• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Auteur: machielvdd, gepost 26 maart 2021 om 09:13 – 16 Reacties

Het resultaat mag er zijn.

Met de huidige eisen qua veiligheid is het helaas niet meer mogelijk de elegante, ranke vormen van de jaren ’60 te reproduceren. Deze periode zal daarom waarschijnlijk voorgoed een hoogtepunt blijven als het om autodesign gaat. Een waardige opvolger van de E-type ontwerpen is daarom een onmogelijke opgave, hoewel de F-type op zijn eigen manier bloedmooi is. Toch heeft deze auto niet de stijl die de E-type wel heeft.

Een moderne E-type bouwen zit er dus niet in, maar een oude E-type moderniseren kan wel. Eagle is er groot mee geworden, maar zij zijn niet de enigen die zich hiermee bezig houden. Het eveneens Britse Helm Motorcars heeft ook een poging gedaan.

In tegenstelling tot Eagle eerbiedigt Helm het originele design van de Jaguar E-Type. Niet dat Eagle het design verprutst (integendeel), maar bij Helm Motorcars wagen ze zich hier niet aan. Daar is ook wat voor te zeggen. Aan het exterieur is daarom weinig bijzonders te zien. Los van het feit dat deze auto er fabrieksnieuw uitziet, uiteraard.

In het interieur heeft Helm zich wat meer gepermitteerd. Het interieur is volledig bekleed in suede en leer. Daarachter gaan speciaal vervaardigde aluminium panelen schuil. Een bijpassend bagageset wordt ook meegeleverd, zodat je nog stijlvoller voor de dag kunt komen.

  • Helm Motorcars Jaguar E-type
  • Helm Motorcars Jaguar E-type
  • Helm Motorcars Jaguar E-type
  • Helm Motorcars Jaguar E-type
  • Helm Motorcars Jaguar E-type

Waar het design geen verbetering nodig heeft, is er op technisch vlak wel ruimte voor verbetering bij een auto van deze leeftijd. De E-type is daarom door Helm voorzien van een nieuwe handgeschakelde vijfbak, elektronische stuurbekrachtiging, remmen met zes zuigers en een afstelbare ophanging. Ook zijn voorruitverwarming, soft close-deuren en een airco toegevoegd aan de uitrusting.

Onder de aluminium motorkap huist nog steeds de 3,8 liter zes-in-lijn. Deze heeft wel wat meer vermogen gekregen, namelijk 304 pk. Alles bij elkaar hebben ze bij Helm zo’n 3.800 manuren in deze Jaguar E-type gestoken, naar eigen zeggen. Dit is nummertje 1, Helm is van plan in totaal 20 gemoderniseerde E-types aan de man te brengen. In tegenstelling tot de Eagle Speedster heb je gewoon een dak en een volwaardige voorruit, dus een helm is niet nodig.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Deze Le Mans winnende Jaguar kun je nieuw kopen

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

e-type, Jaguar, restomod

Vorig bericht: « De BMW M340i is nu een échte powerstation
Volgend bericht: Video: vrouw verliest totale controle over de auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. cazzo046 zegt

    26 maart 2021 om 09:35

    Bizar mooi, alleen soft close deuren? Wie heeft daar behoefte aan in zon ding?
    Zal dat kosten? Gok ton of 5?

    Login om te reageren
    • jeroentje2 zegt

      26 maart 2021 om 12:22

      @cazzo046: ja minimaal vrees ik, en dan moet je denk ik de e-type vooraf zelf al aanleveren….

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      26 maart 2021 om 12:54

      Gok dat ze toch minimaal zo’n 50 eur per uur verdienen, x 3800 dan kom je al richting de 2 ton. + dan nog de materiaalkosten etc etc. 5 ton is zo slecht nog niet qua inschatting!

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      27 maart 2021 om 07:39

      @cazzo046: tja die deuren snap ik ook niet, ik zou juist zo’n ouderwetse ‘kloenk’ willen!

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    26 maart 2021 om 09:48

    Eigenlijk is dit dus ook een upgrade, met airco, en elektrische stuurbekrachtiging. Daarnaast werden de oorspronkelijke E-types, hoogstwaarschijnlijk, niet zo minutieus in elkaar geschroefd. Bij goed gebruik ziet deze E-type er net zo pover uit als elke andere.

    Ik zou zeggen: Gooi er een elektrische motor in. Ja je mist het geluid, “beleving” maar je E-type is over 20 jaar nog steeds gewoon te gebruiken.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      26 maart 2021 om 10:02

      Electromotor????? Blasfemie!!!

      Login om te reageren
    • roadster zegt

      26 maart 2021 om 10:50

      Nu een elektromotor inbouwen, omdat hij anders misschien over 20 jaar niet meer mag rijden? Een elektromotor inbouwen kan altijd nog. Nu fijn met de 6 in lijn rijden. Als je er in de toekomst niet meer mee mag rijden (moet nog maar blijken), heb je wel nog zo lang mogelijk plezier ervan gehad.

      Login om te reageren
      • coupedriver zegt

        26 maart 2021 om 11:35

        Waarom zou je er in godsnaam niet meer mee mogen rijden?!? Een Rubens of Van Gogh wordt ook niet gerecycleerd omdat er giftige verf is gebruikt. En als je beleving tussen aanhalingstekens zet mag je gerust een ban krijgen op een autoforum!

        Login om te reageren
    • O plaat zegt

      26 maart 2021 om 11:45

      Ik zie zo’n 6in lijn eerder 20 jaar mee gaan dan een accu van nu.

      Login om te reageren
  3. roadster zegt

    26 maart 2021 om 10:52

    Bij Eagle kun je ook het uiterlijk ongemoeid laten. Het is maar wat je wilt.

    Login om te reageren
  4. rens4 zegt

    26 maart 2021 om 11:24

    En tegenwoordig hebben ze de koekenblikken in 15 min in elkaar gezet.

    Login om te reageren
  5. hetkannietsnelgenoeg zegt

    26 maart 2021 om 13:34

    Lijkt wel een schaalmodel

    Login om te reageren
  6. p993 zegt

    26 maart 2021 om 19:52

    Heerlijk, fabrieksnieuw.
    Als klassiekerliefhebber snap ik dat niet…

    Login om te reageren
  7. ceesjan zegt

    26 maart 2021 om 20:23

    Dan maak je prachtige foto’s om vooral elk detail van het interieur te laten zien, veeg je niet even die vette poten van het stuur. Zonde.

    Login om te reageren
  8. jarnobakker zegt

    27 maart 2021 om 12:54

    Mag hopen dat deze Jag na zoveel manuren betrouwbaarder is als de rest van de huidige lineup

    Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    27 maart 2021 om 16:25

    Het is het gewoon waard, tot in perfectie bouwen zodat over 100 jaar dit nog te zien valt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North