• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is het BMW 7 Serie designprobleem zo opgelost?

Auteur: willeme, gepost 4 mei 2022 om 15:04 – 35 Reacties

7 Serie designprobleem

Het ziet er in elk geval een stukje strakker uit. In combinatie met de E32-esque achterzijde lijkt het 7 Serie designprobleem zo opgelost te zijn.

De nieuwe BMW 7 Serie (G70) weet de tongen goed los te maken. Er zijn mensen die de auto hondslelijk vinden. Anderen vinden daarentegen weer afgrijselijk.

En dan zit er ook een gematigde groep mensen die de nieuwe Siebener niet om aan te gluren vinden. Het is een BMW-dingetje om de achterban compleet in het harnas te jagen met de meest wonderlijke ontwerpen.

7 Serie designprobleem

BMW 7 Serie designprobleem

Om heel eerlijk te zijn, ondergetekende vindt ‘m nog niet eens zo heel erg. Het is een redelijk clean ontwerp. Zeker schuin van achteren is het geen onaardige auto. Waarschijnlijk toont ‘ie in het echt in de juiste uitvoering al een stuk beter. Alleen wat te doen met die neus?

7 Serie designprobleem

Nou, daar heeft een Instagrammert een oplossing voor. Ditmaal is het het werk van Sugar Design. Wat ‘ie heeft gedaan is eigenlijk vrij simpel. Het complete design is gelijk, alleen de neus heeft een flinke opfrisbeurt gekregen.

7 Serie designprobleem

Daarbij liet Sugar Design (zo heeft zijn moeder hem niet genoemd) zich inspireren door de 7 Series van weleer, specifiek de Siebeners met de Sharknose. Dat zijn inderdaad verreweg de mooiste c.q. de meest herkenbare BMW’s. Voor de aspirant-kenners, we hebben het over de E23 en de E32.

7 Serie designprobleem
7 Serie designprobleem
7 Serie designprobleem

Vier koplampen!

In dit geval zijn er vier koplampen, twee ‘nieren’ en een vrij eenvoudige gestileerde bumper. Nu is BMW een bloedcommercieel bedrijf dat in eerste instantie gewoon winst wil maken voor de Familie Quandt en hun vrindjes. En daar is helemaal niets mee. Dus reken er maar op dat de lelijke 7 Serie-neus een bewuste keuze is geweest en gewoon geld zal opleveren.

7 Serie designprobleem
7 Serie designprobleem
7 Serie designprobleem
7 Serie designprobleem
7 Serie designprobleem

Maar wat geld oplevert, is niet altijd interessant of mooi. Maar wij zijn wel benieuwd waar jouw voorkeur naar uit gaat. De creatie van Sugar Design of de optische migraine die BMW ‘de voorkant’ noemt? Laat het weten, in de comments!

Meer lezen? Youngtimer met BMW V12: dit zijn er 7 op een rij!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, e23, e32, g70, photoshop, Video

Vorig bericht: « Onderdelenboer maakt dikste AMG GT van Duitsland
Volgend bericht: Mazda CX-60 Plug-in Hybrid – rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    4 mei 2022 om 15:15

    Kentekenplaat iets hoger onder de neusgaten en klaar, en 10x beter.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      6 mei 2022 om 00:21

      Er is helemaal geen designprobleem. De nieuwe 7 is echt helemaal super. BMW snapt het eindelijk weer. Dit alternatief zou al ouderwets zijn voor t uit is.

      Login om te reageren
  2. erce zegt

    4 mei 2022 om 15:27

    Mooi, dit soort photoshops. Daarmee wordt aangetoond dat BMW gewoon een prima en evenwichtig ontwerp heeft neergezet met de nieuwe 7 serie.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 mei 2022 om 15:34

      Prima valt over te discussiëren, maar het probleem van dit soort photoshops is inderdaad vaak de evenwichtigheid. De designer in kwestie heeft een mooi front neergezet, maar heeft de rest van de auto totaal niet aangepast op het nieuwe, dynamischere lijnenspel van zijn photoshopneus. Hierdoor wordt het inderdaad een onevenwichtige bedoeling en krijg je al snel het idee te kijken naar een design à la Seat Exeo of Peugeot 206+

      Login om te reageren
    • mc96 zegt

      4 mei 2022 om 21:34

      Precies! De spijker op zijn kop.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    4 mei 2022 om 15:31

    Ja en nee. Het front knapt er zeker goed van op, maar het probleem van de 7-serie/i7 is groter dan dat. De zijkant en de achterkant zijn al net zo vreemd vormgegeven als de voorkant, dus het resultaat van deze fotoshop is een mooie, dynamische neus op een auto die verder de charme van een baksteen heeft.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      6 mei 2022 om 00:26

      Niks vreemds aan. Het is weer als vanouds, ik zie in de nieuwe 7 heel veel van de E38 terug. Heb juist het idee dat ze teruggrijpen naar de goeie dingen uit verleden, maar tegelijkertijd vernieuwen. Ik durf te stellen dat je over een tijdje deze auto al een stuk mooier gaat vinden. En wellicht achteraf zal zeggen dat dit ontwerp gewoon klopt.

      Login om te reageren
  4. ferMinem zegt

    4 mei 2022 om 16:03

    Niet verkeerd zo, echter klopt de linker koplamp niet (op de foto rechts). De linker unit hoort in 45 graden te lopen vanaf de hoek. De hoek staat nu iets te laag.

    Login om te reageren
  5. pyrat zegt

    4 mei 2022 om 16:04

    Dit zijn wel weer erg kleine nieren.
    Ook had ik graag de achterkant gezien met de nummerplaat tussen de achterlichten op de kofferbak ipv zo laag op de bumper.

    Login om te reageren
  6. samasama zegt

    4 mei 2022 om 16:06

    Ehh nee

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    4 mei 2022 om 16:07

    Dit is weer teveel Mitsubishi Sigma. Heb nu een paar keer een i7 gezien en die wagen is echt groot, echt hoog, zelfs wat SUV achtig, 0.0% elegant, daarom moet er ook een hoog front op.

    Login om te reageren
    • stekkerkoning zegt

      4 mei 2022 om 17:29

      Niks mis mee, tot je bedenkt dat de Sigma op zijn beurt weliswaar geen verkeerde auto was, maar wel een BMW-nabootsing was. Dus dit is dan een soort van kopie van een kopie.

      Login om te reageren
    • frank2b zegt

      4 mei 2022 om 20:36

      @mashell: Was ook mijn eerste gedachte.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    4 mei 2022 om 16:08

    Tja, minder lelijk is wellicht een betere omschrijving. Nee, doe mij maar een restomod van een e38 B12 6.0 Alpina.

    Login om te reageren
  9. horch zegt

    4 mei 2022 om 16:14

    Prachtig! Man in dienst nemen en direct chef ontwerpafdeling maken!

    Login om te reageren
  10. dromedaris zegt

    4 mei 2022 om 16:22

    Holy smoke da’s lekker!

    Login om te reageren
  11. tortuga zegt

    4 mei 2022 om 16:24

    Direkt een bumper boer zoeken die dit wilt namaken mits kleine details en je kunt het x aantal keer verkopen

    Login om te reageren
  12. usmurf zegt

    4 mei 2022 om 16:27

    Met dit ontwerp had BMW geen groter plezier aan Mercedes kunnen doen…

    Login om te reageren
  13. intimrasiert zegt

    4 mei 2022 om 17:28

    Nee. Enige redmiddel is tekenblad in de prullenbak deponeren en opnieuw beginnen.

    Login om te reageren
  14. flyerbunch zegt

    4 mei 2022 om 17:38

    Nummerplaat idd naar boven schuiven en laat dit dan maar de Europese versie worden. Laat die gewone maar bij de Chinezen achter waar ze kicken op dit soort design met grote grillen!

    Login om te reageren
  15. vaakbenjetebang zegt

    4 mei 2022 om 17:46

    Geen gezicht. Het lijkt wel een miereneter die moet niezen.

    Login om te reageren
  16. petroldrinker zegt

    4 mei 2022 om 17:56

    Dan is het in ene wel een gaaf ding om te zien, wat de koplampen en een normaal formaat gril al niet kunnen doen

    Login om te reageren
  17. Richmond zegt

    4 mei 2022 om 18:35

    Nope, dan moet de auto compleet herontworpen worden

    Login om te reageren
  18. e36thuglife zegt

    4 mei 2022 om 18:37

    Waarrrr is die E32 bil dan???

    Login om te reageren
  19. tysson zegt

    4 mei 2022 om 18:49

    Ik vind het nieuwe ontwerp een stuk beter. Ik kan er wel aan wennen. Over een paar jaar is het oude design zwaar gedateerd.

    Login om te reageren
  20. Johanneke zegt

    4 mei 2022 om 19:33

    Dit lijkt op een 8e generatie mitsubishi galant.

    Het is in ieder geval beter dan het origineel, al zijn er nog wat verbeterpunten imo. Voorkant lijkt wel spits, zou ik gewoo recht houden.

    Login om te reageren
  21. Henkie zegt

    4 mei 2022 om 20:13

    Nee dit ziet er niet uit. Al is het wel wat beter dan het origineel. Maar het kan beter.

    Login om te reageren
  22. bmw1cabrio zegt

    4 mei 2022 om 21:22

    Origineel is 100x mooier. Gewoon een nieuw gaaf ontwerp. En ja, ik ben BMW fan en heb er meerdere gehad en nog steeds.
    Die ouwe 7 series vind ik niet om aan te gluren. Volgens mij is dat meer nostalgie dan dat ze echt mooi waren.

    Login om te reageren
    • e36thuglife zegt

      4 mei 2022 om 21:42

      Pas op vriend ff normaal doen en beetje respect voor E32 aub.

      Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      4 mei 2022 om 23:17

      Haha even langs Hans Anders? Heb je een e38 eens goed bekeken. Veel mooier dan dat wordt het niet. Subtiel en stijlvol, iets dat niet meer bestaat bij het huidige BMW aanbod.

      Login om te reageren
      • bmw1cabrio zegt

        5 mei 2022 om 13:53

        @Johanneke: saai en rechthoekig vind ik het. E38 gaat nog wel, maar de e32 vind ik maar een hok

        Login om te reageren
  23. degrotemuis zegt

    5 mei 2022 om 06:33

    Inspiratie Mitsubishi Sigma / Galant? De neus op zich ziet er best goed uit, maar ik vind het niet echt passen op de klont auto die erachter hangt waardoor het model naar mijn smaak nog meer optische onbalans heeft dan met de originele neus. Meer iets voor een sportieve coupe dan deze 7.

    Login om te reageren
  24. 3246cm252kw zegt

    5 mei 2022 om 08:37

    Nee het is en blijft een monster 😰

    Login om te reageren
  25. dree16v zegt

    5 mei 2022 om 10:18

    Tis niks en het wordt niks. Mooiste 7-serie was naar mijn mening de e38

    Login om te reageren
  26. fiestafeest zegt

    5 mei 2022 om 13:23

    Lijkt wel een Mitsubishi galant uit 99 , wel dik zo👍

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North