Jaguar XKR-S GT heeft een enorme achtervleugel [updated]

Auteur: , 60 Reacties

Dus u zat al te watertanden bij de XFR-S en XKR-S? Feast on this: de XKR-S GT, wat lijkt op een model voor op het circuit, maar het waarschijnlijk niet is (reflectoren in bumper, geen sleepogen). Desalniettemin zien we hier een not-so-gentleman racer. Wrauw!

Details over de auto zijn nog niet bekend, maar als Twitter gelijk heeft, is dit, naast de XJR, Jaguars tweede grote primeur op de New York Auto Show. Van deze XK-met-picknicktafel zouden slechts 30 exemplaren worden geproduceerd, waarvan maar liefst 25 voor de Amerikaanse markt bestemd zijn. Booo!

Jaguar XKR-S GT

UPDATE 17:30 – Hij is officieel! De XKR-S GT werd door Jaguars ETO-divisie ontwikkeld, heeft nog steeds 550 pk en 680 Nm, doet 0-96 km/u in 3,9 seconden,en heeft bespoke aerodynamic components and suspension developments to increase downforce and optimise high-speed cornering ability. En ja, er komen er inderdaad maar 30 exemplaren van. Gallery hieronder.



60 reacties

mag gewoon voor de deur gezet worden!!
gewoon een dikke porno bak!!!
@Raikkonen: Maar dan wel voor mijn deur ;)
@Raikkonen: Eerlijk is eerlijk, dik issie wel, maar Jaguar is niet meer wat het geweest is qua styling. De laatste XKR-S met zijn spoilers vond ik al opzichtig maar deze maakt het allemaal nog erger. Het is zo overdone en de slanke vloeiende lijnen gaan hierdoor verloren. De auto’s zijn helemaal niet sierlijk meer en stralen geen stijl meer uit, maar ach, het verkoopt blijkbaar..
@jzaero: de mensen die dat willen kopen toch gewoon een xkr? vind het juist gaaf dat jaguar dit aandurft, zouden ze bij vag is moeten proberen.
Seems that the beauty becomes a beast!!
KILL IT WITH FIRE!!!!!
@chuck12: Nou dat ‘kill it with fire” kennen we nou wel….



Vind dit niet bij de auto passen eigenlijk, dit soort spoilers skirts is meer iets voor op een japanse middenklasser waarvan de bestuurder zijn laatste jeugdpuistjes nog aan het uitknijpen is,
@chuck12:
+1 dit is een Draguar…
holy mother**** de XKR-S was nog niet maf genoeg !
@salberts93: maf? Eerder een bizar hoog halfords-gehalte. Voor beide autos. Ben sowieso geen fan van de xk, maar een klassebak zo verpesten gaat zelfs mij te ver..
Ik vind het een mooie auto maar zo grote spoiler vind ik zelf niet mooi
Prachtig!
Op Jalopnik staan de officiele foto’s al :)
Hier nu ook :)
Op Jaguars Facebook pagina staan officiële foto’s!
Ik ben niet weg van al dat tupperware. Op de een of andere manier wordt deze tijdloze schoonheid er een tikkie ordinair van.
Dan maar wat minder vermogen en gaan voor de XK.
Mijn geld gaat sowieso eerder naar een F-type.
Deze Jaguar heeft van voor wel een hele grote muil
Hoeveel te langer de naam, hoeveel te sneller bij Jaguar? Dit is al het derde achtervoegsel na XK :)
@spotu2: Ik ben opgegroeid in de jaren 80, toen gold “meer letters is beter”. Blijkbaar houdt Jaguar deze regel nog steeds vast. Hoewel er wel zelfspot inzit: RS en GT op 1 auto, ze nemen de wagen zelf ook niet echt serieus.
De XKR an sich vind ik al geen mooie auto maar desondanks vind ik het wel een bepaalde klasse uitstralen. Die klasse gaat echter niet samen met een trainingspak. Daarom begrijp ik dit ding en de XK-RS niet. Denk dat de F-type zich daar veel beter voor leent.
modelletje loopt inmiddels ook op zijn laatste benen ..
dus krijg je dit soort meuk ..

opvolger zal wel (denk/geloof) de doodsklap voor Aston Martin worden ..
Mehh, doe maar een F-type V8. Rest van het geld kletter ik wel in een mooi uitlaatsysteem ofzo.
Lekker, doet me aan de XKR GT2 op Le Mans in 2010 denken.
Jaguar wil(terecht) een beetje af van dat bedaagde ouwelullen imago.
@lemans96: Mag hopen dat deze het wat langer kan volhouden dan 4 rondjes. Want een debacle was dat ding!
@Vincegail: Helaas wel ja. Hij zag er zo goed uit… Maar ja, het was ook geen echte fabrieks inzet hè.
Het maakt allemaal niet uit wat Jaguar met de xk doet. Het blijft heel veel geld voor relatief weinig. http://www.youtube.com/watch?v=4KBW5A03N6k
@imba: Zal allemaal best. Ondertussen bouwen ze auto’s die veel mooier zijn dan die japanse tupperware bak en die ongekend hoog in de lijst der meest betrouwbare auto’s staan. Je betaald dat geld dus niet zo maar…
@lemans96: Het gaat hier om de XK, en niet om andere modellen van Jaguar. Ik vind zelf de GT-R een stuk mooier dan de XK. Maar daar gaat het niet om. Je betaalt dat geld inderdaad niet zo maar… Je betaalt bij Jaguar voor de naam. En niet wat je qua prestaties ervoor terug krijgt.
@imba: Niet zo. Ik durf er 1000 euro op te zetten dat als je 100 autoleken neemt, en ze laat kiezen welke van de twee(een XK of een GT-R) ze het mooiste vinden, dat dan de Jag hands down wint. Die GT-R is een purpose build sportscar, die is nooit gebouwd met in het achterhoofd: hij moet ook mooi zijn, de Jaguar wel.
@lemans96: Dat maakt voor geen meter uit. Het is subjectief. Meningen verschillen als je het nog niet wist.
@imba: Meningen zijn in dezes irrelevant, de feiten tellen.
@lemans96: Er is geen sprake van feiten. Als je 100 mensen ondervraagd geven zij hun MENING. Zoals ik al zei. Het is subjectief. Jouw redenering slaat nergens op.
@imba: Dude, feit is, dat als 99 mensen deze auto mooi zouden vinden maar die ene honderdste, in dit geval ene imba, het nog steeds geen mooie auto vindt, dat dus knap irrelevant is? Zie je nu dat jouw o zo belangrijke persoonlijke mening hartstikke futiel is?
@lemans96: Knul, jouw verstand laat je weer eens in de steek. Die 99 van jouw geven nog steeds maar hun subjectieve mening. En die zijn net weer zo relevant als van die ene, ook al was het 1 tegenover een miljoen of meer.

Deze ondienstige discussie komt hierbij ten einde.
@imba: Zodra jouw mening in de minderheid is, beslist de meerderheid en is jouw mening dus irrelevant. Zoals hier. ;-)
@imba: ja lekker in het nat, toch heb ik liever 1 XK-RS dan 2 nissan GTR’s. wat een lelijk plastic stuiterhok is dat zeg.
Lijkt wel of er een treinstation achter op de auto gezet is.
Dat systeem met plusjes en minnetjes heeft het ook niet lang uitgehouden…..
@Vincegail: Misschien een testfase?
Nou. Jaguar. Krijgen jullie van mij een pluim voor ‘minst originele namenafdeling ooit ever’..
Kom op zeg, xk-rx-gt of xkr-s-gt of x-k-r-s-g-t-, wat een letterbrij.
@Alwood: eerst een R dan een S en nu nog eens GT, begint echt tuning te worden
Heeft in profiel wat weg van een Ford Capri
toegegeven, misschien wat sjon. maar o wat ben ik blij dat tata de ballen heeft om dit te maken!
Spijkerhard.. British racing green en gaan met de Jaguariaan..
De prestaties zijn dik in orde. Uiterlijk past niet bij deze auto. Komen er nog verdere details over wat er allemaal is aangepast?
En als homologatie ook een XKR-S GT3 en XKR-S GT2 maken? En misschien is er nog ruimte voor een 4WD, die noemen we dan XKR-4 en XKR-4S.
Waarom zou je een stijlvolle GT met zoveel opsmuk willen? Ziet er uit alsof ie net bij de Halfords vandaan komt. Zonde.
Hij is gaaf!
De ‘gewone’ XK-R S volstaat…
Supermooi:D
Wat een hoop knopjes aan het deurpaneel, is dit de nieuwe Bondwagen? Knop oliespoor, spijkers, eject copiloot,…
Voor een Jag is dit echt heftig. Kan het merk dit wel hebben?
Dikke SSi supercharger dr op, en een iPE uitlaatsysteem dr onder. Zet de deuren niet zomaar op een kiertje, komop jongens, UNLEASH THE BEAST!!!!!!!
Hehe als niemand m wil neem ik m heen, dan offer ik me wel :-)
Denkt achterspoiler weg
– Gets a boner
Hoe kunnen mensen hier nou super enthousiast over raken? Hoog sjonnie gehalte plus het vermogen blijft identiek en de topsnelheid zal wel weer waardeloos op 250 of 270 begrensd zijn terwijl je in feite voor dik 300+ betaald…
@The360box: begrenst op 300km/h. net als de XK-rs. hard zat toch?
@lambo4all: Staat me nog iets van bij ja dat Jaguar hem als snelste Jag omschreef, maar dannog vind ik het zo wrang dat je voor 550pk betaald maar niet het volle mag benutten.
Prachtig ding hoor, maar eerst was er de xk, daarna de xkr, daarna de xkrs en nu de xkrs gt. Komt er dan nog de xkr gt-r?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).