• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Intense recordlap met een McLaren 12C GT3 op de ‘Ring

Auteur: ricardo, gepost 22 september 2014 om 18:56 – 19 Reacties

Intense recordlap met een McLaren 12C GT3 op de 'Ring
Voorafgaand aan de 24 Uur van de Nürburgring zet fabrieksrijder Kevin Estre het ronderecord eventjes op scherp.

De uitputtingsslag van de Groene Hel begon een paar maanden geleden behoorlijk goed voor Dörr Motorsport. Coureur Kevin Estre wist met een McLaren 12C GT3 de ontiegelijk snelle tijd van 8:10.921s neer te zetten. Niet alleen goed voor pole posotion, het was ook meteen een nieuw ronderecord.

Ja, er zijn auto’s sneller over de Nürburgring gevlogen, maar in het geval van de 24 uurs-race werd ook het F1-circuit aangedaan, oftewel Nordschleife + Grand Prix parcours. Estre wist het vorige record met 6 seconden te verbeteren, waarmee de tijd van 8:10 opeens in een heel ander licht komt te staan.

Dat de McLaren van Dörr Motorsport in de beginfase van de race vervolgens uitviel vergeten we dan maar even. Het record hebben ze te pakken. McLaren heeft nu de on-board beelden vrijgegeven. Dus snoer jezelf vast en klik op play.

Ook interessant!

  • Video: McLaren 720 GT3 vliegt van de baan na harde crash
    Video: McLaren 720 GT3 vliegt van de baan na harde crash
  • Kiezen maar: Porsche 992 GT3 of McLaren 720S?
  • McLaren 720GT3X, omdat het allemaal nog gekker kan
  • Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
    Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, GT3, McLaren, nurburgring, Racing, record, Video

Vorig bericht: « Gerechtshof legt bom onder alcoholslot
Volgend bericht: Van Mossel koopt Furness Land Rover »

Lees Interacties

Reacties

  1. series2 zegt

    22 september 2014 om 19:10

    Aaah…. De 12c!

    Login om te reageren
  2. gijsso zegt

    22 september 2014 om 19:11

    Een Renaultje Megane doet het toch onder 8? Had toch wel iets meer verwacht van McLaren. [/sarcasme]

    Als je je realiseert een 918 Spyder de snelste tijd ooit heeft voor een normale auto (tel een Radical niet mee, niet straatlegaal) 6.57 is, dan is die 8.06 belachelijk snel als bovenop de Nordschleife ook nog eens de GP-strecke bij komt!

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      22 september 2014 om 21:05

      @gijsso:
      Klopt, maar de Megane reedt niet beide circuits, maar alleen de Nordschleife!
      Dit is dus nog iets meer als alleen de 21,5km ;-)

      Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        23 september 2014 om 13:17

        @ds3thp: iets meer dan ;)

        Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    22 september 2014 om 19:14

    Strakke lap.En een MP-4 12C vind ik velel malen mooier dan de nieuwe 650S.

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      22 september 2014 om 20:21

      @gtwillem: maar de 650 is aerodynamischer en bij een merk als mclaren gaat functie voor vorm!

      Login om te reageren
      • 6cylinder zegt

        22 september 2014 om 22:55

        @series2: Vind ik ook! Alleen jammer dat de helft van die P1 inlaten voorop de 650s nep zijn en gewoon dicht zitten.

        Login om te reageren
  4. DennisS65B40 zegt

    22 september 2014 om 19:21

    Lekker irritant trillende camerabehuizing geezzz!!! Opnieuw!!!!

    Login om te reageren
  5. tupperware zegt

    22 september 2014 om 19:30

    Destijds werd tijdens de race verteld dat dit puur op de Nordschleife sneller was dan het record van Stefan Bellof destijds in de 956.
    Probleem is echter dat dat record niet meer aan te vallen valt omdat het op een andere layout gereden is. In 1983 werd er gereden op een 20,882 km lange baan omdat er toen werd gebouwd aan het GP circuit zoals we dat nu kennen.

    Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      22 september 2014 om 20:29

      @tupperware:
      Leuk inzicht ! Zou meer moeten hier op AB, leuk voer voor de echte liefhebber ;)

      Login om te reageren
      • 6cylinder zegt

        22 september 2014 om 22:58

        @RazorHead: Met alle respect, de echte liefhebber wist dit al.

        Login om te reageren
  6. volvo-s60-adept zegt

    22 september 2014 om 20:20

    En zet je geluid vooral uit, daar is in dit filmpje bar weinig aan te beleven.

    OT: hier kan ik heel lang naar kijken, wat een tempo houdt dit soort jongens erop na…

    Login om te reageren
  7. theghost zegt

    22 september 2014 om 20:52

    allemachtig, dat is ~184 km/h gemiddeld! Damn! dan moet z’n top ook extreem hoog hebben gelegen! (uitgaande van een afstand van ~25km per rondje)

    Login om te reageren
  8. fortuna zegt

    22 september 2014 om 22:09

    Al behoorlijk wat op circuit gereden, maar dit is HARD! Ging ook een paar keer maar net goed. Respect!

    Login om te reageren
  9. lambo4all zegt

    22 september 2014 om 22:39

    Als de norschleife 20.8km is. En de gp strecke 5.1km. = 25.9km in 8:10 = 490 seconden. Dan is de gemiddelde snelheid ongeveer 52m/s = 190kmh. Dat is pittig indrukwekkend!
    -verbeter als ik me hier verekend heb-

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      23 september 2014 om 01:04

      @lambo4all: 25 km en 378 meter (186,1 km/u)

      Login om te reageren
  10. killbugsfast zegt

    22 september 2014 om 22:49

    Prachtig om te zien. Opvallend is zijn manier van opschakelen terwijl de hel zo’n beetje om hem heen vergaat; vingertje ff omhoog en aantikken. Zal zijn vinger wel een paar keer tussen de flip en het stuur hebben gehad, lol.

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    23 september 2014 om 07:41

    Ik heb vaak genoeg op dit circuit gereden om te weten dat Adenauer helemaal niet zo hard genomen kan worden :P Allejezus wat gaat dit snel.

    Trouwens zonder die groene streepjes op het wegdek die de ideale lijn aangeven is dit toch een stuk lastiger volgens mij. Het wordt tijd dat die Jaguar-voorruit eens zijn weg naar de normale auto’s gaat vinden.

    Login om te reageren
  12. NeoVeloci zegt

    23 september 2014 om 08:44

    Leuk hoor. Maar wat ik écht wil weten, is hoe snel de P1 erover heeft gedaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North