Heb je genoeg van je Opel Astra, maar is de aanschafprijs van een OPC-versie je wat te gortig? Dan kun je binnenkort langs bij Irmscher voor de GTC Turbo i1400.
We horen het je denken: die snellere Opel Astra, die maakt Opel toch zelf? Inderdaad, de Duitse fabrikant levert zijn hatchback ook in OPC-uitvoering. De GTC Turbo i1400 vult echter het gat tussen de standaard Astra en de OPC-variant. Dat kan prima, omdat de Astra OPC over 280 pk beschikt, het dubbele van een Opel Astra met 1.4-liter turbomotor.
Irmscher pakt dit blok nog steeds bij de lurven, maar houdt het met 170 pk iets beschaafder dan de huistuners van Opel. Daar blijft het niet bij, want op andere gebieden hebben de Duitsers zich helemaal uitgeleefd. De Irmscher-Astra krijgt namelijk een nieuwe grill en allerlei andere sportievere onderdelen, zoals een spoiler, sideskirts, een nieuw uitlaatsysteem en een diffuser.
De tuner vergeet ook andere standaard tuningonderdelen natuurlijk niet. De GTC Turbo i1400 ligt namelijk wat dichter bij de grond, krijgt een setje lichtmetalen velgen en wordt voorzien van een lederen interieur. Dat zal ongetwijfeld de nodige euro’s kosten, maar Irmscher wil het liefst nog even geheim houden hoeveel precies.
knipperlichtje zegt
Volgens mij is de gemiddelde opelkoper veel te rationeel om tuning op z’n Astra te gooien die de dagwaarde alleen maar naar benden haalt. En de extravagante opelkoper (als dat bestaat ;) ) koopt wel ’the real deal’
bogey zegt
@knipperlichtje: Als je niet te merkgeil bent en wel budgetbeperkingen kent (ook qua verzekering etc) vind ik dit een prima idee. De uitvoering daarentegen…
henkhupelschoten zegt
Irmscher was toch failliet maar wel vet zo’n Astra opc zou de eerste keus zijn in de ietwat goedkopere hatchback’s, ziet er gewoon zo beter uit en vooral die driehoekjes doen het hem
series2 zegt
de opel astra 3 deurs blijft een schitterende auto, maar dit is gewoon nutteloos. 170 pk en meer spoilers en stickers dan een formule 1 wagen. Doe mij dan maar een volvo v40 met 190 pk! Die heeft schijnbaar geen downforce nodig…..
schellekens006 zegt
Als ik kijk hoe zielig die uitlaatjes eronder hangen is er bij irmscher sinds de manta niet veel veranderd.
krokant zegt
Staat hem best goed, al dat plasticgeweld. Maar bij een auto met zo veel tierelantijntjes (uitlaatsierstukken met 2 uitgangen etc.) verwacht ik wel iets meer dan 170 pk. En die velgen, zelfs in Amsterdam Oost val je daar nog mee op…
gtwillem zegt
Ziet er best aardig uit, eigenlijk. De strepen zijn niet mijn smaak, maar de spoilers en skirts kunnen er best mee door. Wel raar dat deze Astra met 170pk dit allemaal nodig heeft en de gewone Astra met 200pk zonder kan…
bennyyy zegt
Al geef je deze wagen 170 pk mee, dat compenseert het grote gewicht nog steeds niet.
toyotafortuner zegt
Quadpipes zijn too much..
Voor de rest zeker niet verkeerd
raul88 zegt
Heb die mensen die hun Opels verkrachten met Irmscher tupperware nooit begrepen.
Maar wat ik misschien nog wel erger vind is dat die zooi vanuit officiële Opel dealers wordt aangeboden en (tot een paar jaar geleden) zelfs bij de importeur. Verschrikkelijk.