• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren 650S Spider: geslaagde neuscorrectie

Auteur: robbie, gepost 4 maart 2014 om 18:58 – 18 Reacties

McLaren 650S Spider @ Geneve 2014


Kijk eens aan, deze auto hebben we nog niet eerder gezien! Foto’s van de McLaren 650S Coupé hadden we al voorbij zien komen, maar de McLaren 650S Spider was nog een verrassing.

Bij de Spider heeft McLaren hetzelfde trucje toegepast als bij de Coupé. Een McLaren 650S is eigenlijk een reguliere 12C die voorzien is van een neusje dat geïnspireerd is door de McLaren P1 en de 3.8-liter twin turbo V8 levert 25 pk extra.

De McLaren 650S heeft 650 pk/678 Nm en is ook nog eens 6 kilo lichter dan een McLaren 12C, ook het schakelen zou nog soepeler gaan. Het sprintje vanuit stilstand naar 100 km/u gaat nu in 3,0 seconden en de Coupé sprint in 8,4 seconden van 0 naar 200 km/u. De Spider doet 8,6 seconden over dat sprintje.

Als je het gaspedaal langs genoeg ingedrukt houdt dan haalt de 650S Coupé een topsnelheid van 333 km/u en de 650S Spider komt tot 329 km/u. Komende lente komen deze twee nieuwe modellen op de markt naast de 12C Coupé en 12C Spider die gewoon leverbaar blijven. De 650S Coupé kost €289.500 en de 650S Spider kost €313.750.


Ook interessant!

  • McLaren 765LT Spider
    Dit is de gloednieuwe McLaren 765LT Spider
  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    De McLaren 765LT Spider, zoveel gaat hij kosten
  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

650s, Autoshows, Cabrio, geneve, geneve-2014, McLaren, oranje, spider, Supercars

Vorig bericht: « Porsche 911 Targa toont zijn ingenieuze dakconstructie
Volgend bericht: Jaguar XFR-S Sportbrake: snelle smurf met veel bergruimte »

Lees Interacties

Reacties

  1. maranello zegt

    4 maart 2014 om 19:03

    Dat interieur

    Login om te reageren
    • GH zegt

      4 maart 2014 om 19:20

      @maranello: Wat is daarmee? Mooi, lelijk? Niet bijdehand bedoeld, maar ik snap je niet.

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        4 maart 2014 om 19:52

        @GH: dat is van een meme, http://knowyourmeme.com/memes/dat-ass (ass is bij deze vervangen door interieur, maar komt op hetzelfde neer)

        Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      4 maart 2014 om 20:29

      @maranello: Interieur –> Interior

      Login om te reageren
  2. jaapiyo zegt

    4 maart 2014 om 19:06

    En nog steeds wordt ik er niet warm van…

    Technisch mag het dan (inmiddels) een geweldig ding zijn maar qua uiterlijk blijft het voor mij een soort generieke aziatisch aandoende sportwagen van 10 jaar geleden.

    Login om te reageren
  3. 135i zegt

    4 maart 2014 om 19:06

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. tunefuldjmike zegt

    4 maart 2014 om 19:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. GH zegt

    4 maart 2014 om 19:22

    Nee, mocht iemand mij een dergelijk bedrag schenken om een auto uit deze prijsklasse te kunnen kopen, zal deze het niet worden. Vind de 458 Italia of Huracan dan toch meer aanspreken.

    Login om te reageren
  6. jessetje zegt

    4 maart 2014 om 19:51

    Dat is heel snel maar het is niet de mooiste

    Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    4 maart 2014 om 19:51

    waar de 12c van voren niet erg speciaal maar wel mooi oogt is deze ronduit lelijk! snap niet dat dit erdoor is gekomen bij mclaren..

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    4 maart 2014 om 19:55

    Tsja, als ik dan toch bij McLaren moet shoppen ga ik gewoon voor een 12C (spider). Die P1 neus bevalt mij niet zo op deze auto. Maar niet dat ik ooit bij McLaren zou shoppen, mijn voorkeur in die klasse gaat toch echt uit naar de 458.

    Login om te reageren
  9. rolov zegt

    4 maart 2014 om 20:06

    Stukken beter dan die oude neus

    Login om te reageren
  10. jasperjvr zegt

    4 maart 2014 om 22:53

    nog steeds liever de suzuki..

    Login om te reageren
  11. wolfssjrd zegt

    4 maart 2014 om 22:54

    Ze hadden gewoon niet van beiden moeten combineren (P1 en 12C). Ze hadden gewoon een geheel nieuw exterieur moeten ontwerpen. Nu lijkt het net -oké het is gewoon zo- dat McLaren’s inspiratie na 2 modellen al op is..

    Login om te reageren
  12. thierryvth zegt

    5 maart 2014 om 09:47

    Je geeft een auto een andere neus en doet net of het een nieuw model, en sommigen gaan daar nog in mee ook.

    Login om te reageren
  13. thierryvth zegt

    5 maart 2014 om 09:52

    Het is sowieso heel erg raar, als je de auto tegen komt en van achter ziet denk je een 12C te zien, als je hem te gemoed komt denk je dat het een P1 is en pas als de auto voorbij gereden is en je heb hem helemaal gezien dan weet je dus dat het 650S is.

    Je weet dus nooit wat voor Mclaren het is tot je zowel voor als achter heb gezien en dat geld dan voor alle drie de modellen.

    absurd en dom

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      5 maart 2014 om 10:01

      @thierryvth: niet helemaal waar besef ik me, alleen als je dus van achteren nadert kan je alleen de P1 met zekerheid herkennen, helaas is dat dan weer alleen weggelegd voor de LaFerrari en Porsche 918.

      Login om te reageren
  14. kilum zegt

    5 maart 2014 om 10:29

    En wat kost 30 pk en dieet dat- 6kg afvalt ten opzichte van de 12C extra? Ze hadden voor meer PK moeten gaan met deze auto en inschalen rond de Aventador. 700PK+ nu is die hele auto overbodig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North