• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Karl Schnorr doet de Abarth 500

Auteur: RubenBaeten, gepost 25 augustus 2009 om 14:24 – 46 Reacties

Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500Afbeelding Karl Schnorr doet de Abarth 500

Karl Schnorr Abarth 500

Wie?

De Duitse tuner natuurlijk, Karl Schnorr Kraftfahrzeuge. Je kent ‘m wel. Niemand heeft ‘m ooit uitgelegd dat een naam als Edo of Gemballa veel ‘catchier’ klinkt en ook door niet-Duitsers te onthouden is. Maar Karl wilde er niets van weten en is gewoon lekker onder z’n eigen naam losgegaan op deze Abarth 500.

Hij begon met het aanpakken van het onderstel: de 500 kwam een paar millimeter lager te liggen dankzij andere veren. Opvallende 17″ OZ-velgen in de kleur Seria Rossa zorgen voor een dikkere look en doen vermoeden dat er misschien ook motorisch iets veranderd is. Gelukkig is dat ook zo: je kunt kiezen uit twee verschillende power upgrades bovenop de standaard 135 pk. Level I geeft je 163 pk, en level II maar liefst 200 pk!

Dit alles is niet goedkoop: €1.090 voor de velgen, €1.270 voor de verlagingsset plus €370 voor aanpassingen aan de assen en carrosserie. De 163 paardjes komen uit een ander chippie en kosten slechts €950, maar ga je voor level II dan ben je maar liefst €5.050 lichter. Dan worden namelijk ook de sportuitlaat en de turbo aangepast. Ondanks dit alles scoort de Karl Schnorr Abarth 500 nog steeds een Euro IV-norm, voor dat belangrijke groene tintje.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash
    Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, Fiat, tuning

Vorig bericht: « Dit is de Skoda Superb Combi
Volgend bericht: Man rijdt een Murciélago LP640 binnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. TweetyV6 zegt

    25 augustus 2009 om 14:32

    Doe mij dan toch maar een esseesse met chippie. Ook goed voor 200 cavalli

    Staat tenminste niet die belechelijke naam achter op de bumpert.

    Login om te reageren
  2. Ralph zegt

    25 augustus 2009 om 14:33

    Wat Carlo Abarth kan… kan Karl Schnorr besser! : )
    Enkel lager leggen en een remap?

    Te simpel voor woorden.

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    25 augustus 2009 om 14:37

    Dit is 100% zeker familie van mij. Die achternaam is uitzonderlijk zeldzaam.

    Ik ken hem overigens niet persoonlijk. :(

    200pk lijkt mij overigens behoorlijk veel voor zo’n dinky toy.

    Login om te reageren
  4. christophe zegt

    25 augustus 2009 om 14:37

    Ik zie het nut niet van deze tuner , een echte liefhebber doet toch gewoon esseesse kit op zijn 500. En een andere uitlaat + verlaging voor die prijs , sorry dure shit dit.

    Login om te reageren
  5. sarcast zegt

    25 augustus 2009 om 14:41

    very nice, but expensive, die velgen zijn erg cool !

    Login om te reageren
  6. august zegt

    25 augustus 2009 om 14:42

    Ik zal’m wel maken, brace yourselves:

    Nou, dat zit wel schnorr!

    (hihi, , haha, hoho en meer zulks)

    Login om te reageren
  7. Jozef zegt

    25 augustus 2009 om 14:43

    Juist, en waar willen we tijdens die aanrijding met een S320 CDI het liefste inzitten? 8)

    Login om te reageren
  8. Eric zegt

    25 augustus 2009 om 14:43

    Zoals Edo kan hij zijn firma afkorten naar KSK. Verlagingset is normale kostprijs, maar level II vind ik wel duur!

    Login om te reageren
  9. Willem zegt

    25 augustus 2009 om 14:44

    Lijkt me echt de moeite niet, al eens een drempel genomen met een “gewone” Abarth? Hij keer spontaan terug om als hij er eentje ziet…

    Login om te reageren
  10. august zegt

    25 augustus 2009 om 14:45

    (trouwens, ‘vermoeden of‘ = ‘vermoeden dat‘)
    -edit: check!-

    Login om te reageren
  11. johnny t zegt

    25 augustus 2009 om 14:56

    jammer veranderen om het veranderen , de originele Abarth en niets anders.

    Josef , met een S (2000kg) of een 500 tegen de muur , wil het wel eens zien.

    Login om te reageren
  12. Mr. V8 zegt

    25 augustus 2009 om 15:04

    Leuke achternaam; haha Karel Snor.

    OT: blijft een leuek auto!

    Login om te reageren
  13. SHFT zegt

    25 augustus 2009 om 15:11

    Bwa geef mij de gewone ESSE ESSE maar!

    Login om te reageren
  14. Wouter zegt

    25 augustus 2009 om 15:16

    pff, ff serieus! Dat je Karl Schnorr heet, kun je natuurlijk niets aan doen, maar plak die naam alsjeblieft niet achter op zo’n prachtige Abarth. Geef mij maar een “standaard” Esse Esse :-)

    Login om te reageren
  15. CarloAbarth zegt

    25 augustus 2009 om 15:19

    Maar euh, zijn het echt alleen veren? Lijkt me eerder een schroefset of andere veren en dempers aan gezien carrosserie ook wordt aangepakt. Dik ding!

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    25 augustus 2009 om 15:20

    Karl S 500 klinkt wat beter.
    prijzen zijn idd duur, voor de rest zit het wel snor.

    Login om te reageren
  17. Ruudje zegt

    25 augustus 2009 om 15:21

    Sinds waneer heeft de Abarth Esseesse 200 pk? Zelfs de Grande Punto moet het met 180 paarden doen.. de 500 moet het doen met 160..

    Login om te reageren
  18. CarloAbarth zegt

    25 augustus 2009 om 15:26

    Even gezocht, is inderdaad een schroefset, dan valt de prijs wel mee natuurlijk.

    Login om te reageren
  19. S2000 zegt

    25 augustus 2009 om 15:26

    -edit: hoi Ingrid, ook jij krijgt een ban!-

    Login om te reageren
    • Robin zegt

      25 augustus 2009 om 15:37

      -edit: hoi Ingrid, ook jij krijgt een ban!-

      Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    25 augustus 2009 om 15:28

    Als je gedwongen werd een lijst op te stellen met auto’s waarmee je eventueel seks zou kunnen hebben, zou deze er bij mij op staan. Met afgeplakte naam, that is.

    Login om te reageren
  21. Robin zegt

    25 augustus 2009 om 15:30

    Hebben! :shock:

    Login om te reageren
  22. M3rcury zegt

    25 augustus 2009 om 15:32

    @ Willem,

    dat valt best mee, alleen de echt hoge drempels zijn wat moeilijk maar als je daar schuin overheen gaat is het prima te doen.

    Login om te reageren
  23. Willem zegt

    25 augustus 2009 om 15:37

    Bwa dat vond ik toch niet echt. Zelfs dwarsnaden op de autostrade vond ik maar niets. Ik kan me niet voorstellen hoe dit rijdt op de autostrade. Niet zo aangenaam waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  24. M3rcury zegt

    25 augustus 2009 om 15:40

    Zal ik maar zeggen dat je er aan gewent raakt, ik ben wel een keer achteruit een 1 richingsweg gereden omdat ik idd niet over een drempel heen kwam, maar ook geen ruimte had om hem er schuin overheen te zetten.

    Sowieso gebruik ik hem als speelgoed, niet als vervoer.

    Login om te reageren
  25. rikus zegt

    25 augustus 2009 om 15:52

    dikke ride.. dat is nog is een mooie rijhoogte..
    drempels en andere zooi, ach, moet je niet te zwaar aan tillen..

    vake bej te bange..

    Login om te reageren
  26. jack zegt

    25 augustus 2009 om 15:56

    doe maar mcc sport, 265pk uit het blokkie;)

    Binnen kort m’n eigen abarth mss ook maar’s een chipkuurtje geven.

    Login om te reageren
  27. Willem zegt

    25 augustus 2009 om 16:06

    Leuk speelgoed is het inderdaad wel ;-)

    Login om te reageren
  28. Mtyn zegt

    25 augustus 2009 om 16:25

    Kijk nu wordt hij leuk, 200 pk op zo’n gewicht. Schijnbaar voelt de 135 pk al ontzettend vlot aan. Nu deze motor nog even in de MiTo met eenzelfde kit en ik ben tevree, die vind ik net iets mannelijker dan de 500.

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    25 augustus 2009 om 16:28

    €77,- per pk = te duur.
    Maar met 200 pk is het wel echt een behoorlijke bom!

    Login om te reageren
  30. VermyK zegt

    25 augustus 2009 om 16:43

    Zozo meer van deze spullen wil ik zien. Maar als je echt een abarth wil tunen zou ik persoonlijk gaan voor de mannen van G-TECH in Stetten(tussen ULM en Munchen). Kan Aotoblog daar es geen contact mee opnemen voor testjes? Vooral de Grande Punto dan!!

    On Topic: Velgen zijn leuk(wel een hel om te kuisen),de verlaging oogt mooi maar is niet echt nodig op abarth(ss dan) en de motortuning toch wel wat duur hoor).

    Login om te reageren
  31. VermyK zegt

    25 augustus 2009 om 16:44

    Aotoblog = Autoblog !! sorry

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    25 augustus 2009 om 16:44

    @ Ruudje:
    Standaart niet, maar de Esse-Esse met chip wel. 200pk rond.

    Dit vind ik niet speciaal, ik zou hooguit de velgen bestellen want daar ben ik spontaan verliefd op geworden. De rest laat ik lekker in huize Abarth doen.
    Belachelijke prijs ook voor die level II tuning. :?

    Login om te reageren
  33. bozewolf zegt

    25 augustus 2009 om 18:07

    Wat ik begrijp van een beetje googlen is dat stage II itt stage I (wat idd vaak alleen software is) bij Karel Snor ook een nieuw uitlaatsysteme en een grotere turbocharger behelst.

    Dat verklaart de kosten wellicht een beetje.

    Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    25 augustus 2009 om 18:32

    Leuk uitziend Fiat-bommetje als je het mij vraagt. Leuk voor het vrouwtje…

    Login om te reageren
  35. koekepan zegt

    25 augustus 2009 om 19:05

    dat zal dan wel snor (/schnorr) zitten

    Login om te reageren
  36. BmwMPower zegt

    25 augustus 2009 om 19:16

    Lekkuuur!
    Afgezien van die bumpersticker van de tuner hemzelve.

    Login om te reageren
  37. #Lennard zegt

    25 augustus 2009 om 20:31

    Ziet er dik uit. Zal wel ontzettend oncomfortabel op de openbare weg zijn..

    Login om te reageren
  38. Gberbers zegt

    25 augustus 2009 om 21:57

    MCC-Sport, 265pk abarth !;)

    Login om te reageren
  39. Preske zegt

    26 augustus 2009 om 10:31

    Oh komaan!!
    Daar moet je nu echt een duitser voor zijn om mooie velgen te vervangen door deze monsters.

    Login om te reageren
  40. SLR zegt

    26 augustus 2009 om 12:28

    niet slecht alleen die velgen valen met tegen

    Login om te reageren
  41. SLR zegt

    26 augustus 2009 om 12:29

    man mijn toetsenboord werkt niet goed

    Login om te reageren
  42. Ruudje zegt

    26 augustus 2009 om 13:15

    @Jesper

    De vermogens die ik plaats zijn met de esseesse kuur..

    500 abarth: 135PK
    500 abarth esseesse: 160PK

    GP abarth: 155PK
    GP abarth esseesse: 180PK

    Login om te reageren
  43. Jesper zegt

    26 augustus 2009 om 13:19

    @ Ruudje,

    En die laatste gechipt, ja ;)

    Login om te reageren
  44. Ruudje zegt

    26 augustus 2009 om 13:43

    O kan dat ook alweer :P Ik loop achter hehe..

    Login om te reageren
  45. Davidov zegt

    27 augustus 2009 om 04:11

    LOL, dufste naam tot nu toe voor een tuner xD

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North