• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je raad nooit wat de nieuwe auto is van de baas van Bugatti

Auteur: RubenPriest, gepost 30 mei 2025 om 15:01 – 6 Reacties

Je raad nooit wat de nieuwe auto is van de baas van Bugatti

En nee, de baas van Bugatti heeft geen Toyota GR Yaris als nieuw speeltje.

Als je de baas bent van een merk als Bugatti-Rimac. Dan heb je toegang tot alles wat je maar zou wensen. Misschien zal je de nieuwe aanschaf van Mate Rimac dan ook verbazen. De Kroaat heeft een droomauto uit zijn jeugdige jaren gekocht: de Volkswagen Golf V R32. Dus geen GR Yaris zoals meneer von Koenigsegg.

Mate Rimac kiest voor een Golf

Laten we eerlijk zijn, de Golf R32 is van velen van ons een droomauto van vroeger. Ik heb er persoonlijk ook mooie herinneringen aan. Toen deze auto op de markt kwam in 2005 had een kennis van mij deze auto gekocht. Geen GTI, maar een echte R32. Dat was toen nog echt iets bijzonders. Tegenwoordig kijk je toch niet meer op van een Golf R. Meerijden in dat ding was echt iets bijzonders. Het geluid van de VR6 stond voor iets machtigs en was met niets anders te vergelijken.

Ook Mate Rimac heeft er goede herinneringen aan, zo blijkt. Hij heeft recentelijk een Golf V R32 op de kop getikt. Klinkt toch gek. De baas van Bugatti die een Golf koopt. De auto is niet meer in een uitmuntende staat, zo laat Mate weten in een post op sociale media. Maar dat valt vast wel op te knappen.

Mate Rimac Golf

De Golf V R32 was de laatste R32 met de atmosferische 3.2 VR6 motor onder de kap. Eigenlijk was het best een zwaar ding in de neus, waardoor onderstuur altijd op de loer lag. Maar dat maakt niet uit. Het geluid was ongeëvenaard. En in combinatie met een automaat met dubbele koppeling was de R32 eigenlijk zijn tijd ver vooruit.

Daarnaast laat Rimac weten dat hij een restomod op basis van de Volkswagen Golf R32 wel zou zien zitten. Waar de Porsche 964 inmiddels als originele auto origineler is dan als restomod, zo zeldzaam is het idee om van een Golf R32 een restomod te maken. Mate Rimac heeft de centen, de connecties en de middelen om de Golf zo om te toveren. Dus wij zeggen DOEN.

Ook interessant!

  • Mijn Auto video: Volkswagen Golf 3 (290 pk) van Patrick
  • Gespot - Hongqi test nieuwe auto's in Nederland
  • Video: Gefeliciteerd met je nieuwe auto
  • Nieuwe Apple CarPlay: wees zelf de baas over je auto!
    Nieuwe Apple CarPlay: zelf de baas over je auto!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, mate-rimac, r32, Volkswagen

Vorig bericht: « Dit zijn de opvolgers van Clarkson, Hammond en May bij The Grand Tour!
Volgend bericht: BMW gaat interieurkwaliteit verbeteren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    30 mei 2025 om 15:36

    Is toch goud dit? Kun je je de dikste hypercars veroorloven (en die nog op de zaak zetten ook) en werk je als baas van een bedrijf dat het Non Plus Ultra op autogebied maakt, en dan koop je een tweedehands Golfje met een dikke motor. Dan ben je een liefhebber en doe je het niet voor je publiek maar voor jezelf.

    Held.

    Login om te reageren
  2. autodrome zegt

    30 mei 2025 om 16:36

    Victor Muller! Uit de as herrezen als een Phoenix.

    Login om te reageren
  3. Klojum zegt

    30 mei 2025 om 16:38

    Zelf zou ik voor de Golf IV R32 gekozen hebben, de Golf V heeft gewoon een veel mindere smoel.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      30 mei 2025 om 21:26

      Mee eens, maar als we het over onderstuur praten is de IV wel de gouden standaard.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    30 mei 2025 om 17:14

    Dit artikel had natuurlijk door @Loek geschreven moeten worden.

    Login om te reageren
  5. P zegt

    30 mei 2025 om 18:36

    Het is zo’n auto waarbij iedere liefhebber denkt:” had ik miljoenen over, dan stond deze zeker in mijn droom garage..”

    Had ik het geld dan zou ik eentje zoeken en volledige herbouwen tot de laatste schroef.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North