• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ja: GM blijft eigenaar van Opel!

Auteur: autoblogger, gepost 3 november 2009 om 23:56 – 27 Reacties

Opel

Het was te verwachten, na maanden van eindeloos gezever over een potentiele overname heeft GM besloten om Opel toch te behouden. De beslissing is vandaag in Detroit genomen, tijdens een vergadering van de raad van bestuur van GM.

General Motors plant op korte termijn een Duitse herstructurering van Opel. Om te benadrukken dat de Amerikaanse autofabrikant weer goed bezig is, hebben ze als extraatje wat “October quick facts” vrijgegeven:

* Total GM sales increased 4 percent compared with October, 2008; retail sales were up 15 percent for the same period.

* Year-over-year total sales increase is the first since January, 2008.

* GM gains market share for the third straight month – estimated at 21 percent of the total light vehicle market.

* Chevrolet, Buick, GMC and Cadillac retail sales represented 95 percent of October retail sales vs. 85 percent in October, 2008.

* Combined Buick / GMC retail sales were up 20 percent compared with last year, driving Buick-Pontiac-GMC retail sales up 12 percent.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Opel

Vorig bericht: « Reparaties van Ford het goedkoopst, van Land Rover en Alfa Romeo het duurst
Volgend bericht: Officieel sexloos: de nieuwe Nissan Micra »

Lees Interacties

Reacties

  1. Peter zegt

    4 november 2009 om 00:00

    Mooi , lijkt mij ook de beste keuzen .

    Login om te reageren
  2. konthaar zegt

    4 november 2009 om 00:05

    Dus al dat gezeik om Magna was voor niks? ;P

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      4 november 2009 om 00:16

      @konthaar: ja.

      Login om te reageren
  3. Jo-zef zegt

    4 november 2009 om 00:17

    Allé hup, dan blijft de miserie duren voor Opel! :twisted:

    Login om te reageren
  4. ederooij zegt

    4 november 2009 om 00:19

    Voor Opel beter denk ik, Magna zal hier heel zuur onder zijn. Hoop tijd en geld kwijt, en daarnaast zijn een hoop bestaande klanten ook niet zo blij meer met Magna. Kan nog wel eens een staartje krijgen daar.

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    4 november 2009 om 00:21

    Precies wat ik dacht… GM wilde Opel eigenlijk helemaal niet kwijt. Uiteindelijk is het misschien maar beter ook, nu het lek bij GM boven lijkt te zijn.

    Login om te reageren
  6. northspotting zegt

    4 november 2009 om 01:20

    Voor GM is het beter ja… voor Opel betwijfel ik het.

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    4 november 2009 om 01:54

    Puur en alleen omdat de EU duitsland op het matje heeft geroepen en ze nu ook staatsteun geven aan GM. Am I right?

    Login om te reageren
  8. 9000cse zegt

    4 november 2009 om 01:59

    GM wilde Opel enkel en alleen kwijt, omdat ze dringend om geld verlegen zaten. Nu het weer even beter gaat in de USA en GM ziet welke verkoopresultaten Opel momenteel heeft en binnenkort (waarschijnlijk) zal hebben met de nieuwe Astra en andere kleine modellen, komt het besef, hoezeer ze Opel nodig hadden en hebben.
    Toch voorspel ik een hoop misère voor Opel bij een herstart met GM. Tenzij, maar dan ook alléén tenzij, het opportunistische boekhouderszooitje aan de top radikaal gesaneerd wordt en vervangen wordt door een bij de tijd passend fris topondernemers-team, dat een gedegen oog
    heeft voor hoogwaardige produkten, hun mensen, hun distributiekanalen, hun prijzen en hun financiele bedrijfspolitiek. Mensen, die met gepaste en tevens gewaardeerde trots willen werken aan een structurele, degelijke en duurzame toekomst, teneinde het schandelijke verleden te kunnen vergeten. Mensen, die bewust willen slagen en hun eigenbelang daarvan afhankelijk kunnen laten zijn.

    Login om te reageren
  9. jodocus zegt

    4 november 2009 om 02:09

    Bij GM hadden ze inderdaad geld, véél geld nodig. Nu die dringende nood onder impuls van de iets aantrekkende economie wat wegebt, houden ze natuurlijk hun Europese dochter beter zelf. Met de verkoop van Opel zou GM zichzelf immers uit europa buitensluiten…

    Login om te reageren
  10. pizzakoerier zegt

    4 november 2009 om 06:31

    Neelie heeft de boel gewoon dik lopen beinvloeden met haar eu geneuzel :) maar ik denk dat het toch beter is voor opel om het zo te doen…voor gm is het zeker beter om opel te houden, want dan kunnen ze miss nog wat meer opel modellen badge-engineeren voor buick (insignia bijv)

    Login om te reageren
  11. Pieter-Jan zegt

    4 november 2009 om 08:18

    Niet goed. GM is wallstreet, en wallstreet is structureel parasitair.

    Login om te reageren
  12. Zoepie zegt

    4 november 2009 om 08:18

    Ach nee, GM wist het al veel eerder maar mocht dit niet zeggen van Merkel. Het heeft allemaal met veel politiek te maken.

    Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    4 november 2009 om 08:19

    …wéér een extra reden om niet ‘alles te willen weten’…je leest je suf over de deal met Magna, komt er weer geen ‘zak’ van terecht…GM is overigens de enige goede club voor Opel (danwel Opel zelfstandig…).

    Login om te reageren
  14. cardesigner@USA zegt

    4 november 2009 om 08:21

    YIHAAAA!

    Login om te reageren
  15. Geert Schoots zegt

    4 november 2009 om 09:14

    Ok goed, maar moet Duitsland dan nu nog steeds 4,5 Miljard steun geven om Opel te redden, of is dat nu ook ineens niet meer nodig?

    Login om te reageren
  16. C6_R zegt

    4 november 2009 om 10:15

    Goedzo! Ik had er al vanaf het begin een hard hoofd in dat GM na zoveel eeuwen echt afscheid ging nemen van Opel. Tuurlijk moet je de schijn even ophouden op het dieptepunt van de crisis, maar als het even kan moet je ze gewoon houden!

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    4 november 2009 om 10:18

    Never waist a good crisis.

    Even keihard saneren, de producten lijken al weer een tijdje goed te zijn. Hopelijk sluiten ze wel de minst rendabele fabrieken, in plaats van diegene waar een overheid het meeste subsidie op geeft.

    Login om te reageren
  18. b0z4 zegt

    4 november 2009 om 10:40

    Helaas blijven ze toch nog steeds bij de domme Amerikanen

    Login om te reageren
  19. Supra1981 zegt

    4 november 2009 om 12:00

    Opel is voor GM het best verkopende merk in de EU wat ze hebben. Zou natuurlijk heel dom van ze zijn om die te verkopen. Zeker nu in Duitsland de afgelopen maanden de verkopen omhoog zijn geschoten ivm de sloopbonus.

    Alleen in wil nog wel eens zien hoe het straks gaat als de sloopbonus stopt. Denk dat in Duitsland de verkopen erg zullen inzakken en wat dan.

    Hopelijk hebben ze hun lesje geleerd bij GM.

    Login om te reageren
  20. Hans75 zegt

    4 november 2009 om 12:43

    ze zullen blij zijn daar bij Magna…
    miljoenen gespendeerd om opel te kopen.. gaat het niet door.. en dat terwijl een paar grote klanten VW/Fiat geloof ik, al hebben aangegeven te stoppen met Magna als toeleverancier.. mede gebaseerd op het feit dat Magna opeens concurrent zou zijn geworden… ik heb gelukkig geen aandelen bij die club.. en als ik ze had zou ik ze vandaag nog dumpen

    Login om te reageren
  21. JPM zegt

    4 november 2009 om 12:50

    @9000se

    Wat een gelul de enige reden dat ze Opel niet willen verkopen is omdat de EU Duitsland heeft verplicht staatsteun te leveren bij alle eigenaren van Opel. Dus nu krijgt GM gewoon 4 mrd. staatssteun van tante Merkel.

    Login om te reageren
  22. 9000cse zegt

    4 november 2009 om 14:56

    @ JPM

    Ja, sorry! Jij hebt volkomen gelijk! Wat dom van me! :twisted:

    Login om te reageren
  23. jan zegt

    4 november 2009 om 15:16

    Maanden gratis reclame. Goede actie van GM.

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    4 november 2009 om 17:26

    Waarschijnlijk de beste keuze, hopelijk veranderen ze niet weer!

    Login om te reageren
  25. Laurens zegt

    4 november 2009 om 18:31

    Fokke en Sukke wilden er vandaag een gaan kopen: “Oh, nou wordt Opel toch niet verkocht.”

    :lol:

    Login om te reageren
  26. pontiac2000 zegt

    16 oktober 2010 om 11:38

    ik hou niet van opels wat mij detreft mag opel weg lelijke auto,s :x

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North