De bekendmaking van de nieuwe A4 is natuurlijk spannend, vooral voor Audi adepten, maar verwacht geen schokkend design of andere uitspattingen. De nieuwe A4 is een vervolg op een succesmodel dus laten we alsjeblieft niet al teveel dingen aanpassen, zo hebben de Duitsers gedacht. We hebben inmiddels één duidelijke afbeelding weten te bemachtigen (zie hierboven), lees verder voor de specs…
Als basis krijgt de A4 een 1,8-liter TFSI met 160-170 pk en 250 Nm, de andere beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk (Quattro). Voor de leasesletjes is er een 2,0-liter viercilinder met 143 pk, een 2.7 TDI met 190 pk en een 3.0 TDI met 240 pk en 500 Nm koppel (wederom Quattro). Deze laatste versie is een nieuwe schonere Audi-diesel… Just so you know.
Op de IAA in Frankfurt zal Audi de A4 voor het eerst aan het publiek tonen, eind dit jaar staat de auto in de showroom.
Met dank aan AX Lover en Tom voor de inside info!
–edit: en Autoweek natuurlijk! Mooie lekkage–
senne zegt
MOOI! Hier heb ik jaren op zitten wachten!
Ron zegt
“lease sletjes”? Tssss een beetje respect voor hardwerkende leaserijdert ja ;)
lincoln zegt
ik krijg ineens heel erg veel inspiratie om geen audi te kopen .. ben ik nu abnormaal??
jesper zegt
uuh niet abnormaal, misschien heb je niet genoeg geld?:P
autoblogger zegt
@lincoln: nee, dat is een gevoel wat mij ook steeds vaker overkomt.
PieterA zegt
Man man man, wat is weeral saai. Zoiets is snijden in eigen vel.
Joey zegt
Jemig, de achterkant vertoont te veel overeenkomsten met de A5, de voorkant weer te weinig. Ik betwijfel of da Silva zijn hand heeft gelegd aan dit ding.
Maar goed, weer een typische Audi. Mooi dus:)
Bam_Margera zegt
hopelijk weer zo’n audi met vn die knappe LED lichten :D
vla zegt
bij BMW wachtten ze zo lang met de nieuwe X5, en bij audi kan het niet vlug genoeg gebeuren
Loki zegt
RS4 met V10?! =D
Arie Nap zegt
Het is ook niet normaal zeg, een 1,8L Turbo met 160PK als standaard motor…. Dat gaat toch nergens meer over ? Wat is de uitstoot van dat ding ivm een BMW 316 ?
jela zegt
niet veel verschil met de S5, maar best mooi, toch?
Guan zegt
Zelfde gevoel hiero; hij is saaaai, is hij eigenlijk wel vernieuwd?;)
Klassiekerrally zegt
Gaap…
Begrijp me niet verkeerd: het is geen lelijke auto.
Maar ’t is tegenwoordig allemaal zo veel ‘meer van hetzelfde’.
Bestaat er nog ECHT onderscheid tussen de merken?
Ze rijden allemaal ongetwijfeld voortreffelijk, zijn vast en zeker best goed in elkaar geschroefd en staan garant voor veel vlotte en veilige kilometers.
Maar… Waar is de fun? Waar is ’t karakter? Automobielfabrikanten zijn (noodgedwongen?) wel erg ‘veilig’ bezig. Vooral geen gewaagde ontwerpen.
Welk verschil is er eigenlijk met een eersteklas zetel in een TGV (afgezien van dat je zelf moet sturen)?
Waarom kies ik voor een A4, en niet voor de 3-serie of de C-klasse?
Ik vind er geen bal meer aan… Sorry, moest ik even kwijt.
Rob Ocop zegt
Behalve nieuwe lichtblokken voor en achter zie ik geen verschillen met het huidige model… zoiets noemen ze een facelift. Saai! Geeuw!
Julian zegt
misschien moeten wij als autobloggers een bezoek brengen aan het hoofd kantoor en de heren designers fysiek een lesje design geven, misschien krijgen ze DAN wel inspiratie, want mensen dit gaat toch nergens meer over….
lincoln zegt
@ Julian .. gewoon niet kopen = makkelijker en voordeliger.
vla zegt
@ klassiekerrally
je denkt duits,maar wat vind je van de volvo S60 of de nieuwe S40?
en dan is er nog citroën, peugeot (hoe schrijf je dat ook alweer), lancia, jaguar, ford etcetera
mashell zegt
Whoehaa, A5 koplampen! Een spannende lijn omhoog op de deuren! Knipperlichten in de spiegels!
Is dat optisch bedrog of heeft Audi echt de fout van de kleinere rechter buitenspiegel opnieuw gemaakt?
Apache zegt
Ewww, ik geloof niet dat dit geen shop is… Die voorlichten zijn saaaii!!! Mijn beeld van Audi is nu wel heel laag. Gie hele voorkant is disproportioneel tegenover de rest van de bak. Doe mij maar de vernieuwde S40!! Spaar je nog eens €4000 exclusief optiekosten voor een veel betere en veel mooiere auto! Deze overprijsde bompawagen en wannabe-Duitser (ook al is hij echt Duits) is niks voor mij!
floryn zegt
@ Rob Ocop
ik vroeg mezelf hetzelfde af: Is dit nou een compleet nieuw model of een facelift? Heb ik iets gemist?
Verder ben ik het weer eens erg met klassiekerrally eens. De audi’s zijn allemaal mooi, zitten allemaal zeer goed in elkaar en presteren wat men 20 jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden. Maar ze lijken allemaal zo op elkaar. Nadat audi de R8 had geïntroduceerd dacht ik dat het allemaal iets spannender ging worden, maar er is niets veranderd en familyface branding lijkt om economische redenen zeer interessant bij audi.
Klassiekerrally zegt
@ de vleaminck:
In wezen geldt voor al die auto’s ’t zelfde, maar ik vind met name de Duitse fabrikanten wel erg slaapverwekkend bezig.
Franse en Italiaanse automobielfabrikanten hebben wat meer lef bij de vormgeving. Of dat altijd goed uitpakt… Ik vind van niet, maar het is in elk geval wel eens wat anders.
Jaguars in die klasse vind ik niks. Dat ‘hoort’ niet. Koop dan een Mondeo met lederen interieur…
DennieFR zegt
En toch mag ik de Audistyle wel.
En mensen,bij ‘bijna’ ieder automerk valt er aan vooraanzicht weinig te onderscheiden wat idd helaas is.
AppieFlappie zegt
Ik had gehoopt op een supermooie grill, maar hmmmm Niet veel verandering dus. Jammer….
slk zegt
gewoon een nette auto.
Bramzel zegt
En hij is mooooooooi! Helemaal goed dit, wat een gave wagen.
Apache zegt
@ Klassiekerally
Deze auto rulet het segment: de Acura TL
– Apache
vla zegt
@ klassiekerrally
PRECIES!!!, duitsers hebben geen inspiratie!!!! (behalve porsche)
maar Jaguar, daar heb ik dan weer een zwak voor…
eigenlijk voor vrijwel alle britse automerken, (aan je naam leid ik af dat je een klassieker weet te apprecieren ;) ) ken je de rootes group van vroeger? (jaren ’50-’60)
maar terug op onderwerp; tijden veranderen, en wat de meerderheid mooi vindt is momenteel blijkbaar strakke lijnen.
wat is volgens jou eigenlijk de moeite waard? (en, als ik mag weten, wat rijd je)
NLX zegt
@ de vleaminck
Ben het totaal met je eens, maar mensen kopen Audi toch wel omdat het een Audi is. Waarom zou je dan het roer omgooien en iets compleet anders ontwerpen, als je toch verkoopt, dan zou ik in audi’s geval toch liever het het zekere voor het onzekere nemen, en ongeveer hetzelfde ontwerp houden maar dan ‘moderniseren’, zoals ze dat noemen.
Rick dos zegt
Heeeeeeee kijk nou een Passat met vier ringen…..
Begrijpelijk dat mensen dit model mooi vinden, want als je het laatste model mooi vindt dan moet je dit ook wel mooi vinden natuurlijk. Aangezien er bijna niks verandert is……
sacha zegt
LOL @ Rick. Dat is toch de USP van Audi?
Martijn zegt
Een leek zal het verschil niet eens zien met de vorige, ik moest ook even goed kijken wat er verandert was aan de voorkant..
JH zegt
Kwa uiterlijk verandert er niet veel, maar technisch krijgt de A4 toch het onderstel van de A5 (?) en dat is erg goed. Sportief en dynamisch en dat voor een voorwielaandrijver…Audi is technisch gezien goed bezig, het wordt echter wel tijd voor een nieuwe neus want die single grille blablabla komt mijn neus uit ;)
Klassiekerrally zegt
@ de vleaminck: De Rootes Group is mij wel bekend :)
Merken als Sunbeam, Hillman en Singer… (en nog een zooitje andere)
Zelf heb ik ook een zwak voor Jaguar. Maar wat ze nu uit gaan brengen… Ik snap er niks van… De Mercedes CLS is in mijn ogen wat Jaguar als XJ opvolger had moeten uitbrengen. Dat vind ik dus wel een geslaagde auto.
Als ik moest kiezen uit alle modellen uit de A4 klasse zou ik ’t verdomd moeilijk krijgen. ’t Zijn allemaal van die vreselijke leasebakken…
Gelukkig hoef ik niet te kiezen. Ik rij nu een bijna 40 jaar oude Morris 1300 Super de Luxe :)
I Hate Hybrids zegt
“dus laten we alsjeblieft niet al teveel dingen aanpassen, zo hebben de Duitsers gedacht.” Ja, dat denken ze bij Audi bij elke auto die ze uitbrengen, dodelijk saaie auto’s zonder ook maar een grijntje fantasie… (A5 is wel aardig btw)
Thomas zegt
Huh is deze nieuw?
Ik heb serieus de laatste tijd een enkel besef meer of ik nou kijk naar een:
Audi 3deurs of 5 deurs, a4, a5, a6 en de audi a8 valt nog een beetje te onderscheiden…
Ik weet het niet. Hij is niet lelijk, maar kopen zul je mij het niet zien doen. Dan vind ik een Subaru legacy leuker eruit zien.
vla zegt
@ NLX
ik breek niet graag mensen af, maar daar ben je fout; een merk dat goed boert kan het zich juist permitteren om iets geks te doen, zoals GM en Ford in de jaren 50, en volkswagen met de bugatti veyron; een merk dat op de grens van faillisement ligt zal conservatief blijven, of alles op alles zetten in de hoop dat het op zijn pootjes terecht komt, en daarom is het zo moeilijk om je als autofabrikant naar de top te werken
jantjebeton zegt
ik wordt zo moe van dat woord “leasesletjes”!!!!! denk eens aan je portomonee!!
Peet zegt
Ik vind de A5 mooier, helaas is er (aan de voorkant) zeer weinig veranderd sinds de vorige A4… Doe mij maar een C of een 3er…
jantjebeton zegt
en audi wordt altijd afgekraakt omdat ze op mekaar lijken. kijk eens naar volvo. die zijn gewoon ALLEMAAL identiek, de eene is alleen net iets langer dan de andere. dus ja!!!
Rob Ocop zegt
Wat ik nog het ergste van al vind bij Audi is het volgende: je ziet zo’n auto met vier ringen in je achteruitkijkspiegel, maar je kan niet zeggen welk model het is.
A3, A4, A5, A6, A8, Q7,… allemaal hebben ze ongeveer dezelfde voorkant. Zal waarschijnlijk het designbudget fors drukken? Bij BMW is dat toch anders, in je achteruitkijkspiegel weet je onmiddellijk welk model het precies is.
Jammer voor Audi: hier laten ze flinke kansen onbenut, en bewijst hiermee dat ze eigenlijk het premium-statuut niet waard zijn mijn inziens: van iemand die met een A8 rijdt, kan je evengoed denken dat ‘ie met een A3 onderweg is. Zonde van het geld denk ik dan steeds.
Apache zegt
@ Jantjebeton
Je moet wel blind zijn om zoiets te zeggen! Volvo’s zijn enorm verschillend. Any match between e.g. S40 en S60?? Dat is eens iets anders als met die Audi’s!
Apache zegt
@ Rob Ocop
Daar heb je een zeer goed punt.
Paledo zegt
Sorry, maar het was toch redelijk duidelijk dat de A5 de coupéversie zou zijn van de A4? Net als de 3-serie coupé nauw verwant is aan de 3-serie sedan en touring!
Ik kijk er niet van op dat de A4 lijkt op de A5. Het onderhoudse verschil met de huidige A4 is interessanter. Strakker sturend, nieuwe motoren, nieuw interieur e.d. Vooral de Avant kan een topper worden.
Ik denk dat er nog wel een versie onder de 1.8 komt maar dan als eco-versie ofzo. Een instapper met 130pk uit een 1.6TFSI.E of 1.4T FSI.E zit wel in het vat.
michiel zegt
audi? waarom? ze zien er allemaal hetzelfde uit… ronde vormen! en de lichten ook wel!
alleen de r8 en tt zijn iets of wa anders
vla zegt
@ Klassiekerrally
laat ik nog wat voort wauwelen; wat vind je dan van de nieuwe mercedes C-klasse? ik vind hem best te pruimen
en de CLS als jaguar…hmm, het is een mooie wagen, als niet bloedstollend, maar een Jaguar heeft zo zijn ding; V12, enigzins zakelijk, kleine achterlicht-units, ronde koplampen en DE X-factor, het idee van Jaguar; de katachtige lijn door de gans het chassis, het gevoel van beweging, snelheid, zelfs als hij stilstaat :)
Frank zegt
Wat een bagger auto… Echt geen enkel gevoel wat er in ligt… alleen leuk voor saaie dodo’s en Audi adepten (Mooi hoor dat logo :)
tv zegt
ik zie op autoweek en autoscoop op de forum dat de foto weg gehaald is
autoweek:Foto!!
In verband met een embargo op dit beeldmateriaal tot a.s. woensdag is dit beeld verwijderd. Niet meer posten aub.
Jan Renting
internet coördinator AutoWeek.nl
smiling smiley
Mijn Excuses
Embargo op informatie: de omgekeerde wereld?
Het schijnt in de wereld rond auto’s een flinke trend te worden: fabrikanten die onder embargo informatie verstrekken aan de pers. De media krijgen informatie over nieuwe auto’s die ze echter op straffe van flinke claims niet mogen verspreiden. Maar is dit niet de omgekeerde wereld?
Dat het weleens flink misgaat met de embargo-regeling door autofabrikanten blijkt onder meer uit het aantal gelekte foto’s van nieuwe auto’s dat op internet verschijnt. Het lijkt eerder regel dan uitzondering dat de foto’s op diverse fora verschijnen voordat de fabrikant zelf met de informatie naar buiten komt.
Vaak is dit een geval van spionage of op z’n minst onvoorzichtigheid, maar er wordt ook gesuggereerd dat sommige fabrikanten zelf voor lekkage zorgen om zich in the picture te werken. Zo is een tijd terug een foto geplaatst op dit forum van de nieuwe Opel Agila, waarna een aantal forummers dreigende mailtjes kregen waarin ze gesommeerd werden de foto van internet te verwijderen.
Nu zijn er regels voor het gebruik van intellectueel eigendom, waartoe afbeeldingen vaak behoren. Maar aan de andere kant is het de onvoorzichtigheid van de fabrikant waardoor dergelijke foto’s kunnen lekken.
Een zeer recent geval rond de embargo-regeling en het lekken van foto’s is de nieuwe Audi A4 (klik!). Officieel komen de foto’s pas morgen of woensdag op internet, maar zoals nu blijkt heeft Autoweek.nl al eerder de informatie ontvangen. Daar zou niets mis mee zijn, ware het niet dat Autoweek al voor een nieuwsbericht gezorgd had dat inmiddels gelekt is.
Het vreemde is nu dat Audi vermoedelijk Autoweek verantwoordelijk zal houden voor het lekken van de foto’s. Dat is ook de reden dat het forummanagement er met man en macht aan werkt om de foto’s van het forum weg te houden. Begrijpelijk, Autoweek zit niet te wachten op een claim van Audi.
Maar is dit eigenlijk niet een beetje vreemd? Als Audi écht niet wilde dat de informatie in de media zou verschijnen, zouden ze er beter aan doen de informatie niet eerder te verstrekken dan op het moment van introductie. Aan de andere kant is het voor de pers erg praktisch om eerder over informatie te beschikken: zij kunnen dan in rust hun nieuwsberichten voorbereiden.
Op deze manier wordt de pers, die geacht wordt een kritisch en zelfstandig medium te zijn, echter een soort loonslaaf van de verzamelde autofabrikanten. Wat mij betreft zou de verhouding tussen autofabrikanten en autopers wel wat minder gezapig mogen: de pers zou wat scherper mogen ingaan op nieuws en de autofabrikanten zouden hun nieuwe producten wat beter moeten afschermen.
Uiteindelijk is dit voor niemand een prettige situatie: de pers krijgt hier een claim aan de broek wegens het lekken van informatie en de fabrikant is de primeur van de presentatie van de foto’s kwijt. Voor mijn gevoel draait de balans tussen informatie en presentatie een beetje door. Bovendien zijn de geïnteresseerden, de forummers die een afbeelding willen zien en details over de auto willen horen, in alle gevallen de dupe.
Jammer en onnodig dus, die embargo’s op nieuws. Óf we moeten met z’n allen ophouden met verstoppertje spelen en de kaarten op tafel leggen, óf fabrikanten moeten omzichtiger met hun informatie omgaan. Een claim richting Autoweek of forummers zou wat mij betreft zéér onterecht zijn.
Apache zegt
Ok: dit is om te bewijzen waarom Audi’s verkopen: Omdat het Audi’s zijn! Duits! Eigenlijk is het design ongeloofelijk saai, veel saaier dan bijvoorbeeld Volvo. Laat ons nu eens een ander logo erop plakken. Van een merk met een niet-Duits, niet cool en saai imago: Volvo bijvoorbeeld. hier ziet u een demonstratie:
En dan nu een échte Volvo:
Vergelijk eens de voorlichten, voorbumper, schouders, daklijn … Alles is gewoon mooier en veel afgewerkter bij de Volvo. Daar kunnen we niet omheen.
Besluit: Volvo is mooi, verfijnd en absoluut niet saai, Audi is lomp, saai en onafgewerkt, en verkoopt omdat het “Duits” is.
– Apache
Klassiekerrally zegt
@ de vleaminck:
De dikke neus van de C vond ik eerst afgrijselijk. Maar in ’t echt werkt ’t wel. Thumbs up dus…
De eigenschappen die jij -volledig terecht- toeschrijft aan Jaguar vindt ik eigenlijk wel terug in de CLS.
Op m’n site vindt je trouwens o.a. een E-type, XK120 en XK140. Zo worden ze helaas niet meer gemaakt ;)
Klassiekerrally zegt
*oeps* vindt moet natuurlijk zonder ’t’ *oeps*
Herry zegt
Tjah een duitse lease auto, niets anders dan een degelijk gebruiksvoorwerp.
@klassiekerrally: I get jou!
Rick dos zegt
@sacha
Precies! Ik vraag me af of dat “uniqueness” in de toekomst wel standhoud. ;)
binkie zegt
leasen? ja
sletje? ook regelmatig
maar leasesletje? ik ben niet te huur of zo :P
Rick dos zegt
Ik hoor trouwens de laatste tijd veel over x-factor, karakter, passie in een auto…..
Maar welke auto of automerk heeft tegenwoordig nou nog dat in zich zitten? En kom ajb niet aan met Alfa, want die heeft net zoveel passie, x-factor etc. als enig ander merk. Niet dus!
Auto’s zijn tegenwoordig net als zoveel andere dingen niet meer dan gemaximeerde commerciele producten. En dat is waar het allemaal verkeerd gaat in veel gevallen; commercie. Een begrijpelijk en noodzakelijk kwaad, maar wel een kwaad die veel dingen die voor veel enthousiastelingen zoals jij en ik het verziekt.
Waar zijn de oude tijden (en dan hoef ik niet eens het woordje goede te gebruiken)
autoblogger zegt
@tv: “Op deze manier wordt de pers, die geacht wordt een kritisch en zelfstandig medium te zijn, echter een soort loonslaaf van de verzamelde autofabrikanten.”
Ah, je hebt em door ;)
Embargo’s zijn zulke onzin, daar hebben we het hier al eerder over gehad.
Rob Ocop zegt
@ Apache: groot gelijk, die nieuwe Audi zou evengoed een Volvo kunnen zijn.
Zonde van het vele geld dat zo’n Audi kost, en vooral: dodelijk saai! Dat wordt een flop!
BMW E92 335i zegt
Goed gedaan Apache hahah !
maar elk merk heeft zijn eigen aanhang . Audi is net zoals Volvo , geen slecht merk . Duitse wagens zijn in het algemeen minder gedurfd qua design , vind ik :-)
Mls zegt
ik wil meer plaatjes!
lancia delta 1.8 LX zegt
@ dos, toch heeft een alfa wel karakter
Ahura zegt
Tja een echte Audi; mooi, dik, robuust, ingetogen. Hou ik wel van. Maar inmiddels is Audi ook wel érg inspiratieloos!! Iets meer eigen smoel is toch niet zo erg?
Joey zegt
@ Apache: Het gaat hier over Audi, niet over Volvo.
sven zegt
De nieuwe A4 is een vervolg op een succesmodel dus laten we alsjeblieft niet al teveel dingen aanpassen, zo hebben de Duitsers gedacht.
Inderdaad , laten we meteen niets aanpassen dan lopen we geen risico dat de verkoop daalt !!
Boring …
lada zegt
Dit wordt een topper! Eén foto is niet iets waar je een hele auto op moet beoordelen. Het is géén facelift, maar een compleet nieuwe grotere auto! Een te modieuze auto verveelt binnen een jaar. Perfect design zoals je van Audi mag verwachten.
Ik wil jullie reacties wel eens zien als er morgen meer beeldmateriaal is ;)
LADA
Furby C-Rules zegt
Tjonge wat een fantasieloos ouderwets design…
Lijkt bijna uit de vorige eeuw gekomen…
Erg saai tot dusver…GAAAAAAAAP…
Stukje Nostalgie zegt
Rick dos schrijft,
27 August 2007 om 23:32
Ik hoor trouwens de laatste tijd veel over x-factor, karakter, passie in een auto…..
Maar welke auto of automerk heeft tegenwoordig nou nog dat in zich zitten? En kom ajb niet aan met Alfa, want die heeft net zoveel passie, x-factor etc. als enig ander merk. Niet dus!
Auto’s zijn tegenwoordig net als zoveel andere dingen niet meer dan gemaximeerde commerciele producten. En dat is waar het allemaal verkeerd gaat in veel gevallen; commercie. Een begrijpelijk en noodzakelijk kwaad, maar wel een kwaad die veel dingen die voor veel enthousiastelingen zoals jij en ik het verziekt.
Waar zijn de oude tijden (en dan hoef ik niet eens het woordje goede te gebruiken)
Daar kan wat mij betreft een antwoordt op gegeven worden, dat wordt een Land Rover Defender. Deze toont, ondanks zijn laatste update, een waar eigen karakter evenals de (meeste) chauffeurs (van een Series – 90/110 – Defender) die elkaar nog steeds begroeten op de wegen.
On Topic
Deze impressie van een facelift voegt wat mij betreft weinig toe, hopelijk gaan we toch meer richting deze …
eMilt zegt
@tv: Een fabrikant geeft veel geld uit aan een introductie op de IAA dus heeft er alle belang bij dat informatie of foto’s van te voren niet op straat ligt. Aan de andere kant wil een merk maximale media aandacht op het moment van introductie en dat betekent dat je met name bladen de informatie van te voren al moet geven zodat er vooraf al artikelen kunnen worden geschreven. Vele bladen werken ruim voorruit, soms tot wel enkele maanden (alhoewel in de auto wereld zal het niet veel meer zijn dan weken).
@Apache: Zeker nog nooit langer dan 3 of 4 jaar een Volvo gereden ? Krakend dashboard, kapotte electrische ramen of electrisch open dak, kraakgeluiden in het interieur wegens torderend chassis, afbreken van plastic onderdelen, etc.. etc… Mijn zus heeft na 3 Volvo’s nu eindelijk ook het licht gezien en gaat na een 440, S40 en een S80 nu dan toch heel verstandig een A6 kopen. Ze rijdt liever in mijn A4 dan in haar eigen S80.
Audi mag dan wel bekend staat vanwege de wat ingetogen designs maar dat is juist gelijk hun succes. BMW heeft de afgelopen jaren ondervonden dat te grote design uitspatingen slecht zijn voor de verkoop. In een Audi wil je niet echt opvallen maar je wilt wel een goede degelijke auto die strak en comfortable rijdt en lekker vlot is en bij verkoop nog een goede restwaarde heeft.
En ik weet niet wat jij spannend of opwindend vindt aan de designs van Volvo maar dat zie ik er in ieder geval niet in hoor.
Rob USA zegt
@ Rick Dos : Het zijn idd geen complete merken meer met de X factor.
Alleen maar sommige modellen , om het simpele feit dat ze toch aan hun aantallen (lees omzet/winst) moeten komen om voor te bestaan.
X factor kost vaak meer aan designe en materialen en marketing enz.
Maar je weet ondertussen, na veel advies van mij, dat je nu ( Mustang convertible ) en soon( Camaro ) een echte X factor auto kan kopen en dat allemaal voor een faire prijs !! :)
Stukje Nostalgie zegt
* Quote – RD
* Antwoord – t
Vincent zegt
Zucht…. Waar is de tijd gebleven van de Lancia Delta HF Integrale Evo….. De Alfa Romeo Giulia Supertjes….. De Originele Mercedes SEC…… De BMW 6-serie (oude) met de mooie 16″ spaakvelgen……..
Nou…. ik heb het gevoel dat dat helaas verleden tijd is….
Zijn dit overigens echt de 100% foto’s?
speedlimit zegt
Wordt je toch ff goed in de maling genomen als je zo’n “vernieuwde” a4 neemt…wat is er dan zo nieuwe aan,de achterlichten alleen?
Kom toch eens met iets echt nieuws audi…de melkkoe is al leeg we kennen ’t bekende audi front en achterkant nu wel…saaie bak!!!
Chief_S5 zegt
Echt of niet, ik vind het er strak uitzien, net zoals een Audi hoort te zijn. :)
Vincent zegt
Trouwens… die rode kleur vern**kt hem wel degelijk hoor….
Pieter zegt
Interessant dat iedereen het er over eens is dat als er weinig aan een succes model veranderd wordt dat dan de verkoopcijfers niet dalen….
Is dat niet precies de bedoeling voor een firma als Audi?? Autos verkopen?..
Als Audi zijn vormtaal zo zou omstellen dat het design “te progressief” werkt dan koopt geen enkele van de huidige A4 rijders het opvolgermodel. Audi klanten leggen meer waarde op kwaliteit en afwerking als op “Alfa”-design.
Timmie zegt
Ik had her en der gelezen dat er over een 1.5 TDI met ongeveer 130 pk gespeculeerd werd… Steek die in de nieuwe A4 en je krijgt gegarandeerd succes: lagere prijs, lagere taksen, lager verbruik, goed (premium) imago. Daar draait het tegenwoordig om, niet?
Ik weet niet hoe het daar zit, mar in België kijkt men meer en meer naar het budget (longinhoud, verbruik, vermogen, prijs, opties, …), eerder dan naar de praktische kant van de auto (segment, laadruimte, prestaties, …)
Pordon zegt
ik snap sommige mensen hier echt niet hoor.
Een volvo geen saaie auto..? hahahahahaha laat me niet lachen, als er 1 merk is dat saaie en bovenal lelijke auto’s maakt is het wel volvo. ik zie bij volvo minder verschol tussen de s40, s60 etc echt niet(ja op de achterkant staat s40 of s60)
En bovendien als je naar een audi, BMW of Merc gaat kijken lijkt me niet dat je ook naar een volvo zal kijken, Volvo zijn best degelijke auto’s en zijn zeker beter dan een aantal andere concurrenten, maar de Duitsters zijn gewoon net een stuk beter met inovatie in comfort, techniek, rij-eigenschappen etc.
Pordon zegt
ow BTW, ik vind deze A4 wel mooi
Pordon zegt
Verschol= Verschil!
Palo Vieluc zegt
Als dit al definitieve foto’s zijn dan ziet het er absoluut niet slecht uit. Maar om nu te spreken van een echt drastische verandering, ik denk het niet. Eerder een facelift. Wat bevestigd kan worden als ze het interieur ongewijzigd hebben gelaten. (Op enkele stofjes en inlegstukjes na). Jammer dat die Audi’s vandaag quasi allemaal op elkaar lijken. Men kan van een zekere afstand nauwelijks nog goed zien om welk model het gaat. (Met uitzondering van de Q7). Het zal wachten worden op de officiële voorstelling…
Citrofiel zegt
Ongelooflijk zeg. Is dit nu écht de nieuwe?! Hopelijk niet. Verschrikkelijk zeg. Zo fantasieloos. Gewoon een faceliftje… :( Audi wordt wel heel erg zo. Ik vond ze al erg, qua design, maar dit is écht heel erg….
speedliner zegt
@ Robocop en andere
Verdwijn onmiddellijk van Autoblog AUB !! Iemand die het verschil niet kent tussen een A3 en een A8 is gewoon onwaardig om op deze site te mogen komen. En mensen die een Audi een bompa wagen vinden en Volvo een mooiere wagen, surf eens naar google en tijp “Volvo S40” of “Volvo S60” in. Je gaat me toch niet zeggen dat je die auto mooier vindt als een Audi hé. Ik heb niks tegen Volvo hoor. Motoren, interieur, onderstel is allemaal zeer goed, maar op gebied van uiterlijk kun je toch niet zeggen dat het geslaagd is hé. Oké het is elk model meer vernieuwend, maar betekent vernieuwend ook mooier ? Ik zie meer jonge mensen met een Audi rijden dan met een Volvo. Straffer ik heb bitter weinig jonge mensen zien rijden met een S40 of S60. Terwijl ik jonge mensen elke dag zie rondrijden met een A4 of A3 of zelfs A6 of A8. Bij volvo spreek ik dan niet over de modellen zoals de C30, want dat is wel een redelijk mooie auto. Maar op dit punt van jonge mensen durf je me eens tegenspreken, jij geeft me 1 bewijs dat een jong mens met een Volvo S40 of S60 rijdt en ik geef je er 100 van jonge mensen in een A4 of A6. Pas op ik ben GEEN Audi fanboy, om de reden dat ik een auto heb waar ik hetzelfde krijg voor minder geld en dan ben ik nog beter voor milieu. Ik rij namelijk een Peugeot 607 en heb roetfilter die standaard sinds 2000! is uitgerust op een 607 !! En nee ik ben geen gefrustreerd mens die een ‘domme’ Peugeot koopt omdat hem geen geld heeft voor een Audi blabla. Nee ik ben een slim iemand die zich niet in de zak laat zetten door een op een imago berust merk zoals Audi, BMW, Mercedes en ook Volvo in bepaalde mate. En imago betekent duurder. Oké ook iets betere kwaliteit, maar voornamelijk duurder. Voorbeeld : Toen ik voor de eerste keer op mijn werk aankwam met mijn nieuwe 607 zeiden mensen hola wat is dat, is dat een nieuwe Mercedes, wat een mooie auto. Van het moment dat ik zei dat het een Peugeot was moest je ze eens zien kijken, toen vonden ze het bijna een lompe auto. Toch raar hé wat dat imago met een auto kan doen. En dit imago heeft Audi ook, waarom moeten ze het model grof veranderen, het zal toch even goed, misschien zelfs nog beter verkopen. De fout ligt bij jullie allemaal. Als jullie nu eens allemaal stopte met die Audi’s, Mercedessen en BMW’s te kopen zouden ze tenminste een opvolger maken met een heleboel uiterlijke vernieuwingen. Omdat die merken dan moeite moeten doen om auto’s te verkopen. Nu moeten ze geen moeite doen en dat beseffen ze al bij het design van de wagen en daar maken ze snel een belachelijk lichtjes gewijzigde neus en kopieren ze de achterkant van een ander model en voila, het geld is weer binnen. Geef u mening eens op dat laatste argument.
smoke zegt
tip: als je nou eens een paar keer op enter had gedrukt zou je (inhoudelijke) reactie iets vaker worden doorgelezen, maar nu wordt het wel heel onaantrekkelijk….
Timmie zegt
Zo zie je maar dat mensen ook in het verkeer geen slecht figuur willen slaan…
Wesley C zegt
geef mij toch maar een alfa 159 veel leukere wagen, deze is niet slecht maar heeft een gebrek aan karakter
Swinkels zegt
http://i208.photobucket.com/albums/bb40/ahuracar2/a42.jpg
http://i208.photobucket.com/albums/bb40/ahuracar2/a43.jpg
http://i208.photobucket.com/albums/bb40/ahuracar2/a44.jpg
http://i208.photobucket.com/albums/bb40/ahuracar2/a45.jpg
Bron:
Autoweek ForumMotorauthorityLijkt meer een redelijk grote facelift in plaats van een compleet nieuw model. Interieur is wel weer geslaagd en naar mening mooier dan bij BMW & Mercedes.
Ahura zegt
Er zijn nu meer foto’s!!
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3096690,3096780#msg-3096780
MurcieBoy zegt
@ de vlaeminck
porsche heeft inspiratie?! grapjas kijk eens naar de 911’s verder zeg ik niks!!
LD zegt
Tja ik wordt er niet echt warm van. In vind mijn huidige 2006 versie al minder dan de 2004 versie die ik ervoor had, en hoopte dat het design weer mooi clean en mean zou worden. Valt wat tegen. Ook die kronkel in de koplampen is er helaas niet uit (vind ik echt een zwakte-bod van de designer). Een AUDI heeft geen kronkels nodig maar mooie krachtige eenvoudige lijnen.
Ook het interieur had strakker gemogen (kijk eens naar BMW bijvoobeeld).
Nu de technisch info nog, met name de benzine motoren, en niet te vergeten de prijzen.
Jeroen zegt
@ Apache
Ik schrok even van je afbeelding, dacht namelijk de eerste echt mooie volvo te zien, maar was dus een a4: D
Audioot zegt
Ik dacht even de huidige A4 op de foto’s te zien maar het is toch de nieuwe!
Teleurgesteld liet ik de verschillende foto’s op me inwerken maar toch heb ik nu
al wat sympathie voor het model gekregen al zeg ik nog geen ‘wauw’.
Dit had ik echter ook met de A5 in het begin en die vind ik nu geweldig.
We zullen moeten wachten tot we hem in levende lijve mogen aanschouwen.
Apache zegt
@ Jeroen
Welnee, het is een Volvo S40, geen Audi A4. Toch moeilijk te verwarren? Voor andere mooie Volvo’s te bekijken kun je het web afsnuffelen voor de nieuwe “S80”, “C70”, “C30”, “XC60 Concept” en “V50”. Veel kijkplezier! Dat lucht wat op na het zien van een bepaalde dosis Audi’s. Greetz
– Apache
The R6 Tornado zegt
Slaapverwekkend dit. En toch zal het verkopen. Had wel wat spectaculairders verwacht. De BMW 3 heeft niks te vrezen hiervan, net zoals van de C
Apache zegt
@ Speedliner
Ja, Ik rijd met een S40, omdat het een betere en mooiere wagen is. Hiermee trap ik je waarschijnlijk op je lange tenen, maar ik houd het hier bij de feiten. Geen Duiser kan wat Volvo kan. Of dat nu Audi, BMW, Mercedes of Volkswagen is. Audi is zeker goed voor 70 plussers, 50ers met een midlife crisis en junkies zonder verfijnde smaak, als het maar stoer Duits is. Val je binnen deze groep, en aan je taal te horen is dat de laatste genoemde, valt er je niks te blameren en ik aanvaard hoe je bent. Ik zal je mijn opinie niet opdringen.
– Apache
lierse boy zegt
pffff…wat een saaie bak!!!!!!!!!
de veranderingen zijn zo miniem, dat ze te verwaarlozen zijn…
zal nooit m’n geld aan zo’n (te) dure wagen willen geven. een karakterloze auto voor saaie, vastgeroeste mensen.
Windhoos zegt
De veranderingen aan Audi zijn ALTIJD al miniem geweest, ze doen alleen maar wat al jaren een succesvol formule is, namelijk; niet al te veel op vallen. Men kan zeggen wat men wil, maar netzoals bij BMW en Mercedes kan men niet ontkennen dat Audi geen succes heeft…….
Ik vind dit wel een geslaagde bak zo iig, al zal hij in het zwart waarschijnlijk veel mooier zijn…..
TT Man zegt
En nog meer: http://www.autoblog.com/2007/08/28/audi-a4-more-images-and-details/
autoblogger zegt
En nu in het Nederlands: http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/29/2008-audi-a4
C30CDIAMG zegt
over leasesletjes gesproken…
http://www.youtube.com/watch?v=wx4SgzV47Z4
gaat prima samen op dus…
John zegt
Ik word, net als velen met mij, altijd zo moe van dat gezeur dat alle auto’s (al dan niet van 1 bepaald merk) zoveel op elkaar lijken.
En natuurlijk zullen veel mensen de A4 of A5 kopen omdat het nu eenmaal een Audi is, ik trouwens ook….
Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg dat alle Audi’s veel gemeen hebben, omdat ze allemaal dezelfde style hebben.
Het is toch heel simpel: kies je favoriete merk en kies vervolgens het formaat want je nodig hebt / wilt.
Omdat ik een zwak voor Coupe’s heb, Duitse degelijkheid waardeer en tevens niet dood gevonden wil worden in een Mercedes of BMW, is voor mij de keuze heel simpel: de A5
De S5 vind ik weer net iets te.
Jeroen zegt
@ Apache
Ik heb je advies opgevolgd, maar helaas viel ik halverwege in een diepe slaap… : D
John zegt
Is het trouwens zo vreemd dat ‘de nieuwe’ A4 zoveel op z’n voorganger lijkt? Hij heet toch niet voor niets hetzelfde…
Waarom zou dat een compleet andere auto moeten zijn? Mensen die nu in A4 rijden, daarmee erg tevreden zijn, maar toch graag een nieuwe auto willen, om wat voor reden dan ook, zijn niet gek als ze de nieuwe A4 aanschaffen, omdat ze weten dat het een betrouwbare auto is, die er ook nog eens fantastisch uitziet.
Het bovenstaande geldt natuurlijk voor alle merken.
Maar goed, mijn mening zal wel weer als saai bestempeld worden. Waarschijnlijk vinden diezelfde mensen mijn huidige auto (TT) ook fout.
Boeit me niets, ik rijd graag in een auto waar ik me prettig in voel en niet in de auto die de buurman fantastisch vindt.
audi_fanaat zegt
dom gezeur.
jullie hebben geen geld om deze auto te kopen vandaar dat afkraken.
bah wat een gezeik steeds weer.
pizzakoerier zegt
ik lees zo dit forum en ik zie echt bijna alleen maar haters, wat is er mis met deze audi? persoonlijk vind ik de a5 een echte schoonheid en dit is eigenlijk een vierdeurs a5 kortom ook zeker geen lelijke auto ik zou er graag een kopen
Nick zegt
RS4 met V8 Bi-turbo. ;)
Windhoos zegt
Het is nog niet zeker of er ook een RS4 voor komt, de S4 komt zeker!
Peter Foxx zegt
Het is hier blijkbaar een mannensite. Over Keuze van auto, vrouw, politiek, godsdienst… kan je eindeloos argumenteren.
Enkel opmerkingen/kritieken op audi zijn wel grappig.
– volvo beter afgewerkt dan audi???
– audi saai in vergl. met volvo ???
-…
Betrouwbaarheid van Volvo is volgens Volorijders niet meer wat het was.
Als je een betrouwbare wagen wil, koop dan japans.
Wil je een mooie en opwindende wagen, koop dan een alfa.
Plak je graag tegen uw voorliggers, koop dan BMW…
Zo zijn er nog wxel enkele doordoeners.
Ikzelf rij nu met citroën C5 (ik kan de reacties nu al voorspellen) en ga vrijdag m’n A4 cabrio afhalen.
carlos zegt
ik ben het met je eens speedliner
ik heb eerst de eerste a3 gereden daarna de eerste met facelift en toen de huidige a3, helemaal geen verkeerde auto’s maar ben nou toch maar een peugeot 407 gaan rijden, ik wil geen audi a3 meer, die peugeot 407 is stukke beter, was ook is, in de audi a3 zit niks in, je moet alles bijbetalen, een lichtpakket, airco enz. bij de peugeot is het tenminte al een auto
sommige mensen zeggen dat de audi a3 veel mooier was, de peugeot garage is ook veel fijner.