
Seat on the move! Na de Altea Freetrack van gisteren doen we vandaag de nieuwe Ibiza. Op internet duiken de laatste tijd niet-officiële afbeeldingen op van wat het 2008-model van de Seat Ibiza zou kunnen zijn. De verse Ibiza gaat in ieder geval het platform delen met de nieuwe Polo, die ook voor volgend jaar in de planning staat. Laten we hopen dat Seat wel met een wat gewaagder design durft te komen dan de herhalingsoefening die nu al een tijdje voortduurt.
Seat weet de laatste tijd in ieder geval volop de mediakanalen te vinden, en dat is hard nodig ook. Het bedrijf staat er nog steeds niet florissant voor, en verbetering op korte termijn lijkt niet in zicht. Toch zijn er een paar lichtpunten, onder andere dat ze van moederbedrijf Volkswagen groen licht hebben gekregen om nieuwe modellen te ontwikkelen.
Vorige week vermoedden we nog dat de Toledo er volgend jaar aan moet geloven en plaats moet maken voor een grote sedan met de (niet zo pakkende) naam ‘Bolero‘, maar dat leek voorbarig. De importeur laat weten dat de Toledo gewoon blijft, en de sedan als extra model wordt geïntroduceerd. Deze zal waarschijnlijk niet de naam Bolero krijgen: “SEAT has announced to produce a sedan, however never was mentioned anything about the timing. Further it will not be called “Bolero” and the Toledo will not be replaced.”
Ambitie is er wel bij Seat, over 10 jaar wil het bedrijf twee keer zo veel auto’s produceren, namelijk 800.000 in plaats van de huidige 400.000. Of dit gaat slagen of falen hangt er volgens mij sterk van af of Seat zijn nieuwe modellen en updates onderscheidender en meer gedurfd kan maken dan de huidige modellenreeks. (via es.autoblog.com)






Nee tuurlijk niet, gedurfde modellen verkopen niet he. Mensen kopen voor veel geld een auto, meestal kiezen ze een veilig model die door vele mooi wordt gevonden.
“Laten we hopen dat Seat wel met een wat gewaagder design durft te komen dan de herhalingsoefening die nu al een tijdje voortduurt.”
De foto’s laten een herhaling zien…
Way to go SEAT! Dit is wel een mooie wagen in tegenstelling tot die freetrack.
Wat leuk, een lookalike van de Toyota Yaris!
Heeft te grote velgen voor een productiemodel, moeten zeker 10″ kleiner, anders zou het een unicum zijn
Die Freetrack is idd maar een gare bak, maar dit is gewoon een scaled-down altea (zeker de achterkant)…
Vind nou niet dat ze met de Ibiza moeten gaan kloten, die ziet er prima uit.
Ze moeten eerder wat aan die Freetrack doen!
@Robin
Met gedurfd bedoel ik meer een frisse styling. Seat heeft echt meer onderscheid nodig in haar modellenreeks. Met een volumemodel zoals de Ibiza moet je niet te wild gaan stylen, want je moet inderdaad een groot publiek bereiken. Aan de andere kant is er binnen de marges genoeg te doen.
WOW deze is dik!
Ik vind het wel een strakke auto “no nonsense” design, alleen dat “geel” ik weet niet wat seat met geel heeft, ik vind dat maar niets.
Het familie gezicht staat deze kleinere auto beter dan zijn grote broers vind ik.
Daar komt het een beetje nep over.
@ Pizza
Voor de show zetten ze er altijd te grote velgen onder om het model wat meer “volume” te geven. Reken er maar op dat ie uiteindelijk geleverd gaat worden met velgen van rond de 14″/15″
lijkt een beetje heel erg veel op de auris
Ik vind em er goed uitzien hoor de nieuwe Ibiza, alleen beetje jammer van de afgesneden altea achterlichten.
Ziet er erg mooi uit! Ik zeg; DOEN!
Ik vind hem er leuk uit zien. Al denk ik dat dit de plaatjes van een FR-versie zijn.. de ‘gewone’ Ibiza zal dus een stuk tammer zijn.
Ik vind hem wel geslaagd.
En Seat heeft tenminste wel een design waarbij alle modellen duidelijk herkenbaar zijn als 1 familie Als dat niet meer mag, laat Audi dan ook wat doen aan die afgrijselijke grill.
Te veel deur, te weinig raam
ik vind deze beter geslaagd:
Nee, ik ga voor de impressies in het artikel, erg netjes!
mooi, maar niet vernieuwend. Als ik op zoek zou gaan naar een nieuwe bak zou ik niet snel voor deze gaan dus.
als je hier in gaat rijden in plaats van de nieuwe punto ben je niet helemaal 100 of 80 of 70 of man
wat een kansloze reacties weer zeg…
Iedereen loop Seat te flamen op een paar afbeeldingen welke niet eens officieel zijn…
Er vanuitgaande dat het productiemodel er toch anders uit ziet, is het aan de ene kant goed dat men een familiegezicht wil creeeren, aan de andere kant, het moet ook niet allemaal op elkaar lijken. 400.000 auto’s is trouwens niet veel voor een fabrikant…
Jullie vergissen je ook in een ding seat wil ook geen volume merk meer zijn.
en deze IBIZA vindt ik zeker een gelikt autotje gewoon een broertje van de huidige leon die trouwens buitengewoon goed verkoopt.
Goed design hoor, uiteraard met de familie trekjes van Seat. Zie toch genoeg verandering/evolutie ten opzichte van de andere Seat-modellen. Is zijn klasse beslist een leuke auto.
die gele oogt wel vet!
lijkt mij meer een arosa hij is toch ongeveer eve klein als een fox en de ibiza toch als een polo……
EIN-DE-LIJK!! ze weten nu hoe ze auto’s moeten ontwerpen die er nog goed uit zien ook ;)
Phew… Eindelijk van die oude Ibiza af.
Ik snap alleen nog steeds niet waarom ze de Altea Freetrack nou zo hebben mismaakt, terwijl de Freetrack concept heel erg leuk was.
”De verse Ibiza gaat in ieder geval het platform delen met de nieuwe Polo, die ook voor volgend jaar in de planning staat.” HUH maar volkswagen zou van de nieuwe polo toch een enorm budget wagentje gaan maken? Ik kan het desbetreffende artikel even niet vinden maar volgens mij had ik dat hier ergens gelezen. Dit ziet er nou niet uit als een budget wagen…
laat maar komen!
Oh ik haal effe de polo en de lupo door elkaar! Sorry! Hier is dat artikel: http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/11/volkswagen-komt-met-model-onder-de-fox
Dit is wel heel erg een miniatuur-Altea. Een familiegezicht is leuk, maar er moet wel meer onderscheid zijn tussen de modellen. Deze impressie vind ik trouwens ook niet zo mooi, terwijl ik de Altea wel leuk vind, bij deze Ibiza lijken dingen niet te kloppen, maar dat kan ook komen omdat ik andere lijnen gewend ben (van de Altea dus).
OPvolger van de arosa denk ik zo.Lijkt wel een dinkeytoy
ALS dit het wordt dan vind ik het een hele gave autootje…..
Ik ben in Barcelona geweest voor mijn werk, en heb daar de nieuwe ibiza gezien tijdens de officiele voorstelling aan de Seat-Dealers. En ik kan jullie vertellen, dan hij er zo absoluut niet uit ziet. De altea krijgt trouwens een facelift, en er komt een luxere seat. Een beetje in de klasse tussen Jetta en Passat. Maar dit duurt nog eventjes.
Die toledo die hier een poosje terug stond, is ook maar een photoshop. Die lijkt nergens op.
Mister Seat
Echt een leuk model ja! In productie die hap
Pff, dit méén je toch niet!
Welke uitvoering van de Altea is dit? We hebben nu de gewone Altea, de grote als Altea XL, een Altea met kofferbak als Toledo, een verhoogde Altea met zwarte bumpers en een flinke prijs als Altea Freetrack, een platgeslagen Altea als Leon en dit zou dan een flink gekrompen Altea zijn: de Ibiza. Zo’n onorigineel merk heb ik nog nooit gezien. Iemand wel?
cool zo’n ibiza…alleen de achterkant… moet nog iets mee…vind ik :)
Mr R : Ja echt handig! zo kan je ook een dubbelgrote Altea maken, een ‘bus’ altea, een extra kleine altea. en ga zo maar door.
In dit nieuwe model had natuurlik al enkele tekens van de nieuwe ‘seat desing’ moeten zitten.
Kennelijk weten ze niet waar ze heen moeten.
Terwijl het zo simpel is: grote wielen.
Zou kunnen. Net als de nieuwe 207 het dikke jongetje in de klas.
Ik vind de versie van slk55amg beter, inderdaad. Iets ranker.
Ongelooflijk hoe lang je kunt teren op een paar van Alfa Romeo gejatte lijnen…
een mix van Suzuki Swift (achter) en Kia Picanto (Neus) zie voornamelijk eerste foto niet echt mijn smaak toch nog wat sportiever maken
Laat die rode maar zitten,.. banaal en conservatief-braaf
Geef mij die gele maar, = toch wel stoerder
Ik vind het een grappig sporief autotje maar hij lijkt een beetje veel op de andere seats
Bahh ik heb net een nieuwe ibiza gekocht
Als ik geweten had dat er een nieuw model aan zat te komen had ik misschien nog even gewacht
Wilma
als hij er zo uit gaat zien dan bestel ik hem direct.
mooie wagen.