• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Christian von Koenigsegg rijdt in Toyota naar het werk en is er trots op

Auteur: Bas Leesberg, gepost 10 april 2025 om 07:54 – 11 Reacties

Wat is ie lekker normaal gebleven.

Wat moet het toch heerlijk zijn om een eigen hypercarmerk op te richten en het nog te laten slagen ook. Christian von Koenigsegg is het, ondanks zijn moeilijke naam, meer dan gelukt. Zijn merk is zelfs zo sterk dat hij zelf niet in een Jesko of CC850 naar de zaak hoeft te komen. Nee, daarvoor heeft Christian gewoon een driecilinder Toyota-hatchbackje.

Von Koenigsegg deelt zijn daily driver vol trots op Instagram. Hij schrijft erbij: ”Er is niets beters dan wat driecilinder gekte voor de ochtendrit. Ik hou van kleine auto’s!”. Vervolgens zien we hem door een prachtig landschap richting de Koenigsegg-fabriek rijden.

In de reacties zijn de mensen lovend over Christians hatchbackje. Iemand schrijft: ”Deze gast geniet meer van een Toyota dan van zijn eigen auto’s.” Een andere volger heeft een erg goede vraag: ”Kunnen we de Gemera driecilinder hierin swappen?” Ook bij Toyota zijn ze blij met de Reel van CvK. In zes dagen tijd wist het bericht bijna 270.000 likes op te halen. Er zijn Autoblog-posts die dat aantal niet halen.

De Toyota van Christian von Koenigsegg

Natuurlijk rijdt Von Koenigsegg niet in zomaar een Toyota met driecilinder. Wie een beetje heeft opgelet de afgelopen tijd voelt hem al aankomen: de Toyota van Christian Von Koenigsegg is een GR Yaris. We hebben de gespierde rallyhatchback al vaak beschreven, maar doen dat graag nog eens.

Toyota weet 280 pk en 390 Nm uit een 1,6-liter turbodriecilinder te krijgen en stuurt dat (natuurlijk) naar alle wielen. Dankzij het vermogen is een topsnelheid van 230 km/u mogelijk. En dat in een bakje van 1.355 kilo rijklaar. Hij is verkrijgbaar met handgeschakelde versnellingsbak of automaat. Ga maar voor de handgeschakelde versie. Dat is niet alleen leuker, maar je bespaart er ruim 12.000 euro mee.

Over de prijs gesproken: op dit moment kost de GR Yaris in Nederland minimaal € 85.295,-. Van dat bedrag gaat nog geen € 40.000 naar de Toyota. De rest van het bedrag zit hem in de btw en BPM. De automaat begint trouwens bij € 97.840,-. Je kunt natuurlijk ook even op Marktplaats kijken wat een tweedehands GR Yaris nu kost.

Ook interessant!

  • Toyota maakt GR Yaris nog leuker
    Gelimiteerde GR Yaris goedkoper dan Nederlandse GR Yaris
  • Krachtigere Toyota GR Yaris met automaat staat te trappelen
    Toyota GR Yaris krijgt F1-techniek in de motor
  • Toyota GR Yaris krijgt een viercilinder middenmotor!
  • Toyota durft niks te veranderen aan de Yaris

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

christian-von-koenigsegg, GR-Yaris, koenigsegg, Toyota, yaris

Vorig bericht: « Wansmaak Woensdag: Mansory Porsche 911 992 Turbo S Cabrio
Volgend bericht: Pimp de crossover van je ma met deze moddervette bodykit »

Lees Interacties

Reacties

  1. tsteg zegt

    10 april 2025 om 07:59

    Die Nederlandse prijzen😂

    Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      10 april 2025 om 09:57

      Gestoord he!

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      10 april 2025 om 11:06

      Ik las onlangs een artikel, ik meen in het Parool, dat de Bovag/anwb en nog een aantal van die belangenorganisaties in de automotive, al een tijdje roepen dat de rek op de bpm er behoorlijk uit is en die bpm afgeschaft moet worden. Ergens denk ik ook, als het zo doorgaat, heb je straks 3/4de deel belastingen en 1/4de prijs van de auto…je kan die bpm-schijven niet eeuwig laten zakken in mijn optiek.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    10 april 2025 om 08:17

    Von Koenigsegg moet z’n BMI wel een beetje in de gaten houden, anders past-ie dadelijk niet meer achter het stuur van z’n wagentje 🤔

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      10 april 2025 om 14:02

      Voor een kort moment zag ik enkel de header foto, en dacht ik Peter ‘massa is kassa’ Gilles te zien 😲

      Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    10 april 2025 om 08:22

    Zal voor hem minder uitmaken, maar denk dat de handgeschakelde versies hun waarde bijzonder goed vast gaan houden.

    Login om te reageren
  4. seatleon zegt

    10 april 2025 om 12:23

    Toch jammer dat het niet gewoon een 1.5 VVTI is. Iedereen vindt de GR cool. Het van meer lef getuigen en unieker zijn als hij dacht: meer heb ik niet nodig, dus ik rijd een (slome) Yaris.

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    10 april 2025 om 13:08

    Het valt me op dat alle hypercar eigenaren een lichte, kleine auto rijden als dagelijks vervoer. Dat is toch het leukste compromis.
    Gordon Murray rijdt bijvoorbeeld een Renault Alpine.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      10 april 2025 om 13:23

      Schijnt dat iedere coureur liever 100 kilo minder heeft dan 100pk meer. Zo’n Rimac gaat ook even snel over de ring als een cayman gt2 rs, terwijl die 3x zoveel vermogen heeft. Zal wel wat in zitten.

      Login om te reageren
      • b088y zegt

        10 april 2025 om 14:47

        Catman GT4RS of 911 GT2RS

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        10 april 2025 om 15:11

        @4g63 niet alleen coureurs, waarom denk je dat b.v. F1 teams jaarlijks miljoenen uitgeven om maar een kilootje te kunnen besparen? ;-)

        https://m.youtube.com/watch?v=CwN_mveda1Y

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North