• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

V3/V4: een goede naam voor een Audi-MPV?

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 augustus 2012 om 14:19 – 74 Reacties

De Audi A2. Voor een berg. Met een hipster.


Het gaat echt gebeuren: per 2016 wordt u niet alleen door SUV’s, Sedans en Avants met vier ringen afgesneden of van de weg gedrukt, maar krijgt u ook te maken met een zevenzits MPV vol op de bumpert. Over de voorgestelde naam hebben we zo onze twijfels..

Audi gaat lekker: het draaide in het eerste half jaar van 2012 een winst voor belastingen van 2,9 miljard euro (€ 2,265 mld na belastingen), en is hard op weg naar de premiumtop. Zodra ze deze kroon in hun knuistjes hebben, mag deze niet te makkelijk losgelaten worden, dus dat betekent: moar modellen!

We hebben al Q’tjes (met Q2 als toekomstige gezinsuitbreiding), R’retjes, en A’tjes, maar hier schijnen over een jaar of vier ook V’tjes aan toegevoegd te worden. Audi bestormt het MPV-segment, met een (natuurlijk..) sportieve zevenzits MPV op basis van een grotere variant van het MQB-platform. Beef, S-Max/Touran/Zafira, beef!

Op de achterklep zal een V3 of V4-badge prijken, van ‘Vario’. Ik weet het niet..misschien moeten we nog even wennen aan de naam, maar hij komt er niet echt lekker uit. Bovendien, Audi kennende zullen hier waarschijnlijk zo’n 20 varianten van komen, en hoe moeten die dan heten? V5, V6 en V8? Allemaal motornamen. En de sportieve variant, ‘RSV’? Dan krijgen ze ruzie met Aprillia, maar dat kunnen ze uit de weg gaan door ook die fabrikant gewoon op te kopen.

Het dichtste productiemodel dat Audi ooit in de buurt van een MPV had, was de hierboven afgebeelde A2. De toekomstige V-serie (V for…?) zal hier in zijn geheel niet op lijken. Maar er zit dan ook 16 jaar, of 8 Olympische Spelen, tussen de introductiedatums/data. In 2006 presenteerde de fabrikant wel het Roadjet Concept (wat eigenlijk gewoon een hoge A3 was), de uiteindelijke V zal hier wat dichter bij in de buurt zitten. (via autocar)


Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mpv, v4

Vorig bericht: « Nederlandse autoverkopen juli: -26%
Volgend bericht: Manipuleert Duitsland zijn verkoopcijfers? »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    1 augustus 2012 om 14:22

    Waarschijnlijk slaan ze V1 en V2 ff over…….

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      1 augustus 2012 om 14:23

      @E34M5Touring: Tenzij het transport via raketten gaat….

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 augustus 2012 om 14:42

        @E34M5Touring:
        Dat wist jij nog niet maar de mpv van de A1 wordt de V1.
        De polo versie daarvan kunnen ze dan Adolf noemen.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          1 augustus 2012 om 14:45

          @jrk68: Zal in Engeland wel een groot succes worden dan.

          Login om te reageren
    • StijnB zegt

      1 augustus 2012 om 14:45

      @E34M5Touring:
      Zelfs de V3 of V4 zullen niet op blijdschap in Londen wordn onthaald…

      Login om te reageren
  2. j00rs zegt

    1 augustus 2012 om 14:23

    V2 zal het in ieder geval niet worden denk ik. Beetje een beladen naam, zeker voor een Duits product.

    Login om te reageren
    • dieselzuigt zegt

      1 augustus 2012 om 18:26

      @j00rs: http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4

      Ze zullen vast wel op tijd nee zeggen daartegen.

      Login om te reageren
  3. pietjepuk zegt

    1 augustus 2012 om 14:23

    Laat maar komen, hoe meer aanbod hoe beter. En als je het niets vindt, dan moet je het vooral niet kopen, in plaats van te gaan “janken” op een auto gerelateerd blog of forum.

    Login om te reageren
  4. undifined1 zegt

    1 augustus 2012 om 14:24

    betaald zo’n bedrijf niet meer belasting? tuurlijk, het is heel veel geld, maar ik had verwacht dat het meer zou zijn

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      1 augustus 2012 om 14:40

      @undifined1: Gigantische firma’s hebben zo’n ingewikkelde constructies om de belastingsdruk zo laag mogelijk te houden. In België is dit ook zo vb:
      Electrabel heeft in 2010 35 miljoen euro belastingen betaald op een winst van 808 miljoen euro. Dat komt neer op een belastingtarief van 4,33 procent. Andere bedrijven in ons land betalen 33,99 procent belastingen.

      Maarja we (consument en werknemers) kunnen niet zonder deze bedrijven. Anders zaten al deze firma’s al lang in China…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        1 augustus 2012 om 18:00

        @stanny: Ik wil Electrabel wel eens naar China zien trekken…

        Login om te reageren
  5. ramshoek zegt

    1 augustus 2012 om 14:25

    Audi ontwikkeld de V3 en de V4 op het testcomplex te Peenemünde. Dezelfde plek waar eerder de V1 en V2 ontwikkeld werden (…)

    Login om te reageren
  6. hp525i zegt

    1 augustus 2012 om 14:28

    Oh ja je hebt natuurlijk ook winterspelen. Het plaatje daarboven is wel van een gafacelifte A2 uit 2003, dus dan zijn het er nog maar 5!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      1 augustus 2012 om 14:29

      @hp525i: Klopt, maar dat verandert de introductiedatum van het eerste model nog niet natuurlijk.

      Login om te reageren
      • hp525i zegt

        1 augustus 2012 om 14:32

        @sir_smokalot: Tenzij je een facelift ook introduceert natuurlijk.

        Login om te reageren
      • ridenz zegt

        1 augustus 2012 om 17:55

        @sir_smokalot: Gewoon f een props voor je openings alinea.
        werkte goed op de grijns spier :-D

        Login om te reageren
  7. jzaero zegt

    1 augustus 2012 om 14:42

    RSV8 V8? Klinkt niet

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 augustus 2012 om 14:45

      @jzaero:
      Dan maak je er toch SRV8 van voor de snelle melkboer.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        1 augustus 2012 om 17:38

        @jrk68: Was er geen laatste all out versie van de MG B die zo heette.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          1 augustus 2012 om 18:03

          @E34M5Touring: Niet dat ik weet. Is wel een Cobra-kloon…

          http://www.madgwickcars.co.uk/

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            1 augustus 2012 om 18:08

            @Esprit_de_Flandre: Het is SV8, de laatste rover versie van de MGB geloof bouwjaar rond 1995 ofzo.

            Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          1 augustus 2012 om 18:17

          @E34M5Touring:
          Dat was de RV8 gebouwd van 93 t/m 95.
          Was niet echt mooi trouwens imo.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            1 augustus 2012 om 18:29

            @jrk68: RV8 dus. Ok Thanks. Ja vond hem ook niet zo mooi maar dacht dat ie zo heette. MG B is sowieso verkracht toen ze hem US geschikt hebben gemaakt door hem te verhogen en met die hondslelijke rubberen bumpers. Jammer want de originele vind ik echt een British Icon.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              1 augustus 2012 om 18:36

              @E34M5Touring:
              Voor die rubber bumpers is een conversie te krijgen. Er rijden er zo genoeg rond.
              Sterker nog als je wilt kan je ze kompleet nieuw bouwen, Bij de MG omners club in de UK is alles nieuw of refurbished te koop.
              Kan je er gelijk een bmw 6lijn in bouwen.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                1 augustus 2012 om 18:43

                @jrk68: Ik pas er niet in helaas. Is wel vaker een probleem bij mij, wat me dus automatisch uitschakelt voor een aantal auto’s. Zo pas ik ook niet in een Alfa Spider Duetto en laat ik die nou heel graag willen.

              • jrk68 zegt

                1 augustus 2012 om 18:49

                @E34M5Touring:
                Nu ben ik ook niet klein ( met name beenlengte) maar met wat aanpassen van de stoelrail en een stuurnaaf adapter lukt het meestal wel. Bij de Elise zit er een van 5cm tussen.

              • E34M5Touring zegt

                1 augustus 2012 om 20:55

                @jrk68: wat is niet klein? Ik ben 2,07 en 130kg dus dan is veel al snel te krap.

              • jrk68 zegt

                1 augustus 2012 om 21:06

                @E34M5Touring:
                Zelf ben ik 192 maar een vriend van mij is vergelijkbaar met jouw en die reed 25 jaar geleden in een Fiat 126.
                Dat vergde flinke aanpassingen maar het is wel gelukt.

  8. stanny zegt

    1 augustus 2012 om 14:42

    Ik wacht nog op VW / Audi / Seat / Skoda vrachtwagens, bussen en vliegtuigen !

    Hopelijk krijg je als VAG-klant dan korting op deze zaken :D

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      1 augustus 2012 om 14:55

      @stanny:

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      1 augustus 2012 om 14:57

      @stanny:

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      1 augustus 2012 om 15:04

      @stanny: Check deze Mercedes helicopter dang:

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      1 augustus 2012 om 18:19

      @stanny: Bovenstaande VW-trucks zijn echter alleen in Zuid-Amerika beschikbaar. Dat is @undefined1 even vergeten te vermelden.

      Hier vinden we sommige stukken daarvan in MAN’s terug. En zolang MAN goed draait, zullen ze geen VW-badge dragen…

      http://www.vwtrucksandbuses.com/

      Login om te reageren
  9. kaasboerin zegt

    1 augustus 2012 om 14:46

    Audi VW3, ja dat klinkt wel..

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    1 augustus 2012 om 14:52

    Audi V8 was er al natuurlijk…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 augustus 2012 om 14:57

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        1 augustus 2012 om 15:00

        @baasbas: Laatste Audi die nog wel een beetje cool was. Interieur was destijds nog lang niet premium, qua materiaalgebruik.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          1 augustus 2012 om 16:42

          @Klassiekerrally: nu ook nog niet, na een paar jaar begint alles te bladeren.

          Login om te reageren
          • Klassiekerrally zegt

            1 augustus 2012 om 16:48

            @rufctr01: OK, daar heb ik geen ervaring mee. Niet zo fraai dus…

            Login om te reageren
            • gedwongenleaser zegt

              1 augustus 2012 om 16:58

              @Klassiekerrally: onze ruffie waarschijnlijk ook niet maar die loopt dan ook standaard te ankeren op alles wat met Audi te maken heeft, grote korrel zout dus. Zelf ben ik eerder anti dan pro Audi (in ieder geval wat betreft het fabuleuze familie gezicht) echter dat ze slecht afgewerkte interieurs leveren slaat wat mij betreft nergens op; diverse familie en kennissen rijden een Audi (voornamelijk 4 en 6) en die zien er na een x aantal jaar nog altijd keurig uit.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                1 augustus 2012 om 17:41

                @gedwongenleaser: Nou, helemaal gelul is het ook niet. Mijn vader heeft tijdelijk een A4 Avant en A6 gereden beide 2j oud en toch al wel wat slijtage hier en daar. Vooral de deurgrepen aan de binnenkant ‘vervelden’ als het ware. En de pook van de Automaat in de A4 zag er ook niet meer zo fraai uit. Die ouwe is geen breker maar na een jaar was het toch wel een beetje smoezelig allemaal.

        • Esprit_de_Flandre zegt

          1 augustus 2012 om 18:20

          @Klassiekerrally: Cool? Maar niet met die velgen toch…

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            1 augustus 2012 om 22:20

            @Esprit_de_Flandre: Die zijn fout. Dit beter?

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              7 augustus 2012 om 11:18

              @baasbas: Nope, even erg. Nog een poging?

              Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    1 augustus 2012 om 14:57

    Ik kan er niet aan wennen, aan de woordcombinatie ‘sportieve zevenzits MPV’. Is voor mij een contradictio in terminis.

    Login om te reageren
  12. thedgm zegt

    1 augustus 2012 om 15:19

    Deze is niet verkeerd:

    http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/19/audi-alhambra-een-seat-in-audi-outfit

    Login om te reageren
  13. mazdarx8 zegt

    1 augustus 2012 om 15:21

    een V5 motor?? sinds wanneer bestaat die dan?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      1 augustus 2012 om 15:32

      @mazdarx8: Sinds VW die in 1997 in de Passat, Jetta’s en Golfjes propte. Dat blok heet de V5 en is gebaseerd op het VR6 blok, maar is strikt genomen geen V, maar een ‘staggered inline’; zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/V5_engine

      En dat ziet er dan zo uit:

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        1 augustus 2012 om 18:51

        @dawwg:
        Dit zou toch in een Up! moeten passen zou je denken.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          2 augustus 2012 om 08:13

          @jrk68: kwestie van tijd, in een Lupo ging het ook…

          Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 augustus 2012 om 15:32

      @mazdarx8: Nu komt er een comment die de VR5 van VAG gaat noemen.. En daarna komt de discussie of dat nou wel of niet een V motor is. Daarna komen de flames en het elkaar uitmaken voor rotte vis. Beetje VAG-bashing ook.. En daarna komt er iemand achter dat “VR” staat voor Verkürzte Reihe. En dan blijkt het toch een lijnmotor te zijn dus.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        1 augustus 2012 om 15:35

        @baasbas: Te laat :)

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          1 augustus 2012 om 15:38

          @dawwg: Ja gemiste kans. Maar jij speelt je rol ook niet. Je hoorde te beweren dat het wél een echt V is :)

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            1 augustus 2012 om 15:59

            @baasbas: Hehehe, de timing is inderdaad brilliant. En ik postte eigenlijk juist om het – zeer waarschijnlijke – scenario dat jij beschrijft in je post te voorkomen :)

            Zou het graag een echte V willen noemen, maar dat gaat zo moeilijk met het plaatje hierboven; er is maar 1 (‘staggered’) bank en geen 2 :(

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              1 augustus 2012 om 16:46

              @dawwg: Er komt overigens wel een mooi geluidje uit. Mooie roffel die niet snel verveelt

              Login om te reageren
  14. baasbas zegt

    1 augustus 2012 om 15:33

    lol @ timing

    Login om te reageren
  15. Neptukker zegt

    1 augustus 2012 om 15:33

    Audi AK-47?

    Login om te reageren
  16. griffendahl zegt

    1 augustus 2012 om 15:36

    Ik zou gewoon voor de B gaan, van busje…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 augustus 2012 om 15:43

      @griffendahl:
      Dat pikt Mercedes niet.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        1 augustus 2012 om 18:25

        @jrk68: Introducing… de V-klasse.

        Blijkbaar is ie je even ontgaan. En terecht…

        Login om te reageren
  17. griffendahl zegt

    1 augustus 2012 om 16:01

    En Volvo pikt de V wel wil je zeggen ??

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 augustus 2012 om 16:41

      @griffendahl:
      Bel ze ff. Dan weet je het.

      Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    1 augustus 2012 om 16:54

    Hopen dat het er beter uit gaat zien dan wat ze nu maken! De A2 was niet om aan te zien.

    Login om te reageren
  19. KaCh1ng zegt

    1 augustus 2012 om 17:47

    V3 = verhoogde A3? wrm bestaat er dan een Q3 :S

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      1 augustus 2012 om 18:27

      @KaCh1ng: Omdat Q voor de -ahum- “off-roaders” :lol: is…

      Login om te reageren
  20. E550 zegt

    1 augustus 2012 om 17:54

    Straks gaat niemand meer dure Audi’s kopen door die MRVs. Toch wel een beetje afbreuk van merk.

    Login om te reageren
  21. zender zegt

    1 augustus 2012 om 18:01

    BMW i3 en i8 klinkt wel lekker maar V3 en V4 niet

    Login om te reageren
  22. autobart zegt

    1 augustus 2012 om 20:18

    Audi RVS…

    Login om te reageren
  23. pokerface zegt

    1 augustus 2012 om 20:30

    Het zal wel een compleet nieuwe lijn worden met de i1, i2, i3, i4, i5, i6, i7, i8, i9 of A100, A200, A300, A400, A500, A600, A700, A800, A900.

    Ach ja Audi is inspiratie loos geloof ik.

    In de Q serie kunnen ze nog wel ff.

    Q1, Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7, Q8, Q9

    De V serie word het sowieso niet bij VAG.

    Misschien kiezen ze wel voor een naam.

    Audi zou kunnen kiezen voor de F hadden ze vroeger ook.

    Login om te reageren
  24. norge zegt

    1 augustus 2012 om 23:47

    En ik maar denken dat ze al een MPV hadden

    Login om te reageren
  25. janklaassen zegt

    2 augustus 2012 om 00:46

    Ja, als je als onderscheidend premium (sorry) met een MPV wil komen, moeten er minimaal V6’en of V8’en in komen en geen Sharan-kloon.

    Grazie.

    Login om te reageren
    • pursuit zegt

      2 augustus 2012 om 08:44

      @philipzuidijk:

      ????

      Login om te reageren
  26. alfamail zegt

    2 augustus 2012 om 17:59

    Gewoon V1 en V2…

    Login om te reageren
  27. kickass zegt

    6 augustus 2012 om 18:08

    Ik vind alles best, als Hij er maar niet zo uit gaat zien als de A2…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North