• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar XF Shooting Brake

Auteur: Alwood, gepost 19 maart 2010 om 20:53 – 38 Reacties

Jaguar XF Shooting Brake


Een van de mooiste carrosserievormen ooit en bezig aan een kleine comeback: de Shooting Brake (of Break). Naast Bentley en Volvo is Jaguar natuurlijk hét merk waarbij een dergelijk model prima in het aanbod zou passen. Bijvoorbeeld met een XF als basis.

Mooier dan een lange, sierlijke auto met dak tot boven de achterwielen wordt het niet. Veel glas rondom, een nauwelijks onderbroken lijnenspel en een achterklep waar je niet voor hoeft te bukken. Sedan’s, coupe’s en zelfs cabrio’s missen altijd iets. Eenvoudig gezegd: de achterkant.

Het extra paar deuren van een station mag natuurlijk wel ontbreken. Het moet allemaal weer niet té handig worden. Zeker bij een luxe sportieve wagen zoals een Jaguar XF. Een station ligt verder toch wat moeilijker voor een merk als Jaguar, een Shooting Brake zou juist gretig aftrek kunnen vinden.

Jaguar XFR Shooting Brake

Met dank aan Jasper van der Heiden voor de impressies!

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, photoshop, shooting-brake, xf

Vorig bericht: « Hummer H2: nu ook met 2 pk
Volgend bericht: De lekkerste wegen van Nederland? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Reinbergen zegt

    19 maart 2010 om 20:56

    De afgelopen Jaguar stations hebben het niet zo goed gedaan (wát een afschrijving), maar deze mag er zijn!

    Login om te reageren
  2. President zegt

    19 maart 2010 om 21:00

    Prachtig!

    Login om te reageren
  3. MATSS zegt

    19 maart 2010 om 21:02

    ik vind dat de daklijn iets te snel naar beneden duikt
    maar voor de rest een mooie impressie

    Login om te reageren
  4. Pieter_Aertgeerts zegt

    19 maart 2010 om 21:04

    De XF Break komt er aan, dat staat vast. Hopelijk in deze vorm. Mooi. Hoewel een extra paar deuren de functionaliteit wel ten goede komt… Hopelijk doen ze hun marktonderzoek goed :)

    Login om te reageren
  5. Beedoo zegt

    19 maart 2010 om 21:08

    Panamera…?

    Login om te reageren
  6. Pieter_Aertgeerts zegt

    19 maart 2010 om 21:10

    Panamera heeft ook niet het warm water uitgevonden met de shooting break. Het zal zoiso een dikke concurrent worden. Ik opteer zoiso voor de XF. Héérlijke wagen.

    Login om te reageren
  7. Bakpao..lover zegt

    19 maart 2010 om 21:14

    Gaaf ding ik zeg doen….

    Login om te reageren
  8. LV zegt

    19 maart 2010 om 21:16

    Wat een gelul over coupes en sedans wiens achterkant niet mooi zou zijn omdat de daklijn niet hoog genoeg eindigd. een sedan of coupe blijft het meest elegant en naar mijn mening ook het meest tijdloos zoals een auto bedoeld is.

    Login om te reageren
  9. Something zegt

    19 maart 2010 om 21:17

    Gelukkig dat ze dit niet zullen produceren bah! vind het er niet uit zien.

    Login om te reageren
  10. Jipp zegt

    19 maart 2010 om 21:25

    meteen doen zoals hij hier staat! En laat de a5 ook maar met een shooting break komen, evenals een ferrari 612 en een mooie porsche.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      19 maart 2010 om 21:31

      @Jipp: De Audi A5 sportback lijkt toch al aardig op een break?

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        19 maart 2010 om 21:49

        @vale46: nou de a5 sportback is een auto waarbij de achterkant gewoon net iets is verlengt en niet echt op een shooting break zoals hier te zien is. Heb er een hele week tegen aan mogen kijken in n hotel bij geneve dus heb de sportback goed bestudeerd.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          19 maart 2010 om 22:28

          @Jipp: Idd, het is niet echt een break, maar het heeft er veel van weg.
          Ik denk trouwens dat Audi niet nog een 4de versie van de A5 gaat uitbrengen…
          Dus ik vrees dat je op je honger zult blijven zitten.
          De A5 is in zijn coupé vorm nog steeds het mooiste vind ik. Met als kers op de taart de nieuwe RS5.

          Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    19 maart 2010 om 21:31

    Deze ziet er niet mis uit, alhoewel ik toch voor de gewonen xf zou kiezen..

    Login om te reageren
  12. vale46 zegt

    19 maart 2010 om 21:33

    OT: XF break zou echt wel een succes worden, als ge weet dat meer dan 70% Audi A6 in break word verkocht dan weet je genoeg!
    Mooie impressie! Hopelijk word deze opgemerkt door de jongens bij jag! er valt zeker iets mee te doen.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    19 maart 2010 om 21:33

    @Jasper….: ik denk dat de auto iets sierlijker zou zijn als de daklijn bij de c-stijl iets eerder zou gaan aflopen en wat “vlakker” zou lopen.. Wel een leuke impressie!

    Praktisch nut van zo’n ding is minimaal groter dan een coupé of sedan, maar who cares? Minder zot dan “sportieve suv’s” of coupé-suv’s of 2+2’s die nauwelijks meer zijn dan 2,2…

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    19 maart 2010 om 21:34

    kleine toevoeging: de lijn van de achterste zijruit lijkt me spot-on… alleen de lijn van het metaal zou wat vlakker en vloeiender kunnen/mogen, denk ik.

    Login om te reageren
  15. Lennaert zegt

    19 maart 2010 om 21:51

    Jammer dat ze zo niet meer worden gemaakt, een volwaardige comeback van de carroserievorm lijkt me echt geweldig!

    Login om te reageren
  16. Johan-SV zegt

    19 maart 2010 om 22:39

    afschuwelijk meer woorden heb ik er niet voor

    Login om te reageren
  17. Tinos zegt

    19 maart 2010 om 22:40

    Het is dan wel een shop maar ga nou niet een shooting break ook weer op een crossover/coupé laten lijken. Een shooting break moet op een shooting break lijken. Klaar.

    Login om te reageren
  18. sssd zegt

    19 maart 2010 om 22:56

    Net een supurb

    Login om te reageren
  19. adriaan zegt

    19 maart 2010 om 23:30

    Hier nog es de varianten van de XF :-)

    http://www.autojunk.nl/fotos/jaguar-xf-cabrio-break-sedan/4832/1

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    19 maart 2010 om 23:36

    “Een station ligt verder toch wat moeilijker voor een merk als Jaguar”
    Waarom eigenlijk? Mercedes heeft al sinds de dinosaurus tijd (TE tijd in Mercedes termen) kombi’s en BMW heeft het nu opeens gepresteerd een 5 serie kombi te maken die mooier is dan de sedan en daarmee de sedan direct al overbodig gemaakt. Dus waarom zou Jaguar dat niet kunnen? Het is niet dat ze erg aan tradities hangen want de XF en XJ gooien alles overboord.

    Login om te reageren
  21. PimmesJP zegt

    19 maart 2010 om 23:45

    @ Beedoo

    Nee

    Login om te reageren
  22. ace_dave zegt

    20 maart 2010 om 01:28

    Niet onaardig, maar doe toch maar liever een coupé. De Brera bewijst wel dat coupé en achterklep wel samengaan.

    Login om te reageren
  23. Ruben00 zegt

    20 maart 2010 om 08:28

    Ik vind bij nieuwe auto`s de station vaak chiquer ogen dan een sedan.
    Deze mag er zeker komen!

    Login om te reageren
  24. maartenooms zegt

    20 maart 2010 om 08:53

    @adriaan

    Die laatste foto is geen XF maar een XK

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      20 maart 2010 om 09:50

      @maartenooms: euhm nee, als je goed kijkt zie je dat de XK maar 2 zetels heeft….
      http://www.autospies.com/images/users/rybo/jaguar_xk_cabrio_facelift_spy_carcentral_560.jpg

      Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    20 maart 2010 om 09:18

    Misschien voor na de facelift?

    Login om te reageren
  26. magux zegt

    20 maart 2010 om 11:18

    Lijkt me dat er wel een 5deurs komt toch

    Login om te reageren
  27. ostapbender zegt

    20 maart 2010 om 11:53

    Toch wel leuk dat de Reliant Scimitar eindelijk een goede opvolger krijgt *maar weer eens een meier aftikt voor de peut*

    Login om te reageren
  28. Timmie zegt

    20 maart 2010 om 12:16

    Da’s precies een Panamera met 2 deuren…

    Login om te reageren
  29. Tonnie zegt

    20 maart 2010 om 17:30

    Mooi hoor :D

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    20 maart 2010 om 20:17

    UPDATE: zojuist ook een plaatje van de XFR toegevoegd!

    Login om te reageren
  31. Spiderman zegt

    20 maart 2010 om 22:28

    Ik had ooit de nog altijd prachtige Sportwagon-versie van de Alfa 156, met die verstopte deurgrepen voor de achterdeuren. Eigenlijk ook gewoon een shooting brake, zij het iets minder groot…

    Login om te reageren
  32. Fout zegt

    20 maart 2010 om 22:58

    slechte impressie, de wagen gewoon als coupé berline laten. Als je een verhuiswagen wil koop dan geen jag… (maar de nieuwe 5 touring ofzo)

    Login om te reageren
  33. Maarten zegt

    21 maart 2010 om 18:24

    @mashell
    Omdat een Jaguar geen auto is om ‘vracht’ mee te vervoeren.

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    22 maart 2010 om 21:57

    En toch vind ik zo’n shootingbrake maar raar ogen, altijd, ieder merk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North