• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijden

Auteur: ricardo, gepost 20 september 2013 om 09:01 – 44 Reacties

Afbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijdenAfbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijdenAfbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijdenAfbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijdenAfbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijdenAfbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijdenAfbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijdenAfbeelding Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijden

The Bolt
Zin om je vrijdag met wat hyperbolische supercarclaims te beginnen? In dat geval: welkom bij de presentatie van de nieuwe Keating, waar u ‘The Bolt’ tegen mag zeggen.

Het kleine supercarmerk Keating, onder leiding van dr. Anthony Keating, kennen we inmiddels van drie modellen. De SKR, de TKR en ZKR. Deze Britten stromen niet over van origineel en baanbrekend design, maar de prestaties die ze doorgaans neerzetten mogen er wezen.

Hun nieuwste creatie is The Bolt. Hij geeft een beetje een Spyker-achtige vibe af, maar onder de kap van deze knaap ligt wél een V8 van GM, iets dat ze in Zeewolde niet snel zullen proberen. Het blok van dienst is een 7.0-liter LS7 V8, gekoppeld aan een versnellingsbak tussen de achterwielen met zes verzetten.

Deze achtcilinder kun je met verschillende vermogens bestellen. Standaard putten ze er zo’n 640 pk uit, kies je voor een twin-turbo configuratie, dan varieert dit van 1000 tot 2500 pk. Alsof het niets is. Met de supercharger-optie zou dit 750 pk moeten zijn.

Maar eigenlijk kunnen ze er alles van maken, en is uit de specificaties niet wijs te worden. Zo ondervond ook Autocar, die bij de presentatie van The Bolt was. We quoten:

What was equally alarming was the lack of clarity surrounding the car. Virtually everything relating to it quoted different figures and specifications, while asking the people involved usually presented you with yet another different set of figures. Consequently you didn’t know which way was up, nor what to take as a legitimate quote.

Die onduidelijkheid wordt doorgetrokken naar de prijsstelling, want dit bouwsel zou wel even £750.000, oftewel €890.000 moeten kosten. Waar echter geen onduidelijkheid over bestond, was de recordpoging die ze volgende maand zullen ondernemen. In een opgepompte versie zullen ze een niet misselijke 547 km/u proberen aan te tikken. Niet per luchtfiets, maar per Bolt. (En nee, die auto is niet vernoemt naar die vlotte Jamaicaan, maar naar een uni die heeft meegebouwd).

Oh, en is dit nou weer zo’n exemplarisch voorbeeld van Britse afwerking? Get it togehter, Keating!
Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijden

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Cupra speedboat
    Cupra speedboot met 400 pk gaat 75 km/u

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

keating, Supercars

Vorig bericht: « Aandelen Tesla bereiken nieuw record [$21,6 miljard]
Volgend bericht: Zender vuurt een Abarth 500 Corsa Stradale op ons af »

Lees Interacties

Reacties

  1. StijnB zegt

    20 september 2013 om 09:04

    De eerste beelden van GTA VI zijn er al zie ik!

    Gaat even naar het nummer acceptable in the 80s luisteren…

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      20 september 2013 om 09:09

      @StijnB: ook in de eighties zag je zulke ventilatie-roostertjes niet zo lelijk passen,… Probeer eerder 60’s,.. Maar tja, dáár is geen liedje van :-)

      Styling: meh!

      Login om te reageren
    • kimi100 zegt

      20 september 2013 om 12:35

      @StijnB: haha dat is een goeie

      Login om te reageren
  2. porsche928 zegt

    20 september 2013 om 09:05

    Die afwerking is idd om te janken.

    Login om te reageren
    • pleiades zegt

      20 september 2013 om 11:10

      @porsche928: Zelfs een Dacia Logan zit nog netter in elkaar!

      Login om te reageren
  3. tt123 zegt

    20 september 2013 om 09:11

    Zo zal hij bij 100km/u al uit elkaar vallen

    Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    20 september 2013 om 09:11

    whahahah daar ga je toch geen miljoen voor neerleggen!!!
    wat een bagger afwerking voor 2013…
    te slecht voor woorden.

    Login om te reageren
  5. bilscobar zegt

    20 september 2013 om 09:15

    dat je zon ding durft te presenteren

    Login om te reageren
  6. papa zegt

    20 september 2013 om 09:19

    Onvoorstelbaar, dat interieur ook… het ziet er uit alsof een achtien jarige zijn opel corsa aan het pimpen is geweest met een spuitbusje. Die deurgreepjes ook, manmanman…

    Login om te reageren
  7. tupperware zegt

    20 september 2013 om 09:20

    Als ze die claim waar willen maken dan mogen ze de neus wel wat lager leggen, zo stijgt hij bij 250 op.
    De afwerking, zoals hierboven al aangehaald, haalt het niveau van de gemiddelde Engelse kitcar nog niet een. Abführen maar.

    Login om te reageren
  8. stephano zegt

    20 september 2013 om 09:20

    Dat gedrocht gaat 500 KM/h halen? Volgens mij verliest hij voor de 200 KM/H al vitale onderdelen! Ik heb knutselprojecten gezien die er beter uitzagen!

    Login om te reageren
  9. munich zegt

    20 september 2013 om 09:21

    Mijn god….wat een aanfluiting. Die afwerking lijkt op die van Chop Shop. Sterker nog, zelfs hun lukt het beter dan deze poging. Bij 80 km/h zou me het zweet al uitbreken.

    Login om te reageren
  10. motoragent zegt

    20 september 2013 om 09:22

    Flinke ballen als je hier 547km/u mee durft te rijden. 400km/u in de veyron is al heel wat, en daar zijn echt miljoenen ontwikkelingskosten in gaan zitten inclusief speciaal ontwikkelde banden. Dit lijkt meer op een creatief hobbyproject uit een schuurtje dat bij stilstand al moeite heeft om niet uit elkaar te vallen… nee, dank u vriendelijk.

    Login om te reageren
  11. ar156sw zegt

    20 september 2013 om 09:26

    Binnenkort in het rijtje “kleine automerken die recent failliet zijn gegaan”?

    Mijn god, wat een crappy afwerking… Laat ik ze het voordeel van de twijfel geven en aannemen dat het interieur eigenlijk nog niet ontworpen is en ze er dus maar wat ingeplempt hebben voor de show… dan nog, hadden ze het beter leeg kunnen laten, had er beter uit gezien. Of desnoods het interieur van een 15 jaar oude Daewoo erin, dat zou nog beter zijn :P

    Buitenkant is ronduit “meh”. Het enige indrukwekkende is de motor, maar daar hebben ze dan zelf weer niks mee te maken.

    Login om te reageren
  12. Alfarobert zegt

    20 september 2013 om 09:26

    Met een Veyron kun je niet langer als 15 minuten 400+rijden anders begeven de banden het.Stel dat ze inderdaad de 547 zouden kunnen halen.Zijn er wel banden voor dan?

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      20 september 2013 om 12:49

      @Alfarobert: Zitten banden op van categorie W, wat betekend max. 270km/u….

      Login om te reageren
  13. MAB zegt

    20 september 2013 om 09:28

    500+ km/h hahahha komt helemaal goed dit.

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      20 september 2013 om 13:47

      @MAB: ik hoop dat Patty Brard de recordpoging zal doen!

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        20 september 2013 om 14:25

        @bierbuik: of de presentator van pauw witteman (de jonge gozer)

        Login om te reageren
  14. woot zegt

    20 september 2013 om 09:29

    Ben benieuwd, dat ding ziet er uit alsof hij met 200 km/u uit elkaar dondert.
    Zou wat zijn als ze echt over de 500 komen en hij flikkert uit elkaar, dan ben je mooi de sjaak.

    Login om te reageren
    • turboturbo zegt

      20 september 2013 om 11:00

      @woot: Bij 200 of meer gaat ie omhoog flippen à la Mercedes CLK-GTR haha. Dat ding staat gewoon vóór tientallen millimeters hoger dan achter.

      Login om te reageren
  15. MLTB zegt

    20 september 2013 om 09:30

    Hahah wat een flutproject :’)

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      20 september 2013 om 09:31

      @MLTB: Maar ze doen het wel, daar is ook iets van te zeggen ;)

      Login om te reageren
      • MLTB zegt

        20 september 2013 om 10:25

        @motoragent: Beter van niet.

        Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    20 september 2013 om 09:43

    Lijkt wel een primeur op een achteraf-beurs uit 1998..

    Login om te reageren
  17. franktank zegt

    20 september 2013 om 09:56

    Weer een auto voor de doel groep die elke week nieuw speelgoed moet verzamelen voor hun garage up to date te houden

    Login om te reageren
  18. JaxDryke zegt

    20 september 2013 om 10:14

    Ik ga jullie allemaal uitlachen als ze dit inderdaad behalen :)

    Login om te reageren
  19. E34M5Touring zegt

    20 september 2013 om 10:17

    Nooit aërodynamisch genoeg. En als je graag met 2500pk rondrijdt, Nelson Racing Engines, 100k ben je klaar. Heb je nog 8-900k om de rest uit te zoeken. Dan kan je volgens mij redelijk leuk uitpakken.

    Login om te reageren
  20. Bwlian zegt

    20 september 2013 om 10:17

    Gratis extra hype en promotie.
    De mega pk-claims van de MG XPower SV toentertijd bleken ook maar voor extra aandacht gedaan te zijn.

    Login om te reageren
  21. ericc zegt

    20 september 2013 om 10:29

    Lijkt wel een uitgerekte Noble maar dan slecht afgewerkt. Benieuwd welke piloot het aandurft om met dit ding +500 te rijden.

    Login om te reageren
  22. ikkee zegt

    20 september 2013 om 10:36

    waar gaan ze dit uberhaupt ooi proberen? Koenigsegg kan toch ook geen fatsoenlijke plek vinden.

    Login om te reageren
  23. p924 zegt

    20 september 2013 om 10:37

    Grappig autootje, lijkt wel wat op de VW Bonito.

    Login om te reageren
  24. lamborgfan zegt

    20 september 2013 om 10:41

    Mede mogelijk gemaakt door het TopGear trio?

    And we call it “the Bolt”

    Login om te reageren
  25. Edge zegt

    20 september 2013 om 10:43

    Mijn god die deurgrepen en dat stuur. Ik ga stuk :’)

    Login om te reageren
  26. baasbas zegt

    20 september 2013 om 10:58

    Nog eens 1 april dit jaar

    Login om te reageren
  27. Hupke zegt

    20 september 2013 om 11:08

    En waar gaan ze die 550km/u gaan doen? Pendine sands, salt lake city.

    Ben je helemaal niets mee, al zijn ze daar precies nog niet achter gekomen.

    Login om te reageren
  28. sjamp zegt

    20 september 2013 om 11:47

    Ik ben er achter: 547 kmh is de snelheid equivalent aan 340 mph..

    Ze bedoelden echter dat ’t ding 340 kmh (211 mph ) zou moeten halen

    (die snelheid is minder absurd, maar nog steeds redelijk snel voor het ding dat we op de foto’s zien).

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      20 september 2013 om 12:22

      @sjamp: Nee ze lijken het toch echt bij het juiste eind te hebben.
      Ze willen de 340 mph gaan halen. Of de 0.5 Mach zoals ze het zelf aangeven.

      bron: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-keating-bolt-supercar-guns-340mph

      Login om te reageren
  29. Ot92 zegt

    20 september 2013 om 13:01

    Zag op een andere website een foto van de banden, hier stond snelheids code W op… dus max 270km/h, veel geluk met het behalen van 547km/h mannen!

    Login om te reageren
  30. erce zegt

    20 september 2013 om 14:25

    Als de twee heren op de foto nou plaats nemen in dat barrel tijdens die recordrit, zijn we gelijk van deze rommel af.

    Login om te reageren
  31. ropbp zegt

    20 september 2013 om 16:15

    Als je niet in aanmerking komt voor een vlucht naar Mars, kun je je altijd nog aanmelden als chauffeur om hiermee de 500+km/u mee te rijden. In beide gevallen kom je niet meer terug………

    Login om te reageren
  32. extuned zegt

    20 september 2013 om 16:29

    Mooi dit… had al een tijdje niet zo gelachen op autoblog.

    Login om te reageren
  33. baseone zegt

    20 september 2013 om 21:20

    Een grap. En een bar slechte ook.

    Login om te reageren
  34. ohoogeveen zegt

    20 september 2013 om 21:48

    Presenteer je je auto voor de eerste keer, vergeet je de transportblokken er nog onderuit te halen!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North