Is dit de defintieve Bentley Bentayga? (1:18)

Auteur: , 45 Reacties

Op de Chinese sociale media is een schaalmodel verschenen dat heel erg op de productieversie van de Bentley Bentayga lijkt.

Bentleys eerste SUV (spyshots) wordt komende maand in Frankfurt op de IAA onthuld. Onder de kap van het luxepakhuis ligt een W12, later verwachten wij eveneens een 4.0 V8 TDI met minimaal 435 pk onder de kap.

De algehele contouren van de SUV zijn uiteraard bekend, maar al die stukjes tape en opplak-carrosserie maskeren het uiterlijk toch altijd nog behoorlijk. Het is goed mogelijk dat we hier aan de hand van een 1:18 model – met een groot zonnedak, licht leren interieur, en de kenmerkende ovale W12-uitlaten – het definitive design te pakken hebben, maar oordeel vooral zelf. (via Weibo)

Hieronder een tweetal teasevideo’s die het interieur en de offroadcapaciteiten van de Bentayga tonen:

Interieur

Offroad



45 reacties

Als dit ‘m wordt, dan had de achterkant spannender gemogen, maar waarschijnlijk ben ik al volledig onder de indruk door zijn formaat als ik ‘m in het echt ziet, dus dat maakt mijn eerste opmerking alweer overbodig
@granlusso: hij is zeker flink, maar deed niet nog groter aan dan de cayenne voor mijn gevoel. (Heb hem gecamoufleerd zien rijden op de timmelsjoch pas)
Ten opzichte van de eerste foto’s (met die lelijke lampen aan de voorzijde) is dit prima te pruimen
@henk123456:
ja, van die laatste model ford scorpio lampen, beetje tekenfilm achtig
@henk123456: Saaier, maar prima inderdaad. Het is alleen een 1:43 model en geen 1:18…
Zal wel ja. Knip en plak werk, weinig spannends, niets nieuws. Ja, de typische VAG filosofie is ook bij dit model niet te missen.
@str8six: Dat het een SUV is van Bentley is op zich al nieuw. Het succes van de typische Bentley vormen sinds de continental 2003 moge duidelijk zijn dus waarom bij een SUV daar ineens mee breken?
Wordt Bentayga ook de naam van het productiemodel?
@entwicklung88: Nee !ze gaan straks doen alsof het een Brit is;)
Ik hoop het niet
Dat is best wel netjes geworden. Het eerste prototype was afgrijselijk, maar dit is al beter. Leuk met die Continental heup in het achterportier. Beetje een Range Rover uitstraling, wat precies ook de bedoeling is, denk ik.

Donkerblauw met crème staat goed, maar reken maar dat je ze helaas voornamelijk gaat zien met een mat paarse camowrap, zwarte 27″ velgen en ‘betwin’ stickers erop…
@gtwillem: betsafe bedoel je ?😝
Misschien was ik een van de weinige, of misschien wel de enige. Maar ik vond dat suv concept dus wel heel erg gaaf. Een keer geen dubbele ronde koplampen ziet er 10x beter uit. Zo afgezaagd dit design
Beetje Porsche cayenne met de achterste ramen en stijlen
Doe mij maar gewoon een Range Rover.
Lijkt me trouwens dat de benzine V8 ook wel beschikbaar komt?! Is in de Continental GT het beste blok.
Wordt best een knap ding zo. Hij lijkt wel veel op de oude Q7.
@dutchdriftking: Het koste wat comments voor je, maar dit is ook het eerste wat ik dacht.
Op zich niet zo raar; wel gek.
Niet raar: het is en blijft VAG; het vooral niet te spannend.
Gek: de andere modellen van Bentley zijn wel ‘dik’ vergeleken met de competitie; je zou toch iets verwachten dat meer Range Rover uitstraalt als Q7.
@dutchdriftking: same here. Eerste Wat ik dacht. Alleen ik vind het geen knap ding dan ;)
Dat prototype zag er tenminste imposant uit ..
Dit is hooguit just another hoge instapkar voor mensen die gewrichtspijn hebben …
2006 belde…
Of je koopt een Ford Explorer Sport als je een goed ontworpen SUV wenst.
Of je koopt een Range Rover als je status, luxe en decadentie wenst.
Of je koopt een Volkswagen Touareg als je een bescheiden SUV wenst.

Meer keus heb je wat mij betreft niet. De rest is allemaal foeilelijk.
@Rob: Als je een Cayenne lelijk vind moet je volgens mij even langs specsavers
@Lennart95vdk:

Mooi/lelijk geneuzel is leuk voor extreem dom volk ..
Net zoals een totaal niets toevoegende leasebak van Porsche ..
@Lennart95vdk:
Ik vind dat ding maar een krampachtige poging van Porsche om het 911 ontwerp in een SUV te verwerken. Werkt niet. Op de Macan komt het ietsiepietsie beter uit de verf. Dat ding is alleen zwaarder en groter dan de gemiddelde olietanker, maar met de binnenruimte van een Golf, voor de prijs van E-klasse 400 Estate met een miljoenmiljard opties; hoe krijgen ze het voor elkaar…

Porsche had van mij een dikke pluim gekregen als ze met de Cayenne (en ook de Panamera en Macan) een andere richting waren opgegaan met het ontwerp. Had het niet eens direct bloedstollend mooi hoeven zijn, maar gewoon iets anders. Dat was al voldoende.
100% zeker dat dit een succes wordt in steden als Monaco en Cannes
Meh, had dan toch liever het concept gehad.
Een Bentley mag best een beetje controversieel zijn, voor inwisselbaar saai en veilig design als dit heeft VAG Audi en VW al.
Helaas weinig orgineel
Voorkant is gt en de achterkant de zelfde lichten
Gewoon een gt op hoge poten
Ik ben toch een aardige bentley fan..maar dit..NEE
Wel geinig dat GTA V al een Bentley look-a-like SUV had voor er überhaupt een bestond
Kunnen ze die titel niet aanpassen van dit stukje… Op zijn Tilburgs: Bentley Bendegaida?
Was Bentley ff blij dat de Q7 aan een opfrisbeurt toe was…. Jeetje wat ziet er hetzelfde uit. Beetje Touareg – Cayenne idee. Veel van hetzelfde onderhuids, alleen een ander jasje.

MR
Lijkt mij een hele mooie imposante wagen, zou hem gewoon kopen omdat er Bentley op staat, al is die foeilelijk?! Zonder Bentley ben niets…
Ik vind hem mooi.
Zo te zien kan je hem straks starten met je vingerafdruk?! Net zoals bij een iPhone
@timoangelo:
Leuk, maar wat voegt dat in vredesnaam toe?
@Rob: dat moet je aan Bentley vragen
@timoangelo:
Ik vrees dat die mij “antwoord” gaan geven met een persbericht waar je precies niks wijzer van wordt.
@Rob: dan maar een goed antwoord geven? Bentley is een merk dat duur is, dat mag duidelijk zijn. En veel klanten hebben naast hun Continental een Range Rover of andere luxe SUV. Daarbij is een groot gedeelte van de clientèle nogal oud, en die prefereren een hoge instap. Nu kunnen ze naast hun weekend auto, de Conti, ook een Bentley kopen voor alle dag. Puur die hoge instap. Daarbij zijn er groeiende markten (China, India en in mindere mate Rusland) waar de wegen nogal slecht zijn. Een sportieve auto is daar minder populair, in verhouding tot SUV’s. Bentley springt daarop in. De merkwaarden die wij bij Bentley vinden passen nemen zei minder serieus. Als het superluxe is en er een grote ‘B’ op de neus staat, is het voor en voldoende. Het word gewoon een luxe SUV welke boven de Range Rover in de markt gezet wordt.
@gtwillem:
Oke, allemaal logisch, maar wat heeft dat te maken met het kunnen starten van je auto met je vingerafdruk? ;-)
@Rob: excuses! Dat was mij even ontgaan. Ik dacht dat je doelde op het bestaansrecht van de Bentayga…

Starten met vingerafdruk is niet echt een succes gebleken. Mijn pa had het destijds op zijn A8 in 2003. Het was een gadget. Toen heel vooruitstrevend. Maar zoals je stelt nogal nutteloos. Niemand had er baat bij, het is opgevolgd door de ‘comfortsleutel’. Sleutel op zak en je kan instappen en wegrijden zonder iets met de sleutel te doen. Precies wat de Laguna II wat in 2001….

En het vingerafdruk systeem?? Niet meer leverbaar op de huidige A8 of elke andere Audi…

Dus je hebt gelijk: voegt niets toe.
@gtwillem:
Hehehe, dat vermoeden had ik al ;-)
Nooit geweten dat het op een Audi had gezeten. Leuk weetje!

Keyless entry/go vind ik dan wel handig. Ideaal voor “de luie mens” die in ons allemaal zit ;-)
Deed me op het eerste gezicht aan een Londense taxi denken, bij de tweede blik vooral heel erg VAG. Unterschied muss … ehh war einmal.
Ik denk dat het een schitterende auto gaat worden! en misschien koop ik hem wel.
Victor Muller huilt zachtjes bij het zien van deze Touarswagg.
Ik moest meteen aan een Londense taxi denken…
1:18 is best zuinig voor zo’n bakbeest ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).