• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kan Max Verstappen nog wel de jongste kampioen worden?

Auteur: jaapiyo, gepost 18 april 2020 om 19:57 – 26 Reacties

Max Verstappen balt vuisten

Met de nieuwe kalender naar verluidt in aantocht stellen we de harde vraag der harde vragen. Kan Max Verstappen nog de jongste kampioen worden?

Gisteren liet ons aller Jack Plooij bij het onvolprezen F1 Café optekenen dat de F1 organisatie volgende week met een nieuwe aangepaste kalender komt. De raceminnende tandarts suggereerde tussen de regels door dat het seizoen in Oostenrijk gaat beginnen. We wachten natuurlijk in spanning af of dit ook realiteit wordt.

Waar we ook naar kijken is hoe lang het seizoen vervolgens gaat duren. Ervan uitgaande dat sommige races voorlopig niet door kunnen gaan én er toch een kleine twintig keer geracet moet worden, zou het seizoen weleens kunnen uitlopen tot 2021. Dat brengt echter wel een risico met zich mee. Als het te lang duurt, kan Max Verstappen misschien niet meer de jongste F1 kampioen ooit worden. Wat een horror!

Het record staat momenteel nog steeds op naam van Sebastian Vettel. De Duitser heeft meerdere keren aangegeven dat het niet zoveel voor hem betekent. Toch zou Max Verstappen zijn naam toevoegen aan een mooi lijstje van ‘jongste kampioenen’ tot nu toe. De allereerste jongste kampioen in de F1 was natuurlijk Giuseppe Farina. Hij was namelijk ook de eerste F1 kampioen. Giuseppe was echter al 43 toen hij de titel pakte. Zijn opvolger Alberto Ascari was al een stukje jonger. Als vroege dertiger pakte hij de titels van 1951 en 1952. Helaas voor hem stierf hij niet heel lang daarna op 36-jarige leeftijd.

In 1967 was het Jim Clark die als jonge, 27-jarige god zijn eerste titel pakte. Vijf jaar later pakte Emerson Fittipaldi de eer af door als 25-jarige zijn eerste titel te pakken in de Lotus. Het duurde daarna lang voordat iemand dit doorbrak. Michael Schumacher kwam in de buurt, maar was bij het binnenhalen van zijn eerste titel elf dagen ouder dan Emmo. Alonso lukte het in 2005 dan toch, door zijn eerste titel te pakken op een mooie leeftijd van 24 jaar en 59 dagen.

Hamilton had zijn rivaal in 2007 kunnen aftroeven, maar omdat hij de titel weggooide in de laatste twee races van het seizoen ging de eer aan hem voorbij. Alonso zal daar niet per se rouwig om zijn geweest. Maar in 2010 was hij alsnog zijn record kwijt, toen Vettel in de laatste race toesloeg in Abu Dhabi. Vettels record staat dus nog steeds, op 23 jaar en 134 dagen.

Van de deelnemers die dit seizoen meedoen, kunnen Max Verstappen, Charles Leclerc, George Russell, Lando Norris en Lance Stroll de Duitser bedreigen. Maar, dan moet het seizoen natuurlijk niet te lang duren. Kwaliteitspublicatie F1Maximaal zocht uit hoe lang het mag duren voor de twee grootste kanshebbers, Max en Charles. Max moet ‘m winnen voor 11 februari 2021. Charles heeft net iets meer speling. Hij moet de titel binnenslepen voor 27 februari. Een ding is in ieder geval zeker: Charles en Max kunnen niet meer allebei hun naam toevoegen aan het illustere lijstje.

Ook interessant!

  • Leclerc
    Video: Leclerc maakt het spannend voor Verstappen
  • Video: Leclerc doet Verstappen na
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Ferrari, Formule 1, Jack Plooij, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Rechter laat Musk en Tesla niet makkelijk wegkomen
Volgend bericht: Geluidsoverlast: regels geluid motoren »

Lees Interacties

Reacties

  1. raceface zegt

    18 april 2020 om 20:09

    Nee.

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    18 april 2020 om 20:09

    Lekker belangrijk in deze tijd.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      18 april 2020 om 20:33

      @HZW: ach wat is er nu wel en niet belangrijk? Je mag nog wel wat makkelijk leesvoer en een beetje lol hebben toch? Of is dat nu verboden in deze tijd. Het nieuws volg ik al weken niet meer, omdat ze toch maar ongeveer 1 nieuwsitem hebben.

      Login om te reageren
    • gjvp zegt

      18 april 2020 om 20:51

      @HZW: dan is het hele autoblog niet meer belangrijk in deze tijd. Dus een domme opmerking

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      18 april 2020 om 21:08

      @HZW: Doe eens niet zo emotioneel joh!

      Login om te reageren
    • mennok zegt

      18 april 2020 om 21:27

      @HZW: zeker, we moeten, ondanks alle wat er gebeurt, hoop houden. En dan kunnen dergelijk onbelangrijke zaken helpen je gedachten even uit de dagelijkse realiteit te trekken. Mijn zaak gaat bijna failliet en vind het af en toe heel lekker om me druk te kunnen maken om zoiets infantiels als F1. Ik ben al 50 á 60 uur in de week druk, als me dit ook al wordt afgenomen omdat dat “lekker belangrijk” is, blijft er weinig over naast al het Corona nieuws.

      Login om te reageren
  3. hiostu zegt

    18 april 2020 om 20:27

    Ik denk dat Max in zijn handjes mag knijpen als hij überhaupt ooit kampioen wordt. Het risico is nog steeds aanwezig dat hij altijd bij “het verkeerde” team zit.

    Login om te reageren
    • tfsi zegt

      18 april 2020 om 21:23

      @hiostu: tja dat geld voor de rest net zo die niet in een Mercedes terecht zijn gekomen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 april 2020 om 06:02

      @hiostu: uiteraard. Het doel is dan ook kampioen worden. Jongste kampioen betekent niks. En verreweg de meeste deelnemers worden nooit kampioen, dus zelfs als Max op z’n 24e in zijn laatste seizoen kampioen wordt is dat mooi.

      Login om te reageren
  4. Robert zegt

    18 april 2020 om 20:47

    Ik ga er niet meer van uit.

    Login om te reageren
  5. alino zegt

    18 april 2020 om 20:48

    Lando Norris maakt ook nog kans. Volgens mij de jongste deelnemer van het veld

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      18 april 2020 om 20:58

      @alino: Klopt, Norris kan ook in theorie nog. Die is nu 20. Doordat zijn verjaardag voor wat betreft dit record gunstig valt, kan hij dit jaar, 2021 en 2022 dat record proberen te pakken.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      18 april 2020 om 21:38

      Ja klopt uiteraard, fixed.

      Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    18 april 2020 om 21:05

    Volmondig NEE!

    Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    18 april 2020 om 21:21

    De oudste is ook best leuk.
    Of is Viagra tegenwoordig verboden in de F1?

    Login om te reageren
  8. thestino zegt

    18 april 2020 om 21:32

    Max gaat de eerste jaren geen kampioen worden als die bij Red Bull blijft.

    Login om te reageren
  9. none zegt

    18 april 2020 om 22:26

    Men zou bij wedstrijden e.d. leeftijd registratie moeten afschaffen tot een bepaalde leeftijd. Zodat dit soort ‘jongste’ records niet meer mogelijk zijn. Is alleen maar voer voor gefrustreerde ouders die kinderen gaan pushen, en totaal niet in het belang van het kind handelen.
    Was er laatst niet zo’n achterlijk stel dat hun begaafde kind van de universiteit haalde, omdat men daar weigerde hem te laten afsturen voor een bepaalde datum?

    Ook dus niet echt handig hier continu de aandacht op te vestigen.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      19 april 2020 om 09:09

      @none: dat is al geregeld meen ik. Je kunt geen super licentie meer krijgen als je nog geen 18 bent. Jong instappen, zoals oa Max deed, gaat dus straks niet meer.

      Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    18 april 2020 om 22:42

    Ik vermoed dat deze onder het andere F1 artikel hoort. Wat je zegt klopt, maar de hoeveelheid inhoud/achtergrond bij een artikel heeft daar een verwaarloosbare invloed op.

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    19 april 2020 om 07:35

    Ik heb op het internet gelezen dat Vettel het virus heeft verspreid om juist te voorkomen dat Max de jongste kampioen wordt. Heb gehoord dat hij aandelen heeft in een Chinees bedrijf en dat Gates hem helpt. Dit vertelde een man met “dr.” voor zijn naam in een interview dus is het waar.

    #Qanon #wwa1wga1 #idiotengelovendit

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      19 april 2020 om 10:51

      @Rick-dos: gaat alsjeblieft terug naar facebook met dit soort ‘grappige’ reacties…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        19 april 2020 om 12:03

        Hoezo?

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 april 2020 om 14:09

      Kom op, als in een complottheorie niet naam van George Soros voorkomt dan is het gewoon geen echte.

      Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    19 april 2020 om 08:10

    Zoals vader Jos zei: Als hij maar kampioen wordt.

    Login om te reageren
  13. werf76 zegt

    19 april 2020 om 12:34

    Ik vraag me überhaupt af of hij wel kampioen gaat worden..

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    20 april 2020 om 10:30

    Het zou heel leuk zijn, maar ik ben bang dat het er niet in zit. Maar goed, als we nog überhaupt een race zien dit jaar ben ik al blij, zelfs als Ocon iedere wedstrijd Max van de baan drukt….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North