• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Katech Corvette Z06

Auteur: Wouter, gepost 14 april 2007 om 18:11 – 22 Reacties

Katech Corvette Z06

Katech Performance is niet geheel onbekend met het oppeppen van Corvettes, zij bouwen namelijk de C6R Corvettes waarmee onder andere op Le Mans wordt geracet. Nu vonden ze het tijd om ook voor de straat een heftigere Corvette uit te brengen.

Als basis namen ze een Corvette Z06 wiens 7 liter V8 er al een gezonde 505 pk uit pompt. Katech ging niet over een nacht ijs en haalde het complete blok uit elkaar. Het LS7 blok krijgt o.a. gesmede zuigers, andere klepveren en nokkenassen. Bovendien monteert Katech een CORSA RVS sportuitlaat. Alle aanpassingen tezamen zorgen voor een vermogensstijging van ongeveer 100 pk, waarmee de Katech Z06 op dezelfde 600 pk komt die de Blue Devil Corvette waarschijnlijk krijgt (via autoblog.com).

Katech Corvette Z06

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, katech, tuning, z06

Vorig bericht: « Trabant trekken!
Volgend bericht: Honda Accord Coupe gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. kris zegt

    14 april 2007 om 18:14

    echt mooi aantal pk’s
    maar de ‘grill’ boven op de motorkap is wat te veel
    voor de rest is die echt ongeloofelijk mooi

    (wil wel een ritje op Le Mans met den deze :))

    Login om te reageren
  2. Xemurai zegt

    14 april 2007 om 18:19

    Hoef nie in te pakken :P neem hem zo wel mee..

    Login om te reageren
  3. floris zegt

    14 april 2007 om 18:26

    daar kan je makkelijk veel meer uit halen denk ik. hij zal dan wel goed afgesteld zijn als het ook de racetuner van corvette is want op lemans zijn die dingen bijna onverslaanbaar.

    Login om te reageren
  4. Johan zegt

    14 april 2007 om 18:33

    Laat maar staan

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    14 april 2007 om 18:51

    Kijk dat is tuning. Geen compressors maar gewoon echte power. Gesmede zuigers zijn zeker wel beter.

    Login om te reageren
  6. lincoln mark8 zegt

    14 april 2007 om 18:51

    ferarri killer? lambo killer? maar zeker een price killer…

    Login om te reageren
  7. Oly zegt

    14 april 2007 om 19:00

    nou kijk het is natuurlijk het merk dat de c6r heeft gemaakt en om hem der toch een beetje wat van weg te late hebben en natuurlijk ook voor verkoeling zitten die roosters op de motr kap. en wat betreft die Blue Devil Corvette die komt zeker in het jaar 2010 want ze zeggen de heletijd al dat ze der mee bezig zijn ma heb der weinig van gehoord of het lukt niet helemaal wat ze willen of het word gewoon een flop.

    Login om te reageren
  8. PieterA zegt

    14 april 2007 om 19:07

    Dit is tenminste een getunede bak waarvan je mag uitgaan dat ie stevig in elkaar zit. Goed ook dat ze niet met turbo’s en compressors hebben staan goochelen.

    Login om te reageren
  9. Poekie Lauda zegt

    14 april 2007 om 19:17

    600 peekaa’s is wel lekker, maar dat uiterlijk niet

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    14 april 2007 om 19:21

    @Floris
    een dbr9’s kwamen wel aardig in de buurt en hebben al paar keer weerwraak genomen ;)

    Login om te reageren
  11. phantom zegt

    14 april 2007 om 19:31

    Kijk dat kun je nu uit een 7 liter blok halen, dus die noob’s die zeggen: Oh maar 512 pk uit een 7 liter hebben het mis want er kan blijkbaar nog veel meer uit zonder turbo’s

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    14 april 2007 om 22:18

    @Phantom
    natuurlijk kan je er altijd meer uitpersen, maar 512Pk uit een 7 liter is ongeveer 73pk/liter, een cl500 komt ongeveer op hetzelfde neer ;)

    Login om te reageren
  13. Ejay zegt

    14 april 2007 om 23:58

    Gewoon goed, geen turbo’s of zoals amerikanen graag doen, supercharger. Niet de makkelijke weg, maar gewoon de beste.

    Login om te reageren
  14. mert zegt

    15 april 2007 om 08:28

    lekker veel pk ! iedereen zal jullie dankbaar zijn omdat hij voor de STRAAT word gebouwt :P

    Login om te reageren
  15. Ejay zegt

    15 april 2007 om 10:59

    De link naar de Blue Devil geeft een 404:

    “Error 404 – Pagina niet gevonden…”

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    15 april 2007 om 10:59

    “Bovendien monteert Katech een CORSA RVS sportuitlaat”

    Daar geloof ik dus geen bal van, he. Je kan er toch nooit een roestvrijstale Opel Corsa uitlaat onder hangen?

    Login om te reageren
  17. Ejay zegt

    15 april 2007 om 11:04

    @ Rick Dos, ja van de oude GSi :-D

    Nee, deze http://www.corsaperf.com/

    Login om te reageren
  18. rob zegt

    15 april 2007 om 11:07

    dit is het minste wat amerikaanse tunings bedrijven doen , want valt het jullie niet op dat als er ergens een audi een ferrari of lambo komt met goede prestaties , die amerikanen er altijd weer ff over heen gaan . met veel liters kunnen je blijven gaan ,de pk,s er blijven uitstampen . met kleinere inhoud houd dat eens een keer op geloof mij.want zuigers nokkenas airintake,s chiptuning en nog veel meer , liters zijn belangrijk believe it or not.die euro,s en jappen zijn zo bezig met airodynamica omdat ze geen raad meer weten .

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    15 april 2007 om 11:09

    @Ejay: bij mij werkt ie wel…
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/22/corvette-blue-devil-spyshots

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    15 april 2007 om 11:12

    @Ejay

    Ach sooooo! ;)

    Login om te reageren
  21. lincoln mark8 zegt

    15 april 2007 om 11:12

    @rob…. there,s no subtitude for cubic inches….. dus hebben alle japanse fabrikanten gewoon ook hele dikke v8 blokken in de schappen (natuurlijk niet voor de europese markt)

    Login om te reageren
  22. Ejay zegt

    15 april 2007 om 22:53

    @ autoblogger, bij mij geeft hij echt Error 404 – Pagina niet gevonden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North