• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Keihard aangepakte Renault Captur nu ook als Alpine

Auteur: willeme, gepost 4 april 2024 om 11:00 – 9 Reacties

keihard aangepakte Renault Captur

Waan je Esteban Ocon of Pierre Gasly in de keihard aangepakte Renault Captur, dus je nu ook als Alpine kunt bestellen.

Het is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering, lijkt het. We hebben het niet over populistische partijen die niet kunnen formeren. Nee, het gaat om auto’s die meerdere facelifts krijgen. Vroeger was zoiets echt voor sportwagens of andere dure auto’s die in lage aantallen gebouwd worden en lange tijd mee moeten gaan. De basis van de huidige Porsche 911 is gewoon de 991 uit 2012, bijvoorbeeld.

Maar we zien dat fabrikanten het ook nu veel doen bij reguliere auto’s. We noemden net Porsche dat bijvoorbeeld de andermaal grondig vernieuwde Panamera voor de tweede keer heeft gefacelift. Deze week deed Suzuki het met de Vitara en nu Renault dus met een keihard aangepakte Captur.

keihard aangepakte Renault Captur

De tweede generatie Renault Captur kwam in 2019 op de markt, uiteraard hebben wij daarover geschreven. Vervolgens kwam er een facelift in 2021, confrére @RubenPriest vertelt je er alles over in dit artikel.

Keihard aangepakte Renault Captur

Maar we zijn nu drie jaar verder en dus is het rijd voor een nieuw model? Nee, dat is nog te vroeg. Een looptijd van vijf jaar is wel erg kort voor een model. Bij sommige Aziatische merken is het zes jaar, bij de meeste Europese merken is het zeven.

keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur

De facelift voor de Renault Captur is niet een subtiele, integendeel. Het is een opfrisbeurt die zich laat omschrijven als rigoureus. De Captur was nog gestoeld op de oude designtaal, maar nu dus nu niet meer. Dat betekent een hoekiger voorkomen met meer rechte lijnen en vouwen. Voor het front werkt dat uitstekend, overigens.

Het is ‘en profil’ waar je duidelijk nog de wulpse ronde vormen ziet. Ook aan de achterzijde is duidelijk nog verwantschap met de originele Captur te zien. Het is zeker geen lelijke auto geworden, maar het lijkt alsof twee designers aan de slag zijn gegaan (wat eigenlijk dus ook het geval is).

Esprit Alpine

Helemaal nieuw is de ‘Esprit Alpine’-uitvoering. Dat is niet zozeer een snellere Renault Captur, dan wel een sportiever aangeklede variant. Je zou het min of meer kunnen zien als de opvolger van wat vroeger de ‘R.S.-Line’ was.

keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur

De Esprit Alpine heeft afwijkende bumpers, velgen en uiteraard een hoogglans zwarte details. Verder krijg je een sportiever aangekleed interieur en kun je die toffe blauwe kleur kiezen.

De keihard aangepakte Renault Captur kun je krijgen met vier motoren, afhankelijk waar je huis woont. Het begint met de TCe90, een eenvoudige benzinemotor met 90 pk. Dan is er een TCe100 op LPG.

keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur
keihard aangepakte Renault Captur

Voor de Captur-rijders met caravan, is de krachtigere TCe160 aan te rijden. Dat is een milde hybride. Wil je een volledige hybride, dan kan dat ook. Die heeft 145 pk. Renault Nederland bevestigt dat de keihard aangepakte Renault Captur nog voor de zomer op de markt verschijnt.

Ook interessant!

  • Video: Renault Kwid schept motorfietsen
  • Autoblog Podcast #51: Horner + Porsche of Renault 5 rijden
  • Renault 5 EV nu al een gigantisch succes
  • Vernieuwde Renault Arkana
    Subtiel vernieuwde Renault Arkana heeft een prijs

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

captur, Renault

Vorig bericht: « Is dit de mooiste E39 M5 ooit gebouwd?
Volgend bericht: Video: motoragent leest linksplakkers de les »

Lees Interacties

Reacties

  1. Motomoto zegt

    4 april 2024 om 11:21

    De achterkant past m.i. niet meer bij de voorkant. Beetje rommelig geheel zo.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      4 april 2024 om 12:37

      Vind heel veel auto’s zeer rommelig tegenwoordig. Reed vanochtend achter een Audi Q3. Wie daar de achterbumper van gedesigned heeft zal de red bull wel injecteren in zijn aderen ofzo. I mean, kijk zelf, wat gebeurt daar allemaal:
      https://archibalds.co.nz/wp-content/uploads/2022/08/audi-q3-suv-white-rear.jpg

      Login om te reageren
  2. mjpamsterdam zegt

    4 april 2024 om 11:30

    Iedereen boven de 75 in colonne naar de dealer van Renault. Lijkt me namelijk nog steeds de doelgroep voor deze auto.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    4 april 2024 om 12:17

    “Renault Captur nu ook als Alpine” was een heel goede 1 april grap geweest, gemiste kans van Renault.

    Login om te reageren
    • rgee zegt

      4 april 2024 om 13:21

      Inderdaad! Hoe breek je een prachtig merk als Alpine af, met stickers en kleuren. Zet er dan ook de 1.8 l 252 pk motor uit de A110 in, en dan nog…… Een Captur is en blijft een Renault (ongeacht de leeftijd van de bestuurder/ster) en geen Alpine. Zo gaat BMW helaas ook het merk Alpina afbreken en heeft MB het merk AMG al ge-down-sized met AMG uitvoeringen, AMG stickers etc ( bij Temu vanaf eur 3,10 )

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        4 april 2024 om 17:00

        Dit is precies hetzelfde als wat Audi al sinds jaar en dag doet met de S-line, BMW met z’n //M uitvoeringen, Ford met ST-line, Volkswagen met R-line, Mercedes-Benz nu ook met AMG-line. En die plakken die labels ook allemaal op SUV’s en cross-overs.
        Feit is dat het gewoon werkt, en het géén afbreuk doet aan het merk – hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.

        Login om te reageren
        • melcon zegt

          5 april 2024 om 08:22

          Die labels werken inderdaad maar ze doen wel degelijk afbreuk aan het merk waar ze van afgeleid worden. Zoek maar eens op AMG op marktplaats en zie hoe vele auto verkopers de terminologie door elkaar gooien met e-tron aangeboden als zijnde amg of een rs6 amg line…

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 april 2024 om 17:04

        Alpina en AMG waren nooit echte merken, dat zijn vooral aangepaste BMW’s respectievelijk Mercedessen geweest. Maar Alpine had vroeger en nu vooral eigen modellen, dat degraderen tot labeltje vind ik een stuk onbegrijpelijker dan van Alpina of AMG een labeltje maken.

        Login om te reageren
  4. ralfast zegt

    4 april 2024 om 15:44

    ik vind de Alpine versie wel een waardige in de geest van de prestaties binnen de F1 trouwens. Achteraan op de linkerbaan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North