• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Invicta S1 600 2+2

Auteur: autoblogger, gepost 15 januari 2008 om 16:36 – 39 Reacties

Invicta S1 600
Een wereldprimeur in ons aller Brussel! Op de autosalon is de exclusieve Britse Invicta S1 in unieke 2+2 variatie te bewonderen.

Deze S1 600 2+2 is het meest vermogende model dat geleverd wordt. De auto wordt in Engeland gebouwd, met hulp uit de VS van Ford’s Special Vehicles Team. De 600 pk sportwagen met volledig koolstofvezel carroserie is het eerste model dat sinds lange tijd door Invicta wordt gebouwd.

Invicta S1 600
Invicta S1 600
Invicta S1 600

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Pullman te koop
    Voor deze Mercedes 600 Pullman betaal je miljoenen
  • Cristiano Ronaldo
    Cristiano Ronaldo mag binnenkort geen supercars meer rijden

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2008, Supercars

Vorig bericht: « Brussel 2008: Gillet Vertigo 5
Volgend bericht: Koreaanse X6 in Brussel »

Lees Interacties

Reacties

  1. jonas zegt

    15 januari 2008 om 16:37

    passen daar 2 mensen in???

    Login om te reageren
  2. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    15 januari 2008 om 16:37

    Oke leuk, maar wat is er verandert?
    Alleen een achterbank erin?
    Zal er niet heel veel praktischer op worden…

    Login om te reageren
  3. tommy zegt

    15 januari 2008 om 16:39

    @Jan-Jaap-Karel-Kees: ben het er helemaal mee eens

    Login om te reageren
  4. Ralph zegt

    15 januari 2008 om 16:41

    Is dit dan de chinese Passat CC ;-)

    Login om te reageren
  5. Japp zegt

    15 januari 2008 om 16:42

    beetje jammer dat de achterbumper zo hoog is en er zon ijzere plaat zit.. voor de rest is tie mooi ;)

    Login om te reageren
  6. bakkerst zegt

    15 januari 2008 om 16:44

    sinds 1950?
    –edit: is aangepast, thanks–

    timmert invicta al niet sinds een jaar of 5 á 6 sinds 2002 weer aan de weg met verschillende varianten?

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    15 januari 2008 om 16:45

    gewoon 100% nutteloos om die “2” extra “zitplaatsen” bij te voegen… maak het groter of helemaal niet

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    15 januari 2008 om 16:45

    @jonas.

    Als er bij mij 2 in de auto passen, gaat dat bij de Invicta helemaal lukken. ;)

    On topic.
    Het blijft een mooie auto, die ik veel te weinig in het wild zie(de eerste keer moet nog komen).

    Login om te reageren
  9. diederick zegt

    15 januari 2008 om 16:47

    @ jonas
    2+2 betekent gewoon 2 volwassenen + 2 kinderen

    Login om te reageren
  10. Alwood zegt

    15 januari 2008 om 16:51

    prachtige wagen maar komt op deze foto’s in deze kleurstelling totaal niet tot zijn recht! Vooral bruut omdat hij zo ontzettend breed is :D op de rai mogen aanschouwen.

    De kleur moet saaier of blauw, er moeten alpina-velgen en dan wil ik em hebben!

    Login om te reageren
  11. Michiel zegt

    15 januari 2008 om 16:56

    deze auto moet in racing green…. moet zeggen.. vind m wel tof..

    Login om te reageren
  12. BreinStein zegt

    15 januari 2008 om 16:59

    jammer van de passat achterlichten, verder een mooie auto

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    15 januari 2008 om 17:02

    2 personen en 2 rompen

    Login om te reageren
  14. Mustang zegt

    15 januari 2008 om 17:06

    Carroserie geheel van koolstof vezel! hoe licht is dat ding dan?(A)

    Login om te reageren
  15. kowalsk zegt

    15 januari 2008 om 17:13

    autoblogger snapt het. k vind dit wel een gave bak, maar (zoals BreinStein al zei) jammer van die Passat-achterlichten.

    Login om te reageren
  16. jonas zegt

    15 januari 2008 om 17:14

    @Naamgenoot

    2+2 = 3, => 2 van voor en dan twee halve personen op de achterbank :p

    Ik vind de auto nochtans niet lelijk!

    Login om te reageren
  17. Netel zegt

    15 januari 2008 om 17:21

    …in ons aller Brussel! …
    Kalm aan hé, we zijn er hier in België zelf nog niet uit van wie Brussel (en Halle en Vilvoorde) zijn. ;-)

    Login om te reageren
  18. jela zegt

    15 januari 2008 om 17:40

    Wat maakt het uit of de S1 veel plaats heeft achterin? Nu kan je er tenminste je golftas of aankopen leggen, goed auto’tje voor het vrouwtje dus. Ik zou me er bijvoorbeeld meer aan ergeren als je je bij een X6 constant zou moeten bukken…

    Login om te reageren
  19. smoke zegt

    15 januari 2008 om 17:47

    @bakkerst

    de S1 is bij mijn weten het eerste model dat Invicta (sinds 2002) heeft opgepakt na de ‘Black Prince’, die tussen 1946-1950 is gebouwd, vandaar de oorspronkelijke opmerking in de tekst.

    Login om te reageren
  20. als ik het geld had . . . zegt

    15 januari 2008 om 18:38

    best gaaf maar haal die Need for Speed velgen er asjeblieft af!!
    en die achterkant kan mij niet echt blij maken :(

    Login om te reageren
  21. vin zegt

    15 januari 2008 om 19:17

    Ik heb afgelopen Autorai nog een discussie gehad met één van de Invicta medewerkers die de auto vergezelde. Deze (dame) bleef maar beweren dat het geheel zelfontwikkelde achterlichten betrof. Tot uiteindelijk één van haar collega’s mét hersens mij vertelde dat ze de lampen inderdaad van VW hadden geleend…
    Ik hoop dat ze [net als Noble dat deed met Ford lichtunits] de geleende lampen uiteindelijk wel aanpassen, anders hoef ik die Invicta niet te hebben…

    Login om te reageren
  22. Ejay zegt

    15 januari 2008 om 19:36

    Altijd al leuke auto gevonden. Alleen die achterlichten. Dit ontwerp leent zich prima voor Boomerangs a lá Maseratie 3200GT.

    Login om te reageren
  23. Ice zegt

    15 januari 2008 om 19:37

    Vind het een prachtige wagen, die Passat achterlichten kunnnen beter, maar ze staan redelijk.

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    15 januari 2008 om 19:40

    @ vin

    Dat was een meneer of niet die dat toegaf.. Hij zei daarna ook bij mij dat ze bezig waren met lampen zelf te ontwikkelen..

    Login om te reageren
  25. ferrenzi zegt

    15 januari 2008 om 20:07

    zieter op het eerste zicht een schitterende auto uit, alleen de achterkant vind ik niet zo mooi, die twee uitlaten in die vierkante ijzeren plaat. En of dat je genoeg plaats binnen in hebt weet ik niet, op het eerste zicht zie ik dat je daar maar krap zal zitten met zen twëeen.

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    15 januari 2008 om 20:12

    Ik las dat ze gewoon de benzinetank verkleint hebben om zo 2 extra plaatsen te creëren.

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    15 januari 2008 om 20:15

    *verkleind met een “d” natuurlijk

    Login om te reageren
  28. Jeroen zegt

    15 januari 2008 om 21:28

    Ik kan als een van de weinige zeggen dat ik erin heb gezeten (op de RAI 2006)!!

    Verschrikkelijk bruut en breed, maar je ziet ze veel te weinig, oftewel eigenlijk NIET, op de weg.

    Login om te reageren
  29. RaVe zegt

    15 januari 2008 om 22:52

    Sorry jeroen, ik ook :)

    Maar Invicta zou toch op korte termijn die lampen units achter vervangen, i.v.m. het vele commentaar van “VW gejat”?

    Hebben ze volgens mij best de tijd voor gehad ;)

    Login om te reageren
  30. Pannekoek zegt

    15 januari 2008 om 22:55

    @ Jeroen en RaVe

    Ik ook.. ;)

    Ergerde vooral aan de versnellingspook die drie meter van je afstond, en de stoelen die je niet kon verzetten.. :?

    Login om te reageren
  31. Stephano Nunez zegt

    16 januari 2008 om 02:13

    ongeïnspireerd stuk engels knutselwerk met budget velgen en achterlichten (vw-passat) en een metselwerkje van een bodykit.

    Beetje jammer dat hij lijkt op een Jag met een chopped dak

    (Soms is het mooier om naden van bodykits (skirts en lipjes) te zien !)

    ik wil hem wel eens in een windtunnel zien!

    Nouja als de bodem maar dicht zit, dan zit het meestal wel snor.
    Maar mooi is weer iets anders. Saai trouwens ook.

    Wel jammer van al dat Carbonfibre …. :(

    Login om te reageren
  32. Stuey zegt

    16 januari 2008 om 09:09

    @Sir Smokalot

    Invicta produceerde van 1930 tot 1933 ook de S2 in verschillende versies, waaronder de Low Chassis

    Login om te reageren
  33. Stuey zegt

    16 januari 2008 om 09:20

    Nogmaals @Sir Smokalot: maar dat betekent niet dat je geen gelijk hebt.

    Ik wil er eigenlijk mee zeggen: Invicta is niet zomaar een naam voor die auto. Er is ooit wel een serieuze maker van superauto’s met die naam geweest.

    Naar mijn mening moeten ze eens ophouden met dat “reviven” van die oude Engelse merken. Het heeft iks van doen met de top-automobielen die ze voor en na de oorlog hebben gemaakt.

    De meest bizarre prive-projecten zijn sinds de late jaren tachtig, vooral in Engeland opgezet, met als doel de alsmaar rijker wordende Amerikaan, Japanner, Saoudi en Chinees van zijn centen te beroven. Veruit de meesten hielden op na een leuk schetsje of hooguit een plastic proto op de Birmingham Motorshow. Ik herinner me uit mij hoofd Jensen, Vanwall en Deusenberg. En dan zijn er de rariteiten die het wel “redden” doordat ze almaar weer nieuwe investeerders konden vinden: Bugatti, Spyker en dit Invicta. Nauwelijks wagens verkocht, maar al sinds 6 jaar aan het prutsen met dat ding.

    Ik vind hem spuuglelijk.

    Login om te reageren
  34. bart vereycken zegt

    16 januari 2008 om 12:17

    “in ons aller Brussel”

    De Nederlanders van de redactie zijn al aan het speculeren dat Vlaanderen bij Nederland gaat komen!!

    Misschien is het net andersom dat vlaanderen eindelijk de pretentie gaat hebben en laten zien aan de nederlanders beter zijn dan hen op vele gebieden.

    Dus Vlaanderen annexeert Nederland en niet andersom hahahahaha

    Dus wij annexeren amsterdam!!!

    Voor de rest : geef mij maar die oude Invicta om deel te nemen aan “rallys”.

    mvg

    Login om te reageren
  35. bart vereycken zegt

    16 januari 2008 om 12:19

    @Netel : je hebt gelijk man : vlaanderen boven (met Brussel)
    BTW die Gillet vertigo vind ik beter van design dan die Spijkers van jullie hoor.

    Login om te reageren
  36. Chief_S5 zegt

    16 januari 2008 om 15:42

    Best nutteloos ja, een achterbank. Maar wat blijft dit toch een brute wagen. Ziet er erg gelikt uit, en is supersnel. Doe hem in het zwart, of british racing green, en het zal nog veel mooier worden..

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    17 januari 2008 om 08:23

    2+2 hmm ja natuurlijk, twee graatmagere Paris Hilton lookalikes met hun pekineesjes! Dat past vast wel.

    Login om te reageren
  38. Joep zegt

    19 januari 2008 om 13:11

    Het is een echte 2+2. Op de foto’s is dat niet echt goed te zien. De man van Invicta vertelde mij dat er achterin twee mensen in kunnen van 1.75 mtr. Dat kan omdat er veel ruimte aan de voorzijde is voor de bestuurder en passagier. De stoelen kunnen dus ver genoeg naar voren om ruimte te geven aan de achterpassagiers. Voorin kunnen twee personen van 2 meter in, ik ben nl. 1,98 mtr. lang en had ruimte over zelfs boven mijn hoofd. De kofferbak alleen is al groot genoeg voor twee complete golftassen, dus ruimte te over. Het design kun je over twisten maar dat is een kwestie van smaak. Als je de auto ziet en beter nog: hoort rijden, dan oordeel je wel anders, super geluid zit daarin. Nieuwe achterlichten zijn in ontwikkeling, maar komen wel. Met 600 pk en een wagengewicht van 1380 kg zijn de prestaties ook top! Op het autosalon saat ook nog de links gestuurde versie op de stand van Toyo Tires in Paleis 1, mooie groene kleur.

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    19 januari 2008 om 13:16

    Ok, dus Camiel Eurlings kan er eventueel ook in?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North