• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kia EV6 duurtester: EV voor de stuurman

Auteur: RubenPriest, gepost 15 juni 2022 om 16:00 – 25 Reacties

Nieuw in de Autoblog Garage is de Kia EV6 voor de komende periode. Een echte EV voor de stuurman. Zo zie je ze niet vaak. Wat wil jij weten over de EV6?

Ook interessant!

  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
  • Kia EV6 pakt wereldrecord af van Tesla
  • Video: zo maakte dit Nederlandse bedrijf de grootste Kia EV6 ter wereld
    Video: zo maakte dit Nederlandse bedrijf de grootste Kia EV6 ter wereld
  • Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest
    Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoblog-garage, duurtest, Elektrisch, EV6, Kia, kia-ev6-duurtest, Video

Vorig bericht: « Is jouw oldtimer goed verzekerd?
Volgend bericht: Chique Jaguar XK met zeldzame mini-V8 te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    15 juni 2022 om 16:18

    Fijne stuurmansauto of niet – die achterkant vind ik zó foeilelijk dat de rest van de auto me totaal niet interesseert.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      16 juni 2022 om 01:42

      Kwestie van achteruit inparkeren en verder geen last hebben van bumperklevers. Op de achterbumper dan.

      Login om te reageren
  2. cdlop01 zegt

    15 juni 2022 om 16:44

    Behoorlijke probleembak, niet om aan te gluren zo lelijk. De EV haastklus van Kia met boog omheen lopen, dan toch maar een Tesla of de nieuwe Lexus RZ.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      15 juni 2022 om 17:27

      Probleembak? Vertel aub

      Login om te reageren
    • hagenees401 zegt

      15 juni 2022 om 18:46

      Probleembak?waar haal jij die onzin vandaan.het is geen tesla of ford mustang dat zijn pas probleembakken.en ik werk bij kia de ev6 is niet aan te slepen.dus leg uit waarom het een probleembak is

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        15 juni 2022 om 20:03

        Hier alle door EV6 rijders tot nu toe geregistreerde bugs mankementen etc.

        https://view.monday.com/1889279238-decd0c4023ddd32b00329c597f09fe3c?r=use1

        Aardige waslijst, dus niet zo hoog van de toren blazen over Ford en Tesla. De EV6 is net op de markt en moet zich echt nog bewijzen, of moeten we jou maar geloven ‘omdat je bij Kia werkt’..??

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 juni 2022 om 07:55

          Dit is natuurlijk maar een korte lijst met veel onzin punten er tussen. Als je de exemplarische punten schrapt dan is het juist een teken van goede kwaliteit.

          Login om te reageren
          • Variomatic zegt

            16 juni 2022 om 11:24

            zeker geen ‘probleembak’ maar niet beter dan de Ford of de Tesla..

            Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          16 juni 2022 om 11:42

          Dikke onzin natuurlijk. Paar klagers op Tweakers die elke scheet in een tabel zetten. Zo kun je van elk model wel een waslijst aan “problemen” maken.

          Login om te reageren
  3. shalomleon zegt

    15 juni 2022 om 16:58

    Wat ik wil weten? Nou wie er verantwoordelijk is voor het design van de achterkant van de auto. Wat een gedrocht van achter gezien. Misschien relevant, wanneer komt de feestlift? (Van de achterkant, de rest is prima te hachelen)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juni 2022 om 07:56

      Ik vind de achterkant juist mooi, net als de rest van de auto. Op foto’s komt de wagen niet zo goed uit de verf maar in het echt heeft de wagen een jaren 70 sportwagen vibe, Het is een erg sterk design. Misschien gewoon even wennen dat er met elektrisch andere vormen mogelijk zijn.

      Login om te reageren
  4. Pordon zegt

    15 juni 2022 om 17:10

    Toch wel een model waar de meningen over verdeeld zijn. Ik vind hem mooi

    Login om te reageren
  5. bernoulli zegt

    15 juni 2022 om 17:21

    Gave machine!

    Login om te reageren
  6. erics zegt

    15 juni 2022 om 17:45

    Ik vind hem mooi…en ik heb er een. Wat een fantastisch wagen, Wil niet meer terug naar benzine of diesel.

    Na ruim half jaar en 24 k km heb eik eigenlijk geen vraag…ben heel benieuwd hoe hij AB gaat bevallen.

    Login om te reageren
  7. mark997gt3 zegt

    15 juni 2022 om 18:14

    Graag een test met caravan. Hij heeft behoorlijk trekgewicht, 1650kg uit mijn hoofd. Hoever kom je er dan mee?

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      15 juni 2022 om 21:26

      750kg voor de 58kw, 1600 kg voor 77kw / rwd of awd, en 1800kg voor de GT.

      Praktijk met de AWD en 1500kg eraan is ca 225-250km bereik.

      Login om te reageren
  8. sizedoesmatter zegt

    15 juni 2022 om 18:33

    Zó, zó, zó lelijk van achteren. Altijd achteruit tegen een muur parkeren a.u.b.
    De enige auto die ik liever mij op laat duwen dan er voorbij….

    Login om te reageren
  9. MrHyde zegt

    15 juni 2022 om 18:36

    Wat ik wil weten, is of hij sportief stuurt voor een auto (a la Alfa Giulia), of sportief stuurt voor een lomp zware Crossover met te hoge zitpositie.

    Login om te reageren
    • hagenees401 zegt

      15 juni 2022 om 18:47

      Zou zeggen ga proefrit maken dan zal je verbaast staan hoe hij rijdt

      Login om te reageren
  10. lekkerdwars zegt

    15 juni 2022 om 19:27

    De GT als duurtester was leuker geweest om predikaat ‘EV stuurmansauto’ aan de tand te voelen.

    Login om te reageren
  11. camber24 zegt

    15 juni 2022 om 20:31

    Grappig dat hier zoveel comments zijn over de achterkant, die men lelijk vindt. Vind dat juist nog wel (net) gaan. Vind de voorkant juist uit proportie. Saai. Laag, te laag voor een crossover. Lijkt een dikke tante op de motorkap te hebben gezeten, waardoor dat ding aan de voorkant door zijn hoeven is gezakt. Vreemd design. Interieur lijkt me wel beter dan dat van de Ioniq vijf, wat ik echt afschuwelijk vind.

    Vraagstuk; jij hebt ook de ID4 als duurtester gereden. Ben erg benieuwd naar je vergelijking daarmee. Welke zou je aanbevelen boven de andere? En minder een duurtest vraag, meer over het model; wordt die versie met bijna 600pk een beetje verkocht in Bitterballenland?

    Login om te reageren
    • Jagris zegt

      15 juni 2022 om 23:41

      De levering van de 600pk versie wordt volgens mij pas tegen het najaar ofzo verwacht. Maar het zijn zeer veel pk’s voor niet een enorm bedrag. Dus persoonlijk verwacht ik wel dat die auto goed zal lopen.

      Login om te reageren
  12. stefanos zegt

    15 juni 2022 om 20:58

    Ik vind de EV6 stukken toffer dan een Model 3. De Mustang is de mooiste van de drie (IMHO)

    Login om te reageren
  13. bernoulli zegt

    16 juni 2022 om 11:42

    Schuin van achteren krijg ik bij de witte een sterke associatie met deze vriend:

    https://www.sideshow.com/storage/product-images/400077/stormtrooper_star-wars_square.jpg

    Login om te reageren
  14. Rinkelty zegt

    16 juni 2022 om 22:39

    Kijk ernaar uit! Mijn EV6 GT komt einde jaar. Ik ben voor de duurtest vooral nieuwsgierig naar de dagelijkse handelingen: wordt het irritant om rijhulpsystemen uit te zetten, adaptieve cruise control in praktijk prettig, laad je ‘m dagelijks op/hoe leeg moet de auto zijn voordat je gaat prikken etc.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North