Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijden

Auteur: , 44 Reacties

Zin om je vrijdag met wat hyperbolische supercarclaims te beginnen? In dat geval: welkom bij de presentatie van de nieuwe Keating, waar u 'The Bolt' tegen mag zeggen.

Het kleine supercarmerk Keating, onder leiding van dr. Anthony Keating, kennen we inmiddels van drie modellen. De SKR, de TKR en ZKR. Deze Britten stromen niet over van origineel en baanbrekend design, maar de prestaties die ze doorgaans neerzetten mogen er wezen.

Hun nieuwste creatie is The Bolt. Hij geeft een beetje een Spyker-achtige vibe af, maar onder de kap van deze knaap ligt wél een V8 van GM, iets dat ze in Zeewolde niet snel zullen proberen. Het blok van dienst is een 7.0-liter LS7 V8, gekoppeld aan een versnellingsbak tussen de achterwielen met zes verzetten.

Deze achtcilinder kun je met verschillende vermogens bestellen. Standaard putten ze er zo’n 640 pk uit, kies je voor een twin-turbo configuratie, dan varieert dit van 1000 tot 2500 pk. Alsof het niets is. Met de supercharger-optie zou dit 750 pk moeten zijn.

Maar eigenlijk kunnen ze er alles van maken, en is uit de specificaties niet wijs te worden. Zo ondervond ook Autocar, die bij de presentatie van The Bolt was. We quoten:

What was equally alarming was the lack of clarity surrounding the car. Virtually everything relating to it quoted different figures and specifications, while asking the people involved usually presented you with yet another different set of figures. Consequently you didn’t know which way was up, nor what to take as a legitimate quote.

Die onduidelijkheid wordt doorgetrokken naar de prijsstelling, want dit bouwsel zou wel even £750.000, oftewel €890.000 moeten kosten. Waar echter geen onduidelijkheid over bestond, was de recordpoging die ze volgende maand zullen ondernemen. In een opgepompte versie zullen ze een niet misselijke 547 km/u proberen aan te tikken. Niet per luchtfiets, maar per Bolt. (En nee, die auto is niet vernoemt naar die vlotte Jamaicaan, maar naar een uni die heeft meegebouwd).

Oh, en is dit nou weer zo’n exemplarisch voorbeeld van Britse afwerking? Get it togehter, Keating!
Keating wil met deze auto 547 km/u gaan rijden



44 reacties

De eerste beelden van GTA VI zijn er al zie ik!

Gaat even naar het nummer acceptable in the 80s luisteren…
@StijnB: ook in de eighties zag je zulke ventilatie-roostertjes niet zo lelijk passen,… Probeer eerder 60’s,.. Maar tja, dáár is geen liedje van :-)

Styling: meh!
@StijnB: haha dat is een goeie
Die afwerking is idd om te janken.
@porsche928: Zelfs een Dacia Logan zit nog netter in elkaar!
Zo zal hij bij 100km/u al uit elkaar vallen
whahahah daar ga je toch geen miljoen voor neerleggen!!!
wat een bagger afwerking voor 2013…
te slecht voor woorden.
dat je zon ding durft te presenteren
Onvoorstelbaar, dat interieur ook… het ziet er uit alsof een achtien jarige zijn opel corsa aan het pimpen is geweest met een spuitbusje. Die deurgreepjes ook, manmanman…
Als ze die claim waar willen maken dan mogen ze de neus wel wat lager leggen, zo stijgt hij bij 250 op.
De afwerking, zoals hierboven al aangehaald, haalt het niveau van de gemiddelde Engelse kitcar nog niet een. Abführen maar.
Dat gedrocht gaat 500 KM/h halen? Volgens mij verliest hij voor de 200 KM/H al vitale onderdelen! Ik heb knutselprojecten gezien die er beter uitzagen!
Mijn god….wat een aanfluiting. Die afwerking lijkt op die van Chop Shop. Sterker nog, zelfs hun lukt het beter dan deze poging. Bij 80 km/h zou me het zweet al uitbreken.
Flinke ballen als je hier 547km/u mee durft te rijden. 400km/u in de veyron is al heel wat, en daar zijn echt miljoenen ontwikkelingskosten in gaan zitten inclusief speciaal ontwikkelde banden. Dit lijkt meer op een creatief hobbyproject uit een schuurtje dat bij stilstand al moeite heeft om niet uit elkaar te vallen… nee, dank u vriendelijk.
Binnenkort in het rijtje “kleine automerken die recent failliet zijn gegaan”?

Mijn god, wat een crappy afwerking… Laat ik ze het voordeel van de twijfel geven en aannemen dat het interieur eigenlijk nog niet ontworpen is en ze er dus maar wat ingeplempt hebben voor de show… dan nog, hadden ze het beter leeg kunnen laten, had er beter uit gezien. Of desnoods het interieur van een 15 jaar oude Daewoo erin, dat zou nog beter zijn :P

Buitenkant is ronduit “meh”. Het enige indrukwekkende is de motor, maar daar hebben ze dan zelf weer niks mee te maken.
Met een Veyron kun je niet langer als 15 minuten 400+rijden anders begeven de banden het.Stel dat ze inderdaad de 547 zouden kunnen halen.Zijn er wel banden voor dan?
@Alfarobert: Zitten banden op van categorie W, wat betekend max. 270km/u….
500+ km/h hahahha komt helemaal goed dit.
@MAB: ik hoop dat Patty Brard de recordpoging zal doen!
@bierbuik: of de presentator van pauw witteman (de jonge gozer)
Ben benieuwd, dat ding ziet er uit alsof hij met 200 km/u uit elkaar dondert.
Zou wat zijn als ze echt over de 500 komen en hij flikkert uit elkaar, dan ben je mooi de sjaak.
@woot: Bij 200 of meer gaat ie omhoog flippen à la Mercedes CLK-GTR haha. Dat ding staat gewoon vóór tientallen millimeters hoger dan achter.
Hahah wat een flutproject :’)
@MLTB: Maar ze doen het wel, daar is ook iets van te zeggen ;)
@motoragent: Beter van niet.
Lijkt wel een primeur op een achteraf-beurs uit 1998..
Weer een auto voor de doel groep die elke week nieuw speelgoed moet verzamelen voor hun garage up to date te houden
Ik ga jullie allemaal uitlachen als ze dit inderdaad behalen :)
Nooit aërodynamisch genoeg. En als je graag met 2500pk rondrijdt, Nelson Racing Engines, 100k ben je klaar. Heb je nog 8-900k om de rest uit te zoeken. Dan kan je volgens mij redelijk leuk uitpakken.
Gratis extra hype en promotie.
De mega pk-claims van de MG XPower SV toentertijd bleken ook maar voor extra aandacht gedaan te zijn.
Lijkt wel een uitgerekte Noble maar dan slecht afgewerkt. Benieuwd welke piloot het aandurft om met dit ding +500 te rijden.
waar gaan ze dit uberhaupt ooi proberen? Koenigsegg kan toch ook geen fatsoenlijke plek vinden.
Grappig autootje, lijkt wel wat op de VW Bonito.
Mede mogelijk gemaakt door het TopGear trio?

And we call it “the Bolt”
Mijn god die deurgrepen en dat stuur. Ik ga stuk :’)
Nog eens 1 april dit jaar
En waar gaan ze die 550km/u gaan doen? Pendine sands, salt lake city.

Ben je helemaal niets mee, al zijn ze daar precies nog niet achter gekomen.
Ik ben er achter: 547 kmh is de snelheid equivalent aan 340 mph..

Ze bedoelden echter dat ’t ding 340 kmh (211 mph ) zou moeten halen

(die snelheid is minder absurd, maar nog steeds redelijk snel voor het ding dat we op de foto’s zien).
@sjamp: Nee ze lijken het toch echt bij het juiste eind te hebben.
Ze willen de 340 mph gaan halen. Of de 0.5 Mach zoals ze het zelf aangeven.

bron: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-keating-bolt-supercar-guns-340mph
Zag op een andere website een foto van de banden, hier stond snelheids code W op… dus max 270km/h, veel geluk met het behalen van 547km/h mannen!
Als de twee heren op de foto nou plaats nemen in dat barrel tijdens die recordrit, zijn we gelijk van deze rommel af.
Als je niet in aanmerking komt voor een vlucht naar Mars, kun je je altijd nog aanmelden als chauffeur om hiermee de 500+km/u mee te rijden. In beide gevallen kom je niet meer terug………
Mooi dit… had al een tijdje niet zo gelachen op autoblog.
Een grap. En een bar slechte ook.
Presenteer je je auto voor de eerste keer, vergeet je de transportblokken er nog onderuit te halen!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).