• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?

Auteur: maru, gepost 5 juli 2013 om 21:13 – 38 Reacties

Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?Afbeelding Is dit ’s werelds mooiste Volkswagen Kever?

Wat een plaatje...
Silverstone Auctions veilt op 27 juli een Kever die, volgens hen, de beste ter wereld is. Erg ver zitten ze hier niet naast.

Het gaat hier om een 1962 Volkswagen Beetle 1200 De Luxe met een geschatte waarde tussen de 30.000 en 35.000 Britse ponden. Een schijntje als je kijkt naar de 55.000 pond die aan het rode beestje zijn verspijkerd. Nick Whale, managing director van Silverstone Auctions denkt dat het moeilijk wordt om een beter exemplaar te vinden dan dit.

As classic Beetle’s go, you simply don’t get any better than this, the restored 1962 model. There’s been so much work spent on this car that it’s impossible to mention all of it. It would be fair to say that this is possible the finest ‘best of breed’ car that we’ve had the privilege to auction.

In 2012 won de auto het van een gerestaureerde Ferrari 250 SWB op het Meguiar’s NEC Classic Motorshow concours en kreeg een ereplekje bij de hoofdingang van het NEC. De Kever werd ook eerste in de Sandown Volksworld Show vorig jaar met de meeste punten sinds 1992.

Deze prachtige Kever met Californische ‘Resto-Cal’ look (verlaagde auto) werd door de huidige eigenaar van de ondergang gered in 2009. Koste noch moeite werd gespaard om ‘m te restaureren. Als eerste werd het chassis aangepakt, uit elkaar gehaald tot het laatste schroefje. Er kwam een luchtophangingssysteem, waarmee de auto kon worden verlaagd voor de echte ‘Resto-Cal’ look.

Voor de carrosserie werd gekozen voor een 1957 ‘Fendered’ auto gebaseerd op de 1963 Kever. Negen weken lang werd er hard gewerkt aan de carrosserie en de Ruby Red verf, de voorbereiding en finishing touch niet meegerekend. Kijken we naar het interieur, dan zien we een luxe Derby Grey stof uit Duitsland en wol in de kleur ‘Oatmeal’. Ook de motor kreeg alle liefde en aandacht. In de echte VW hotrod stijl werd de 1192 cc motor vergroot naar 1385 cc.

Ook interessant!

  • Maken of kraken? Retro EV doet Volkswagen Kever na
  • Dururste Kever van Marktplaats
    Dit is de duurste Kever van Marktplaats
  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

kever, veiling, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: met historische zilverpijlen over de Nürburgring
Volgend bericht: Video: Lamborghini gemaakt van loterijbriefjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. hummer004 zegt

    5 juli 2013 om 21:18

    Nee.

    Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    5 juli 2013 om 21:18

    Heel mooi maar dat verlagen vind ik dan weer jammer…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      6 juli 2013 om 07:42

      @darkpluisje: Verlagen vind ik persoonlijk erg mooi bij een kever. Fenderskirts vind ik ook nog wel gaan. Maar ik hou niet van Resto-Cal look. Ik heb een kever in dezelfde kleur. Ook verlaagd (niet zo extreem als deze, gewoon iets de openingen in de wielkasten verkleind) maar verder originele lak en originele velgen en wat originele accessoires. Misschien niet de mooiste, maar ze heeft bakken maar karakter dan deze trailer queen.

      Login om te reageren
  3. SpeedGeneration zegt

    5 juli 2013 om 21:19

    Qua staat mag het misschien een van de mooiste kevers zijn, het uiterlijk is echter niet mijn smaak met deze velgen, dichte achterste wielkasten en 4 uitlaten!

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    5 juli 2013 om 21:20

    Het zal best een technisch goed gerestaureerde auto zijn maar het uiterlijk is zum kotsen.
    Dan ken ik wel fraaiere exemplaren van de guitige kever.

    Login om te reageren
  5. sjamp zegt

    5 juli 2013 om 21:24

    Doe mij liever een bril of zwitter. Deze mega achterruit? Nah.

    Login om te reageren
  6. dnadave zegt

    5 juli 2013 om 21:26

    Ik had een brilkever leuker gevonden

    Login om te reageren
  7. RazorHead zegt

    5 juli 2013 om 21:29

    niet de mooiste, zeker niet. Gewoon classic California look, meer moet dat niet zijn voor een kever !

    Login om te reageren
    • 2176cc zegt

      6 juli 2013 om 08:41

      @RazorHead: De kever hierboven is geen California look. Maar gewoon resto look. Cal look is achterkant omhoog, snelle motor etc. (zie mijn kever)

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        6 juli 2013 om 11:30

        @2176cc:
        zeg ook niet dat dit Cali look is?
        Ik zeg dat ik Cali look mooiste vind :D

        Login om te reageren
      • Pallas zegt

        6 juli 2013 om 16:23

        @2176cc: Moeten de bumpers er ook niet af?

        Login om te reageren
  8. Race_Kees zegt

    5 juli 2013 om 21:30

    Trailer queen! :P Ongetwijfeld uitmuntend en mooi gerestaureerd maar zeker niet de tofste Kever ‘30.000 GBP can buy’

    Geef mij maar een mooie ovaal of bril ragtop. Deze is bijvoorbeeld sweeeeet :)

    http://www.airmighty.com/index/Gallery/albums/VW_Bug_Show_Spa_2009/IMG_0623.jpg

    Login om te reageren
  9. timdrogt zegt

    5 juli 2013 om 21:41

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    En ik vind dit niet de mooiste kever,
    Had een ovaal moeten zijn

    Login om te reageren
  10. bassen zegt

    5 juli 2013 om 21:47

    Pfff ik weet een mooiere kever hier vlak om de hoek.

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    5 juli 2013 om 21:55

    Het feit dat ie schijnbaar door z’n vering is gezakt, maakt het niet de mooiste.

    Login om te reageren
  12. Jaapie zegt

    5 juli 2013 om 22:08

    Nee, wel de schoonste denk ik

    Login om te reageren
  13. bofkont zegt

    5 juli 2013 om 22:15

    Origineel aub!!!!dit is om te janken!!

    Login om te reageren
  14. mrci zegt

    5 juli 2013 om 22:24

    Lelijkert

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    5 juli 2013 om 22:38

    Mooiste Volkswagen die ik ooit gezien heb, maar nou heb ik gewoon een zwak voor Kevers.Kevers zijn gewoon alles wat VW nu niet meer is.

    Login om te reageren
  16. jerry1950 zegt

    5 juli 2013 om 22:41

    ABSOLUUT NIET!!! ’s Werelds mooiste Kever is een ORIGINELE

    Login om te reageren
    • replicant zegt

      5 juli 2013 om 23:25

      @jerry1950: Helemaal mee eens. Ik begrijp het echt niet dat mensen ook maar iets veranderen aan een Kever.. Oh, nee, gewoon elke auto.
      Echt, hoe origineler, hoe mooier..

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        5 juli 2013 om 23:44

        @replicant: Porsche motor oid kan ik wel waarderen, met bijbehorende aanpassingen aan wegligging. Maar verder niks aan doen idd.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          6 juli 2013 om 00:41

          @undifined1: de veel gebruikte Subaru blokken kwn ik ook zeker wel waarderen. Helaas vloeistofgekoeld maar de 4-cilinder boxer roffel blijft geoorloofd maar dan met meer power (90-150 pk).

          Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    5 juli 2013 om 23:09

    Bah, zo’n stomme low rider look. Weliswaar een air ride systeem, maar het blijft een debiel gezicht. Wat is er mis met een gewone wielophanging. Nee, niet de mooiste dus.

    Login om te reageren
  18. Carreza zegt

    5 juli 2013 om 23:13

    Doe mij toch maar een originele.

    Login om te reageren
  19. pomoek zegt

    5 juli 2013 om 23:43

    Nou dat is dus een vrijwel unaniem NEIN!!!!

    Login om te reageren
  20. a3aan zegt

    6 juli 2013 om 00:06

    Dat verlagen, de gesloten wielkasten en de velgen hadden ze achterwege mogen laten.
    Verder mooi ding!

    Login om te reageren
  21. maferick74 zegt

    6 juli 2013 om 00:07

    “In 2012 won de auto het van een gerestaureerde Ferrari 250 SWB op het Meguiar’s NEC Classic Motorshow concour”

    Euh hoe kunnen deze auto’s met elkaar vergeleken worden???

    Kan me het niet voorstellen hoe een kever het wint van een 250SWB, een naaimachine vs een volbloed sportwagen.

    Login om te reageren
  22. awesome zegt

    6 juli 2013 om 00:19

    ‘Murica…

    Login om te reageren
  23. lawrence-william zegt

    6 juli 2013 om 02:18

    Deze 62er zit goed in de opties en ziet er mooi uit maar de mooiste kever… Absoluut niet.

    Login om te reageren
  24. Svda zegt

    6 juli 2013 om 02:21

    Tja er zijn mooiere kevers en Mequiers steld helaas weinig voor. Leuk spul voor de tuner maar dat blijft alles

    Login om te reageren
  25. 2176cc zegt

    6 juli 2013 om 08:40

    De mooiste is mijn eigen ’64 kever natuurlijk. Maar als ik een 100.000 eur heb liggen had ik deze gekocht: http://www.oldbug.com/gates.htm

    Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      6 juli 2013 om 08:51

      @2176cc: waarom zou je dat een bril aan doen?

      Login om te reageren
  26. toeter11 zegt

    6 juli 2013 om 08:50

    Nee, hoe kun je dit de mooiste kever noemen? De mooiste kevers staan bij de Wolfsburg fabriek, zijn niet verlaagd en hebben geen Porsche velgen

    Login om te reageren
  27. toeter11 zegt

    6 juli 2013 om 08:52

    ee, hoe kun je dit de mooiste kever noemen? De mooiste kevers staan bij de Wolfsburg fabriek, zijn niet verlaagd en hebben geen Porsche velgen

    Login om te reageren
  28. hanzel zegt

    6 juli 2013 om 09:40

    Ik heb een hekel aan SBS6 en dergelijke maar ik doe nu ook een SBS6je:

    Graag in het ORIGINEEL, niet dat ik dit niet mooi vind maar dit heeft niks meer met het origineel te maken, zoals de motor was een 1100 en nu een 1300?? dus niet origineel.

    Restaureren prima maar dan elke onderdeel uit het zelfde bouwjaar.

    Ik heb ooit een Opel Commodore B Coupe GS/E gerestaureerd en alle onderdelen kwamen uit 1977 van dit model inclusief de motor.

    Login om te reageren
  29. davelepeef zegt

    6 juli 2013 om 13:32

    Ziet er heel erg mooi uit, maar ik denk niet dat ie veel asfalt ziet…

    Login om te reageren
  30. mgmgb zegt

    7 juli 2013 om 21:30

    Meh… Als het je smaak is, ok. Doe mij maar een originele kever. Of geen kever, nog beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North