
Het gaat echt gebeuren: per 2016 wordt u niet alleen door SUV’s, Sedans en Avants met vier ringen afgesneden of van de weg gedrukt, maar krijgt u ook te maken met een zevenzits MPV vol op de bumpert. Over de voorgestelde naam hebben we zo onze twijfels..
Audi gaat lekker: het draaide in het eerste half jaar van 2012 een winst voor belastingen van 2,9 miljard euro (€ 2,265 mld na belastingen), en is hard op weg naar de premiumtop. Zodra ze deze kroon in hun knuistjes hebben, mag deze niet te makkelijk losgelaten worden, dus dat betekent: moar modellen!
We hebben al Q’tjes (met Q2 als toekomstige gezinsuitbreiding), R’retjes, en A’tjes, maar hier schijnen over een jaar of vier ook V’tjes aan toegevoegd te worden. Audi bestormt het MPV-segment, met een (natuurlijk..) sportieve zevenzits MPV op basis van een grotere variant van het MQB-platform. Beef, S-Max/Touran/Zafira, beef!
Op de achterklep zal een V3 of V4-badge prijken, van ‘Vario’. Ik weet het niet..misschien moeten we nog even wennen aan de naam, maar hij komt er niet echt lekker uit. Bovendien, Audi kennende zullen hier waarschijnlijk zo’n 20 varianten van komen, en hoe moeten die dan heten? V5, V6 en V8? Allemaal motornamen. En de sportieve variant, ‘RSV’? Dan krijgen ze ruzie met Aprillia, maar dat kunnen ze uit de weg gaan door ook die fabrikant gewoon op te kopen.
Het dichtste productiemodel dat Audi ooit in de buurt van een MPV had, was de hierboven afgebeelde A2. De toekomstige V-serie (V for…?) zal hier in zijn geheel niet op lijken. Maar er zit dan ook 16 jaar, of 8 Olympische Spelen, tussen de introductiedatums/data. In 2006 presenteerde de fabrikant wel het Roadjet Concept (wat eigenlijk gewoon een hoge A3 was), de uiteindelijke V zal hier wat dichter bij in de buurt zitten. (via autocar)
Waarschijnlijk slaan ze V1 en V2 ff over…….
@E34M5Touring: Tenzij het transport via raketten gaat….
@E34M5Touring:
Dat wist jij nog niet maar de mpv van de A1 wordt de V1.
De polo versie daarvan kunnen ze dan Adolf noemen.
@jrk68: Zal in Engeland wel een groot succes worden dan.
@E34M5Touring:
Zelfs de V3 of V4 zullen niet op blijdschap in Londen wordn onthaald…
V2 zal het in ieder geval niet worden denk ik. Beetje een beladen naam, zeker voor een Duits product.
@j00rs: http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4
Ze zullen vast wel op tijd nee zeggen daartegen.
Laat maar komen, hoe meer aanbod hoe beter. En als je het niets vindt, dan moet je het vooral niet kopen, in plaats van te gaan “janken” op een auto gerelateerd blog of forum.
betaald zo’n bedrijf niet meer belasting? tuurlijk, het is heel veel geld, maar ik had verwacht dat het meer zou zijn
@undifined1: Gigantische firma’s hebben zo’n ingewikkelde constructies om de belastingsdruk zo laag mogelijk te houden. In België is dit ook zo vb:
Electrabel heeft in 2010 35 miljoen euro belastingen betaald op een winst van 808 miljoen euro. Dat komt neer op een belastingtarief van 4,33 procent. Andere bedrijven in ons land betalen 33,99 procent belastingen.
Maarja we (consument en werknemers) kunnen niet zonder deze bedrijven. Anders zaten al deze firma’s al lang in China…
@stanny: Ik wil Electrabel wel eens naar China zien trekken…
Audi ontwikkeld de V3 en de V4 op het testcomplex te Peenemünde. Dezelfde plek waar eerder de V1 en V2 ontwikkeld werden (…)
Oh ja je hebt natuurlijk ook winterspelen. Het plaatje daarboven is wel van een gafacelifte A2 uit 2003, dus dan zijn het er nog maar 5!
@hp525i: Klopt, maar dat verandert de introductiedatum van het eerste model nog niet natuurlijk.
@sir_smokalot: Tenzij je een facelift ook introduceert natuurlijk.
@sir_smokalot: Gewoon f een props voor je openings alinea.
werkte goed op de grijns spier :-D
RSV8 V8? Klinkt niet
@jzaero:
Dan maak je er toch SRV8 van voor de snelle melkboer.
@jrk68: Was er geen laatste all out versie van de MG B die zo heette.
@E34M5Touring: Niet dat ik weet. Is wel een Cobra-kloon…
http://www.madgwickcars.co.uk/
@Esprit_de_Flandre: Het is SV8, de laatste rover versie van de MGB geloof bouwjaar rond 1995 ofzo.
@E34M5Touring:
Dat was de RV8 gebouwd van 93 t/m 95.
Was niet echt mooi trouwens imo.
@jrk68: RV8 dus. Ok Thanks. Ja vond hem ook niet zo mooi maar dacht dat ie zo heette. MG B is sowieso verkracht toen ze hem US geschikt hebben gemaakt door hem te verhogen en met die hondslelijke rubberen bumpers. Jammer want de originele vind ik echt een British Icon.
@E34M5Touring:
Voor die rubber bumpers is een conversie te krijgen. Er rijden er zo genoeg rond.
Sterker nog als je wilt kan je ze kompleet nieuw bouwen, Bij de MG omners club in de UK is alles nieuw of refurbished te koop.
Kan je er gelijk een bmw 6lijn in bouwen.
@jrk68: Ik pas er niet in helaas. Is wel vaker een probleem bij mij, wat me dus automatisch uitschakelt voor een aantal auto’s. Zo pas ik ook niet in een Alfa Spider Duetto en laat ik die nou heel graag willen.
@E34M5Touring:
Nu ben ik ook niet klein ( met name beenlengte) maar met wat aanpassen van de stoelrail en een stuurnaaf adapter lukt het meestal wel. Bij de Elise zit er een van 5cm tussen.
@jrk68: wat is niet klein? Ik ben 2,07 en 130kg dus dan is veel al snel te krap.
@E34M5Touring:
Zelf ben ik 192 maar een vriend van mij is vergelijkbaar met jouw en die reed 25 jaar geleden in een Fiat 126.
Dat vergde flinke aanpassingen maar het is wel gelukt.
Ik wacht nog op VW / Audi / Seat / Skoda vrachtwagens, bussen en vliegtuigen !
Hopelijk krijg je als VAG-klant dan korting op deze zaken :D
@stanny:
@stanny:
@stanny: Check deze Mercedes helicopter dang:
@stanny: Bovenstaande VW-trucks zijn echter alleen in Zuid-Amerika beschikbaar. Dat is @undefined1 even vergeten te vermelden.
Hier vinden we sommige stukken daarvan in MAN’s terug. En zolang MAN goed draait, zullen ze geen VW-badge dragen…
http://www.vwtrucksandbuses.com/
Audi VW3, ja dat klinkt wel..
Audi V8 was er al natuurlijk…
@baasbas: Laatste Audi die nog wel een beetje cool was. Interieur was destijds nog lang niet premium, qua materiaalgebruik.
@Klassiekerrally: nu ook nog niet, na een paar jaar begint alles te bladeren.
@rufctr01: OK, daar heb ik geen ervaring mee. Niet zo fraai dus…
@Klassiekerrally: onze ruffie waarschijnlijk ook niet maar die loopt dan ook standaard te ankeren op alles wat met Audi te maken heeft, grote korrel zout dus. Zelf ben ik eerder anti dan pro Audi (in ieder geval wat betreft het fabuleuze familie gezicht) echter dat ze slecht afgewerkte interieurs leveren slaat wat mij betreft nergens op; diverse familie en kennissen rijden een Audi (voornamelijk 4 en 6) en die zien er na een x aantal jaar nog altijd keurig uit.
@gedwongenleaser: Nou, helemaal gelul is het ook niet. Mijn vader heeft tijdelijk een A4 Avant en A6 gereden beide 2j oud en toch al wel wat slijtage hier en daar. Vooral de deurgrepen aan de binnenkant ‘vervelden’ als het ware. En de pook van de Automaat in de A4 zag er ook niet meer zo fraai uit. Die ouwe is geen breker maar na een jaar was het toch wel een beetje smoezelig allemaal.
@Klassiekerrally: Cool? Maar niet met die velgen toch…
@Esprit_de_Flandre: Die zijn fout. Dit beter?
@baasbas: Nope, even erg. Nog een poging?
Ik kan er niet aan wennen, aan de woordcombinatie ‘sportieve zevenzits MPV’. Is voor mij een contradictio in terminis.
Deze is niet verkeerd:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/19/audi-alhambra-een-seat-in-audi-outfit
een V5 motor?? sinds wanneer bestaat die dan?
@mazdarx8: Sinds VW die in 1997 in de Passat, Jetta’s en Golfjes propte. Dat blok heet de V5 en is gebaseerd op het VR6 blok, maar is strikt genomen geen V, maar een ‘staggered inline’; zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/V5_engine
En dat ziet er dan zo uit:
@dawwg:
Dit zou toch in een Up! moeten passen zou je denken.
@jrk68: kwestie van tijd, in een Lupo ging het ook…
@mazdarx8: Nu komt er een comment die de VR5 van VAG gaat noemen.. En daarna komt de discussie of dat nou wel of niet een V motor is. Daarna komen de flames en het elkaar uitmaken voor rotte vis. Beetje VAG-bashing ook.. En daarna komt er iemand achter dat “VR” staat voor Verkürzte Reihe. En dan blijkt het toch een lijnmotor te zijn dus.
@baasbas: Te laat :)
@dawwg: Ja gemiste kans. Maar jij speelt je rol ook niet. Je hoorde te beweren dat het wél een echt V is :)
@baasbas: Hehehe, de timing is inderdaad brilliant. En ik postte eigenlijk juist om het – zeer waarschijnlijke – scenario dat jij beschrijft in je post te voorkomen :)
Zou het graag een echte V willen noemen, maar dat gaat zo moeilijk met het plaatje hierboven; er is maar 1 (‘staggered’) bank en geen 2 :(
@dawwg: Er komt overigens wel een mooi geluidje uit. Mooie roffel die niet snel verveelt
lol @ timing
Audi AK-47?
Ik zou gewoon voor de B gaan, van busje…
@griffendahl:
Dat pikt Mercedes niet.
@jrk68: Introducing… de V-klasse.
Blijkbaar is ie je even ontgaan. En terecht…
En Volvo pikt de V wel wil je zeggen ??
@griffendahl:
Bel ze ff. Dan weet je het.
Hopen dat het er beter uit gaat zien dan wat ze nu maken! De A2 was niet om aan te zien.
V3 = verhoogde A3? wrm bestaat er dan een Q3 :S
@KaCh1ng: Omdat Q voor de -ahum- “off-roaders” :lol: is…
Straks gaat niemand meer dure Audi’s kopen door die MRVs. Toch wel een beetje afbreuk van merk.
BMW i3 en i8 klinkt wel lekker maar V3 en V4 niet
Audi RVS…
Het zal wel een compleet nieuwe lijn worden met de i1, i2, i3, i4, i5, i6, i7, i8, i9 of A100, A200, A300, A400, A500, A600, A700, A800, A900.
Ach ja Audi is inspiratie loos geloof ik.
In de Q serie kunnen ze nog wel ff.
Q1, Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7, Q8, Q9
De V serie word het sowieso niet bij VAG.
Misschien kiezen ze wel voor een naam.
Audi zou kunnen kiezen voor de F hadden ze vroeger ook.
En ik maar denken dat ze al een MPV hadden
Ja, als je als onderscheidend premium (sorry) met een MPV wil komen, moeten er minimaal V6’en of V8’en in komen en geen Sharan-kloon.
Grazie.
@philipzuidijk:
????
Gewoon V1 en V2…
Ik vind alles best, als Hij er maar niet zo uit gaat zien als de A2…