• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ING spekt Renault F1

Auteur: autoblogger, gepost 24 januari 2007 om 22:02 – 49 Reacties

Renault ING 2007 formule1


Je zou het kunnen zien als een stukje landverraad, een Nederlandse bank die een Franse renstal sponsort. Toch kan ik het ook wel begrijpen, een internationale bank als ING kan niet zomaar met het Spyker MF1 team in zee. De grootste bank met een team dat amper punten kan halen… dat klopt niet.

Vandaar dat ING gekozen heeft voor Renault, vraag is echter of dit team nog wel kan presteren zonder Alonso. Renault zal dit seizoen in ieder geval geen nieuwe motor gaan gebruiken, de 2,4-liter V-8 is zo goed als hetzelfde als vorig jaar.

Renault ING 2007 formule1
Renault ING 2007 formule1
Renault ING 2007 formule1

En een video van de presentatie in Amsterdam!

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, mf1, Renault

Vorig bericht: « ANWB komt met gratis autokrant
Volgend bericht: Fiat Grande Punto bodykit van MS Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. Danger zegt

    24 januari 2007 om 22:06

    Ik snap ook wel dat ze naar renault gaan maar om die wagen dan zo te verkrachten. gadverdamme wat lelijk. In het midden die ING kleuren en dan ook nog dat geel met blauw vreselijk. Kunnen ze niet zoals MClaren een mooie auto bouwen?

    Login om te reageren
  2. E-RayzeR zegt

    24 januari 2007 om 22:06

    De vorige auto vond ik Qua kleuren toch mooier

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    24 januari 2007 om 22:23

    de motoren zijn volgens mij allemaal hetzelfde als die van vorig jaar. Dat is vanwege de engine freeze rule. De motoren die het team dit jaar wil gebruiken moesten vorig jaar twee races lang worden gebruikt… een beperkt aantal onderdelen mogen wel worden aangepast, maar de motor blijft grotendeels hetzelfde. Daarnaast is het maximale toerental op 19000 toeren begrensd.

    Login om te reageren
  4. 3s zegt

    24 januari 2007 om 22:23

    Er was eens een duitser die bij renault vertrok, waarna ze geen deuk in een pakje boter gereden.
    Met deze kleuren lijkt het wel een mislukte benneton.

    Login om te reageren
  5. m5 zegt

    24 januari 2007 om 22:25

    deze f1 wagen niet er echt niet uit nu maar wachten op de spyker f1

    Login om te reageren
  6. Wouter zegt

    24 januari 2007 om 22:27

    Blijft landverraat en dan nog bij dit team ook :P bah

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    24 januari 2007 om 22:31

    tsja… had dan bmw gesponsord :| nouja als renault uiteindelijk flopt en spyker bovenaan komt te staan kunnen ze alsnog de goeie beslissing nemen ;)

    Login om te reageren
  8. Armada zegt

    24 januari 2007 om 22:37

    wat een wild ding zeg………………………………………………………qua kleuren dan.
    Doet gewoon pijn aan het netvlies. Lijkt net alsof ze er een circus tegenaan hebben gesmeten.

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    24 januari 2007 om 22:46

    Nog ff mensen en Nederland pwned de F1! ;)

    Jammer alleen dat ze er niet zo´n spectakel van hebben gemaakt als McLaren in Valencia……….

    Login om te reageren
  10. Josje zegt

    24 januari 2007 om 22:58

    Toch kan ik het ook wel begrijpen, een internationale bank als ING kan niet zomaar met het Spyker MF1 team in zee. De grootste bank met een team dat amper punten kan halen…

    NET dat geld heeft een team als spyker nodig om mee te kunnen gaadoen voorin… + een goeie piloot. maar die vind je bij renault ook niet meer..

    Login om te reageren
  11. jan zegt

    24 januari 2007 om 23:02

    mooi toch dat ing een f1 team sponsord . of moeten ze hun geld in een andere sport investeren? als ik hun was zou ik ook een top team sponsoren. gezeik altijd met die nederlandse teams,word over het algemeen toch niks. Nederland is voor veel groote bedrijven toch geen intresante markt.

    Login om te reageren
  12. A.r zegt

    24 januari 2007 om 23:16

    Veramerikaniseerde wagen. Veel te veel vloekende kleuren….lijkt net een Champcar/Indycar. Ze hadden net zo goed fluoriserend oranje/geel kunnen gebruiken. BAH BAH BAH

    Login om te reageren
  13. Keeezzum zegt

    24 januari 2007 om 23:23

    Dit is meer dan landveraad.

    Login om te reageren
  14. Rijk zegt

    25 januari 2007 om 00:13

    nouja landverraad… als spyker nooit een F1 team was begonnen dan had nederland geen enkel merk in de F1..

    En zien jullie het ook? ik zie orange op een franse auto, dat geeft mij meer het gevoel van overwinning, die “pain” etende, naar kaas ruikende, wijn boerende fransmannen rijden mooi rond in een wagen vol met orange en “OWNED BY THE NETHERLANDS” erop (figuurlijk gesproken)

    Login om te reageren
  15. Ruben J. zegt

    25 januari 2007 om 00:16

    Ziet er echt niet uit…gelukkig overheerst dat oranje niet te veel…zou anders te veel op het oude arrows gaan lijken.

    Login om te reageren
  16. Beck zegt

    25 januari 2007 om 00:23

    ING moet wel met onmenselijk veel geld gegooid hebben. Heel de wagen is gewoon een rijdend ING reclamepaneel. Ik zie minstens 12 keer hun merknaam op de auto staan, dit heb ik nog nooit op een f1 wagen gezien.
    Dus dan moet dit ongeveer een van de grootste sponsordeals in de f1 geschiedenis zijn? (Alhoewel Marlboro ook wel genoeg aan ferrari zal geven..)
    De Renault is overigens spuuglelijk, maar daar was iedereen het al over eens.

    Login om te reageren
  17. Franco zegt

    25 januari 2007 om 02:05

    Ik ben het met Beck eens.

    Voor zoveel exposure moet de ING diep in de buidel getast hebben. En pijn dat het aan mijn ogen doet!

    Nog los van het feit, dat die ING-sponsoring er mooier uit had gezien op een SpykerF1-wagen…;)

    Login om te reageren
  18. egon zegt

    25 januari 2007 om 06:52

    ING betaalt 100 miljoen per jaar, en dat voor minstens 3 jaar lang. Dus als ze inderdaad geen goede piloten vinden, dan betalen ze dus de volgende seizoenen voor een flutteam.

    Login om te reageren
  19. chrizzzie zegt

    25 januari 2007 om 08:42

    @ Egon – 100 Miljoen is een beetje overdreven. Ze betalen 50 Miljoen aan Renault per jaar en daarnaast geven ze zelf nog ongeveer 25 miljoen uit aan PR en communicatie.

    Ik vraag me alleen het nut van die spiegels af. Volgens mij als je in die spiegels kijkt zie je eerst in de voorgrond een kleine witte spoiler en dan in de achtergrond een grote blauwe spoiler. Niet dat je uberhaubt in de spiegels kan kijken want dan moet je volgens mij je hoofd 90 graden draaien en dat bij 300 km/h.

    Ze moeten gewoon net als bij die nieuwe Lexus een lampje in het dashboard aanbrengen waar je kan zien of er een auto bevindt in je dodehoek. (Die bij deze auto volgens mij heel erg groot is. Denk ook dat in de F1 de term dodehoek ook wat terechter is :P

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    25 januari 2007 om 09:21

    Die auto ziet er stukken slechter uit. Al die verschillende kleurenvlakken, complete chaos.

    Login om te reageren
  21. Rick zegt

    25 januari 2007 om 09:42

    Pff de nsb’ers zijn teruggekeerd, waarom in godsnaam dat Franse team, die nationalisten zullen het ook nooit over hun hart krijgen om een buitenlands team te sponsoren. Als dit geld nou in spyker gestoken werd dan hebben ze toch wat meer kans om ook te gaan scoren door meer geld voor research etc. :s

    Login om te reageren
  22. floef zegt

    25 januari 2007 om 11:37

    dit is wel ff goed voor nederland , spyker team, ING bij renault

    Login om te reageren
  23. Jappy zegt

    25 januari 2007 om 12:23

    Dit ziet er idd niet erg mooi uit! Die vorige kleuren waren een stuk mooier.

    Login om te reageren
  24. Autofreak zegt

    25 januari 2007 om 13:55

    Welke ideoot heeft dit verzonnen bij ing? Ik wist al dat ing sponsor werd van renault maar om het dan met wit/oranje te doen terwijl die auto blauw hoort te zijn. Shell heeft ook niet de ferrari ineens geel gemaakt, ik was al geen fan van renault (komt vooral door de naam) maar nu kan ik er alleen maar over kotsen.

    Login om te reageren
  25. FOne zegt

    25 januari 2007 om 14:53

    De motoren zijn dan wel 2,4 V8’s gebleven. Maar voor de rest zijn is de motor compleet anders natuurlijk. Aan het einde van afgelopen seizoen draaiden sommige motoren 20/21000 toeren. Nu dat begrenst is op 19000 moeten de teams meer koppel verkrijgen uit de motor. Bij het team van Ferrari heeft dit ervoor gezorgd net zoals bij vele andere teams dat de motorenmakers overuren moesten draaien.

    Ten tweede ING is ook nog een hoofdsponsor van diverse Grand Prix circuits. Zo is het straks ook de ING Grand Prix van Melbourne….

    Login om te reageren
  26. Nick zegt

    25 januari 2007 om 14:55

    Met Fisichella en Kovalainen zijn ze niet bepaald beter dan Spyker MF1’s Sutil en Albers.

    Als ik een ING hoofd was, dan zou ik ook een beetje nadenken voor dat ik zo’n actie onderging. :P

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    25 januari 2007 om 15:13

    FOne: ik zou nog maar eens wat zaken na-lezen want de motoren mogen helemaal niet meer ingrijpend worden gewijzigd. De motor die het team in twee races afgelopen jaar heeft gebruikt is de basis en mag maar zeer beperkt worden aangepast. Dus niks geen overuren voor de motorafdeling…. die hadden relatief weinig te doen dit jaar

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    25 januari 2007 om 15:17

    ter informatie citeer ik Racereport:
    “Achterin de wagen gaat de 2,4 liter V8 RS27 krachtbron schuil, een motor die valt onder de ‘engine freeze’ van de internationale autosportfederatie FIA. Het aggregaat heeft, zoals alle andere Formule 1-motoren, een toerenbegrenzing tot 19.000 toeren per minuut en is gebaseerd op de motor, zoals die tijdens de Grand Prix’ van China en Japan in 2006 werd gebruikt. ,,Dat heeft de ontwikkelingswerkzaamheden wel enigszins beïnvloed’’, zegt Renaults motorenbaas Rob White. ,,We hebben geen nieuwe motor ontworpen, zoals in voorgaande jaren, maar we hebben de bestaande krachtbron geoptimaliseerd. De RS27 bevat slechts 10 procent aan nieuwe onderdelen.”

    Login om te reageren
  29. Kachel 2.8 q zegt

    25 januari 2007 om 15:23

    @FOne En W0o0dy
    Sterker nog, maar 10 % van de R27 motor bestaat uit nieuwe onderdelen!

    Login om te reageren
  30. Kachel 2.8 q zegt

    25 januari 2007 om 15:26

    @w0o0dy
    Excuus, je was net iets sneller met opzoeken zie ik ineens….

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    25 januari 2007 om 15:29

    Zoals ik zei, de 2,4-liter V-8 is zo goed als hetzelfde als vorig jaar ;)

    Login om te reageren
  32. HaS zegt

    25 januari 2007 om 19:11

    Dit doet me denke aan die oude f1 versierde kerstboom bolides met allerlei kleurtjes

    renault kon beter zn voormalige kleur behouden waar is die teamspirit gebleven lolz…..

    begrijp best dat dat zoiezo niet kon vanwege die kleur van het ing logo
    ppffff laat ing spyker sponseren ofzo ipv het verneuke van die renault f1 bolide lolz

    Login om te reageren
  33. Wat_een_gezeik zegt

    25 januari 2007 om 19:28

    jammer van dat geel, dat vloekt echt met de andere kleuren van de auto.

    verder wel een LVT auto

    Login om te reageren
  34. mercedesfan zegt

    25 januari 2007 om 20:35

    lelijke kleurtjes, dat geel en bauw past niet bij dat oranje.

    Login om te reageren
  35. henzie zegt

    25 januari 2007 om 21:33

    bar is het, en dan bedoel ik ik barrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr…..het ergste is dat ze voor zoveel geld niet eens een nederlander in die auto weten te hijsen.

    Zo ongelooflijk je land uit het oog verliezen, maar ja dat aren ze de oorspronkelijke klant (uit de NMB-tijd) ook al………

    Ze slaan de SPIJKER totaal mis en niet de SPIJKER op zijn kop.

    Login om te reageren
  36. Gerben zegt

    25 januari 2007 om 23:40

    ok ik ga even proberen om de haat van alle Nederlanders op mijn hals te halen.

    *Hoewel ING evan oorsprong Nederlands is, is het een Bank die over heel de wereld zaken doet. Het maakt niet uit op welk team ze staan.
    Wat telt is het aantal minuten dat ze op TV verschijnen.
    Als ze op een Spyker zouden staan, die de eerstvolgende jaren achteraan het veld zal bengelen of uitvallen etc…, zou geen kat op TV de reclame zien.

    *In een Spyker (met Nederlandse sponsers) zit trouwens toch Albers al aan het stuur. Nu enkel een Belg terug in de F1 en we zijn beiden tevreden

    *Ten derde verkloot julie bank even de mooie Renault (vroeger Benetton). Ik zou me schamen

    *Tenslotte hebben F1 teams geen speciale relatie met kleuren. Enkel Ferrari zal altijd rood blijven. De rest word in het kleurtje van de Sponsor gestopt.
    Lotussen heben er groen, geel, en wit uitgezien. Mclarens wit-rood, grijs,zilver, Williamsen geel-blauw-wit , wit-blauw, zelfs rood en ga zo maar door.

    Dus wees blij met u eigen F1 team , ik wens ze alle succes toe. Ze zullen het nodig hebben
    ma stop nou eens even met dat gezever als landverraad blablabla…. omdat er een zogenaamde Nederlandse bank op een Franse auto staat.

    (Over de Belg die een Spyker tot schroot omtoverde zulle we maar zwijgen)

    In ieder geval als ik julie was zou ik snel actie ondernemen, alle krachten bundelen, een Nationale raad oprichten ter preventie van zulke ongehoorde toestanden.
    Nederlanders uit alle windstreken verenigt u en trek ter strijde tegen dit landsverraad.

    Login om te reageren
  37. henzie zegt

    26 januari 2007 om 07:23

    @gerben
    ik heb het niet over landverraad………..die uitspraken laat ik aan een ander. de kleuren laat ik ook voor wat ze zijn. Vodafone “verkloot”ook die mooie mercedes, dat begrijp ik.
    Wat ik niet begrijp is dat ze i.t.t. andere sponsoren niets kunnen doen (of willen doen) om bijv een Albers aan het stuur te krijgen. Een internationale bank met een slechts nederlandse oorsprong.
    Net wat ik schreef, die verloochent zij en dat begrijp ik niet. dat ze spijker niet steunen snap ik wel…..dat risico durven ze niet aan en dat slaat op mijn vergelijking met de vroegere nmb, middenstandsbank, toen durfden ze nog. vergeet het nu maar, geen risico’s.

    Btw: ik ben gek op belgie en ga er zodra het kan wonen………dus verder niets dan goeds en geen onzin-chauvinisme.
    groeten

    Login om te reageren
  38. chrizzzie zegt

    26 januari 2007 om 08:30

    @ Autofreak: Shell is geen titel of hoofdsponsor van het team dus die vergelijking kan je niet maken.

    @ De rest. Denk je echt dat ING 50 miljoen per jaar in het team stopt op vervolgens alleen met een logo op de auto te staan en verder geen stempel te drukken op het kleurenschema? Als jullie 50 miljoen zouden krijgen denk ik dat jullie je eigen auto ook nog wel oranje zouden verven…….

    Wat betreft vaderland gevoelens moet je het eens bekijken vanuit het perspectief van ING. In Nederland hebben zij weinig marktaandeel te winnen in tegenstelling tot Azie, Zuid-europa, Midden-oosten, Zuid-Amerika. Via Renault kunnen zij zich beter presenteren op deze markten dan met Spijker. It’s all about the money.

    En dan nog als laatste. D’r zijn nu al bijna 37 berichten geplaatst over ING. Wij hebben het over ING. Over de kleur ING. De achtergrond van ING. Precies wat ING wil dat wij doen……….

    Login om te reageren
  39. JLJ zegt

    26 januari 2007 om 08:40

    Kleuren veranderen altijd bij nieuwe sponsors, daar betalen ze nl. voor. Zelfs Marlboro speelde dat klaar bij Ferrari: het scharlaken rood werd vervangen door het Marlboro rood, gevlogd door Vodafone rood. Over heiligschennis gesproken…

    Login om te reageren
  40. henzie.h zegt

    26 januari 2007 om 13:34

    lieve vrienden,
    alles begrijp ik…………de kleuren ook.
    Maar lieve help hadden ze die doornbos niet kunnen doordrukken voor die prijs! het marktaandeel wordt vertsterkt door de naam op n auto en kleuren etc etc, maar een coureur van eigen bodem zal die positie toch niet verslechteren? Dat noem ik absoluut geen landverraad maar weinig lyaal aan je komaf-genoten

    Login om te reageren
  41. henzie.h zegt

    26 januari 2007 om 13:36

    lyaal moet zijn loyaal, sorry

    Login om te reageren
  42. HaS zegt

    26 januari 2007 om 23:21

    met alle respect voor albers en doornbos

    gezien de laatste 2 kampioenschappen is renault een stal die echt aan het groeien is om een soort ferrari van de f1 te worden en echt veel kampioenschappen winnen ze willen daarom dus ook coureurs die binnen korte termijn echt races kunnen winnen en meestrijden voor het kampioenschap en geen talenten voor in de toekomst F1 is niet een soort nederlandselftal lolz…

    Login om te reageren
  43. Gerben zegt

    27 januari 2007 om 03:30

    @Henzie

    Ik bedoelde jou ook niet wat betreft het landsverraad, dat stond een paar posts eerder geschreven (had even geen zin om juist na te checken wie wat nu geschreven had)

    en wat mij betreft zijn alle Nederlanders welkom in België (met of zonder wegenvignet ;-)

    Login om te reageren
  44. henzie zegt

    27 januari 2007 om 08:49

    @HaS….
    Wil je zeggen dat in DIE auto Fisichella en Kovalainen meer kans maken dan onze jongens? Volgens mij maak je in zo’n renault altijd meer kan. En laten we nou wel zijn, maar was was die fisico afgelopen jaar zonder alonso.

    Nogmaals: 1 dutchman was niet teveel gevraagd.

    Overigens: groeien doe je in aanvang in de F1 met geld.

    Login om te reageren
  45. Marco zegt

    29 januari 2007 om 17:07

    Wat er ook gezegt word, ik vind hem wel vet!!!!
    De kleuren zijn ook mooi, het oranje en blauw van ING en het gele is tenslotte de “huiskleur” van Renault. IK snap die kleurencombo wel….

    Login om te reageren
  46. sven zegt

    14 februari 2007 om 17:01

    Tja Albers en Doornbos ,

    dan kunnen ze evengoed Piet en Pol in de wagen zetten , zouden even snel rijden !

    Beiden trekken hun plan maar laat ons eerlijk zijn , zelfs in de Ferrari zouden ze niet meedraaien met de top …

    Login om te reageren
  47. Etienne zegt

    1 maart 2007 om 16:04

    Doet het bedrijf Orange eigenlijk iets aan sponsoring of iets dergelijks bij Formule 1?

    Login om te reageren
  48. ezra zegt

    9 maart 2007 om 13:46

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  49. Bram_RenaultF1!! zegt

    19 augustus 2007 om 19:44

    goedendag

    Ik vind dat de auto van het renault f1 team niet mooier is geworden, maar ze rijden nu ook niet goed dat komt omdat alonso weg is maar dat is altijd zo hopelijke volgend jaar beter;)

    Greetzz

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North