Jaguar XFR-S Sportbrake: snelle smurf met veel bergruimte

Auteur: , 19 Reacties

Gelukkig heeft de beursbabe die naast deze potente Jaguar staat een paar bijpassende schoenen aangetrokken.

Jaguar XFR-S Sportbrake @ Geneve 2014

In Genève presenteert Jaguar het Britse antwoord op de Audi RS6 Avant en Mercedes E63 AMG Estate. Net als bij de Jaguar XFR-S sedan ligt er bij de XFR-S Sportbrake een 550 pk/680 Nm sterke 5.0-liter V8 met supercharger onder de motorkap.

Dankzij al die pk’s kan je in slechts 4,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid ligt op een elektronisch begrensde 300 km/u. Gelukkig is er een High Performance remsysteem gemonteerd om alles weer tot stilstand te krijgen. Helaas is nog niet bekend wat de XFR-S Sportbrake gaat kosten, maar het zal ongetwijfeld iets meer zijn dan de €157.450 die je moet betalen voor een XFR-S sedan.

Update: video!




19 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Mooie aanwinst voor het Jaguar-gamma!
Kijk maar even goed mensen, want deze kleur zul je hoogstwaarschijnlijk nooit in het wild gaan tegenkomen.
Heerlijk, wat een prachtig apparaat!
Zoveel liever een XKR-S dan een RS5/E63/M5!
@thomcarspotter: Goeie keus maat! Voor mij idem
@toyotafortuner: @thomcarspotter: Jaguar boven alles!
Waarom zou je dit boven een RS6 kiezen? Het ziet er allemaal wat knip -en plakwerk uit..
@rs_1989:
Waar zal ik eens beginnen?
Een Jaguar heeft stijl en kan bogen op een mooie geschiedenis.
Een Jaguar wordt gereden door Heren i.p.v. wannabees en fout volk.
Een Jaguar heeft inherent achterwielaandrijving en wil dus wel fatsoenlijk de hoek om.

Zomaar een paar redenen waarom ik deze Jag boven een RS6 zou verkiezen.
@rs_1989: Om dezelfde reden waarom mensen een oude tochtige villa met grindpad gaan wonen ipv in een tot in de details strak afgewerkte nieuwgebouwde vrijstaande woning. Het één is niet per definitie beter dan het ander, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
@thomcarspotter
Je bent gek! Doe mij maar een rs6!
@timhuiderjw: je bent misschien niet gek, maar ik heb liever dit; want emotie, iets wat zeer ver te zoeken is in de RS6.
@thomcarspotter: true, toch denk ik dat een echte auto liefhebber (like me) de Jaguar zou kiezen.
@nickjdeg: hahaha, een echte autoliefhebber (like me). Er zijn er nog wel meer hoor! Ik ben ook een auto liefhebber en ik verkies de rs6 verreweg boven de jag
@thomcarspotter: emoties voor een auto zitten in mensen niet in de auto zelf, dus ook dit blijft een kwestie van smaak.

Sorry dat ik em nog een keer plaats maar et reply’en ging niet goed
@timhuiderjw: die heeft natuurlijk zoon heerlijk betrouwbaar door Audi ontwikkeld blok erin liggen met Volkswagen onderdelen. Waardoor je dus nooit problemen zult hebben met distributiekettingspanners etc. (not) ik denk zelf dat ik nooit voor die luxe veredelde Volkswagen zou kiezen maar eerder Voor die prachtige Jaguar
@nickjdeg: haha hoe vaak ik jou niet heb horen zeggen dat jaguar’s geen degelijke auto’s zijn. Dit is altijd het enige argument wat je kan bedenken, maar ik heb et over het uiterlijk van de auto. De binnenkant interesseert me zeker ook maar daar hebben we het nu niet over
Altijd een Jaguar boven de Duitse drie, ook deze is weer geslaagd.
Beursbabe?! Leeft ze nog wel, schoentjes passen wel leuk bij de auto.
@thomcarspotter: emotie voor auto’s zit in de mensen, niet in de auto zelf, dus ook dat is een kwestie van smaak!
Iemand die andere ‘beursbabe’ al gezien? Team Sky heeft een nieuwe ploegleiderswagen. Benieuwd hoe deze Jaguar XFR-S Sportbrake over de kasseien van Parijs-Roubaix klettert.

http://images.teamtalk.com/14/03/Others/809120.jpg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).