
Het ziet er in elk geval een stukje strakker uit. In combinatie met de E32-esque achterzijde lijkt het 7 Serie designprobleem zo opgelost te zijn.
De nieuwe BMW 7 Serie (G70) weet de tongen goed los te maken. Er zijn mensen die de auto hondslelijk vinden. Anderen vinden daarentegen weer afgrijselijk.
En dan zit er ook een gematigde groep mensen die de nieuwe Siebener niet om aan te gluren vinden. Het is een BMW-dingetje om de achterban compleet in het harnas te jagen met de meest wonderlijke ontwerpen.

BMW 7 Serie designprobleem
Om heel eerlijk te zijn, ondergetekende vindt ‘m nog niet eens zo heel erg. Het is een redelijk clean ontwerp. Zeker schuin van achteren is het geen onaardige auto. Waarschijnlijk toont ‘ie in het echt in de juiste uitvoering al een stuk beter. Alleen wat te doen met die neus?

Nou, daar heeft een Instagrammert een oplossing voor. Ditmaal is het het werk van Sugar Design. Wat ‘ie heeft gedaan is eigenlijk vrij simpel. Het complete design is gelijk, alleen de neus heeft een flinke opfrisbeurt gekregen.

Daarbij liet Sugar Design (zo heeft zijn moeder hem niet genoemd) zich inspireren door de 7 Series van weleer, specifiek de Siebeners met de Sharknose. Dat zijn inderdaad verreweg de mooiste c.q. de meest herkenbare BMW’s. Voor de aspirant-kenners, we hebben het over de E23 en de E32.









Vier koplampen!
In dit geval zijn er vier koplampen, twee ‘nieren’ en een vrij eenvoudige gestileerde bumper. Nu is BMW een bloedcommercieel bedrijf dat in eerste instantie gewoon winst wil maken voor de Familie Quandt en hun vrindjes. En daar is helemaal niets mee. Dus reken er maar op dat de lelijke 7 Serie-neus een bewuste keuze is geweest en gewoon geld zal opleveren.









Maar wat geld oplevert, is niet altijd interessant of mooi. Maar wij zijn wel benieuwd waar jouw voorkeur naar uit gaat. De creatie van Sugar Design of de optische migraine die BMW ‘de voorkant’ noemt? Laat het weten, in de comments!
Meer lezen? Youngtimer met BMW V12: dit zijn er 7 op een rij!
Kentekenplaat iets hoger onder de neusgaten en klaar, en 10x beter.
Er is helemaal geen designprobleem. De nieuwe 7 is echt helemaal super. BMW snapt het eindelijk weer. Dit alternatief zou al ouderwets zijn voor t uit is.
Mooi, dit soort photoshops. Daarmee wordt aangetoond dat BMW gewoon een prima en evenwichtig ontwerp heeft neergezet met de nieuwe 7 serie.
Prima valt over te discussiëren, maar het probleem van dit soort photoshops is inderdaad vaak de evenwichtigheid. De designer in kwestie heeft een mooi front neergezet, maar heeft de rest van de auto totaal niet aangepast op het nieuwe, dynamischere lijnenspel van zijn photoshopneus. Hierdoor wordt het inderdaad een onevenwichtige bedoeling en krijg je al snel het idee te kijken naar een design à la Seat Exeo of Peugeot 206+
Precies! De spijker op zijn kop.
Ja en nee. Het front knapt er zeker goed van op, maar het probleem van de 7-serie/i7 is groter dan dat. De zijkant en de achterkant zijn al net zo vreemd vormgegeven als de voorkant, dus het resultaat van deze fotoshop is een mooie, dynamische neus op een auto die verder de charme van een baksteen heeft.
Niks vreemds aan. Het is weer als vanouds, ik zie in de nieuwe 7 heel veel van de E38 terug. Heb juist het idee dat ze teruggrijpen naar de goeie dingen uit verleden, maar tegelijkertijd vernieuwen. Ik durf te stellen dat je over een tijdje deze auto al een stuk mooier gaat vinden. En wellicht achteraf zal zeggen dat dit ontwerp gewoon klopt.
Niet verkeerd zo, echter klopt de linker koplamp niet (op de foto rechts). De linker unit hoort in 45 graden te lopen vanaf de hoek. De hoek staat nu iets te laag.
Dit zijn wel weer erg kleine nieren.
Ook had ik graag de achterkant gezien met de nummerplaat tussen de achterlichten op de kofferbak ipv zo laag op de bumper.
Ehh nee
Dit is weer teveel Mitsubishi Sigma. Heb nu een paar keer een i7 gezien en die wagen is echt groot, echt hoog, zelfs wat SUV achtig, 0.0% elegant, daarom moet er ook een hoog front op.
Niks mis mee, tot je bedenkt dat de Sigma op zijn beurt weliswaar geen verkeerde auto was, maar wel een BMW-nabootsing was. Dus dit is dan een soort van kopie van een kopie.
@mashell: Was ook mijn eerste gedachte.
Tja, minder lelijk is wellicht een betere omschrijving. Nee, doe mij maar een restomod van een e38 B12 6.0 Alpina.
Prachtig! Man in dienst nemen en direct chef ontwerpafdeling maken!
Holy smoke da’s lekker!
Direkt een bumper boer zoeken die dit wilt namaken mits kleine details en je kunt het x aantal keer verkopen
Met dit ontwerp had BMW geen groter plezier aan Mercedes kunnen doen…
Nee. Enige redmiddel is tekenblad in de prullenbak deponeren en opnieuw beginnen.
Nummerplaat idd naar boven schuiven en laat dit dan maar de Europese versie worden. Laat die gewone maar bij de Chinezen achter waar ze kicken op dit soort design met grote grillen!
Geen gezicht. Het lijkt wel een miereneter die moet niezen.
Dan is het in ene wel een gaaf ding om te zien, wat de koplampen en een normaal formaat gril al niet kunnen doen
Nope, dan moet de auto compleet herontworpen worden
Waarrrr is die E32 bil dan???
Ik vind het nieuwe ontwerp een stuk beter. Ik kan er wel aan wennen. Over een paar jaar is het oude design zwaar gedateerd.
Dit lijkt op een 8e generatie mitsubishi galant.
Het is in ieder geval beter dan het origineel, al zijn er nog wat verbeterpunten imo. Voorkant lijkt wel spits, zou ik gewoo recht houden.
Nee dit ziet er niet uit. Al is het wel wat beter dan het origineel. Maar het kan beter.
Origineel is 100x mooier. Gewoon een nieuw gaaf ontwerp. En ja, ik ben BMW fan en heb er meerdere gehad en nog steeds.
Die ouwe 7 series vind ik niet om aan te gluren. Volgens mij is dat meer nostalgie dan dat ze echt mooi waren.
Pas op vriend ff normaal doen en beetje respect voor E32 aub.
Haha even langs Hans Anders? Heb je een e38 eens goed bekeken. Veel mooier dan dat wordt het niet. Subtiel en stijlvol, iets dat niet meer bestaat bij het huidige BMW aanbod.
@Johanneke: saai en rechthoekig vind ik het. E38 gaat nog wel, maar de e32 vind ik maar een hok
Inspiratie Mitsubishi Sigma / Galant? De neus op zich ziet er best goed uit, maar ik vind het niet echt passen op de klont auto die erachter hangt waardoor het model naar mijn smaak nog meer optische onbalans heeft dan met de originele neus. Meer iets voor een sportieve coupe dan deze 7.
Nee het is en blijft een monster 😰
Tis niks en het wordt niks. Mooiste 7-serie was naar mijn mening de e38
Lijkt wel een Mitsubishi galant uit 99 , wel dik zo👍