Is deze one-off de coolste Porsche cabrio ooit?

Auteur: , 41 Reacties

Buiten z'n aparte blauwe huidje is er namelijk een hoop aan deze Porker op basis van de 964 gesleuteld.

De waslijst aan modificaties is te lang om in één artikel te proppen, maar om kort te gaan: 400 pk op de achterwielen bij een gewicht van 900 kilo. Sweet baby Jesus, dat zijn waarden waar je (heel vlug) mee thuis kunt komen! Bovendien is de pk/gewicht-verhouding beter dan die van de latere Carrera GT.

Alle aanpassingen zijn gedaan door ingenieur Robert Lindon. Bij elk boutje en moertje dat hij verving stond slechts één doel voorop: gewichtsbesparing. Daarnaast is het luchtgekoelde 3,8-liter blok stevig opgepept en is de tiptronic-tranmissie aangepakt om met al dat geweld overweg te kunnen.

Verder is de cabrio voorzien van een speciale hardtop die gebouwd is door Porsche. Het dakje heeft een elektrisch zonnedak en achterruitverwarming. Bovendien heeft de auto een rollbar die bekleed is met paars leer.

Daarmee komen we ook meteen op het enige echte minpunt aan deze 911: het interieur. Twintig jaar terug sloeg je misschien geen pleefiguur met een blauw/groen interieur met paarse accenten, maar tegenwoordig kom je er niet meer mee weg. Maar goed, een schoonheidsfoutje hoort erbij en het blijft natuurlijk wel een ontzettend dikke kar. Misschien zou ik hem nog wel liever willen dan die puike 993 RS. (via: jalopnik)



41 reacties

Een 964 kan per definitie nooit cooler zijn dan een 993.
@alcantara: Hmm… Naar mijn bescheiden mening is een 993 zelden cooler dan een 964.

Het interieur is niet meer van deze tijd. Maar wel fantastisch! Doet me denken aan de foute kleurencombinaties van de trainingspakkies destijds! :-) Heerlijk!
De hardtop vind ik eigenlijk nog het mooiste. Mooi project maar ik had er geen cabrio voor genomen. Spoiler is ook op het randje,
Je koopt er geen smaak mee zie ik.
De coolste Porsche is een Porsche in de shredder
@a3aan: slechte dag op je werk gehad?
@a3aan: Waarom dan een GT uploaden?
@bofkont: ja goed punt. Omdat dat wel een hele exclusieve auto is. Helaas kan ik ook niet ontkennen dat de GT3 RS een hele goede wagen is maar goed ik vind ze niet mooi.
Mijn dag op het werk was verder wel ok :-)
@a3aan: Ach ieder zijn eigen favorieten zeg ik altijd maar, we kunnen niet allemaal hetzelfde snoepje lekker vinden ;)

Die GT upload van je kwam ik trouwens enkele weken geleden live tegen op de TT baan in Assen, tijdens het vrij rijden (vijverberg trofee)
Er was ook nog een zilvergrijze :)
964 leuk! Cabrio…. Nee dank u.
Interieur is helemaal tof! Maar ik had dan liever een coupé of targa gezien…
Die hardtop is wel echt super! Al het plezier van een cabrio en bij slecht weer toch de strakke lijnen van een coupé
Allemachtig prachtig! Spoiler is misscchien op het randje.

Sowieso een pre-996 Porsche kan je moeilijk verneuken. Dit is zeker niet verneukt
Ik ben het met je eens dat cabrio’s fucking lelijk zijn mauritsh. Maar zeggen dat dit de coolste is gaat te ver hoor.

Er zijn minder lelijke cabrio’s.
Volgens mij krijgt Magnus Walker hier wel een stijfje van.

Ik vind het wel erg gaaf hoor, helemaal mét dak!
Snel die hardtop erop schroeven, open elfjes zien er niet uit.
Porsche heeft geen coole cabrio’s. Het probleem bij porsches is dat ze sportief willen doen en een cabrio kan nu eenmaal niet sportief zijn.
@Hupke:
Je draaft door Hupke, een cabrio kan nooit sportief zijn..
Mijn Elise wordt toch algemeen als “sportief” beschouwd.
@tupperware:

De elise is in mijn ogen dan ook geen cabrio.

En de elise is al zeker geen cabrio van het type waarbij je een coupe/sedan chassis neemt en het dak eraf hakt en er dan wat stalen blaken onderin werpt om het een beetje veilig te houden.
@Hupke:
Misschien dat er in België MPV op het kenteken staat maar hier staat er toch echt cabrio op het kenteken. Ook voor de verzekering geldt die kwalificatie, met al het gezeik over alarmen van dien..
Wat jij vindt moet je op het politiebureau brengen zou mijn ouwe heer zeggen..
@tupperware:

Wat er op het kenteken staat, wat een argument…
Nu kan jij blijven aanhalen dat er op die elise van je geen dak zit, maar je weet heel goed wat ik bedoel.
@Hupke: Boxster Spyder vergeten?
Mijn god, carbonnen draagarmen zelfs. Die man maakt er werk van. Ik vraag me af wat er allemaal custom voor hem gemaakt is. Prachtwerk!
@tmon:

Maakt er werk van idd. knap. Maar waarom hij dan gewoon terug een ouderwetse 964 ophanging in hangt ipv. deze te vervangen door een modernere 993 multilink, dat snap ik niet.
Absoluut een cool ding, maar de coolste ooit?
Nee, een automaat in een 911 is per definitie nooit cool..
Pfff geniaal kunstwerk, en waarom zou je niet met dat interieur tegenwoordig wegkomen?
Net of de mening er van een ander toe doet!
Wow, dat interieur is inderdaad en beetje apart
Een kennis van mij heeft een 930 Turbo Cabrio met meer dan 500 pk op de achterwielen.
@rufctr01: een kennis van mij heeft een ford ka 1.3 met 60 pk
@maseratizzzzzzzz: stoere kennis heb jij!
@rufctr01: ik had vandaag kipkerrie op m’n boterhammen.


Zoals je ziet; loze opmerkingen zonder beeldmateriaal heb je helemaal niets aan.
@davelepeef: en hoe krijg je hier een foto op? De betreffende 911 is getuned door Schrmiller.
@davelepeef: schmirler natuurlijk
Kleuren van het interieur zijn denk ik gekozen door het 6-jarige buurmeisje :P
En dan een automaat erin…..
Goeie god wat een foei lelijk interieur…
Waar ligt de grens tussen aangepast en een heuze ‘one-off’??
Wow wat een machine,
Doet me denken aan toen ik klein was en mn vader een 964 carrera 4 had met de zelfde aangepaste lucht inlaten waar de verstralers horen te zitten om de remmen te koelen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).