• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brussel 2008: Gillet Vertigo 5

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 januari 2008 om 16:14 – 52 Reacties

Gillet Vertigo


Wij houden uiteraard rekening met onze lezers van onder de grens, en dus heeft deze post weer een Belgisch tintje. Op de autosalon is de zeldzame Gillet Vertigo te bewonderen, het geesteskind van de Belg Tony Gillet.

De Gillet Vertigo grijnst de bezoeker boosaardig aan met zijn platte smoel. Naast de handgemaakte versie voor op de weg staat er ook een race-Vertigo in de ruimte. Gillet is al geruime tijd actief in de racerij, waar de wortels van de oprichter Tony Gillet ook liggen. Wereldwijd wordt er slechts een handjevol van deze wagens verkocht, dus geef je ogen goed de kost als je naar Brussel gaat!

Voor grotere plaatjes klik je hierrr.

Gillet Vertigo

Gillet Vertigo

Gillet Vertigo

Gillet Vertigo Racer

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Het eerste grote autoevenement van 2022 is alweer geschrapt
  • Cristiano Ronaldo
    Cristiano Ronaldo mag binnenkort geen supercars meer rijden

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2008, Gillet, Supercars, Vertigo

Vorig bericht: « Oranje Boven! Audi TTS Roadster in Brussel
Volgend bericht: Invicta S1 600 2+2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. nism0 zegt

    15 januari 2008 om 16:16

    is die gilet een straatversie ik dacht dat die aleen voor het circuit waren :oops:

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    15 januari 2008 om 16:18

    bij mij in de wijk heeft er ene een Gillet, de vetzak

    Login om te reageren
  3. Casey zegt

    15 januari 2008 om 16:21

    @ nism0
    Die Gillet racet in het FIA GT kampioenschap. Daar rijden allemaal van die omgebouwde straatversie (te gek kampioenschap trouwens, met dikke wagens).
    Is het niet zo dat er van een merk een bepaald aantal straatauto’s gemaakt moet zijn om deel te mogen nemen aan dit kampioenschap?

    Login om te reageren
  4. PuB zegt

    15 januari 2008 om 16:21

    wat een monsterlijk lelijke dingen zeg… we mogen blij wezen dat er slechts een kleine markt voor is.

    Login om te reageren
  5. 190d zegt

    15 januari 2008 om 16:24

    de vorige gillet was mooier, deze ziet er uit al een lelijk getunede versie

    Login om te reageren
  6. Pannekoek zegt

    15 januari 2008 om 16:25

    –edit: thanks, het artikel over de Invicta is hierheen verplaatst–

    Login om te reageren
  7. Mustang zegt

    15 januari 2008 om 16:27

    Leuk wagentje die gillet vertigo, en een lekker kontje!:)

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    15 januari 2008 om 16:28

    Zo’n Gillet Vertigo is misschien niet mooi, maar wel erg zeldzaam. De auto lijkt nergens anders op en schijnt best goed te rijden. Dat maakt het toch een verzamelobject.

    Login om te reageren
  9. Arjan78 zegt

    15 januari 2008 om 16:36

    En dan te bedenken dat zo’n Gillet oorspronkelijk is afgeleid van een Lotus Seven.
    Nu maar hopen dat Donkervoort zich een beetje inhoudt… ;)

    Login om te reageren
  10. Jan zegt

    15 januari 2008 om 16:38

    Denk dat Tony Gillet stilletjesaan Alzheimer begint te krijgen… Of teveel tuning magazines leest. (Vorige was veel beter)
    Gelukkig is ie wel ‘monsterlijk’ snel!

    Login om te reageren
  11. R. Lestat & Dr. Waflo zegt

    15 januari 2008 om 16:41

    Hand me a cigarette i just came…

    Login om te reageren
  12. VonStroke zegt

    15 januari 2008 om 16:44

    25 rijden er van rond.

    Login om te reageren
  13. Alwood zegt

    15 januari 2008 om 16:48

    en onder de grens it is! :D :P

    ziet er aardig uit… maar het geheel met alle gaatjes en glimmertjes doet toch wat pimperig aan :o

    Login om te reageren
  14. mark zegt

    15 januari 2008 om 16:49

    Ik heb ook een gillet…. scheermes..

    Login om te reageren
  15. ELB zegt

    15 januari 2008 om 16:50

    Woow die “platte smoel” is echt gruwelijk! Je ziet de carosserielijnen alleen wel beter bij de raceversie. Wat zijn de specs?

    Login om te reageren
  16. tom zegt

    15 januari 2008 om 16:56

    bij mijn weten had de gillet ooit nog het wereldrecord voor het 0 naar 100 sprintje! Ergens halverwege de drie en vier seconden of zo..

    Login om te reageren
  17. Toby zegt

    15 januari 2008 om 16:57

    deze auto heeft een alfa motor…

    Login om te reageren
  18. Michiel zegt

    15 januari 2008 om 16:58

    topauto… geen laffe lijnen… maar gedurfd… en met echt race-dna… top..

    Login om te reageren
  19. R. zegt

    15 januari 2008 om 17:01

    Die auto heeft zo een F*cking (sorry, moest even) lekker geluid:D
    heb hem zien rijden op Spa (24 uurs) jammer genoeg toen geloof ik uitgevallen

    Login om te reageren
  20. smoke zegt

    15 januari 2008 om 17:10

    @ tom

    3,1 seconden :)

    Login om te reageren
  21. Wiesmann zegt

    15 januari 2008 om 17:12

    ik ga volgende week dit monster bewonderen.. :-)
    geweldige auto

    Login om te reageren
  22. lambofreak zegt

    15 januari 2008 om 17:16

    Leve België !!! Gillet is een super vette bak. Ik ben trots op dit (enige) Belgische merk

    Login om te reageren
  23. kowalsk zegt

    15 januari 2008 om 17:18

    opzich lelijk maar wel een aantal mooie details, zoals de vier luchtinlaatjes tussen het voorwiel en de deur, en het witte randje onderaan.

    achterlichten doen me aan de brera denken.

    Login om te reageren
  24. Pieter zegt

    15 januari 2008 om 17:20

    even lekker als de Spyker!

    Login om te reageren
  25. Pieter zegt

    15 januari 2008 om 17:21

    @ lambofreak : ik ben ook trots zunne :)

    Login om te reageren
  26. Sven zegt

    15 januari 2008 om 17:27

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  27. jela zegt

    15 januari 2008 om 17:35

    NSFW – not suited for women :D

    Login om te reageren
  28. carsofcoolhaven.nl zegt

    15 januari 2008 om 17:53

    Ik vind het een schitterend ding! En meestal heb ik wel wat te klagen over dergelijke auto’s, maar dit ziet er behoorlijk gelikt uit. Vreemd genoeg vind ik de rallye variant beter ogen, klaarblijkelijk is zwart voor mij niet de kleur voor deze snelle bak

    Login om te reageren
  29. Jan C. zegt

    15 januari 2008 om 17:59

    rally? GT-races toch?

    Login om te reageren
  30. Superturismo zegt

    15 januari 2008 om 18:03

    Deze heeft toch de magistrale Alfa v6 aan boord?

    Login om te reageren
  31. ML zegt

    15 januari 2008 om 18:06

    Hij heeft iets grappigs en dat maakt hem ook zo exotisch.

    Login om te reageren
  32. Uranus zegt

    15 januari 2008 om 18:20

    Euh.. verkeersdrempels?

    Login om te reageren
  33. Rogier zegt

    15 januari 2008 om 18:26

    Die roosters zijn ook mooi afgekeken van Maserati..

    Login om te reageren
  34. sjorsx87 zegt

    15 januari 2008 om 18:32

    Doen ze netjes die zuiderburen van ons!
    Maar ze kunnen niet tippen aan Spyker,
    vooral qua interieur niet:P

    Login om te reageren
  35. Uranus zegt

    15 januari 2008 om 18:55

    Dat interieur heb ik idd ook niet. Veel te aangekleed. Gewoon wat naakte carbon en buizen was al mooi genoeg geweest.

    Login om te reageren
  36. Matthis zegt

    15 januari 2008 om 19:04

    doe mij maar een wilkinson :P

    Login om te reageren
  37. phil zegt

    15 januari 2008 om 19:14

    is inderdaad lang wereldrecordhouder geweest van de 0-100 sprint. Maar das al bijna 10 jaar geleden

    Login om te reageren
  38. LPJ zegt

    15 januari 2008 om 19:18

    Niet echt te vergelijken met Spyker sjorsx87, heel ander concept. Je kan het meer met Donkervoort vergelijken.

    Login om te reageren
  39. Patrick T. zegt

    15 januari 2008 om 20:07

    Dit is alweer de 4e versie van de Vertigo. Erg vet!

    Login om te reageren
  40. Ejay zegt

    15 januari 2008 om 20:53

    Een auto moet aan twee van de drie dingen voldoen wil ik hem hebben: Mooi zijn, Snel zijn, Exclusief zijn. Deze is snel en exclusief. Hence, doe-mij-die-ma!

    Login om te reageren
  41. VonStroke zegt

    15 januari 2008 om 21:09

    @Superturismo: Klopt, de enige echte Alfa V6.

    Login om te reageren
  42. LPJ zegt

    15 januari 2008 om 22:00

    http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=0%20Beurzen/Brussel%202008/Gillet%20Vertigo&image=Gillet%20vertigo%20%281%29.jpg staat overigens in de verkeerde categorie.

    Login om te reageren
  43. D zegt

    15 januari 2008 om 22:15

    maserati quattroporte…. ;)

    Login om te reageren
  44. Stephano Nunez zegt

    16 januari 2008 om 02:17

    Het design is al heel oud maar was toen zo futuristich dat het nu zeker nog mee kan!

    alleen jammer dat er geen stukjes glas voor de lampen zitten (voor en achter)

    staat zo “cheap”

    De wielen zijn dit maal zeer fraai.

    Login om te reageren
  45. Pieter-Jan zegt

    16 januari 2008 om 10:08

    Nu hebben ze eindelijk iets aan het interieur gedaan, maar hebben wel de rest verneukt. Ingezonken voorlichten, van die Lexus achterlichten, Buick port holes (je moet me niet vertellen dat die functioneel zijn, er zit zelfs één in de deur), die achtervleugel,… Welke Johnny hebben ze hier op losgelaten?

    En aan het ene detail dat me het meeste irriteerd hebben ze niets gedaan. Dat is die vertikale achter ruit. Dat dient voor niets, en met een aflopende, en samenlopende achterkant zou de wagen niet alleen praktischer en aerodynamischer, maar ook mooier zijn.

    Ik heb er al een paar van dichtbij gezien, en de wagen heeft een groot kit car gehalte. Moderne kit car bouwers zouden zelf een beetje beschaamd zijn. Je kan bijna je hand kwijt tussen de paneel naden. En het interieur leek wel gemaakt met vezelplaat, rollen nep leer, en lijm. Hopelijk hebber ze daar ook aan gewerkt, naar de speedholes en de vleugels.

    Goeie punten voor het idee, slechte punten voor de uitvoering. Dat is volgens mij de Gillet Vertigo.

    Die dingen kosten trouwens véél centen.

    Login om te reageren
  46. sjorsx87 zegt

    16 januari 2008 om 14:09

    @ Lennart:
    Daar heb je wel gelijk in.
    Maar zeg eerlijk qua interieur is het niet zo gedurft als bv. spijker terwijl ik het uiterlijk van deze auto wel heel mooi en gewaagd vindt!

    Login om te reageren
  47. audi zegt

    16 januari 2008 om 14:40

    Jezus, wat n rot ding! en die lucht-happertjes aan de zijkant zijn gestolen van Maserati!!!

    Login om te reageren
  48. Chief_S5 zegt

    16 januari 2008 om 15:39

    Mix van een Jaguar XF, Maserati Quattroporte, Fisker Karma en een Spyker C8, en dan krijg je dit als resultaat. Is best leuk om een paar keer te zien, maar daarna is de pret snel over..

    Login om te reageren
  49. hendrik zegt

    16 januari 2008 om 17:34

    nou dan was de eerste een heeeeeel stuk mooier

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    17 januari 2008 om 08:26

    toch jammer: een handvol topdesigners komen uit België… geven ze de opdracht aan de gast die niet eens een lada 2112 kan natekenen….

    Login om te reageren
  51. Apache zegt

    16 maart 2008 om 17:33

    @ Audiloser en Chief_S5

    En Het is daarom dat de Vertigo er al lang was nog voordat er ook maar sprake was van de door jullie genoemde auto’s? Hij was er al in 1993 jongens, toen jullie nog niet eens geboren waren.

    Login om te reageren
  52. Gillet zegt

    20 juni 2009 om 14:06

    Ik ben trots op dit staaltje van Belgisch kunnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North