• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jek beh: een Porsche Cayenne diesel

Auteur: Wouter, gepost 10 maart 2008 om 20:54 – 48 Reacties

Porsche Cayenne rode T rode D rode I Porsche claimde altijd dat er geen dieselgestookte Porsches zullen komen, maar in de markt voor SUV’s zijn veel kopers wel in voor een TDI variantje. Bovendien heeft Porsche aangegeven dat ze de emissie van CO2 met 20% willen reduceren in 2012 en daar past een zuinige diesel dan wel weer bij. In Zweden werd dan ook een diesel drinkende Cayenne gespot.

Het viel de lokale spyfotograaf op dat de Cayenne bij diesel pomp wegreed en dus besloot hij de achtervolging in te zetten. Tijdens een tussenstop bij een restaurant viel op dat deze Cayenne ook een andere uitlaat had dan andere exemplaren die dit exemplaar vergezelden. Om vast te stellen of het daadwerkelijk heeft de beste man gewacht tot de Cayennes weer vertrokken. Toen bleek de Cayenne inderdaad een typische diesel geluid voort te brengen. Behalve een hybride Cayenne kunnen groene ridders straks ook een diesel Porsche kopen om hun geweten te sussen. Vermoedelijk krijgt de Cayenne een 3.2 liter V6 twinturbo diesel met meer dan 300 pk die Audi in ontwikkeling heeft, maar wellicht wordt het ook wel de 500 pk V12 TDI. De tijd zal het leren. (bron: Worldcarfans)

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Bekendste Nederlandse Tesla-leasemaatschappij op de fles
  • Grootste ergernis draadloos laden in de auto opgelost door onverwacht merk
  • Zo bizar hard zijn verkeersboetes gestegen
  • Blijf weg van je auto als je drank of drugs op hebt, ik herhaal..
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Diesel, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « DongFeng: Chinese kopieën gaan door
Volgend bericht: Black Camaro gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. the missing genie zegt

    10 maart 2008 om 20:57

    Dieselen is tegenwoordig geen straf meer…

    Login om te reageren
  2. LilJeezy zegt

    10 maart 2008 om 20:58

    wat is er erg aan een diesel of benzie of lpg of wat dan ook dat een auto laat rijden :P

    Login om te reageren
  3. P@ zegt

    10 maart 2008 om 20:58

    Ik gok:

    550pk met 1250nm

    Login om te reageren
  4. Vapid zegt

    10 maart 2008 om 20:59

    Ach ja, zat er aan te komen hé
    Ben benieuwd wat de specs worden.

    Ps : Klopt het dat Autoblog en Autojunk net offline waren?
    Ik kon er namelijk niet opkomen.

    Login om te reageren
  5. Eric zegt

    10 maart 2008 om 20:59

    Waarom? Waarom? Deze wereld gaat echt naar de kl…..n!
    Hoop dat deze er niet komt!!!!!!

    Login om te reageren
  6. phil zegt

    10 maart 2008 om 21:00

    Zolang het maar bij de cayenne blijft. Diesels zijn toch nog altijd de ideale krachtbron voor zo’n suv: relatief zuinig en veel trekkracht en neem daarbij dat de typische suv koper zich weinig aantrekt van het motorgeluid.

    Login om te reageren
  7. slk zegt

    10 maart 2008 om 21:02

    Leuk alternatief voor een transporter of vito lees aannemersbusje.

    Login om te reageren
  8. Bunzing zegt

    10 maart 2008 om 21:02

    hmmm…..ze willen 20 % minder uitstoot hebben…. dan zeg ik: forget about that V12….daar wordt de gemiddelde porschE niet bepaald zuiniger van

    Login om te reageren
  9. Frank deH zegt

    10 maart 2008 om 21:03

    Ach over 15 jaar rijden we allemaal met electrisch aangedreven auto’s.

    Login om te reageren
  10. ZOEF zegt

    10 maart 2008 om 21:05

    “dieselgestookt” is haarjuist opgemerkt.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    10 maart 2008 om 21:08

    Ai. Nog meer van die nijlpaarden op de weg. Ik vind de Cayenne echt verschrikkelijk lelijk, en al helemaal niet voldoen aan het beeld van een sportieve SUV. Hij ziet er zo lomp uit! Hopelijk weten ze dit met de opvolger wel op te lossen.
    Maar op zich vind ik met het idee van diesel niets mis.

    @ Vapid; Zal wel kloppen, want ik had het ook…

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    10 maart 2008 om 21:08

    We mogen hopen dat Porsche serieus werk maakt van die motor om er iets fatsoenlijks van te maken…. in de regel klinken die VAG diesels zo ongeveer het minst lekker van alle mainstream diesels….

    Misschien dat variabele inlaatkanalen, variabele turbo geometrie wel wat pk’s en veel koppel oplevert… maar een beetje stijl zou geen kwaad kunnen als ze er weer een prijskaartje van 80k en meer aan gaan knopen.

    Login om te reageren
  13. AppieFlappie zegt

    10 maart 2008 om 21:20

    We moeten niet vergeten dat diesels idd veel roet en NOx uitstooten, maar een gemiddelde diesel heeft een stuk lagere CO2-uitstoot dan een benzine auto.

    Login om te reageren
  14. Bas zegt

    10 maart 2008 om 21:22

    @ZOEF: Diesel….geen stoom!

    @w0o0dy: Inderdeed…die diesels van VAG klinken een beetje rauw…een beetje als een traktor…ohw…wacht…zou het het daarom te doen zijn? :)
    Ik bedoel….het ding ziet er al uit als een traktor dus dit sluit wel goed aan eigenlijk ;)

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    10 maart 2008 om 21:31

    @Bas: als een tractor?Nee, een tractor heeft zo’n lekker zwaar geluid.Maar deze de vw diesels klinken als een fucking bestelwagen, een oude bestelwagen dan nog, want mercedes’ sprinters klinken nog beter dan dat.

    Login om te reageren
  16. RA999 zegt

    10 maart 2008 om 21:41

    Mij lijkt een dikke diesel in een 911 veel leuker, maar dat zal wel niet passen…

    @Vapid & Citrofiel
    Werkt Autojunk bij jullie wel dan? Bij mij werkt alleen Autoblog. De server is ontploft onder alle druk ofzo…

    Login om te reageren
  17. Stephan zegt

    10 maart 2008 om 21:43

    Hier is junk ook kapot, blijf de melding krijgen dat ik moet updaten9uiteraard maar ff gedaan). terwijl dat vanmiddag ook nog totaal niet nodig was.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    10 maart 2008 om 21:49

    @ RA999; Eerlijk gezegd had ik er nog niet naar gekeken, maar idd, AJ doet het bij mij ook niet. En AB is ook niet op zijn normale snelheid. Ze zullen wel even druk bezig zijn met (hopelijk) verbeteringen.

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 21:49

    Turbodieseltje nodig voor het slagschip Cayenne? Probeer deze even, gegarandeerd genoeg pk’s en koppel bij een laag toerental en ook nog zuinig. Ideaal om de concurrentie ver achter zich te laten. Het wordt alleen een beetje passen denk ik. :P

    Login om te reageren
  20. Master_R zegt

    10 maart 2008 om 21:50

    jah idd junk ligt er al best een hele tijd uit :(

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 21:52

    Ik kon net ook niet op AB en AJ komen. Verbinding lijkt ook een beetje vertraagd.

    Login om te reageren
  22. rgseidl zegt

    10 maart 2008 om 21:56

    De V12 TDi lijkt me meer een Audi verhaal, zij kunnen aansluiten aan hun successen ermee in LeMans. De V6 met 300+ pk zal vermoedelijk sequentiele turbos vertonen, vgl. BMW zescylinder diesels. De V6 weegt minder dan een V8 met een turbo trap, zodat de gewichtsverdeling tussen de assen niet wordt gestoord.

    De Panamera zal Porsche dan wellicht ook met een dieseloptie aan gaan bieden, de motor zit in dat model immers gewoon voorin zoals dat reeds in de 928 het geval was. Een benzine hybride komt er in ieder geval.

    Login om te reageren
  23. RA999 zegt

    10 maart 2008 om 21:59

    Bij mij werk nu alles weer op normale snelheid…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    10 maart 2008 om 22:01

    Ja, AJ staat weer in de rechterkolom hier, en doet het weer. Nu de plaatjes nog (staat bij mij zo’n rood kruisje). XD

    Login om te reageren
  25. RA999 zegt

    10 maart 2008 om 22:07

    @Citrofiel
    Gewoon de URL van het kleine plaatje op de homepage nemen en dan het gedeelte “_thumb” weghalen en daarna kan je “image_01” veranderen in “image_02” enz. ;)

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    10 maart 2008 om 22:10

    @ RA999; Mocht het nodig zijn, ik zal er aan denken. Het lijkt me echter zaak dat AB er voor zorgt dat AJ ook gewoon toegankelijk is zonder die kennis. ;)

    Login om te reageren
  27. Thibaut zegt

    10 maart 2008 om 22:13

    nu schiet ik mezelf overhoop…
    wie is de volgende?
    maserati in hun quatroporte?
    of meteen maar lamborghini/ferrari..

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    10 maart 2008 om 22:13

    Oeps, geen “correcte” foto. Zelfde blokje, andere foto.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    10 maart 2008 om 22:15

    @ RA999; En het is er inmiddels! Toppie, AB. Maar waarom waren er nu eigenlijk in eerste instantie die problemen?

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    10 maart 2008 om 22:26

    @Thibaut .. vinden ze bij Porsche/lambo/ferarri niet erg hoor .. mensen die zo bang voor vernieuwing zijn .. zijn toch geen klanten van hun ..

    Login om te reageren
  31. Stephan zegt

    10 maart 2008 om 22:39

    En sowieso lincoln, klanten die zich doodschieten kunnen lastig auto’s kopen he.

    Login om te reageren
  32. RA999 zegt

    10 maart 2008 om 22:41

    @Citrofiel
    Waarschijnlijk drukte iemand op dit knopje van de server :)

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    10 maart 2008 om 22:51

    @ RA999; Sure… XD Bestaat dat überhaupt? Eén knopje waarmee je de hele server plat gooit? Lijkt me onhandig. XD En dat zou ook niet verklaren waarom het in stappen weer terug kwam. (eerst AB, toen AJ, toen foto’s op AJ)

    @ Thibaut; Nou, R.I.P. dan maar!

    Login om te reageren
  34. RA999 zegt

    10 maart 2008 om 22:59

    @Citrofiel
    Ik heb geen verstand van servers dus ik zou het niet weten, maarja zolang we niks horen moet ik wel rare gokken doen ;)
    Mijn volgende gok is een terroristische aanslag…

    Login om te reageren
  35. wilco zegt

    10 maart 2008 om 23:24

    3.2 motor gok ik. Die V12 is niet voor porsche bedoeld denk ik.

    Login om te reageren
  36. the missing genie zegt

    10 maart 2008 om 23:27

    Effe offtopic, ik zag zaterdag in Duitsland een gecamoufleerde Mercedes SL rijden… Alleen de voor- en achterkant. Raar, ze zijn toch net gefacelift?

    Login om te reageren
  37. dekster zegt

    10 maart 2008 om 23:28

    Misschien een SL65amg?

    Login om te reageren
  38. Stephan zegt

    10 maart 2008 om 23:29

    Was het niet gewoon een AMG pakket? Zo mooi zijn die nou ook weer niet :P

    Login om te reageren
  39. the missing genie zegt

    10 maart 2008 om 23:44

    Ik weet het niet, het viel me alleen op. En Stephan, het was geen nieuw AMG pakket, gewoon ouderwets plakband! ;-)

    Login om te reageren
  40. CSL zegt

    10 maart 2008 om 23:45

    Diesels horen juist in SUV’s. Vooral het hoge koppel onderin en het verbruik zijn erg interessant.

    Login om te reageren
  41. Stephan zegt

    11 maart 2008 om 00:04

    Verbruik is interessant voor pomphouders ja!!

    Login om te reageren
  42. rider zegt

    11 maart 2008 om 08:41

    geen V12 gok ik. is te zwaar voor porsche wat gewicht betreft en druisd ook in tegen de wil om alles lichter en zuiniger te maken.
    ik gok op de V6 (al dan niet met 2 turbo’s) TDI met ongeveer 350pk/780Nm. die is lichter en zuiniger dan die dikke V12 (ookal heeft die de euro 5 norm gehaald). een V12 past ook totaal niet bij porsche (ookal hebben ze vroeger wel boxer 12cylinders gemaakt). zeg porsche en je zegt 6cylinders. alleen een beetje jammer dat ze dan geen boxer 6cylinder diesel gaan maken. dat was helemaal des porsches geweest.
    die V6 is ruim voldoende voor de Cayenne.

    Login om te reageren
  43. Arnoud zegt

    11 maart 2008 om 08:59

    @mx5-owner:

    V12, geen 12 in lijn zoals dat plaatje dat jij post. Is een MAN B&W, niet? Zo aan de kleur te zien..

    Login om te reageren
  44. Jopie zegt

    11 maart 2008 om 10:28

    Wat een waanzin. Een >500 pk diesel om aan milieunormen te voldoen. Iedereen krijgt kanker van de roetuitstoot, maar de CO2 uitstoot is lekker laag. Waarom wordt dit volk zo dom gehouden?

    Login om te reageren
  45. Kees zegt

    11 maart 2008 om 11:44

    @Citrofiel

    Theoretisch gezien is het allemaal mogelijk…

    Login om te reageren
  46. RenesisHP zegt

    11 maart 2008 om 19:08

    @Arnoud.
    Een Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged twee takt.
    “Het hele blok weegt 2300 ton (de krukas alleen weegt al 300 ton)
    Lengte: 27,1 meter
    Hoogte: 13,5 meter
    Max. vermogen: 108.920 PK bij 102 t/pm
    Max. Koppel: 7.750.678Nm bij 102 t/pm”
    Wedden dat je de pk-race wint. :D

    Login om te reageren
  47. mashell zegt

    12 maart 2008 om 00:05

    Tja, als het in een Q7 of Touareg past, past het ook in een Cayenne.

    Login om te reageren
  48. harry zegt

    14 maart 2008 om 12:24

    mx-5,
    over welk tijdperk heb je het ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North