• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Karmann Ghia 993 RS

Auteur: Wouter, gepost 5 augustus 2006 om 23:40 – 19 Reacties

Karmann Ghia 993 RS


De Karmann Ghia is voor de meesten een voorbeeld van een echte, mooie klassieker. Gelukkig heeft niet iedereen respect voor historie en zo heeft de Duitse tuner Bader Racing een Karmann Ghia flink onder handen genomen.

De Karmann Ghia is gebaseerd op Kever techniek en kon qua prestaties het flitsende uiterlijk niet waar maken. Bader Tuning heeft dat opgelost door een Karmann Ghia uit 1969 te voorzien van het 3.6 liter boxer blok uit een Porsche 911 (993). Standaard levert deze zescylinder 285 pk, maar door enkele aanpassingen zoals sportnokkenassen en diverse onderdelen van de GT3 Cup versie is er nu 325 pk beschikbaar.

Aangezien er slechts 1000 kg hoeft te worden voortgesleept, zijn de prestaties zeer indrukwekkend. In 4,4 seconden staat er 100 op de teller en het driedubbele is ook haalbaar.

Meer lezen of bestellen: klik hier, met dank aan Aart-Jan van de Keversite voor de tip.

Karmann Ghia 993 RS
Karmann Ghia

Ook interessant!

  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: Oma rijdt volgas in haar 911 GT3 RS
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Coupe, karmann, Porsche, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Voor de iPod haters is er Sony
Volgend bericht: Waaaah: een Hyundai met 600+ pk op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ghia zegt

    5 augustus 2006 om 23:49

    Daar is natuurlijk ook een fijn filmpje van….
    http://www.bader-racing.de/movies/bergrennen_tue_high.wmv

    Login om te reageren
  2. Turbopaultje zegt

    6 augustus 2006 om 05:14

    Bekende auto. High end tuning, zoals er maar weinigen kunnen.

    Alleen die stickers zijn wel heel erg jammer…..

    Login om te reageren
  3. Turbopaultje zegt

    6 augustus 2006 om 05:15

    er rijden ook een paar leuke Samba busjes rond in de VW scene. Uit dezelfde categorie…… :-)

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    6 augustus 2006 om 08:23

    kijk en dit is nou tuning waar ja wat aan hebt….. geen tupperware (waarbij ik me afvraag hoe dit ding aan de grond blijft bij 250+) maar alle centjes in de motor, ophanging, rolkooi, wielen en een hele strakke laklaag….

    more of this, less tupperware!

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    6 augustus 2006 om 09:28

    hoe oneer je een klassieker==> antwoord staat in het artikel

    Login om te reageren
  6. ZZPACKED zegt

    6 augustus 2006 om 10:19

    Hey das een vette Karmann Ghia, en wat een leuke site is dat, die http://www.keversite.nl

    Laters,
    John

    Login om te reageren
  7. luwek zegt

    6 augustus 2006 om 11:49

    als je hem van buiten helemaal origineel laat, dus ook met originele velgen…dan mag je ‘m aan mij geven=)

    Login om te reageren
  8. BMW fanaat zegt

    6 augustus 2006 om 12:07

    Wat verschrikkelijk artikel ! Wat een onteering van de Karmann.Het lijkt wel een vrouw die diverse plastisch chirurgische ingrepen heeft laten doen waarbij het resultaat slechter is dan toen ze de operatie inging !Laat klassiekers,klassiekers en evolueer de moderne auto !

    Login om te reageren
  9. Markus zegt

    6 augustus 2006 om 12:36

    Ik vind het niet verkeerd! Het blijft een apart autootje. Maar inderdaad, de stickers en ook deze moderne velgen hoeven van mij niet. Stoer ook hoe die uitlaten tevoorschijn komen.

    Login om te reageren
  10. Pieter-Jan zegt

    6 augustus 2006 om 13:20

    Die Fertigung eines Karmann RS umfasst mehrere tausend Arbeitsstunden.
    – Preis (Basisausstattung) 225.000 Euro netto
    – Anzahlung 100.000 EUR

    Lieferzeit:
    Die Lieferzeit beträgt aktuell 18 Monate.

    Veel geld voor een Volkswagen, maar mensen hebben al meer betaald voor veel minder. Qua imago zit het beter dan eender welke Ferrari. Ik kan het well apprecieren dat zo’n klassieker word gerecycleerd met serieuse technologie.

    @BMW Fanaat: behalve de wielen, en licht uitgeklopte wielkassen, is de wagen volledig origineel. Het is een ’71tig, die minder aantrekkelijk is dan de vroegere Karmannen.

    http://www.bader-racing.de/en/presse/volksworld.pdf
    … engels artikel met veel informatie. Verklaart ook metteen het prijskaartje.

    http://www.eaglegb.com/home/
    … gelijkaardige update, maar dan van een E-Type. De prijzen zijn ook gelijkaardig.

    Login om te reageren
  11. BMW fanaat zegt

    6 augustus 2006 om 18:04

    @ Pieter-Jan,naast deze minimale wijzigingen vind ik de aanpassingen van de motor e.d. een verkrachting van de auto vandaar ook mijn reactie,ik heb begrip voor de enthousiatelingen voor dit project ik vind het verkrachting van een klassieker !

    Login om te reageren
  12. Hilgert zegt

    6 augustus 2006 om 23:48

    @BMW fanaat: Dat is volgens mij iets typisch europees dat je van oldtimers af moet blijven. In de USA vinden ze het helemaal niet gek om een klassieker te voorzien van hedendaagse techniek. Hier in NL wordt je dan gelijk als klassieker-slachter afgedaan. Heel vreemd.
    Maar zoals bovenstaande gebeurt het in de UK met E-types. Ik ken ook BMW 1602 / 2002’s met een E30 M3 motor en techniek. Ik zou zelf best een 504 Coupe willen met een hedendaags V6 blok. Of een Kever met een Impreza blok. Er zijn genoeg voorbeelden van mooie wagens/projecten.

    Login om te reageren
  13. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    7 augustus 2006 om 00:30

    Mooie techniek en geen onnodige tupperware aan de buitenkant! Maarja, wat doet deze moderne techniek met de collectors waarde van deze machine?

    Login om te reageren
  14. vr6 rijder zegt

    7 augustus 2006 om 09:20

    Off-topic: Gister zag ik een VW golf II rally met een audi S3 blok erin.. ook leuk..

    Login om te reageren
  15. Michiel Stokman zegt

    7 augustus 2006 om 16:39

    Helemaal zonder respect voor het oude is ie niet. De 993 motor is de laatste luchtgekoelde 911.

    Login om te reageren
  16. BMW fanaat zegt

    7 augustus 2006 om 23:23

    @Hilgert,smaken verschillen Hilgert en gelukkig kunnen we via deze manier oprecht neerschrijven welke voorkeur u heeft en mag ik laten weten wat mijn voorkeur,en helaas delen we in deze onze mening niet.

    Login om te reageren
  17. kevin zegt

    8 augustus 2006 om 14:24

    “het driedubbele is haalbaar” . WOW ik wil ook zo’n auto, als ie dan ook echt 600 km/u haalt…..

    Login om te reageren
  18. Corrado VR6 zegt

    23 juli 2008 om 22:44

    Ja en 3 maal 100 is ook echt 600…

    Login om te reageren
  19. Corrado VR6 zegt

    23 juli 2008 om 22:50

    En ja, ik zie het probleem ook niet zo, die velgen en stickers hoeven voor mij ook niet maar die moderne techniek is wel mooi in zo’n oude auto. Hoeft toch niet altijd zo’n hoestbui op wielen te blijven, zo’n klassieker? :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North