Belachelijk veel vermogen in een auto met open dak. Op naar die haartransplantatie met de Posaidon Mercedes-AMG GT R Roadster!
Cabrio rijden is ontzettend leuk. Op een dijkweggetje met de wind door de haren. Maar met een roadster met meer dan 200 km/u over de autobahn knallen? Eén keer leuk om een keer uit te proberen, maar niet voor de herhaling vatbaar. Toch kun je nu bij Posaidon terecht als je een achterlijk snelle cabrio wilt in vorm van de Mercedes-AMG GT R Roadster. De gelimiteerde roadster is van een pretpakket voorzien.
Met 585 pk en 700 Nm koppel uit een 4.0-liter biturbo V8 heb je weinig te klagen. Dat zijn ze bij Posaidon niet met me eens. De M178 heeft een opdonder gehad. Met het RS 830+ pakket levert de motor een schofterige 880 pk en een elektronisch begrensd koppel van 1.000 Nm. En dat alles met een open dak.
Posaidon Mercedes-AMG GT R Roadster
Als je echt ballen hebt (of gewoon zin hebt in hoofdpijn) kun je een topsnelheid bereiken van maar liefst 360 km/u. Van nul naar honderd sprinten is tevens indrukwekkend, met een tijd van 2,9 seconden. Hier is meer dan alleen een remap verantwoordelijk voor. Nieuwe turbo’s, sterkere zuigers en een krachtigere brandstofpomp zijn slechts een greep uit de lange lijst met aanpassingen voor deze auto. Het leuke is wel dat je er aan de buitenkant niets aan ziet.
Mocht dit allemaal wat te veel zijn, dan kun je ook voor alternatieven shoppen bij Posaidon in het geval van de Mercedes-AMG GT R Roadster. Het RS 830 (zonder plus) pakket is goed voor 830 pk en 950 Nm koppel. Daaronder zit een hardware instapper met 780 pk en 850 Nm koppel. Wil je echt alleen de software aanpassen, dan komt de tuning uit op 670 pk en 800 Nm.
por100 zegt
Ik denk dat het meer een auto voor de volgende doelgroep is:
https://youtu.be/yzZilvan-Q0
cossiekiller zegt
De software alleen al aanpassen is eigenlijk al overkill. Maar aan de andere kant, waarom ook niet…
kennone zegt
@cossiekiller: idd, vaak enorm overbodig maar als het kan idd, waarom ook niet👌🏼
tinnemans zegt
Ik heb met een 645i cabrio met het dak open iets van 240 op de teller gehad. Harder durfde ik niet met de orkaan boven m’n hoofd.
bierbuik zegt
@tinnemans: 200 op de teller met een 9-3 was qua wind goed te doen, door de turbulentie wel lastig om de 200 te kunnen halen
jmeverts zegt
@tinnemans: 235 op de teller in een s2000. Ik heb die haren nooit meer teruggezien…
cheatah zegt
@tinnemans: Porsche 992 Cabrio – 270. Ging prima 👍🏼
tinnemans zegt
@cheatah; Je bent dapperder dan ik en/of de 992 genereert minder orkaan en/of je zit lager dan ik (ik ben vrij lang).
Hoe dan ook, ik doe het je niet na. Al was het alleen al omdat ik niet zo’n snelle auto heb. M’n lafheid staat daar los van. :)
kennone zegt
@tinnemans: 150kmh met een Megane CC woehoe!!!
Robert zegt
Eerst maar eens zien of dat AMG blok nog wel heel blijft. Als je een YouTube kanaal als dat van Motoren Zimmer volgt, dan kun je daar serieus aan gaan twijfelen.
rolov zegt
Rentech doet dit toch al jaren?
kniesoor zegt
Geen liefhebber van dit soort geverherbouwde wagens, zeker niet als het een cabrio is. Dus wat mij betreft ‘verpest’.
vacano zegt
geverherbouwde ??? WTF Mandarijns op z’n Nederlands
Prima tuning, knappe kar
marcomanta zegt
Ik vind het mooi, het front heeft tenminste een Mercedes uitstraling, die EV gebakjes zijn om te huilen.
moveyourmind zegt
De velgen en het lakwerk / wrap doen geen goed, maar verder is en blijft het toch wel een hele gave bak.
meneerdemeneer zegt
@moveyourmind: absoluut waar!
jeronimo81 zegt
De velgen en deze kleur (brilliant blue metallic) zijn standaard op de Mercedes AMG GTR… 🙄🤦🏻♂️
denniyo zegt
@moveyourmind:Wat is er mis mee dan? Ik bedoel is voor, zo ver ik kan zien gewoon originele Mercedes-Benz Designo-lak met een matte finish, de velgen zijn volgens mij ook volledig origineel Mercedes dus ik zie het probleem niet zo, oke volledig zilveren wielen staan wellicht ietsje beter, maar vind het zeker niet slecht!
cheatah zegt
Verpest