Silverstone Auctions veilt op 27 juli een Kever die, volgens hen, de beste ter wereld is. Erg ver zitten ze hier niet naast.
Het gaat hier om een 1962 Volkswagen Beetle 1200 De Luxe met een geschatte waarde tussen de 30.000 en 35.000 Britse ponden. Een schijntje als je kijkt naar de 55.000 pond die aan het rode beestje zijn verspijkerd. Nick Whale, managing director van Silverstone Auctions denkt dat het moeilijk wordt om een beter exemplaar te vinden dan dit.
As classic Beetle’s go, you simply don’t get any better than this, the restored 1962 model. There’s been so much work spent on this car that it’s impossible to mention all of it. It would be fair to say that this is possible the finest ‘best of breed’ car that we’ve had the privilege to auction.
In 2012 won de auto het van een gerestaureerde Ferrari 250 SWB op het Meguiar’s NEC Classic Motorshow concours en kreeg een ereplekje bij de hoofdingang van het NEC. De Kever werd ook eerste in de Sandown Volksworld Show vorig jaar met de meeste punten sinds 1992.
Deze prachtige Kever met Californische ‘Resto-Cal’ look (verlaagde auto) werd door de huidige eigenaar van de ondergang gered in 2009. Koste noch moeite werd gespaard om ‘m te restaureren. Als eerste werd het chassis aangepakt, uit elkaar gehaald tot het laatste schroefje. Er kwam een luchtophangingssysteem, waarmee de auto kon worden verlaagd voor de echte ‘Resto-Cal’ look.
Voor de carrosserie werd gekozen voor een 1957 ‘Fendered’ auto gebaseerd op de 1963 Kever. Negen weken lang werd er hard gewerkt aan de carrosserie en de Ruby Red verf, de voorbereiding en finishing touch niet meegerekend. Kijken we naar het interieur, dan zien we een luxe Derby Grey stof uit Duitsland en wol in de kleur ‘Oatmeal’. Ook de motor kreeg alle liefde en aandacht. In de echte VW hotrod stijl werd de 1192 cc motor vergroot naar 1385 cc.
hummer004 zegt
Nee.
darkpluisje zegt
Heel mooi maar dat verlagen vind ik dan weer jammer…
911GT2 zegt
@darkpluisje: Verlagen vind ik persoonlijk erg mooi bij een kever. Fenderskirts vind ik ook nog wel gaan. Maar ik hou niet van Resto-Cal look. Ik heb een kever in dezelfde kleur. Ook verlaagd (niet zo extreem als deze, gewoon iets de openingen in de wielkasten verkleind) maar verder originele lak en originele velgen en wat originele accessoires. Misschien niet de mooiste, maar ze heeft bakken maar karakter dan deze trailer queen.
SpeedGeneration zegt
Qua staat mag het misschien een van de mooiste kevers zijn, het uiterlijk is echter niet mijn smaak met deze velgen, dichte achterste wielkasten en 4 uitlaten!
jrk68 zegt
Het zal best een technisch goed gerestaureerde auto zijn maar het uiterlijk is zum kotsen.
Dan ken ik wel fraaiere exemplaren van de guitige kever.
sjamp zegt
Doe mij liever een bril of zwitter. Deze mega achterruit? Nah.
dnadave zegt
Ik had een brilkever leuker gevonden
RazorHead zegt
niet de mooiste, zeker niet. Gewoon classic California look, meer moet dat niet zijn voor een kever !
2176cc zegt
@RazorHead: De kever hierboven is geen California look. Maar gewoon resto look. Cal look is achterkant omhoog, snelle motor etc. (zie mijn kever)
RazorHead zegt
@2176cc:
zeg ook niet dat dit Cali look is?
Ik zeg dat ik Cali look mooiste vind :D
Pallas zegt
@2176cc: Moeten de bumpers er ook niet af?
Race_Kees zegt
Trailer queen! :P Ongetwijfeld uitmuntend en mooi gerestaureerd maar zeker niet de tofste Kever ‘30.000 GBP can buy’
Geef mij maar een mooie ovaal of bril ragtop. Deze is bijvoorbeeld sweeeeet :)
http://www.airmighty.com/index/Gallery/albums/VW_Bug_Show_Spa_2009/IMG_0623.jpg
timdrogt zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
En ik vind dit niet de mooiste kever,
Had een ovaal moeten zijn
bassen zegt
Pfff ik weet een mooiere kever hier vlak om de hoek.
SimonMc zegt
Het feit dat ie schijnbaar door z’n vering is gezakt, maakt het niet de mooiste.
Jaapie zegt
Nee, wel de schoonste denk ik
bofkont zegt
Origineel aub!!!!dit is om te janken!!
mrci zegt
Lelijkert
norge zegt
Mooiste Volkswagen die ik ooit gezien heb, maar nou heb ik gewoon een zwak voor Kevers.Kevers zijn gewoon alles wat VW nu niet meer is.
jerry1950 zegt
ABSOLUUT NIET!!! ’s Werelds mooiste Kever is een ORIGINELE
replicant zegt
@jerry1950: Helemaal mee eens. Ik begrijp het echt niet dat mensen ook maar iets veranderen aan een Kever.. Oh, nee, gewoon elke auto.
Echt, hoe origineler, hoe mooier..
undifined1 zegt
@replicant: Porsche motor oid kan ik wel waarderen, met bijbehorende aanpassingen aan wegligging. Maar verder niks aan doen idd.
ej20g zegt
@undifined1: de veel gebruikte Subaru blokken kwn ik ook zeker wel waarderen. Helaas vloeistofgekoeld maar de 4-cilinder boxer roffel blijft geoorloofd maar dan met meer power (90-150 pk).
midasracer zegt
Bah, zo’n stomme low rider look. Weliswaar een air ride systeem, maar het blijft een debiel gezicht. Wat is er mis met een gewone wielophanging. Nee, niet de mooiste dus.
Carreza zegt
Doe mij toch maar een originele.
pomoek zegt
Nou dat is dus een vrijwel unaniem NEIN!!!!
a3aan zegt
Dat verlagen, de gesloten wielkasten en de velgen hadden ze achterwege mogen laten.
Verder mooi ding!
maferick74 zegt
“In 2012 won de auto het van een gerestaureerde Ferrari 250 SWB op het Meguiar’s NEC Classic Motorshow concour”
Euh hoe kunnen deze auto’s met elkaar vergeleken worden???
Kan me het niet voorstellen hoe een kever het wint van een 250SWB, een naaimachine vs een volbloed sportwagen.
awesome zegt
‘Murica…
lawrence-william zegt
Deze 62er zit goed in de opties en ziet er mooi uit maar de mooiste kever… Absoluut niet.
Svda zegt
Tja er zijn mooiere kevers en Mequiers steld helaas weinig voor. Leuk spul voor de tuner maar dat blijft alles
2176cc zegt
De mooiste is mijn eigen ’64 kever natuurlijk. Maar als ik een 100.000 eur heb liggen had ik deze gekocht: http://www.oldbug.com/gates.htm
toeter11 zegt
@2176cc: waarom zou je dat een bril aan doen?
toeter11 zegt
Nee, hoe kun je dit de mooiste kever noemen? De mooiste kevers staan bij de Wolfsburg fabriek, zijn niet verlaagd en hebben geen Porsche velgen
toeter11 zegt
ee, hoe kun je dit de mooiste kever noemen? De mooiste kevers staan bij de Wolfsburg fabriek, zijn niet verlaagd en hebben geen Porsche velgen
hanzel zegt
Ik heb een hekel aan SBS6 en dergelijke maar ik doe nu ook een SBS6je:
Graag in het ORIGINEEL, niet dat ik dit niet mooi vind maar dit heeft niks meer met het origineel te maken, zoals de motor was een 1100 en nu een 1300?? dus niet origineel.
Restaureren prima maar dan elke onderdeel uit het zelfde bouwjaar.
Ik heb ooit een Opel Commodore B Coupe GS/E gerestaureerd en alle onderdelen kwamen uit 1977 van dit model inclusief de motor.
davelepeef zegt
Ziet er heel erg mooi uit, maar ik denk niet dat ie veel asfalt ziet…
mgmgb zegt
Meh… Als het je smaak is, ok. Doe mij maar een originele kever. Of geen kever, nog beter.