Maserati Quattroporte instapper krijgt 330pk V6’je? [updated]

Auteur: , 99 Reacties

Maserati's voor de massa, dat ziet ome Sergio helemaal zitten. Chinese massa in het bijzonder, al is dozenschuiven in Europa natuurlijk ook nooit verkeerd. Dan stop je dus steeds kleinere motoren in je auto's. Om het betaalbaar te houden?

Lief meisje, lelijke auto

Maserati wil groeien. Terwijl Lancia faalt, Alfa Romeo failliet gaat aan de 4C en Fiat niks anders dan Panda’s en 500’s aan de man kan brengen, moet Maserati hogere segmenten bedienen. Een klasse traditioneel gedomineerd door de Duitsers. Gewoon omdat zij verschrikkelijk goed zijn in het maken van grote ego-strelende luxewagens. Een kleine niche die zich daar niet in kan vinden wordt bediend door Jaguar. Beter qua afwerking, iets oudere techniek en heerlijk comfortabel. Italiaans premium, daar zit niemand op te wachten toch? Anders hadden voornoemde Italiaanse merken wel betere verkoopcijfers laten zien.

Met een Chrysler 300C-basis, smerig plastic dashboard en matige afwerking heeft de nieuwe Maserati Quattroporte natuurlijk ook helemaal niet in huis wat liefhebbers van Italiaanse luxe zoeken. Daar gaat een 330 pk V6 al niets aan veranderen.

Deze nieuwe Quattroporte instapper is door Maserati ontwikkeld met specifiek de Chinese markt in gedachten. Dat ruikt naar een licht opgevoerde 3,6 liter Pentastar V6 (standaard 300pk) zonder turbo’s. Exacte specificaties zijn behalve het vermogen niet bekend. De onthulling vindt plaats op de Sjanghai Auto Show. Wij wachten nog even op de diesel. (via: carscoops.com)

Update 20-04: Maserati heeft bevestigd een 330 pk V6 in de Quattroporte te stoppen, echter deze is “speciaal ontwikkeld voor de Chinese markt”. Welke motorinhoud dit V6-blok heeft wordt niet verteld, wel weten we dat er een geblazen 3.0 V6 in de Ghibli ligt, die ook 330 pk (500 Nm) levert.



99 reacties

Voordat we allemaal naar de dealer rennen: HO!! Er is nog niet over de prijs gesproken, en omdat het natuurlijk een Maserati is, zal hij waarschijnlijk geen €50.000,- gaan kosten, met alles dr bij (BTW, BPM, enz…………)
@rotjeknor:
Dan ren je toch over een jaar of twee naar de dealer….
@rotjeknor: niet in NL, wel in USA.
@rotjeknor: Ik gok nog steeds op een vlotte 80k inderdaad.
Tja, ik was al niet echt een fan van de nieuwe QP (vorige wel geweldig) en dit helpt niet echt natuurlijk.

Volgens mij is het probleem dat de Italianen proberen om goed doordachte, weloverwogen beslissingen te maken. Op z’n Duits, zeg maar. Maar dat kunnen Duitsers nu eenmaal beter en dat gaan ze dus niet winnen, terwijl het wel ten koste gaat van wat Italianen leuk maakt.

Zonde.

Italianen moeten gewoon weer Italiaans doen, dan komt het best goed :)
Voor mijn gevoel slaan ze de plnk helemaal mis met deze Thea-achtige (Die door 5th gear helemaal werd afgezeken).
Nou Nou Nou! wat een afzeikartikel. Ik vind het positief dat er gang wordt gezet in het modellengamma van Maserati. De gevestigde duitse orde hangt me zo langzamerhand ook de keel uit. Maserati zou kunnen zorgen voor een frisse wind op de wegen.
De Quattroporte hoort gewoon met een V8.
@kapiteinaudi:
Onzin, zijn concurrenten kan je immers ook met een zescilinder kopen.
Niet iedereen die geen saaie meuk wil kan zich zo’n heerlijke 8 pitter veroorloven.
@jrk68: Als je een Quattroporte kunt betalen, kun je heus wel de V8 nemen.
@kapiteinaudi:
Ach, jij hebt nog nooit gehoord van runningcosts? Die liggen bij een 8pitter ook iets hoger.
Hij wordt nu dus voor meer mensen bereikbaar.
Als jij gelijk zou hebben reden er immers alleen maar AMG S-klasses Turbo S Panamera’s enz….
In de echte wereld waar echte mensen auto’s kopen ligt dat dus net even anders.
@jrk68: Een S-klasse, 7-serie of A8 is wel nog iets anders dan de Quattroporte. Als je meer dan een ton (want de Quattroporte V6 zal zeker zo veel kosten) kunt uitgeven aan een auto, maken die runningkosten echt niks uit.
@kapiteinaudi:
Dat jij nog in je droomwereld fietst wist ik al, dat hoef je niet zo duidelijk te etaleren.
Hoe zou het toch komen dat er meer Panamera diesels en Hybrides worden gekocht dan Turbo S jes…?
Waarschijnlijk omdat ze liever het rijk uitgeruste topmodel hadden gekocht, volgens jouw logica kunnen ze dat immers makkelijk betalen.
Ja knul, van de grote mensen wereld moet je nog een hoop leren.
Groot gelijk dat Maserati nu ook inziet dat ze alleen op deze manier kunnen overleven.
@jrk68:
Zo groot zal het prijsverschil tss de Quattroporte V8 en V6 ook niet worden hoor.
In Nederland kost een V8 al snel 170 000 euro, en de Panamera begint bij één ton. De Quattroporte is meer zoiets als de Rapide.
En inderdaad, de V6 introduceren is een goede zet van Maserati. Maar dat wilt niet zeggen dat de V8 iets beter past bij de auto.
@kapiteinaudi:

ding is idd zo lomp als een 95er Mercury Grand Marquis ..
je zou denken dat een V6 te weinig koppel zou hebben ..

maar met een 4-pittertje komt ie net zo makkelijk vooruit ..
sterker nog .. jij zou het verschil niet eens merken ..
@lincoln: jij hebt toch zo’n 95er MGM?
@kaasboerin:

nog spijt van dat ik verkocht heb ..
1 van de grappigste auto,s die ik ooit gehad heb ..
@lincoln: jammer, ik zouhet erg leuk vinden om is ’n keer mee te kunnen rijden, laat staan die oldsmobole!
Post ’n keer je hele wagenpark, vind ik leuk. :)
@kapiteinaudi:
Gek hè, hij is op dit moment alleen leverbaar met een 530pk V8.
Hij begint bij 188K en laat dat nu evenveel zijn als een Panamera Turbo….
Appels met appels vergelijken knul.
@jrk68: Ben jij niet begonnen met de Panamera diesel?
@kapiteinaudi:
Alleen om aan te geven dat het idee niet uniek is. Als je prijzen gaat vergelijken moet je appels met appels vergelijken. De QP komt misschien ook als diesel, van de Ghibli is dat al zeker.
Wat 6 cilinder QP’s betreft, ook die waren er al eerder.
QP 1 V8
QP 2 V6
QP 3 V8
QP 4 V6
QP 5 V8
Tussen de 3 en de 4 had je nog de 425 en 430, ook 4 deurs met Biturbo V6.
En nu bij QP 6 dus beide, geen idee waarover je loopt te janken dus.
@jrk68: De V6en zijn er inderdaad eerder geweest, maar het is wel begonnen met een 4.1 en 4.7 liter V8. De tweede Quattroporte leek meer op een Citroen SM dan iets anders, en daarna is het een beetje Chrysler geworden. Vanaf de 4e is het helemaal misgelopen, tot dat de 5e kwam.
Het is dus helemaal niet gek om te zeggen dat een V8 beter bij de QP past. Maar dat alles terzijde…
@kapiteinaudi:
Volgens jouw logica is het dus zo dat als het eerste model een bepaalde motor had dat een merk daar nooit meer van af mag wijken.
Wat een schande dan dat BMW de M3 later met 6 en zelfs 8 cilinders is gaan maken.
Wat een schande dat Audi A8’s levert met 6 cilinders, dat is immers begonnen met de Audi V8. Zie je nu aan de hand van deze voorbeelden in hoe krom je lult….
@jrk68: Ik ga niks meer zeggen, gewoon mijn muil houden…
@jrk68: Vergeet de V6 biturbo met 410pk niet.
@Yeelen:
Die stond nog niet in de prijslijst die ik heb liggen, vandaar.
@kapiteinaudi:

van wie “hoort” dat dan ??
@lincoln: Van niemand, het hart van de Quattroporte ligt gewoon bij de V8.
@kapiteinaudi:

“het hart” ??

je hebt het over een stuk mechanica hoor ..
@kapiteinaudi: Historisch gezien zou een kleine hoogtoerige V6 met biturbo (2.0 of 2.8) de juiste optie zijn voor een Quattroporte, in feite was de V8 uit de vorige versie een flinke trendbreuk.
@dondeboer:

historisch gezien doet @kapiteinaudi niet aan historie ..
@dondeboer: turbo én hoogtoerig?
@kaasboerin: jazeker! Tegenwoordig kiezen fabrikanten voor veel low end koppel, maar je hebt ook zat hoogtoerige blokken. Mijn Charade turbo begint bv bij 5k pas lekker te trekken en levert z’n piekvermogen bij 8.5k toeren.
@kaasboerin:
Die Biturbo’s draaide voor hun tijd best veel toeren ja, dat was nog voor de tijd van de milleumaffia.
@jrk68: ah, logisch, thenx
@dondeboer: De eerste Quattroporte (1963) was denk ik toch alleen leverbaar met een V8.
De ultieme auto:
– de looks van een Italiaan (Maserati)
– de zekerheid/duurzaamheid van een Duitser
– de luxe van een Brit (Jaguar)

Was het maar zo simpel..
@druon: En de rij-eigenschappen dan??
@kaasboerin: Rij-eigenschappen valt onder luxe in mijn ogen. :-)
@druon: Motor van een jappaner?
@r32turbo: Met zekerheid/duurzaamheid doelde ik wat op de motor. ;-)
@druon:
Jij weet toch ook dat “duitse degelijkheid” een achterhaalde, uitgeholde marketing kreet is.
Als duitser kan ik alleen maar zeggen…, Das war einmahl….
@jrk68: Misschien wel, maar tot op heden nog nooit teleurgesteld geweest door een Duitser. Als je het dan bv. vergelijkt met een Italiaan.. daar moet je al héél wat voorzichtiger met omspringen.
@druon:

alles kan kapot ..
@lincoln: De lucht lijkt redelijk onbreekbaar nochtans.
@druon: Je kan beter ook de looks van een Brit nemen. Aston-Martin, Jaguar F-Type, ga zo maar door.
@mdemooistelettervanhetalfabet: Zou ik zeker ook geen “Neen” tegen zeggen! Maar Maserati heeft over de hele lijn mooier ogende modellen (in mijn bescheiden mening). Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook een Jaguar liefhebber maar Maserati heeft net dat streepje voor. ;-)
@druon: Ik vond Aston-Martin op het moment anders mooiere auto’s maken dan die nieuwe QP. Maseratit heeft natuurlijk wel de fantastische GranTurismo en de GranCabrio. Maar de nieuwe modellen vind ik behoorlijk mislukt.
@druon: Kortom een Jaguar XF-R…
De Ghibli is toch tegenwoordig toch de instap quattroporte?
@rotarypowah:
Nope, dat is een zelftandig model onder de QP. QP is maatje S-klasse, Ghibli is maatje E-klasse.
Goh kneus- artikel zeg… @Alwood: Volvo zeker stuk? Je tekst laat in ieder geval zien dat je geen enkel idee hebt wat de nieuwe QP in huis heeft en er ook nog nooit in gezeten hebt…
Wat een uitzonderlijk staaltje onkunde!
@w0o0dy: dan had jij in Geneve een roze zonnebril op. Wat een aanfluiting die QP. Verbleekt bij alleen al de simpelste XF.
@Alwood: heb jij erin gezeten dan?
@w0o0dy: ja en langlanglang geleden ook in een oude QP en GranTurismo voordat die met plastic verziekt werd. Gelukkig oogt het GT-interieur nog iets minder goedkoop dan dat van de QP. Nog steeds ver onder de maat wat je op zo’n auto verwacht.
Jaguar doet het bijzonder netjes. Duitsers laten ook heel veel steken vallen. Mercedes springt gemiddeld positief uit. BMW kan erg goedkoop ogen. Maar voor mij absoluut de Brit, laatste video XJ vs QP van Autocar geloof ik legt het aardig uit ook.
@Alwood: ” Italiaans premium, daar zit werkelijk niemand op te wachten”

Dus Ferrari is niet premium.

Voor een instapper, doen ze het toch beduidend beter dan, Jaguar en Mercedes, met hun mooie 4 cylinders!
@w0o0dy: en wat een ontzettend domme aanname overigens weer. Natuurlijk heb ik in de auto gezeten. Tot de tranen me in de ogen sprongen.
@Alwood: “weer”… tuurlijk, jongen. Ga wat minder met robbie om zou ik zeggen, je lijkt steeds meer op hem. Discussion ends here, you’re disqualified.
@Alwood: Dat klinkt wel heel verwend, wat bent u gewend?

Je zal vast dagelijks in een Bentley rijden, of toch niet.
@stirling: nee hoor. Volvo 740 en MX-5. Bij bepaalde prijzen auto’s verwacht ik wel bepaalde niveau’s qua afwerking, uitstraling, vernuft. Zoals gezegd: Jaguar ben ik echt van onder de indruk. Een XF of XJ geeft een bijzonder goed gevoel mee. Infiniti en Lexus zitten sterk in elkaar. Mercedes ook.
Bij een QP zijn heel duidelijk grote delen 300C/Thema gebruikt. Lompe knoppen, grote kieren, lelijke klokjes, verschrikkelijk fragiel en goedkoop aanvoelende schakelaars. Voor een Charger of 300C prima onderdelen maar absoluut niet iets wat ik op een QP verwacht.
Natuurlijk mag iemand anders zich aan hele andere dingen storen en de auto zijn geld wel waard vinden.
@Alwood: je hebt gave auto’s man.. :)
@kaasboerin: thanks yo! doe m’n best ;-) hoop lol met die twee in ieder geval.
@Alwood: volvo voor praktisch en mx-5 voor fun?
2 hele andere auto’s, prachtig!
@Alwood: Best wel vreemd wanneer je zo kickt op een interieur van auto, jezelf in een Volvo 740 rijd!
Ik denk altijd dat de bestuurders van zo een Volvo, het geen reet boeit hoe het er uit ziet, als het maar werkt.
Ruil die twee karren dan in voor een ouwe xj6, dan klopt het verhaal wat beter.
@stirling: zal je verrassen… kraakt na 27 jaar nog amper. dashboardkastje sluit beter dan dat van een QP en het interieur van de 740 is verschrikkelijk functioneel. Geen ruimte onbenut gelaten en ook geen rare ‘designwelvingen’ die irriteren bij dagelijks gebruik.
Alles weloverwogen in ieder geval maar iedereen waardeert andere kwaliteiten. Ik kan die van mij in detail opschrijven maar dat zal een weekje kosten ;-)
@Alwood: Ik heb nooit de eer gehad om in een maserati te mogen zitten dus ik onhoud me van een nutteloze bijdrage over wie er nou gelijk heeft over de kwaliteit.Echter is het wel leuk om te zien hoeveel emotie het merk Maserati hier los maakt. En met alle respekt, maar denk toch vooral (en hoop ik ) dat iemand een Maseratei koopt omdat het wat losmaakt in hem/haar! En dat hangt denk ik uiteindelijk maar van twee dingen af: Hoe de auto eruit ziet en hoe die klinkt. Niet hoed afgewerkt dash board neem je dan ( denk ik) voor lief.Als ik het geld zou hebben dan zou ik dat wel in ieder geval voor lief nemen
@nostravinniedus: goed punt! die passie blijft er bij de Italiaanse merken goed in zitten ;-)
En hoe goed je er ook over na kan denken, kies ik uiteindelijk een auto ook gewoon op ‘gut feeling’ uit. Moet de eerste klik er wel zijn natuurlijk.
Die 6 cilinder zou ook in Nederland direct de best verkochte versie worden. Todat de 6 cilinder diesel komt natuurlijk.
@mashell:

na het A630 diesel blokkie van VM-motori ..
verlang je echt niet meer terug naar benzine ..
Massa = kassa

Dus dat doen ze goed.
Zit al jaren op autoblog en nog nooit gereageerd. Ik weet dat je sommige topics niet al te serieus moet nemen maar dit gaat wel erg ver als zelfs een merk als maserati met de grond gelijk word gemaakt.ok het merk is niet perfect maak overklast op veel andere vlakken wel! Weet niet of iemand de eerste testen al gelezen heb maar de algemene reacties zijn toch echt zeer positief!ok over smaak valt te twisten maar ook hier zijn de meningen positief over naarmate mensen ermee gereden hebben. Dit is gewoon pure afzeikerij bah lees met steeds minder plezier ab.
@Alwood
Hmm. Volgens Maserati CEO Harald Wester : “there are commonalities to reduce costs. But less than 10 percent of the Quattroporte’s parts are carried over from other models.”
Naar mijn begrippen zou het gaan om een “modified 300 chassis”.

En ik vraag me af of je met de nieuwe 300c heb gereden? Gezien je er vanuit gaat dat deze als basis een verkeerde keuze zou zijn. Of deze nieuwe Maser QP dan? Met toch een compleet andere suspension setup.
Plastic in het interieur zie je bij alle massa productie automerken wel, ook merken zoals Porsche. Dat een QP raam swtiches deelt met een 300C zie ik niet als een probleem. De switches in een GTR vindt je toch ook gewoon terug in een Sentra?
@featherlight: in Amerika werken en Amerikaans geld uitgeven aan een 300C? Dan doe je het prima. In Europa wonen en werken en met zuurverdiende Euro’s een QP kopen? meh…
@Alwood:
Wat heeft dat er nou mee te maken dat er parts-sharing bestaat tussen automerken?
En ik weet uit eigen ervaring dat er ook zuurverdiende dollars bestaan (en ook nog guldens, pesos, en balboas). Ik zou zeggen dat als je euros uitgaf aan een 300C of dollars aan een QP, dat je het ook prima doet. Maar ja, wat was die gezegde ook alweer? “The grass is always greener on the other side”.
@featherlight: dat heeft er natuurlijk mee te maken dat een 300C in Amerika tegen een Amerikaans loon een schijntje kost ten op zicht van een QP in Europa tegen een Nederlands loon……..
@Alwood:
Ja maar je vergelijkt hier een top of the range Maserati met een middel van de range Chrysler. De Chrysler is juist bedoeld om binnen bereik te zijn van een groot aantal kopers. Een QP V8TT in Amerika is ook buiten het bereik van de meerderheid van de bevolking.
De gemidelde loon was in 2012 in de VS $37,000.
(gemidelde ! zonder bijstelling voor inkomsten verschil tussen de top 20% en de rest! )

Een 2013 Chrysler 300C begint bij $35,995 (ex opties & belasting etc)
Een 2013 QP S (V8TT) begint bij $127,750 (ex opties & belasting etc)

Dat autos zo duur zijn in Nederland ligt aan heel wat anders.
Als Porsche een VW motor in de Panamera smijt dan is dat prima, als Maserati een paar bedieningsknopjes van Chrysler gebruikt dan komen de heren van Autoblog met een kar stront… pathetic, truly pathetic.
..het niveau van de artikelen kan dus nog lager , blijkt.
Hits boven inhoud.
En nu even wat tekst van iemand die het wel snapt:
There’s no doubt the MkVI Quattroporte ranks at least one rung above the MkV in dynamic terms. It is also faster, lighter, more frugal and roomier. It has an even classier , more user-friendly interior and should appeal to a wider audience. It feels as solid as an A8, as cossetting as an S-class, as luxurious as an XJ and as sporty as a Panamera. And yet it is Italian through and through – hopefully without the downsides that sometimes implies. Georg Kacher for Car.
Ik vind dit een belachelijk geschreven stuk. Zodra bepaalde mensen een kans zien om Italiaanse merken neer te sabelen dan doen ze dat graag. Dit vaak zonder enige kennis van zaken of met bepaalde oogkleppen op.

Het delen van onderdelen met Chrysler ?? ; Wat doet VAG dan met al haar merken ( incl. de exclusieve ) ? Dat maakt ze waarschijnlijk niks uit. Doet een Italiaans merk dat dan is het hek van de dam.

De nieuwe Quattroporte niet zo mooi als de oude ?? ; klopt maar verkocht die zo goed dan ? De nieuwe is bedoeld voor een groter publiek en dus meer omzet. Kijk naar de Duitsers zijn die zo prachtig ? Sommige zijn om te kotsen maar daar zijn jullie wel helemaal weg van.

Maserati heeft veel minder budget om de auto perfect te maken dan de meeste concurrenten. Wat ze met beperkte middelen toch telkens bereiken vind ik bewonderingswaardig. Voor mij altijd een Maserati boven het standaard gebeuren die ik met bosjes zie rijden. Een Maserati is voor fijnproevers en niet voor de massa. Fijnproevers zijn op dit forum dan ook weinig te vinden. Opgaan in de massa en alles wat anders is neersabelen, dat is hier het motto.

Al met al vind ik het behoorlijk respectloos geschreven en vind het jammer dat de schrijvers zo hun persoonlijke voorkeur hier ventileren. Hun geluk is dat hier zoveel mensen zitten die erin meelopen en zonder dat ze ooit een Maserati gereden hebben laat staan ingezeten hebben. Het zelfde geld over stukken die gaan over de andere Italiaanse merken. Altijd neerbuigend zijn omdat hun visie de juiste is.
@ferry832: niet alleen de toon is belachelijk maar ook de stapels onjuistheden zijn storend/misselijkmakend. Als dit artikel half zo goed was als de nieuwe QP dan was het prima nu is het puberaal ranten zonder kennis van zaken.
@w0o0dy: vergeten: wiens brood men eet diens woord men spreekt
@w0o0dy: Ja, jammer doet mij besluiten steeds minder hier te komen. Het lijkt meer en meer een forum te worden voor pubers en mensen met duidelijke voorkeuren.
@ferry832: en verlengstuk van de pr-afdeling van een grote speler…. helaas is het moeilijk om tijd te vinden om zelf iets op te zetten.
@w0o0dy:
Sorry w0o0dy, maar nu draaf je een beetje door in je complot theorie.
Als je dat nu zegt over AW dan geef ik je groot gelijk maar hier worden producten van die “grote speler” gewoon terecht betiteld met “saai”. Ik vind dit stuk ook laag en stigmatiserend maar dat is zeker geen regel als het om italiaanse producten gaat.
@jrk68: jij gelooft werkelijk dat het toeval is dat vrijwel elk product dat via een bepaalde club in Nederland op de markt komt, ook in een rijtest wordt getoond? Ook AB doet wat alle andere “professionele media” doet. Vriendschapjes met belangrijke partijen omwille van de centen ipv echt onafhankelijke berichtgeving.
@w0o0dy:
Nope, maar itt de “professionele” media vind je hier geen tig berichten over een ander ventiel dopje op die rommel. Ook komen ze niet per definitie als beste uit de test en dat is elders wel anders.
Zelfs het ooit “objectieve en onafhankelijke” AV maakt zich schuldig aan dat fenomeen en ik heb mijn ab na ruim 20 jaar ook opgezegt.
Gelukkig is er hier nog ruimte voor een kritische blik. Al krijg je dan wel de door @ferry832 zo netjes omschreven kliek op je dak.
@jrk68: true en daarom kom ik ook niet op de meeste andere sites maar AB gaat toch ook echt achteruit de laatste jaren.
@jrk68: Grappig, Autovisie was 20 jaar geleden echt een heel leuk blad. Met Ton Roks aan het hoofd was het gemaakt door en voor liefhebbers. Helaas kwam de commerciële kant steeds meer naar voren en begon ik mijn interesse te verliezen. Nu is het inderdaad een reclamefolder geworden. Dat jij het nog zolang hebt volgehouden.
@jrk68: Geen regel als het over Italianen gaat ? Ik lees ; Lancia faalt ( is ook zo maar toch ) Alfa gaat failliet ( waar die dat vandaan haalt ? ) en Fiat kan niks beters dan de Panda en 500. Waar lees ik over het positieve heen ?

De schrijver vind het dashboard van zijn Volvo 740 vergelijkbaar met die van de Maserati. Heb je dan een plaat voor je kop of niet ? Zijn dashboard kastje sluit zelfs nog beter. Geloof jij het ?

Nee wel de Panamera een mooie auto vinden of de Audi A7 en A8 of de BMW 7. Nee dat zijn prachtige design`s. Maar de massa loopt ermee weg dus autoblog ook.
@ferry832:
Dat vind ik uiterst tendentieus, net als die onzin berichten over de overname van Alfa door Aldi.
Ik wilde hiermee aangeven dat AW het veel bonter maakt met de VAG verheerlijking en dat daar hier wel een kritische noot wordt gemaakt. In het kinderlijke leedvermaak over Alfa en Lancia kan ik mij niet vinden. Beide merken met een prachtige geschiedenis die het helaas niet voor de wind gaat.
Ik heb ze met veel plezier gereden, iets wat ik niet kan zeggen over die VAG rommel.
Dus nee, zeker geen plaat voor deze kop.
@jrk68: Ja, maar ik bedoelde niet jou met plaat voor de kop. Ik bedoelde de schrijver.
Wat een belachelijk stuk, als ik die redenatie doortrek is een Bentley Continental een opgekalefaterde A8, oh nee, Passat.
Bijzonder “gekleurd” artikel … dat bovendien weinig professionalisme uitstraalt naar de site toe.
Jammer
Jammer dat hij alleen voor de chinezen is, ik ben er van overtuigd dat er zeker een markt voor is in Europa. Hoe meer afwisseling hoe beter.
Grappig is dat Italianen iets mooi’s altijd weer weten te verpesten, nog leuker is dat over een paar jaar het als emotie gezien wordt.
Inderdaad een negatief stukje, maar het leest lekker weg en geeft de ongezouten vrije mening van de schrijfer weer. En laat ik dat nou op prijs zetten.
@norge: ongezouten mening mag best. Probleem is wat mij betreft dat het beeld dat geschetst wordt feitelijk onjuist is. En uiterst dubieus natuurlijk om de kwaliteit van de QP aan te vallen in een stuk dat zelf ver beneden het kwaliteitsniveau ligt dat we mogen verwachten…. ironisch.
@w0o0dy: Kijk, dat is jouw mening en die zet ik op prijs, hoe serieus wil je het dan ? Ik vind het “kroeg” gehalte wel lekker hier op AB.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).