Jaguar XFR-S Sportbrake: 550 pk sterke Germanenpester

Auteur: , 39 Reacties

Stationwagons met meer dan 500 pk, u heeft er een nieuwe concurrent bij.

Niet alleen Audi (RS6) en Mercedes (E63 AMG) kunnen belachelijk snelle Estates met V8 maken, ook Jaguar waagt zich nu op deze nichemarkt. Via een lekfotootje vingen we eerder al een glimp op van deze XFR-S Sportbrake, nu is de auto officieel.

De specs: 0-100 in 4,8 seconden en een begrensde topsnelheid van 300 km/u, dankzij de bekende 5 liter V8 met supercharger, goed voor 550 pk en 680 Nm. Het 297 gram CO2 uitblaffende ruige broertje van de ‘gewone’ Sportbrake stuurt zijn vermogen via een 8-traps automaat en een actief elektronisch diff naar de achterwielen, en zal debuteren op de autosalon van Genève.

De hete blauwe familie- en labradortransporter rolt op een set enorme 20 inch wielen, en heeft hier 380mm (v) en 376mm (a) geventileerde schijven in voor het betere ho-werk. So far for British understatement…. Bekijk snel alle 39 foto’s (NSFW) in de gallery!



39 reacties

Kan die lelijke zwarte sticker ook van de C-stijl?
Bij een chromen raamomlijsting kan ik er designtechnisch nog iets van vinden. Nu ziet het er maar goedkoop uit.
@eklasse: ik vindt het ook niet mooi, maar het kan wel eens dienen om het “hey, dat lijkt wel een Mondeo” effect tegen te gaan.
@mashell: Ow, ik dacht tegen het “Ow, dat lijkt wel een Insignia OPC kombi effect”.
@mashell: Mondeo? Really? Dat is een grap die je sinds 2009 al niet meer kan maken.
@eklasse: D stijl?
@eklasse: Quick ’n dirty, maar het geeft een goed beeld. Ik zou die sticker er ook direct af trekken.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/577/o77x.jpg
@FlighTom: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/577/o77x.jpg
@FlighTom: beter!
@FlighTom: stukken beter inderdaad!
Porno!
Een smurfblauwe XFR-S Sportbrake en een witte F-Type V8S, op de oprit van m’n landgoed. Of 2 Audi stations voor m’n witte blokkendoos. Moeilijk Moeilijk…….
@E34M5Touring: welk landgoed?
@eklasse:
Het landgoed dat mensen van adel nog amper kunnen onderhouden, laat staan versieren van nieuwe jags in de kleuren van trainingspakken uit de jaren ’80…
@eklasse: Chateau Migraine.
@E34M5Touring:
Een M5 e60 Touring en een BMW i8 voor mijn Design Villa
@JamesBond007: Heb BMW gedag gezegd.
@E34M5Touring:

Voor definitief?
Vertel….
@jack_abarth: Yep, na de M5 nog wel gekeken naar het een en ander maar niet iets gevonden wat me ligt. E39 M5 is cool maar de goeie zijn zwaar overpriced en de slechte wil je niet. E60 vind ik wel mooi maar een M5 is me te duur qua running costs.
De huidige modellen vind ik niet echt aantrekkelijk. Niet lelijk maar te algemeen. Was wel een Bangle fan. Kan me ook niet echt vinden in dat Performance geneuzel en al die gatenvullers als de GT en 2 serie MPV. Heb nu de Camaro en als die er uit gaat hoop ik een mooie used F-type op de kop te tikken. Qua styling etc gaat m’n voorkeur zeker uit naar Jaguar of Mercedes tot 2013. Een CLS of XJ kosten gebruikt in het buitenland geen fuck meer. Je koopt in de States een 2012 XJ supercharged met 60k op de klok voor rond de 50k euri. En die heb ik dan liever dan een 5 serie of iets dergelijks.
@E34M5Touring: Ik ben ook een BMW-liefhebber, maar ik ben het wel met je eens. BMW had eerst echt alleen maar smakelijke modellen. Tegenwoordig zijn die er ook nog wel, maar er komen helaas een hoop gedrochten bij. Jaguar begint ook steeds meer mijn aandacht te krijgen, hoewel een M4, 5-serie of een 6-serie (ook de M-versies) mij nog altijd kunnen bekoren.
@E34M5Touring:

Haha klinkt bekend in de oren (Y)
@JamesBond007: het leasecontract van MI6 bij Aston Martin is dus voorbij???

OT: heel gaaf ding, ik heb alleen liever de RS6!

@E34M5Touring: Een zwarte Quatroporte en een rode 8C spider, op de oprit van m’n tot vrijstaand woonhuis omgetoverd oud kerkje aan het water, als we dan toch aan het dromen zijn :P (oh en een Range Rover om de boot uit het water te sleuren…)
@ar156sw: Ook heel mooi, en toch heb ik op het moment een lichte voorkeur voor Jaguar. Misschien een mooie used 2009 Quattroporte GTS voor dr bij dan.
Zet maar voor de deur! Love it,
Oh, als ik de lotto eens won… Deze zou heel hoog op mijn lijstje staan! Wat een fantastisch mooie auto is dit zeg
gaaf, hoop alleen nu nog dat BMW weer de M5 Touring maakt, en ook een M3 Touring uitbrengt
Qua looks wel dik, maar qua prestaties wordt ie zwaar achtergelaten door de bovengenoemde concurrentie.
@duitseautos: mwah ik denk dat dat wel meevalt, ik weet dat de xk-r echt minstens zo snel was als een 6.2 E63 amg, terwijl je dat op papier ook niet zou zeggen. Ik denk als je deze wagen boven de 50kmh krijgt dat er weinig verschil zit tussen de RS6en en E63’s van deze wereld!
Lelijke velgen. Aardig dat ze het proberen maar die combinatie van Jaguar & een snelle stationwagen komt nog niet echt goed uit de verf.
heerlijk!
Het blijft een slechte combinatie: Jaguars met ordinaire spoilers en andere frutsels.
Van de Duitse garde ben ik het inmiddels wel gewend dat ze van die belachelijke, zogenaamde sportieve, hokken met allerlei frutsels maken. Maar elke keer als Jaguar met zo’n hok komt blijf ik me verbazen en verafschuwen….
Jaguar staat/stond bij mij altijd synoniem aan uiterst stijlvol, maar zo langzamerhand neemt de “Duitsheid” toe bij Jaguar….
Maar goed, het verkoopt waarschijnlijk, dus wie ben ik om het ze kwalijk te nemen? En gelukkig zijn de meeste Jaguars in normale trim nog steeds 100x stijlvoller als de Duitse en Aziatische merken.
@Rob: Ik denk dat je 500+ pk niet realistisch op de weg houdt zonder iets van aanpassingen. Tot 250km/uur kom je nog eenvoudig weg zonder spoilers en diffusers enzo, maar daarboven wordt het flink lastig.
@645ci:
Gedeeltelijk eens. Er zullen best wat aanpassing nodig zijn om nog beetje fatsoenlijk te kunnen rijden met zo’n bak. Maar het gaat er bij mij niet in dat het allemaal puur functionele aanpassingen zijn. Een Bentley Continental bijvoorbeeld hangt ook niet vol met aerodynamische frutsels….

Die frutsels willen consumenten gewoon hebben (zie ook die miljoenmiljard tuningsbedrijfjes). Je moet immers kunnen laten zien dat je veel meer geld betaald hebt als de gene die in een XF diesel rondrijdt.

Maar goed, ik ben dan ook van mening dat 500+ pk in een normale auto totale onzin is ;-)
4.8 seconden dat is toch niet erg AMG63 waardig hoor, die gaat een stuk sneller. Meer Golf R die doet ook 4.8s…..gaaaaappp.
Heerlijke wagen met een heerlijke sound. Spoilers zijn wat mij betreft beetje veel van het goede, maar dit is toch zoveel mooier dan de Duitse concurrentie. Zelf zou ik hem iets anoniemer uitvoeren i.p.v. mat smurf blauw met rode remklauwen haha..
Zie trouwens geen geperforeerde schijven..
Die CO2 uitstoot ligt echt wel te hoog lijkt me. Hier wordt duidelijk dat ze moeten onderdoen voor de Duitse concurrenten, die liggen rond de 230. Voor de belastingbetaler is dat een groot verschil.
Aan alle cijferfetisjisten; liggen jullie liever naast het lekkerste wijf in bed met een perfecte cup c en een bil waar je ademloos naar staat te kijken en die de 100 meter in 13 sec loopt of aan dat snellere mokkel met dat korte opgeschoren haar en afgetrainde tieten die de 100 meter in 11 sec aflegt ? Need i say more?
Mooiste pretstation in zijn segment!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).