• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron

Auteur: Bart Oostvogels, gepost 2 december 2021 om 13:56 – 8 Reacties

Irmscher Opel Insignia iS3

Opnieuw geeft de Duitse tuner Irmscher een Opel-model wat extra ‘swung’. Aanschouw de Irmscher Opel Insignia iS3.

Irmscher en Opel is een historisch verantwoorde combinatie. Al meer dan vijftig jaar voorziet het bedrijf uit Remshalden Opel-modellen van wat extra peper. Bekende voorbeelden van die extra hete Opel-modellen zijn natuurlijk de Ascona B, Manta B GSi en natuurlijk de modellen waarin Walter Röhrl, Jocki Kleint, Franz Engstler en zelfs Johnny Cecotto successen hebben geboekt.

Veel brutaler

Volgens het bedrijf rijden er al meer dan 500.000 voertuigen rond met Irmscher-modificaties. Hoewel je niet heel veel hoort van Irmscher, heeft het bedrijf wel zijn hoofd boven water weten te houden. Irmscher presenteert nu zelfs een nieuw model op basis van de nieuwste versie van de Opel Insignia. De Insignia iS3 – zoals het model heet – is in alle opzichten wat brutaler dan een reguliere Insignia.

Carbon in overvloed

De Irmscher Insignia iS3 heeft een met 30 mm verlaagde wielophanging, specifieke 20-inch Heli Star-wielen, een grille zonder logo met een voor Irmscher typisch geblokt rooster, een forse frontsplitter van carbon en zelfs een pittig grote achterspoiler, ook gemaakt van carbon. Bij die brutale looks hoort ook een subtiele vermogenstoename. De Insignia iS3 schopt het nu tot 300 pk, onder meer door wijzigingen in het motormanagement. Best een flinke toename in vermogen, aangezien Opel uit de krachtbron van nieuwste Insignia GSi 230 pk peutert.

Inspiratie

Extra sportieve bumpers, gewijzigde wielophanging, andere wielen en meer vermogen: dat klinkt als een vrij normale ‘tunerbehandeling’. Toch spreekt Irmscher over een bijzondere inspiratiebron, want volgens het bedrijf is de auto geïnspireerd op wereldberoemde modellen uit toerwagenkampioenschappen. Zal vast met die spoilers te maken hebben.

  • Irmscher Opel Insignia iS3
  • Irmscher Opel Insignia iS3

Ook interessant!

  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

insignia, irmscher, Opel, tuning

Vorig bericht: « Zo duur is een rijbewijs anno 2021
Volgend bericht: Video: workshop quadrijden loopt uit de klauwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    2 december 2021 om 14:14

    Vooral doodzonde dat er alleen een lauwe Insignia GSI is, en geen mooie OPC. GSI als tussenbadge (zoals VW GTI en R hanteert) is geniaal, maar dan wel allebei voeren. Nu onder het Stelantis bewind moet de aandrijflijn van de 508 pug-in (360pk meen ik?) toch kunnen.

    Login om te reageren
    • nofxke zegt

      2 december 2021 om 20:38

      @dutchdriftking: insignia staat nog op GM platform, dat niet geschikt is voor hybride

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    2 december 2021 om 14:38

    Ik denk dat het nog te vroeg is sportieve automodellen naar de Islamitische Staat te noemen.

    Login om te reageren
  3. soundgarden zegt

    2 december 2021 om 15:43

    Jeetje wat is die voorkant/grille smaakloos zo. Geen gezicht. Rest is mwoah. Blijft een Opel

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    2 december 2021 om 15:46

    De kofferspoiler eraf, een setje HRE 527S eronder en een bruin leder interieur (indien mogelijk).
    En hij mag zo op de inrit!

    Login om te reageren
  5. Abdelaziz zegt

    2 december 2021 om 17:55

    Blijft een slopel

    Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    2 december 2021 om 18:32

    Toch weet Opel weer een beetje op te krabbelen

    Login om te reageren
  7. mustang750supersnake zegt

    2 december 2021 om 19:16

    6cilinder in lijn in de stationversie en gaannn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North