• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KERS voor alle nieuwe Porsche 911’s?

Auteur: Alwood, gepost 17 mei 2011 om 13:59 – 32 Reacties

Afbeelding KERS voor alle nieuwe Porsche 911’s?Afbeelding KERS voor alle nieuwe Porsche 911’s?Afbeelding KERS voor alle nieuwe Porsche 911’s?Afbeelding KERS voor alle nieuwe Porsche 911’s?

Porsche 991 - nu nog langer
De nieuwe generatie Porsche 911’s staat voor de deur (september), de 991. Duikt er nu zomaar een gerucht op dat Porsche die hele generatie met ‘hybride’ vol gaat stoppen. De Porsche’s 991 krijgen KERS. Daarom schijnt de nieuwe 911 ook een volle 10 centimeter aan wielbasis te winnen.

Nu is dat heel positief geschreven, winnen, maar het blijven groeien van auto’s is helemaal niet zo mooi. De 991 lijkt hiermee bovendien de grootste stap voor een Porsche 911 ooit te maken.

Van een afstandje blijven de wijzigingen minimaal. Een randje extra hier, een spoilertje daar en natuurlijk de bredere spatborden. Die uitgeklopte spatborden hebben de 997 turbo en Carrera 4(S) nu ook maar op de 991 lijkt het vaste prik. Ga je de 991 van dichtbij bekijken dan blijkt het dus een flink grotere auto. Een 10cm langere wielbasis maar ook wielen die meer op de hoeken van de auto staan. In totaal groeit de 991 7cm in lengte.

De 10 extra centimeters wielbasis zitten voor de achteras. Daar wil Porsche volgens de geruchten een vliegwiel plaatsen tussen motor en bak. Samen met een iets kleinere 3,4 boxer zescilinder moet de nieuwe Porsche 911 daarmee veel sneller rijden en toch minder ‘vuil’ uitstoten. De grotere auto zou bovendien minder moeten wegen.

Hiermee lijkt de milieulobby ook een van de langst levende sportwagens in haar greep te hebben. Zo slecht hoeft het in de praktijk nog niet te zijn. Een beetje extra gewicht voor de achteras doet een 911 geen kwaad. De hybride racer van Porsche is bovendien een stuk sneller dan het KERS-loze stalgenootje. (bron: autoblog.com)

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Gespot - Een Porsche 911 Cabrio met trekhaak

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, Hybride, kers, Porsche

Vorig bericht: « Audi S6 en S7 krijgen dieselpower!
Volgend bericht: Elektrische Aston Martin Cygnet komt er aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. pier zegt

    17 mei 2011 om 14:07

    Op de foto’s is al duidelijk te zien dat de auto langer is. Of het een vooruitgang is voor de looks…..eerst maar eens in het echt zien.

    Login om te reageren
  2. Den zegt

    17 mei 2011 om 14:08

    [inkopmodus aan] voor 911 fanaten de kers op de taart. [inkopmodus uit]

    wel leuk hoor, maar wat levert kers dan op, ben je sneller met je carrera 4kers dan een ferrari 458?

    beetje copy-paste / google translate werk dit artikeltje…

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      17 mei 2011 om 14:19

      @Den: daar is natuurlijk nog helemaal niks over te zeggen aangezien het motorvermogen, formaat van het vliegwiel, de precieze uitvoeringen etcetera nog steeds onbekend zijn.

      Een 911 Turbo S zal je met je Carrera nog niet voorbij rijden in ieder geval. Aangezien Porsche haar klanten graag te vriend houdt zal er sowieso niet veel meer dan 2 tienden van de acceleratietijden af gesnoept worden.

      Login om te reageren
  3. laurensje zegt

    17 mei 2011 om 14:11

    Huidige Boxster/Cayman hebben ook een langere wielbasis als 911.

    Login om te reageren
  4. RuVi zegt

    17 mei 2011 om 14:23

    goed dat ze bij Porsche niet stilzitten.
    Qua uiterlijk zijn ze niet echt vooruitstrevend maar de techniek van Porsche wel! kijk maar naar de acceleratietijden van een 911 turbo (S), zo rond de 3 sec met launch control. Dat doen weinig andere merken ze na.
    Ook dynamische motorsteunen etc….

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      18 mei 2011 om 22:08

      @RudyV: De kracht van Porsche zit ‘m dan ook in bruikbaar vermogen en handling, niet in het max aantal pk-tjes. Vind ‘m persoonlijk met die 10cm tussen de wielen wel wat ‘volwassener’ eruit zien, snoefje meer GT dan een ‘klassieke’ 911.

      Login om te reageren
  5. saba zegt

    17 mei 2011 om 14:28

    Mooi, die nieuwe wielbasis komt goed uit want ik stoor me al jaren aan die lange overhang voor en achter in verhouding tot die korte wielbasis,…

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      17 mei 2011 om 22:14

      @saba: Jij snapt het! Ik had daar ookal last van de kenmerkende overhangen. Gelukkig zal de overhang aan de voorzijde optisch kleiner zijn door schuine naar binnen toe lopende bumpers, kortweg ala Panamera. De achterste overhang zal sowieso kleiner worden vanwege het feit dat de boxermotor wat dichter naar de achteras toe kruipt. Desondanks ben ik nog geen fan van de 911…

      Login om te reageren
      • huge zegt

        18 mei 2011 om 12:08

        @AutomotiveDesigner: misschien is het design van Porsche met opzet zo gekozen waarbij de nadruk op een “zware” achterkant wordt gelegd om te laten zien dat de motor zo ver naar achteren ligt; is tenslotte een stijl-kenmerk van Porsche geworden. Voordeel van de langere wielbasis met kortere overhangen is dat ze de wagen echt een stuk vetter gemaakt hebben van achteren waardoor de nieuwe 11’er een stuk gespierder op de straat staat…

        Login om te reageren
  6. Tqueen zegt

    17 mei 2011 om 14:36

    Ik vind het een prachtauto, en het laat ook echt zien wat voor auto de 911 is.

    Goed werk Porsche :)

    Login om te reageren
  7. toospee zegt

    17 mei 2011 om 14:38

    Dat ze dat nog niet eerder bedacht hebben! Motor achter de achteras slecht? Waarom de motor verplaatsen als je ook gewoon de achteras kunt verplaatsen :D

    Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    17 mei 2011 om 14:45

    Vanwaar eigenlijk de stap naar 991, en niet 998?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 mei 2011 om 19:00

      @jack_abarth: Vraag ik me ook af. Zouden we eens moeten vragen aan nonkel Porsche…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 mei 2011 om 19:52

      @jack_abarth: Maar dan kunnen we ons ook afvragen waarom ze van 964 naar 993 naar 996 gingen. In feite is de overgang 996 naar 997 de enige die wat logisch was…

      Login om te reageren
  9. BananaMan zegt

    17 mei 2011 om 15:04

    Geen gek idee hoor. Door de langere wielbasis krijg je een beter onderstel. Met de gewichtsbesparing blijft de auto ook lekker ‘agile’. En die KERS is goed te gebruiken bij een stoplichtsprintje.

    Het is wel een ander soort hybride dan een suffe pruis ofzo…

    Login om te reageren
    • deedrieen zegt

      17 mei 2011 om 15:14

      @BananaMan: Licht eraan wat de definitie van beter is, je krijgt er wel een stabieler onderstel van. Alleen verlies je daarmee wel de agility in het betere bochtenwerk. Zie het als proberen te racen met een limo vs een Renault 5 GT Turbo
      Langere basis verklein je die mogelijkheid tot snel strak bochtenwerk, je ligt er wel stabieler mee op de weg. Wat ook geen slecht plan is met de motor achter de achteras.

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        17 mei 2011 om 19:40

        @deedrieen: Dat hangt er natuurlijk weer van af of de auto zelf ook in de lengte groeit. Hier is dat wel zo, dus de handling zal waarschijnlijk iets minder scherp zijn.

        Login om te reageren
  10. DRU zegt

    17 mei 2011 om 15:12

    Wat geweldig slim van Porsche. Hybride for fun en more power hur hur hur. Inhaal power boosts, I love it!

    Login om te reageren
  11. The360box zegt

    17 mei 2011 om 15:17

    Dit wordt toch gewoon een Mk. 3. Facelift, maar echt geen nieuwert type.

    Login om te reageren
    • 72bug zegt

      17 mei 2011 om 18:53

      @The360box:

      Nou, dat denk ik wel.. Beetje simpele opmerking van je, is ook nog nooit gemaakt..

      Login om te reageren
  12. roger zegt

    17 mei 2011 om 15:17

    Wel leuk, die extra spoiler op het dak !

    Login om te reageren
  13. mrbones zegt

    17 mei 2011 om 15:45

    JA!

    Login om te reageren
  14. Paragon zegt

    17 mei 2011 om 15:59

    Ik zeg: 911 en cayman samenvoegen. Dus een 911 met de motor VOOR de achteras.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 mei 2011 om 18:56

      @Paragon: Dan hebben ze geen kleintje meer. En Porsche wil meer modellen, zeker niet minder…

      Login om te reageren
  15. DannyHoff zegt

    17 mei 2011 om 16:08

    Op het eerste gezicht dacht ik dat de spoiler en de achterklep een geheel zou worden maar toen kwam ik erachter dat er gaas voorzat. :(

    Login om te reageren
  16. agera zegt

    17 mei 2011 om 16:57

    Ik verwacht heel veel van de nieuwe Porsche 911. Ik hoop dat ze nu wel een keer onderscheidend zullen worden onderling, omdat ze dat niet zijn spreekt het merk veel mensen ook niet aan.
    Persoonlijk vind ik het design prachtig, want ik raak nooit uitgekeken op het design. Alleen van binnen mag de Porsche wel wat meer emotie tonen. Afwerking en gebruikte materialen en prestaties zullen zoals altijd top zijn.

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    17 mei 2011 om 18:55

    Heel eenvoudig om dat te weten. Daarvoor moet je niet naar de wielbasis kijken. Er is één onweerlegbare waarheid als het op Porsche aankomt:

    Als Porsche het ontkent, dan komt het er zeker…

    Login om te reageren
  18. aschie1 zegt

    17 mei 2011 om 19:06

    Die porsches zijn ook allemaal hetzelfde! Andere bumper en dan noemen dsn hebben ze er weer een nieuw model bij. Zegge ze iets van audi

    Login om te reageren
    • agera zegt

      17 mei 2011 om 19:52

      @aschie1: Dat komt omdat Porsche 911 een prachtige auto is om te zien, die zo’n kleine 40 jaar meegaat met hier en dar kleine aanpassingen.
      Het design van de 911 is naar mijn mening ook daaroom de meest succesvolle ooit en nog steeds erg gewild en erg populair. Het design gaat blijkbaar niet vervelen bij de potentiele kopers van Porsche en bij bij ook niet. Van mij mag de 911 ook zo blijven. Welke audi zou nou bijna ongewijigd 40 jaar mee kunnen gaan?

      Login om te reageren
      • aschie1 zegt

        17 mei 2011 om 20:33

        @agera: wat jij met porsche hebt heb ik met audi.

        Login om te reageren
        • agera zegt

          17 mei 2011 om 21:25

          @aschie1: Is alleen maar beter, smaken verschillen en ieder zijn eigen mening ik heb daar respect voor. Ik bedoelde het niet negatief, maar is er een Audi die uberhaupt al heel lang meegaat?

          Er is een Audi die gewoon gruwelijk vind en dat is de RS6 avant!

          Login om te reageren
  19. agera zegt

    17 mei 2011 om 19:54

    dar=daar en de 2e bij moet mij zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North