die schoepen zijn niet goud, maar gecoat met een ‘hard-coating’ om ze wat wrijvingbestendiger te maken. Waarschijnlijk TitaniumNitride (TiN).
    Maar genoeg technisch geleuter: Ik wil ook zo’n RS6!!!

    Login om te reageren
  25. faalhaas zegt

    30 maart 2015 om 23:32

    Steek je zoveel tijd, geld en moeite in deze wagen, is het onder de motorkap echt f*cking lelijk gelast.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      31 maart 2015 om 16:23

      @jrk68 autodeskundige van AB, mag ik even heel hard lachen.

      Login om te reageren
    • marc94 zegt

      31 maart 2015 om 19:20

      @faalhaas: dat is er eentje in de categorie “nu je het zegt”. Dat is inderdaad geen gezicht. Ook al gat er een kap overheen je betaald er wel geld voor.

      Login om te reageren
  26. bofkont zegt

    31 maart 2015 om 18:46

    @jrk68 je moet je afvragen of jij nog serieus genomen wordt met je constante afzeiken van mensen, ik geil absoluut niet op een audi, Alfa romeo blijft mijn grote liefde waar ik er 6 van heb gehad, had je kunnen weten.
    Kruistocht voer je hier zelf met je zure oude mannen vriendjes jegens VAG, erg zielig.
    Hier waren absoluut mensen rond met verstand van auto’s of jij daar bij hoort betwijfel ik.

    Login om te reageren
  27. bofkont zegt

    31 maart 2015 om 18:48

    @jrk68 en vraag je maar eens af waarom je reacties jegens mij constant verwijderd worden.

    Login om te reageren
  28. deboes zegt

    31 maart 2015 om 22:08

    huh een VAG die 50000 probleemloos kan rijden en start bij -20…is dat technisch mogelijk? Uit welk sprookjesboek komt dit verhaal?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North