• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Italiaans-Brits pijpwerk klonk nooit zo lekker [F-Type]

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 oktober 2012 om 13:05 – 34 Reacties

Jag F-Type bips


‘Op en top Brits design’, zo werd Ian Callums laatste pennevrucht, de Jaguar F-Type, door velen omschreven. Maar is de F-Type wel all-British?

Een van de blikvangers van de F-Type is de centrale dubbele uitlaat (op de V6-modellen). Dit is een verwijzing naar het verleden, want de E-Type (zonder V12) had ook een dergelijk uitlaateinde. Maar waar komen deze blikvangers in de achterbumper vandaan?

De uitlaatpijpen komen van ver, want ze worden gemaakt door Unifer, een Italiaans bedrijf dat in het staal-bulkwerk zit, maar kennelijk ook uitlaatsystemen voor motorfietsen maakt. De stap naar automotive is dan een kleine.

Volgens Car Advice stuitte engineer Gary Strain in zijn zoektocht naar een waardige E-Type-referentie op Unifer, dat hem van onderstaand sjieke koffertje vol proefmonsters voorzag. Hiermee toog hij terug naar Engeland, en de rest van het team was zo in zijn nopjes dat Unifer de opdracht kreeg.

Een koffertje met sierstukken

Enfin, mocht je dus in de gelukkige positie verkeren een F-Type aan te kunnen schaffen, realiseer je dan dat je uitlaasgassen zich via een stukje Italiaans design een weg naar buiten banen.


Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, f-type, Jaguar

Vorig bericht: « Rode Audi R8 V10 van ABT valt graag op
Volgend bericht: Deze villa heeft erg veel plaats voor droomauto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. C220AMG zegt

    9 oktober 2012 om 13:10

    Begrijp ik goed dat dit dan niet geldt voor de overige motoriseringen?

    Login om te reageren
  2. risl zegt

    9 oktober 2012 om 13:15

    De E-type V12 had juist wel 2 centraal geplaatste uitlaten, vaak met dubbele sierstukken op het eind.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 oktober 2012 om 13:37

      @risl: De zescilinders hadden dubbele uiteinden, de V12’s vier voor zover ik weet.

      Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    9 oktober 2012 om 13:22

    Ach, als je ziet hoeveel onderdelen fabrikanten van elkaar kopen, lijkt wel Apple/Samsung tegenwoordig (al is dit voorbeeld wat eenzijdig)..

    Login om te reageren
  4. 307-2.0-chipped zegt

    9 oktober 2012 om 13:24

    Pijpwerk. Het is maar hoe je het opvat…. ^^

    Login om te reageren
    • swaffelaer zegt

      9 oktober 2012 om 14:08

      @156v6power: No shit Sherlock…

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      9 oktober 2012 om 17:18

      @156v6power: Applaus, u snapt de garp…

      Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      9 oktober 2012 om 22:00

      @156v6power: ik denk met jou als toepasselijk proefmonster, maar ik ga het niet bekijken.

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      10 oktober 2012 om 12:07

      @156v6power: Hahahahahahahahahaha, pijpwerk!

      Login om te reageren
  5. darkpluisje zegt

    9 oktober 2012 om 13:27

    Toch moet ik zeggen dat ik de achterkant mooier en meer in balans vind met de 2+2 pijpjes van de v8 ipv de 2 in het midden

    Login om te reageren
  6. SNDR zegt

    9 oktober 2012 om 13:29

    Tja, want als het in zo\’n hipmkoffertje zit, moet het wel mooi zijn. Wat is hier nou echt design aan? Keuze uit rond, ovaal of vierkant…

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 oktober 2012 om 14:02

      @SNDR:

      Inderdaad, ik zie daar ook gewoon Autostyle sierstukken liggen.

      Login om te reageren
  7. rocky zegt

    9 oktober 2012 om 13:30

    “… pijpwerk…” LOL ;-)

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    9 oktober 2012 om 13:30

    Ik wil ook een auto met Italiaans pijpwerk…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      9 oktober 2012 om 13:43

      @norge: Een Italiaanse met pijpwerk waar je U tegen zegt?

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 oktober 2012 om 14:02

      @norge:

      Voor Noors pijpwerk kunnen we toch bij jou terecht?

      Login om te reageren
    • technopatat zegt

      9 oktober 2012 om 14:44

      @norge: Als je dan met een probleemke zit met je pijpwerk snel een snor laten groeien en met rode overal aan je pijpjes werken! Dan pas ben je een echte held!

      Login om te reageren
  9. mikkeloentje zegt

    9 oktober 2012 om 13:55

    Ik had van het weekend nog Italiaans pijpwerk.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      9 oktober 2012 om 14:57

      @mikkeloentje: penne rigata?

      Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    9 oktober 2012 om 13:55

    Britse auto’s en Italiaans design gaan al ontzettend lang samen. Als je wilt, maak ik een lijstje. Ga ik wel per uur factureren. ;-P

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    9 oktober 2012 om 14:21

    de staal-boer die de beste prijs kon offreren kreeg de job ..

    tis me maar weer een romantisch verhaal ..

    waar zijn de zakdoeken ??

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      9 oktober 2012 om 14:23

      @lincoln: Wil je eerst een offerte? :P

      Login om te reageren
  12. oxymoron zegt

    9 oktober 2012 om 14:50

    Het wordt wel ingewikkeld in de autowereld. Jaguar is Brits omdat hij in Engeland gebouwd wordt. Fiat 500 is Pools omdat hij in Polen gebouwd wordt? Seat Toledo is Tsjechisch omdat hij in Tsjechië gebouwd wordt? Toyota Aygo is Frans omdat hij in Frankrijk gebouwd wordt? VW Beetle is Mexicaans omdat hij in Mexico gebouwd wordt?

    Login om te reageren
  13. TT225man zegt

    9 oktober 2012 om 14:58

    In Parijs beide uitlaten designs in het echt mogen zien, en beide hebben wel wat. De dubbele uitlaat in het midden (V6) lijkt beetje op de Boxster, maar door de vorm van de uitlaten toch zijn eigen gezicht. De V8 met 2x dubbele uitlaat (links en rechts) ziet er breder/dikker uit, en is ook goed in balans.

    De auto als geheel was qua design trouwens erg mooi, maar qua kwaliteit/materialen/afwerking ver onder de maat (zeker in relatie tot de prijs). Zelfs een Boxster is beter in elkaar geschroefd (dat is flink verbeterd sinds de 1e generatie) en een vergelijkbaar geprijsde Audi/BMW/Mercedes voelt helemaal een stuk degelijker aan. Hopelijk betreft dit “slechts” pre-production types, anders wordt het lastig voor Jaguar in dit prijssegment.

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      9 oktober 2012 om 17:44

      @TT225man:

      Get your facts straight, Aygo wordt in Tsjechië gemaakt, net als de 107/C1.

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        10 oktober 2012 om 10:43

        @Jesper: Ik ging er nog van uit dat ze in Valenciennes gebouwd werden ….

        Login om te reageren
        • Jesper zegt

          11 oktober 2012 om 00:25

          @oxymoron: Nope, de Yaris dan weer wel ;)

          Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    9 oktober 2012 om 16:09

    Italiaanse auto kopen,komen de uitlaatgassen vanzelf uit Italiaanse…….Einddempers.Zag je denken,haha.

    Login om te reageren
  15. gast zegt

    9 oktober 2012 om 16:14

    Ik vind zichtbare uitlaten altijd een hoog Sjonnie gehalte hebben…

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      9 oktober 2012 om 17:45

      @gast: Zegt iemand met een Porsche embleem als avatar?

      Login om te reageren
  16. SpoonM5 zegt

    9 oktober 2012 om 19:20

    Prachtige neus, werkelijk prachtig. Interieur subliem, alleen de achterkant..tja mooi, maar wordt door designers niet voor niets aangemerkt als “het moeilijkste”.
    Tot dat je dichtbij komt, zoals ik in Parijs. De afdekplaatjes, driehoekig, als de kap weggeklapt (zie plaatje) is afschuwelijk gedaan. Deed me een beetje denken aan de kap van een Camaro.

    Nog een reden om voor de coupe te gaan, can’t wait..



    Login om te reageren
    • T16 zegt

      9 oktober 2012 om 20:27

      @SpoonM5: De F-type coupe is inderdaad veel mooier. Rijdt ook beter vanwege grotere torsiestijfheid.

      Login om te reageren
  17. T16 zegt

    9 oktober 2012 om 21:26

    Jammer van de titel maar :
    http://yourstylejourney.com/tag/f-type/

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      9 oktober 2012 om 21:40

      @T16: Oeps, die hadden jullie al.http://www.autoblog.nl/configurator-kleed-je-eigen-jaguar-f-type-aan

      Voor de volledigheid: Lana del Rey en de jaguar F-type presentatie bij Musee Rodin.
      http://falandodecarro.com/2012/08/lancamento-jaguar-f-type-em-paris-tera-participacao-da-cantora-lana-del-rey/

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North