• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Internationale Media over de inhaalrace van Verstappen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 1 oktober 2018 om 11:14 – 36 Reacties

Internationale Media over de inhaalrace van Verstappen


Wijzelf zijn lyrisch, maar hoe denkt de rest van de wereld erover?

Het Olympisch terrein van Sotsji was ditmaal eindelijk eens het decor van een enerverende Grand Prix van Rusland. Grote namen in snelle auto’s die achteraan moesten starten, een aanzienlijk aantal inhaalacties, tactiek, team orders en een spectaculaire race van Max Verstapppen zijn de voornaamste redenen dat we vandaag nog eens willen schrijven over de wedstrijd.

In het specifiek halen we de Grand Prix van Rusland nog eens aan, omdat Max Verstappen gisteren de sterren van de hemel reed. Binnen een drietal ronden had hij zich opgewerkt naar een positie binnen de top 10, terwijl de naar Renault vertrekkende Daniel Ricciardo in gevecht bleef met zijn toekomstige teamgenoot, Nico Hulkenberg, en enkele posities achter de Nederlander reed.

Lange tijd ging Verstappen zelfs aan de leiding van de wedstrijd. Ondanks het feit dat zijn banden meer dan 30 ronden oud waren, hield hij zonder moeite een bende Mercedessen en Ferrari’s achter zich. Ware het niet dat hij een pitstop had moeten maken, dan had hij hem best eens kunnen winnen. Hoe bekeken de internationale media zijn prestatie?

Internationale Media over de inhaalrace van Verstappen

Sky Sports F1
Op zijn verjaardag haalt Max bijna evenveel coureurs in als hij die dagen jaren oud wordt. Verstappen wordt voor de wedstrijd naar de achterzijde van de grid gestuurd, maar produceert vervolgens een stormende start waardoor hij in de top 10 rijdt als de eerste ronde is verreden. Hij worstelt zich een weg langs de laatste middenvelders, om vervolgens tot de laatste 10 ronden aan kop te rijden. Een puike wedstrijd.

BBC
Verstappen heeft een briljante wedstrijd gereden op zijn verjaardag. Met grote precisie wist hij zich door het veld te banen. Een alternatieve pitstop bedacht om hem te helpen bij zijn start achteraan de grid pakte goed uit. In vergelijking met zijn teamgenoot Daniel Ricciardo was het verschil groot. Met name in de openingsfase van de wedstrijd blonk Verstappen uit t.o.v. van de andere Red Bull-coureur. Verstappen eindigde de wedstrijd comfortabel voor de honingdas.

ESPN
Verstappen presteerde aan het begin van het jaar misschien ietwat aan de slechte kant, ondertussen rijdt hij alsof hij al meer dan een decennia ervaring heeft in de hoogste klasse van de sport. Hij heeft zijn stijl klaarblijkelijk opgepoetst en sluit het einde van dit seizoen in overtuigende wijze af. De publicatie noemt hem niet alleen zijn Driver of the Day, ze zien zijn verjaardag niet als zijn 21ste, maar als zijn 35ste.

Internationale Media over de inhaalrace van Verstappen

Auto, Motor und Sport
Op zijn 21ste verjaardag steekt Verstappen vuurwerk af, zo schrijven de Duitsers. De Nederlander haalt zijn tegenstanders in alsof het stilstaande uitsneden van karton zijn, zo eenvoudig laat hij het lijken. In de eerste ronde haalt hij liefst zes man in, daarna verschalkt hij iedere ronde op klinische wijze een van zijn medecoureurs. De Nederlander gebruikt niet alleen DRS, ook zijn banden helpen zet hij in bij zijn inhaalacties.

CNN
Verstappen bewijst in Rusland zijn sterkwaliteiten met een fenomenale inhaalrace vanaf de 19e positie. De 21-jarige Nederlander werkte zijn weg door het veld en kwam zodoende, na de pitstops van de leiders, ineens uit op de eerste positie. Verstappen ging nog een tijd aan de leiding, maar dankzij zijn onvermijdelijke pitstop kwam hij uiteindelijk als vijfde over de streep. Hoe dan ook een schitterende prestatie.

Gazetta dello Sport
De Italianen genieten met volle bakken van de nieuwe generatie talenten. Naast toekomstig Ferrari-coureur Charles Leclerc is het echter vooral Max Verstappen die ze alle lof toedichten. Zijn gridpenalty heeft hem er niet van weerhouden een ongelooflijke goede race te rijden. Sterker: volgens de Gazetta is Max eigenhandig verantwoordelijk voor de spanning in de wedstrijd. De “auteur” van een wedstrijd van hoge kwaliteit, zo wil je.

Internationale Media over de inhaalrace van Verstappen

L’Equipe
Max krijgt in het raceverslag misschien niet de hoeveelheid aandacht die hij verdient na een dergelijk optreden, de Fransen wijden aan hem een uitgelicht stuk van het artikel. “15: het aantal posities dat Max Verstappen gedurende de wedstrijd heeft gewonnen.” Een excellente prestatie van de Nederlander.

Le Figaro
De Franse sportkrant staat versteld van de inhaalrace van Max Verstappen. Met name de eenvoud waarmee Verstappen zijn tegenstanders inhaalde, is de redactie bijgebleven. Na minder dan 10 ronden reed de Nederlander al op de 5e positie. De Nederlander ging bijna de helft van de wedstrijd aan kop. De Fransen zijn overigens niet te min om ook de prestatie van Ricciardo te roemen. De Australiër had misschien iets meer tijd nodig, ook hij heeft een flink aantal posities goedgemaakt.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, daniel-ricciardo, Max Verstappen, Red Bull Racing, Renault, rusland

Vorig bericht: « Ford Mondeo Wagon voortaan ook als hybride
Volgend bericht: Formule 1 wil kwalificatie veranderen voor meer spektakel »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikkeook zegt

    1 oktober 2018 om 11:24

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • klotskuukske zegt

      1 oktober 2018 om 11:30

      @ikkeook: autocorrectie, heb ik ook wel eens last van; als ik bij Google zoek op ‘Vulva’ komt er ‘Volvo’ te staan, autocorrectie…

      Login om te reageren
      • chills zegt

        1 oktober 2018 om 18:53

        @klotskuukske: Hoi Johan! http://www.dumpert.nl/mediabase/6592778/9ca370ac

        Login om te reageren
        • klotskuukske zegt

          1 oktober 2018 om 18:57

          @chills: kijk, ken je klassiekers. Beter goed gejat, dan slecht bedacht

          Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      1 oktober 2018 om 11:42

      @ikkeook: Die zin is ook echt met een oranje bril op geschreven… Want nu als dit dan had hij wel gewonnen.

      Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    1 oktober 2018 om 11:38

    Jammer van die verplichte pitstop idd, wellicht had hij de Mercedesen voor kunnen blijven, desnoods had hij Hamilton er voorbij moeten laten als die op topsnelheid met DRS langszij was komen zetten (met versere banden bovendien) maar Max was niet zonder gevecht neergegaan. Ik had al de indruk dat hij zo lang mogelijk probeerde buiten te blijven maar eens moet je naar binnen.

    Hamilton kwam niet echt overtuigend dichterbij, dat pleit voor de Nederlander op 40 ronden oude banden, maar duidt ook op het gebrek aan downforce in vuile lucht van de Mercedes.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      1 oktober 2018 om 11:39

      plus natuurlijk dat HAM wist dat Max nog naar binnen moest, waarschijnlijk zet je dan ook geen alles op alles aanval in, dat is dan ook wel weer zo.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      1 oktober 2018 om 11:57

      @gulli: natuurlijk niet. Want als Max geen verplichte pitstop had hoeven maken, hadden die andere 4 dat ook niet hoeven doen natuurlijk.
      En voor je zegt: maar die hyperbanden hadden het nooit uitgehouden.
      –> nee, maar als je weet dat je op de softs niet hoeft te stoppen, had niemand zo gekwalificeerd dat ze op de hyperbanden hoefden te starten.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        1 oktober 2018 om 12:53

        @gregorius: ja de wens was weer eens de vader van de gedachte

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        1 oktober 2018 om 20:05

        @gregorius: de rest had het nooit gered op een set banden.

        Login om te reageren
  3. magnumsing zegt

    1 oktober 2018 om 11:44

    Ik kijk F1 met Engels commentaar omdat ik in het buitenland woon, doe dat al een tijdje… Gisteren gekeken met een familielid die op bezoek is uit Nederland en die wist me te vertellen dat de Engelse commentatoren ( blijkbaar ) nog enthousiaster zijn dan de Nederlandse… Zit er dan toch een toekomstig wereldkampioen in onze belgische limburger?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      1 oktober 2018 om 11:52

      @magnumsing: verschil is dat ze bij de engelse zenders voor bijna iedereen zo “hyped” zijn als ze inhalen, en dat het nederlandse commentaar dat dus alleen bij max is, als ze hem niet door elkaar halen met ricciardo.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        1 oktober 2018 om 13:51

        @peug206: naar welke nederlandse zender kijk jij? ik kijk ziggo met ollie, die altijd van een bagger van een race (zoals gister, ik ben het totaal niet eens met de gemiddelde reactie dat t een goeie race was) een leuk stuk tv kan maken.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          1 oktober 2018 om 14:09

          @gwnbmw: niet. Ik kijk sky… na een paar keer olof was ik er klaar mee.

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 oktober 2018 om 11:57

      @magnumsing: Engels commentaar is altijd enthousiaster bij elke sport. Nederlands commentaar klinkt alsof je naar de mis van een pastoor zit te luisteren. Die Engelsen doen dat toch veel beter in mijn ogen.

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        1 oktober 2018 om 21:53

        @berlinetta: Olav is altijd teveel bezig met het zoeken naar niet kloppende theorieën en het verklaren van zijn eigen mening als waarheid.

        Login om te reageren
  4. VeniVidiVici zegt

    1 oktober 2018 om 11:48

    Wat zou er toch gebeuren als Max in een Mercedes zou zitten hè. Ik denk dat Hamilton dan te horen had gekregen dat hij Max even voorbij moest laten :-)

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      1 oktober 2018 om 11:57

      @venividivici: nee Bottas zou dat dan horen.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 oktober 2018 om 11:59

      @venividivici: Als Max naar Mercedes komt, denk ik dat Hamilton ermee stopt. Sowieso vraag ik me af hoelang Hamilton nog door blijft gaan. Dit jaar wordt z’n 5e titel, even veel als zijn idool. Zou best eens goed kunnen dat hij na dit seizoen ook stopt.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        1 oktober 2018 om 12:10

        @berlinetta: Zijn idool is Senna. Hij is helaas niet verder gekomen dan drie titels..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          1 oktober 2018 om 13:00

          @viezefreddyw: Hè? Hoe ik dan bij 5 titels? Ben blijkbaar nog niet helemaal fris van het weekend.

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            1 oktober 2018 om 13:53

            @berlinetta: fangio is de enige met 5 titels op zak, daarna komt zijn idool schumacher met 7. senna 3, prost, vettel en hamilton (voor nu) 4. dan een grote lijst met twee en eenmalig kampioenen.

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              2 oktober 2018 om 10:59

              @gwnbmw:

              Je vergeet Nelson Piquet en Niki Lauda in dat rijtje. Beide hebben er 3.

              Login om te reageren
      • Edge zegt

        1 oktober 2018 om 16:01

        @berlinetta: Nah. Hamilton heeft eerder dit jaar bijgetekend tot 2020, die blijft. En ik sluit niet uit dat hij er na 2020 ook nog een of twee jaar aan vastplakt. Met de kracht van Mercedes, de vorm van Hamilton en het feit dat titel nummer vijf zo goed als zeker binnen is, valt het niet uit te sluiten dat we getuigen zijn van de coureur die Schumacher’s illustere 7 titels en 91 overwinningen gaat evenaren of zelfs gaat verbreken.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          1 oktober 2018 om 16:45

          @edge: Ik hoop het niet eerlijk gezegd. Hoe goed Hamilton ook is, ik heb vrij weinig zin om nog jaren te horen dat de aanwezige fans de beste van de wereld zijn.

          Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    1 oktober 2018 om 12:00

    Mensen kijken naar de F1 om dit soort dingen te zien.
    Echter: Ricciardo laat zien dat ze bij Red Bull gewoon hebben uitgerekend dat je makkelijk best-of-the-rest wordt + nog een vleugel kan vervangen, door gewoon normaal door het veld heen te rijden.
    En daarnaast heeft Max nooit een kans gehad om 1 van de 4 voor hem voorbij te komen (nooit was een gat groot genoeg, zelfs niet als er een safety car zou zijn gekomen en hij minder tijd in de pits zou verliezen).

    Dus goed om te zien, maar per saldo heeft hij alleen van zijn teammate gewonnen.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      1 oktober 2018 om 22:38

      @gregorius: had hij Raikonen niet kunnen passeren als Max tijdens een SC zn banden had gewisseld? Gat was dacht ik na de normale pitstop 15 sec en >7 ronden te gaan.

      Login om te reageren
  6. kunstomdathetmoet zegt

    1 oktober 2018 om 12:06

    Eerste drie rondes van Verstappen, gefilmd met zijn onboardcamera:

    https://streamable.com/j3bh0

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      1 oktober 2018 om 13:01

      @kunstomdathetmoet: goeie dashcam

      Login om te reageren
  7. kunstomdathetmoet zegt

    1 oktober 2018 om 12:11

    Welverdiende complimenten voor Verstappen.

    @ikschrijfookoverautos Alhoewel het geen straf voor je geweest moet zijn, toch dank voor het doorploegen en samenvatten van de buitenlandse media.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      1 oktober 2018 om 12:21

      @kunstomdathetmoet: dank!

      Login om te reageren
  8. jeppie zegt

    1 oktober 2018 om 17:00

    Ik erger me een klein beetje aan enkele zinnen im het artikel. De woordvolgorde klopt niet altijd

    Login om te reageren
  9. kempenaer zegt

    1 oktober 2018 om 19:03

    Prachtige inhaalacties. Zuiver en gecontroleerd.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    1 oktober 2018 om 19:06

    Kunnen ze die Verstappen niet gewoon altijd achteraan laten starten?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      1 oktober 2018 om 21:16

      @mashell: met die Renault motor is die kans zeker aanwezig ;-).

      Login om te reageren
  11. henk_he zegt

    1 oktober 2018 om 20:26

    @ikschrijfookoverautos één decennium, meerdere decennia. ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North