• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

JE Design klapt over de VW Touareg Hybrid heen

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 april 2011 om 11:59 – 19 Reacties

VW Touareg Hybrid JE Design
Voor als je graag wat milieubewuster SUV rijdt.

Vorig jaar gaf JE Design de stinkende, nagelende, massa’s NOx-uitstotende vieze diesel-Touareg al een krachtkuur met bijpassende plastische chirurgie, alleen gaf dat de tuning-adepte SUV-rijders met het hart op de groene plek weinig te kiezen. Gelukkig maken ze het goed en hebben ze nu ook de Touareg Hybrid onder handen genomen.

Allereerst het motorblok: de 3.0 TFSI leverde samen met de elektromotor 379 pk, maar daar maakt JE 440 pk van. Ook het koppel krijgt een oppeppertje, van 580 Nm naar 630 Nm. Het resultaat is dat er maar liefst 0,6 seconden van de 0-100 tijd wordt afgesnoept (rly?): de 2 ton zware Touareg bereikt nu de honderd in 5,9 seconden. Ook de topsnelheid wordt opgetrokken, van een karige 240 km/u naar 255 km/u.

VW Touareg Hybrid JE Design

Om het uiterlijk wat dikker te maken monteert JE Design een widebody-kit, met verbreders op de voor- en achteras. Aan de uiteinden van deze assen vinden we een setje 22″ lichtmetalo’s met lekker dikke spaken. De vier uitlaten zijn niet identiek, de buitenste exemplaren meten 100 mm en de binnenste units 90 mm. Uiteraard horen bij de bodykit de gebruikelijke obligate spoilers, lipjes, en wat dies meer zij.

Ga je all-out, en besluit je het gehele pakket te bestellen, dan rekent JE je hier 21.105 euro voor. De velgjes en bodykit zijn allebei goed voor ongeveer een kwart van deze prijs. Kost wat, maar dan krijg je wel meer pk’s dan bij de 4,2 TDI en kan je je bovendien ook nog eens superieur voelen aan al die vervuilende viezeriken die niet hybride rijden.

Ook interessant!

  • Volkswagen Bulli koelkast
    De Volkswagen Bulli, maar dan als koelkast
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Multivan e-Hybrid
    Multivan e-Hybrid vervult bijzondere niche
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, je-design, SUV, touareg, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Gouden Infiniti trekt bekijks in China
Volgend bericht: Finally! KLPD gaat strenger controleren op linksplakkers »

Lees Interacties

Reacties

  1. mo112 zegt

    3 april 2011 om 12:12

    geef mij maar die w12 :D

    Login om te reageren
  2. Daveee zegt

    3 april 2011 om 12:32

    Die koplampen met ledjes in U-vorm zijn standaard leverbaar op de Touareg. Dus niet van JE

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      3 april 2011 om 12:52

      @Daveee: Dat klopt inderdaad. @sir_smokalot gelieve de zin, betreffende LEDs in koplampen, te schrappen. Dit wordt door Volkswagen voorzien. Hooguit dat de koplamp behuizing donker gespoten wordt door JE Design, hoewel ik meen dat ook dit door Volkswagen is gedaan.
      P.S. Zelfs de booskijkertjes op de Xenon-units wordt door Volkswagen voorzien. ;)

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        3 april 2011 om 13:12

        Right, ik had het ook kunnen weten. VW en led-boogjes zijn als een een hoer en Rob Oudkerk.

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          3 april 2011 om 15:03

          @sir_smokalot: LOLROFL! :D

          Login om te reageren
  3. Ram-G-maN zegt

    3 april 2011 om 12:44

    Whahahaha, dat hapje uit de motorkap! :D Een nieuwe motorkap had mogelijk tot faillissement kunnen leiden van deze tupperware boer. Slim gedaan Volkswagen. De nieuwe Ford Focus heeft ook al een hapje uit de motorkap om de merklogo wat prominenter te positioneren. :P

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      3 april 2011 om 13:17

      @AutomotiveDesigner: Dat doen ze al jaren hoor. ;) De Golf 4, de Bora, etc, allemaal hebben ze zo’n hapje uit de motorkap. Best storend eigenlijk.

      Wil je een embleemloze grille, zit er zo’n dom dopje aan om dat maantje op te vullen. Dat ziet er niet uit. Dus zie je vaak dat mensen een grille nemen zonder dat dopje en maantje dat dicht laten lassen. Een maatje van mij heeft dat ook op z’n Bora gedaan. Dat werkt ook niet.. die staat nu weer bij de spuiter omdat het weer ging scheuren, etc. M.a.w. lekker het logo laten zitten. Wel zo mooi.

      Eigenlijk toch gek.. bij een getunde VW moet het logo er af. Ooit een getunde Audi of BMW gezien? Dan is het NOOIT er af. Is dat dan toch dat “premium” (zucht daar is dat woord weer) verschil?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        3 april 2011 om 15:29

        @Freewarefreak: Had de Golf Mk.IV het al! Weer wat geleerd vandaag. :D Bestaan er geen aftermarket motorkappen zonder een inham?

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          3 april 2011 om 18:40

          @AutomotiveDesigner: Jep, kijk maar:

          De 5 heeft ook en de 6 ook.

          Login om te reageren
  4. kets zegt

    3 april 2011 om 12:49

    mooie velgen

    Login om te reageren
  5. resulutionNL zegt

    3 april 2011 om 13:52

    Zeg nou eerlyk; Prachtig geworden tog?…

    Login om te reageren
  6. mout zegt

    3 april 2011 om 14:15

    Weet je wat ik nou jammer vind?
    Dat het merk in het artikel verklapt wordt. Als je nou eens het logo op de kofferd had afgeplakt, dan was er nog een heel debat ontstaan. Duits – of toch een Koraan? En áls het al VAG is, is het dan een van de bestaande drie, of hebben we het over een SEAT of Skoda in wording?

    Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      3 april 2011 om 17:36

      @mout: Hieruit kan ik dus vernemen dat je niet zo een fan bent van skoda of en seat?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        3 april 2011 om 21:06

        @130peeka: Mis. Ik had ooit een Seat, en die deed het best aardig. Je kunt er wel uit afleiden dat ik vind dat het weinige waaraan je een Touareg als Touareg kunt herkennen, hier afgeschroefd is. Dan krijg je hetzelfde als een Exeo, Alhambra of Arosa met aftermarket-voorbumper en zonder logootjes: een anonieme auto, die niet eens meer laat zien welk merk ‘m zo anoniem heeft gemaakt.

        Login om te reageren
        • 130peeka zegt

          5 april 2011 om 13:12

          @mout: Haha, ik snap je punt. +1

          Login om te reageren
  7. romenkorn zegt

    3 april 2011 om 14:20

    En wat is dan het verbruik?

    Login om te reageren
  8. winsnext zegt

    3 april 2011 om 14:26

    Vind t helemaal niet verkeerd voor een Duitse tuner, die kunnen zaken nog veel erger verklo*** Dit heeft nog enige ingetogenheid en klasse …

    Login om te reageren
  9. Dimglor zegt

    3 april 2011 om 15:48

    Standaard ziet de Touareg er toch wel een stuk beter uit hoor…

    Login om te reageren
  10. bartteeuwen zegt

    3 april 2011 om 17:16

    Voorkant is heel erg koreaans geworden maar dat staat m eigenlijk best goed! Maar toch jammer dat ik zo’n touareg af-fabriek al niets vind.. net zoals de meeste suv’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North