• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badass

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 januari 2013 om 09:38 – 128 Reacties

Afbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badassAfbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badassAfbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badassAfbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badassAfbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badassAfbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badassAfbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badassAfbeelding Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badass

Kia Pro_Cee'd GT
Hoor, wat lekt daar kinderen? Het is Kia’s eerste echte hot hatch, de 204 pk sterke Pro_Cee’d GT. En hij ziet er gemeen uit.

Lekker opengewerkt 18 inch lichtmetaal, dikke zijskirts, een voorbumper met rode accenten (hoi, VW GTI!), veel gaas en een set mistpitten die als Hellfire-raketten op de achterbumper van elke linkerbaanklevende Prius of andere 14%-bijteller gericht staan vertellen het verhaal van de Pro_Cee’d GT: Kia means business.

Ter ondersteuning van dit sportieve smoeltje ligt een 1.6 GDI met twin-scroll turbo in het vooronder, die naar verluidt 204 pk en 265 Nm levert. Althans, dat beweren onze Griekse collega’s, die met de vinnige Koreaan naar buiten kwamen. Inmiddels hebben we zelf de afbeeldingen in een hogere resolutie gehosseld, bekijk ze in de gallery!

Tot slot nog wat onbevestigde specs: in de GT ligt een handgeschakelde zesbak, die de auto in 7,9 seconden naar de 100 km/u helpt, het dak is zwart, en de geventileerde ho-ijzers meten 300 × 28 mm (voor) en 262 x 10 mm (achter). Gaat deze Kia het leven van de Polo GTI en consorten zuur maken? Onthulling in Genève (maart 2013).

Ook interessant!

  • De Kia Ceed heeft een opfrisbeurt gekregen
    De Kia Ceed heeft een opfrisbeurt gekregen
  • goedkoopste Proceed GT
    De goedkoopste Proceed GT van Nederland: dit is 'm!
  • Kia Ceed
    De nieuwe Kia Ceed kost net zo veel als een Bentley
  • De Kia EV6 heeft een prijs
    Kia EV6 GT kan 260 km/u en supercars pesten

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ceed, geneve-2013, Kia, pro_ceed, pro_ceed-gt

Vorig bericht: « Elf superkatten die bij supercars & SUV’s poseren
Volgend bericht: Hoe krijg je een gestolen BMW de grens over? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    27 januari 2013 om 09:43

    Pittig dingetje!

    Login om te reageren
  2. W115 zegt

    27 januari 2013 om 09:44

    Wel een beetje ford fiesta, verder is het een toffe bak. Zitten de mistlampen niet onder de dagrijverlichting?

    Login om te reageren
    • thowmas97 zegt

      27 januari 2013 om 10:13

      @W115: en toch meer een concurrent voor de focus st

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        27 januari 2013 om 13:02

        @thowmas97: Met 7.9s naar de 100 lijkt me dat echt geen concurrent van de Focus ST hoor. En sowieso vermoedelijk ookal een andere prijscategorie.

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          27 januari 2013 om 14:38

          @dawwg: Als je met 204pk in zo’n gebakje er toch nog 7,9 seconden over doet om naar 100 te schieten heb je volgens mij een groot tractie probleem. Mijn 15 jaar oude cabrio van 1405kg schiet in 7,4 seconden naar honderd met 193pk…

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 januari 2013 om 13:48

      @W115: inderdaad. Zo zie je maar weer hoe jammer het is dat er geen 3 deurs Focus meer is.

      Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    27 januari 2013 om 09:45

    Goh alweer ‘gelekt’, zijn er nog modellen die niet lekken?
    Geen wonder dat de autobranche het de laatste tijd zo slecht doet met een beveiliging die zo lek is als een mandje.

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      27 januari 2013 om 11:08

      @alcantara:

      Joh, je moet eens weten. Er zijn zelfs echte modellen die lekken.

      Login om te reageren
  4. rotarypowah zegt

    27 januari 2013 om 09:45

    Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  5. martijnnijenkamp zegt

    27 januari 2013 om 09:49

    Mooie auto! Vanaf de zijkant heeft ‘ie, zeker met de zwarte velgen, wel wat weg van een astra gtc/opc.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    27 januari 2013 om 09:51

    Ruimte van een Golf en prestaties van een polo gti.. als de prijs daarbij in de buurt blijft dan is het een interessante toevoeging in hot- hatch land. Nu nog zien of de wegligging sportiever uitpakt dan bij de “coupé met 3deuren en een hatchback achterkant wiens naam ik alweer vergeten “

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      27 januari 2013 om 09:53

      @w0o0dy: Veloster

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        27 januari 2013 om 09:58

        @E34M5Touring: ja dat ja. Grappig dat Kia bewust tussen de modellen van VW in lijkt te kruipen… smart marketing?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          27 januari 2013 om 10:08

          @w0o0dy: Tuurlijk, ik denk die elkaar nauwlettend in de gaten houden. VW moet toch ook zien dat Kia/Hyundai enorme stappen maakt. Ik moet zeggen dat de huidige designrichting van Kia mij wel aanspreekt. Ik vind lang niet alle modellen mooi maar vind de Pro-cee’d en Optima erg fraai. Vooral de laatste.

          Login om te reageren
      • eklasse zegt

        27 januari 2013 om 17:43

        @E34M5Touring: Hyundai…

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          27 januari 2013 om 18:04

          @eklasse: Ja dat staat er toch? Of ben ik nou scheel.

          Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          27 januari 2013 om 19:03

          @eklasse: Lada…

          Login om te reageren
    • paulaner zegt

      27 januari 2013 om 13:03

      @w0o0dy: Ik zag er laatst een rijden in real life en was verrast hoe ‘dik’ het ding er uit zag.

      Login om te reageren
  7. kaeser zegt

    27 januari 2013 om 09:52

    Hij mag de Polo gerust opeten, dat was toch een braafs gebakkie geworden. Deze ziet er wel uit zoals het hoort.

    Login om te reageren
  8. fa5test zegt

    27 januari 2013 om 09:53

    Lekker!!

    Login om te reageren
  9. sjamp zegt

    27 januari 2013 om 09:54

    Torpederen gebeurt vanuit de voorbumper toch?

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      27 januari 2013 om 10:01

      @sjamp: ben ik toch niet de enigste die daar aan dacht.

      Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      27 januari 2013 om 11:41

      @sjamp: Dat staat er ook, er staat dat ze op de achterbumper van andere auto’s GERICHT staan, daar schieten ze dus op. Tenzij het de bedoeling is om continu achteruit te rijden met deze auto, dan zullen ze wel in de voorbumper zitten.

      Login om te reageren
      • sjamp zegt

        27 januari 2013 om 13:00

        @mdemooistelettervanhetalfabet: inmiddels ben ik minder blind of is de tekst gefixed. Maakt niet uut. Zondagochtend.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          27 januari 2013 om 13:07

          @sjamp: Dat eerste :)

          Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    27 januari 2013 om 09:54

    8 tellen naar de 100 vind ik niet echt snel. Zeker niet voor 200pk. De Golf 5 deed dit al een seconde sneller. Apart. Wel een lekker agressief front.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      27 januari 2013 om 10:04

      @E34M5Touring: waarschijnlijk speelt de aandrijving daarbij een rol maar ook het koppel van deze motor die maar 4/5 van de inhoud van de golf gti heeft en mogelijk was dat inclusief dag?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        27 januari 2013 om 10:11

        @w0o0dy: De stock 5 gti zonder DSG doet 7.2 naar de 100. Dat is nog bijna een sec sneller. Misschien een ander perspectief, mijn Alfa 147 JTD doet het in 8.4 met 150pk. Daarom viel het me op. Het is met de beste wil van de wereld niet sloom te noemen maar div. concurrenten zijn toch bijna een seconde sneller. Clio 16V bijv. ook.

        Login om te reageren
        • 300e zegt

          27 januari 2013 om 10:24

          @E34M5Touring: Kan het me bijna niet voorstellen dat de KIA er 7.9 seconde over doet. Grotere wagens met rond de 200 pk kunnen het makkelijk in 8 seconde. Misschien dat KIA wat voorzichtig is met de opgave totdat de auto op de markt komt…

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            27 januari 2013 om 10:27

            @300e: Ok, maar om concurrerend te zijn moet ie toch wel 1sec wegsnoepen. De klasse waar hij moet gaan strijden zitten allemaal rond de 6,5/7 waarde. En in die klasse telt 0-100 nog steeds. Ik zeg niet dat het langzaam is, maar ook niet bepaald classleading.

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              27 januari 2013 om 12:54

              @E34M5Touring: Sterker nog: de Nissan Juke Nismo RC, die eind 2013 op de markt komt, trekt 221 pk uit zijn 1.6, en doet 0-100 in 7,8 seconden. Maar laten we de eerste tests met de Pro_Zaa’d GT maar eens afwachten.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                27 januari 2013 om 13:30

                @sir_smokalot: Precies, zolang de officiële waarden niet bekend zijn is mijn hele verhaal speculatief. Maar het viel me op. Vandaar.

    • alcantara zegt

      27 januari 2013 om 10:10

      @E34M5Touring: Hoe zijn die 8 seconden gemeten, inclusief volle tank en 4 personen + bagage? Dat wordt er nooit bij vermeld.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        27 januari 2013 om 10:13

        @alcantara: Nee, maar dat wordt het bij de andere ook niet. Dus het verschil stays. En ik geloof nooit dat er ook maar 1 fabrikant is die niet de meest gunstigste situatie pakt om die tijden te meten. Tenminste, ik heb er bij Ferrari ook nooit een skikoffer op het dak gezien tijdens deze metingen.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          27 januari 2013 om 10:25

          @E34M5Touring: koppel tractie en versnellingsbakverhoudingen. De motor van de Golf heeft meer koppel over een groot toerenbereik dus trekt harder ook als er nog geen 200 PK beschikbaar is. meer pk bij lage toeren maakt sneller.

          Login om te reageren
          • 300e zegt

            27 januari 2013 om 10:30

            @w0o0dy: Ja maar bijvoorbeeld een Civic-R heeft ook 200 pk (zonder turbo dus weinig koppel onderin) en gaat volgens mij sneller naar de 100 dan 8 seconde..

            Login om te reageren
            • 300e zegt

              27 januari 2013 om 10:30

              @300e: “Ja maar” … lijk wel een klein kind ;)

              Login om te reageren
            • dawwg zegt

              27 januari 2013 om 13:04

              @300e: Dat zegt Wooody toch ook: koppel en/of versnellingsbakverhoudingen. Hoe langer de verzetten hoe langzamer naar de 100, maar wel weer goed voor de theoretische verbruiksstatistieken.

              Login om te reageren
              • 300e zegt

                27 januari 2013 om 13:31

                @dawwg: Sorry dat even een voorbeeld aanhaalde, aangezien 2/3e van de post waar ik op reageerde wel degelijk over koppel ging en de Golf GTI (met een koppelrijke turbo motor)als voorbeeld werd aangehaald.

            • jzaero zegt

              27 januari 2013 om 13:14

              @300e: die doet dat zelfs in 6.2s naar 100

              Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            27 januari 2013 om 10:31

            @w0o0dy: Ik vind het niet erg, gebruikte de Golf als voorbeeld. Maar een DS3 Racing met dezelfde pk’s en gewichtsverhouding (ong.) doet het in 6,5sec. Ook met een 1.6. De Mini Cooper S en ga zo maar door. Als zij een 1,5 sec verliezen door gripverlies en slechte bakverhoudingen is daar dus zeker nog wat werk te doen. Een Corsa GSI is met 15pk minder nog steeds bijna een sec sneller. Dan heb je wel een hoop verlies hoor.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              27 januari 2013 om 13:17

              @E34M5Touring: De nieuwe A3/Golf/Leon met 1.8TSFI gaat al in 7.6s naar de 100 en die heeft zelfs 24pk minder; 180pk. Zoveel factoren die een rol spelen; gewicht, versnellingsbak, koppel, mechanische grip…

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                27 januari 2013 om 13:28

                @dawwg: Ja, dat is allemaal waar. Maar dat is dan toch geen hot hatch? Als ie z’n vermogen niet kwijt kan of hij heeft een beroerde versnellingsbakverhouding gaat ie nooit potten breken. Dus wat heeft het dan voor zin? Ben geen VAG fanboy ofzo, vraag me gewoon af hoe hij aan die waarden komt. Maar goed, het is allemaal speculatief, dus laten we eerst maar is kijken wat het nou wordt straks ;)

              • jzaero zegt

                27 januari 2013 om 13:43

                @E34M5Touring: Nu noem je nog best vergelijkbare auto’s op, maar een 320i F30 doet het ook in 7.6s met 184pk i.c.m. een automaat en dat is een luxe sedan.. Moet je nagaan.

              • jrk68 zegt

                27 januari 2013 om 13:48

                @jzaero:
                Laten we eerst even de “officiele” cijfers afwachten ipv een zielige “mijn pikkie is langer” discussie te voeren op basis van griekse cijfers….

              • jzaero zegt

                27 januari 2013 om 14:27

                @jrk68: Waar heb je het over.. Als het cijfers zijn die nietszeggend zijn moeten ze die ook niet publiceren hier, we moeten het doen met informatie die we krijgen en dat zijn de bovenstaande gegevens. Daarnaast vind ik het gewoon niet snel voor een ‘hot’ hatch.

              • jrk68 zegt

                27 januari 2013 om 14:40

                @jzaero:
                Ach, vroeger kon je er bijna blind vanuit gaan dat 10kg/pk resulteerde in 10sec/100.
                Die tijd ligt al wat jaren achter ons, bovendien vind ik een theoretische 0/100 tijd niet echt relevant. Wat mij meer interesserd zijn de tussen acceleraties. Die zeggen veel meer over het potentieel een auto en daar heb je meer plezier van.
                Of probeer jij die sprint elk stoplicht uit?

              • jzaero zegt

                27 januari 2013 om 15:29

                @jrk68: Voor tussensprints moet je niet bij een Lotus Elise zijn.. Dan speelt koppel een veel grotere rol. Juist de auto die jij bezit is een 0-100 bommetje.. Dan snap ik je keuze niet zo waarom je die auto hebt gekozen. Mijn auto is dan weliswaar niet zo snel, maar ik kan prima in zijn 5 vanuit 60-70 naar 130 klimmen zonder dat ie tegenstribbelt. Of 100 van 5 naar 3 en dan ben je ook zo weg.. Maar in de realiteit ga je niet zovaak naast een andere auto rijden met 50km/u op een snelweg om daarna een tussensprint race te doen. Doe je vaker aan het stoplicht. Voor souplesse geldt een hele andere kijk hierop, maar dan voldoet een dikke diesel ook en hoef je geen ‘hot’ hatch.

              • jrk68 zegt

                27 januari 2013 om 17:34

                @jzaero:
                Een Elise rij ik niet voor het 0/100 verhaal maar voor de handling. Hetzelfde gaat trouwens op voor de roadster. Die is van 0/100 flink langzamer dan de Elise maar op een bochtig dijkje zijn de verschillen te verwaarlozen.

              • jzaero zegt

                27 januari 2013 om 18:58

                @jrk68: klopt, maar als je de nadruk daarop legde vroeg ik het me af. Ik kocht mijn auto ook niet voor de 0-100, maar voor comfort en souplesse bij cruisen. Dat ie dan bovengemiddeld goed voor een sedan rijdt is een bonus. Oh ja.. En RWD, al valt daar wel over te discussieren. Ik vind het iig wel wat hebben.

              • E34M5Touring zegt

                27 januari 2013 om 14:50

                @jrk68: Heeft niks met lange pik discussies te maken. Als de nwe Polo GTI in die tijd naar de 100 gaat ben jij de eerste die daar op gaat mierenneuken. Al is het aan de veilige kant, als ze zichzelf 1,5 sec vergokken kunnen ze beter op het Griekse ministerie van Financiën gaan werken.

              • jrk68 zegt

                27 januari 2013 om 17:31

                @E34M5Touring:
                Dat bedoelde ik, grieken zijn niet zo goed met cijfertjes.
                En bashen op basis van aannames is niet mijn ding, dat doe ik liever op basis van feiten. Verder kan de Cee’d mij niet boeien. Vooral de kont vind ik niet geslaagd.

              • E34M5Touring zegt

                27 januari 2013 om 19:05

                @jrk68: De Veloster, met dezelfde aandrijflijn, doet ook rond de 8 naar de 100. En met 265Nm ga je ook geen pottenbreken.

              • gedwongenleaser zegt

                27 januari 2013 om 19:10

                @jrk68: als je het over zielig hebt. Laat die lui lekker discussiëren, je ‘hoeft’ niet deel te nemen.

  11. bmwe46csl zegt

    27 januari 2013 om 09:56

    Mooi ding, leuke motor

    Login om te reageren
  12. sanjo120 zegt

    27 januari 2013 om 09:58

    achterlichten van ’n fiat bravo

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      27 januari 2013 om 10:29

      @sanjo120: Ik weet niet waarom maar vanaf de zijkant doen de achterlichten mij aan die van een Cayenne denken

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 januari 2013 om 11:08

      @sanjo120: totaal niet.

      Login om te reageren
  13. The360box zegt

    27 januari 2013 om 10:04

    Ik vind deze en nog zo’n ander KIA gedrocht echt jammerlijk veel op de Citroën DS5 lijken…

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      27 januari 2013 om 10:09

      @The360box: Je hebt gelijk! De DS5 bestaat ook in het wit..

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 januari 2013 om 10:23

      @The360box: over welke DS5 heb jij het? De DS5 die ik ken ziet er toch heel anders uit….

      Login om te reageren
  14. lamborgfan zegt

    27 januari 2013 om 10:18

    Oeh.. Nice! Aantal pkaas vallen me toch een beetje tegen! Had zo’n 220-230 pk verwacht om op vw te kunnen bashen. Nu kunnen ze gewoon achteraan aansluiten..

    Login om te reageren
    • martijnnijenkamp zegt

      27 januari 2013 om 10:27

      @lamborgfan: met een chipje op een turbomotor kom je al een heel eind… Maar je hebt wel gelijk ;)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        27 januari 2013 om 13:18

        @martijnnijenkamp: Maar dat geldt ook voor de concurrentie; zijn (vrijwel) allemaal kleine Turbo’s…

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 januari 2013 om 13:53

          @dawwg:
          En toen werd je wakker…. Vrijwel alle hothatches in het C-segment zijn 2L turbo. In het B-segment gaat de trend naar 1.6turbo. De Kia is formaat C-segment dus geen concurrent voor een Golf GTI of Megane RS. Noch qua prijs, noch qua prestaties….
          Lekker zinvolle discussie trouwens, alsof je bij elk stoplicht volgas wegtrekt….

          Login om te reageren
          • eklasse zegt

            27 januari 2013 om 17:10

            @jrk68: De Ceed is Golf, Megane, Focus segment. Ook qua prijs, ook qua grootte. De Rio in het Polo, Clio en Fiesta segement.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              27 januari 2013 om 17:16

              @eklasse:
              Ik weet dat begrijpend lezen je makke is, dus je hoeft mijn tekst echt niet te herhalen….

              Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    27 januari 2013 om 10:22

    Mooie auto. Ziet er agressief uit. Zeer waarschijnlijk flink goedkoper dan de Golf, dus veel interessanter. Over een paar jaar gaat VAG het moeilijker krijgen om de Golf te verkopen. Of ze moeten eens iets aan de prijzen gaan doen, ze zijn belachelijk duur en zo goed zijn ze ook niet.

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      27 januari 2013 om 10:30

      @rufctr01: 99% van de kopers kijkt naar restwaarde, pas als Kia dat opgelost heeft mag Vw zich zorgen gaan maken

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        27 januari 2013 om 10:37

        @W115: Valt mee hoor! De garantie en populariteit tellen sterk mee in de restwaarde. Misschien nog niet VW niveau, maar zeker beter dan bijv. Peugeot.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          27 januari 2013 om 13:13

          @Svenska_Aeroplan_AB: Precies. Om de markt te veroveren hoef je niet gelijk door te stomen naar de eerste plaats. Als je Renault, Peugeot Fiat en misschien ook Opel achter je laat dan mogen ze wat mij betreft zeer tevreden zijn. Wel eerst waarmaken..

          Login om te reageren
      • eklasse zegt

        27 januari 2013 om 10:46

        @W115: Als KIA echt wil concurreren moeten ze scoren op de lease markt daat worden de aantallen pas interessant.
        En juist daar telt restwaarde inderdaad omdat een van de belangrijkste onderdelen van de leaseprijs is.

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        27 januari 2013 om 12:51

        @W115: VW teert nog op de naam. Erg goed zijn ze niet meer, bij VW word je op dure onderhoud en reparatiekosten getrakteerd. VW heeft geen 7 jaar garantie, omdat na 5 jaar alles afbreekt en kapot is gerammeld. Verder moet je bij VW een vermogen meenemen als je een paar opties wilt.

        Login om te reageren
    • eklasse zegt

      27 januari 2013 om 10:42

      @rufctr01: De basis uitvoering van de Golf kost ook 18000 euro. De uitrusting is dan nagenoeg gelijk aan die van de Kia. Alleen het aantal PK’s is bij de KIA meer. De Golf heeft een 1.2 mét turbo en de KIA tot nu toe een normale 1.6.

      Het is dus gewoon een kwestie van smaak. En dat maakt de KIA een Fiat, Peugeot, Citroen etc killer want VW heeft bij/voor de gemiddelde leaser een beter imago/beter aanbod. Ik heb het niet over liefhebbers of (anti)fanboys die hier hun mening spuien. Deal with it.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        27 januari 2013 om 12:47

        @eklasse: wat is restwaarde? Ik ken mensen die kopen een auto van een Duits merk, betalen er 100.000 voor en krijgen na 4 jaar er nog 45.000 euro voor terug. Ze rijden Duits met het argument dat bijv een Citroën C6 van 70.000 euro nog maar 25.000 euro waard is na 4 jaar. Ze hebben dan 45.000 euro voor hun auto gekregen en de Citroën is 20.000 minder waard. Welke auto schrijft meer af?

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          27 januari 2013 om 13:23

          @rufctr01: In jouw compleet verzonnen en niet op waarheid berustende voorbeeld heeft die “Duitse auto” 55% afgeschreven en de Citroën bijna 65%…

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            27 januari 2013 om 13:26

            @baasbas: Kan het ene merk procentueel niet meer afschrijven dan het andere?

            serieuze vraag..

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              27 januari 2013 om 14:29

              @dennisr: Ja, absoluut. Maar waar doel je op?

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                27 januari 2013 om 18:51

                @baasbas: ik doelde daarmee voornamelijk op het deel wat er eerst wel stond (in jouw reactie) en nu niet meer..

                kreeg het idee dat je vond dat de vergelijking totaal niet klopte.. terwijl het in principe best zo kan zijn..

          • rufctr01 zegt

            27 januari 2013 om 13:37

            @baasbas: ik heb het niet over VAG en het verhaal. Ja, in percentages heeft de Citroën meer afgeschreven maar in keiharde euro’s niet! En daar gaat het om onderaan de rekensom! Wat dacht jij dat een Duitse auto van een ton maar 20.000 euro afschrijft in 4 jaar???

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              27 januari 2013 om 14:31

              @rufctr01: Nee, dat heb je niet goed begrepen. Het gaat om percentages. Overigens kan je nergens aan mijn commentaar afleiden dat ik onrealistische afschrijvingsgetallen in mijn hoofd heb. Mijn antwoord was puur een reactie op jouw rekenvoorbeeld. En mijns inziens rechtvaardig je met dat voorbeeld juíst de keuze voor het Duitse merk ipv de Citroën.

              Login om te reageren
          • nibor zegt

            27 januari 2013 om 23:25

            @baasbas: staan er procenten op jouw rekening? Bij mijn supermarkt accepteren ze alleen euro’s hoor.

            Login om te reageren
        • dawwg zegt

          27 januari 2013 om 13:25

          @rufctr01: Restwaarde is ongeveer core-business voor leasemaatschappijen en zij schatten de restwaarde van VAG/Duitse courante modellen hoger in; that’s what counts !

          Maar om even op je rekenvoorbeeld terug te komen; dat argument van ‘die mensen’ is eigenlijk gewoon valide, want relatief schrijft de Duitser minder af dan de Fransoos. Als ze een Duitser van 70K (ipv 100K, dat is appels met peren vergelijken) hadden gekocht, dan was de afschrijving minder geweest dan bij de Fransoos van 70K. Dat is geen waardeoordeel mijner zijde, maar onpartijdige wiskunde.

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            27 januari 2013 om 13:38

            @dawwg: ja, alleen is een Franse auto van 70K beter uitgerust met de opties dan een Duits merk van 70K!

            Login om te reageren
            • gedwongenleaser zegt

              27 januari 2013 om 19:13

              @rufctr01: je slechte rekensommetje is niet meer goed te praten. Het is verstandiger er niet meer op terug te komen.

              Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        27 januari 2013 om 12:53

        @eklasse: volgens mij heeft de Kia ook een turbo. Ik heb liever een 1.6 met turbo dan een 1.2 met turbo. Ik heb geen vertrouwen in de VW blokken.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          27 januari 2013 om 16:42

          @rufctr01: Ik heb ook liever een 1.6turbo dan een 1.2 turbo. Maar de vergelijking ging mij even om het basis model. Daar heeft de 1.6 van KIA geen turbo. De 1.2 Golf vergelijken met de GT is wel kort door de bocht.

          De keuze tussen de Golf GTI en een Proceed GT lijkt dan logischer. En dan krijg je bij VW een 2.0 motor mét turbo.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 januari 2013 om 13:54

      @rufctr01: als belachelijk duur en niet erg goed echte problemen waren dan verkochten ook Audi, BMW en Mercedes niet zo goed, blijkbar niet zo belangrijk als je gezond verstand zou zeggen. Feit is dat KIA nu een heel sterke aanbieding neerzet. Je mag echter verwachten dat de prijzen van KIA eerder naar de Golf gaan kruipen dan andersom. Hebben we ook gezien bij de Kia Sorento, dat was eerst een echte prijsstunter maar nu een behoorlijk dure wagen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 januari 2013 om 14:04

        @mashell:
        Ex. belastingen is dat nog steeds een koopje, door het gebrek aan relatief zuinige motoren is hij na belasting duur. Daar hebben wel meer modellen last van.
        De Sorento is niet echt voor de europese markt ontwikkeld.

        Login om te reageren
  16. patrick043 zegt

    27 januari 2013 om 10:26

    Ziet er nice uit Kia!

    Login om te reageren
  17. jrmpower24 zegt

    27 januari 2013 om 10:28

    Gaaf ding!
    ben benieuwd hoe ie klinkt.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      27 januari 2013 om 10:35

      @jrmpower24: Als een auto met 4 cilinder benzinemotor lijkt me.

      Login om te reageren
  18. tweede_woning zegt

    27 januari 2013 om 10:56

    …steun de Europeesche automarkt (.. en wees tegen protectionisme ) , mits u in Europa woont. Volgens mij hard nodig ….

    Login om te reageren
    • norge zegt

      27 januari 2013 om 11:06

      @Tweede Woning: Dus moet je een Kia kopen, want die worden immers ook in Europa gemaakt .

      Login om te reageren
      • tweede_woning zegt

        27 januari 2013 om 15:44

        @norge: en ook ontworpen , toch blijven ze koreaans , met protectionistische neigingen .

        Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 januari 2013 om 11:10

      @Tweede: goeiemorgen Geert!

      Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 januari 2013 om 11:16

      @Tweede: De Europese auto-industrie heeft jarenlang rustig achterover geleund. Auto’s verkopen was easy money.
      Nu is men te laat. Al dat rare franse design, dat wil toch niemand meer hebben? De Italianen hebben bar weinig gedaan aan het imago (storingen etc) en moeten nu op de blaren zitten. Fiat zou momenteel al lang kapot zijn, zonder Chrysler.
      There’s a new kid in town, deal with it.
      Over een paar jaar komen de Chinezen ook nog, denk aan Qoros.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        27 januari 2013 om 12:54

        @awesome: je vergeet er een: het übersaaie VAG design met hun slechte motoren!

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          27 januari 2013 om 16:49

          @rufctr01: Hoezo slechte motoren? qua diesels vind ik de huidige TDI’s beter presteren dan de diesels van Renault en Opel. Benzine idem. De 1.2 TSI 105 pk deed beter zn werk als dat ik in eerste instantie gedacht had. Dat 1.6je benzine van renault of de 1.4 Turbo van Slopel trekken lang niet zo goed, zeker niet op de lage toerentallen..

          Login om te reageren
          • gedwongenleaser zegt

            27 januari 2013 om 19:16

            @lamborgfan: wat betreft prestaties kan dat best kloppen, wat betreft betrouwbaarheid lees ik toch ook voornamelijk het tegenovergestelde bericht en dat is waar ruffneck op doelt.

            Login om te reageren
  19. norge zegt

    27 januari 2013 om 11:08

    Kek bakkie, ziet er nu al sneller uit dan welke gti dan ook.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 januari 2013 om 13:55

      @norge: en daar gaat het toch om, snel uitzien. De file gaat immers in de praktijk voor iedereen even snel.

      Login om te reageren
  20. moveyourmind zegt

    27 januari 2013 om 11:16

    Snelle jongen om te zien, maar tegelijk een schaap in wolfskleren: 7,9 seconden om de 100 te bereiken is veel te langzaam om indruk te maken.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 januari 2013 om 11:19

      @moveyourmind: ik denk dat dit van de prijsstelling af gaat hangen. Pk’s voor geld, zeg maar.
      Wellicht heeft KIA nog voor een middenweg gekozen, dus geen hardcore model neergezet. Klandizie moet wel kunnen wennen he, aan snellere modellen.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        27 januari 2013 om 11:43

        @awesome: Ze zullen er inderdaad wel geen hardcore Gti van gemaakt hebben om een scherpe prijsstelling te kunnen hanteren. En misschien ook wel een verstandige keuze om niet het uiterste uit het motorblok te halen: dan blijft het tenminste heel en kunnen ze er gewoon zeven jaar garantie op geven.

        Login om te reageren
  21. utregcity zegt

    27 januari 2013 om 11:18

    Toppie!

    Login om te reageren
  22. Imom zegt

    27 januari 2013 om 11:20

    Leuk bakje voor een paar maanden maar dan vraag je je af kia ???? Imagoprobleem waarschijnlijk ….

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 januari 2013 om 13:28

      @Imom:
      Ach, als ik een VW zie rijden denk ik, minderwaardigheids complexje…?

      Login om te reageren
  23. Svda zegt

    27 januari 2013 om 11:22

    Goh wat orgineel zeg die rode bies…… En wat is er met die deur gebeurt?
    Denk dat het weer een no go gaat worden.Specs valen ook erg tegen namelijk.Mijn hobby auto met veel minder pk doet nog sneller naar de 100 (130 pk 7,5 sec naar 100)

    Login om te reageren
    • dirkmulders zegt

      27 januari 2013 om 11:33

      @dahlback: Die rode strip hebben ze goed van de nieuwe A-klasse afgekeken. ;)

      Login om te reageren
  24. Svda zegt

    27 januari 2013 om 11:50

    Daarom zeg ik dat ook :p Kia blijft ook een merk van copy and paste

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 januari 2013 om 12:55

      @dahlback: dat kijken ze van Audi af.

      Login om te reageren
  25. kickass zegt

    27 januari 2013 om 11:57

    Kia weet nu hoe het moet. Mooi ding!

    Login om te reageren
  26. meneersander zegt

    27 januari 2013 om 12:09

    204pk is niet erg spectaculair now days…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 januari 2013 om 13:29

      @meneersander:
      Yep, toch nog altijd meer dan het gros van het wagenpark hier onder de kap heeft liggen….

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        27 januari 2013 om 16:57

        @jrk68: Jahwel, maar als je meewil met de hot hatches, moet je toch met meer komen. De Golf GTI bijvoorbeeld heeft al 220…

        Login om te reageren
  27. HDM zegt

    27 januari 2013 om 12:27

    Kia is echt met sprongen vooruit gegaan de laatste jaren, ook dit is een leuke wagen zo op het eerste gezicht.

    Login om te reageren
  28. burninrubber zegt

    27 januari 2013 om 12:53

    Sexy!

    Login om te reageren
  29. salberts93 zegt

    27 januari 2013 om 13:15

    leuke nieuwe Reasonably priced car voor top gear ^^

    Login om te reageren
  30. christophe12 zegt

    27 januari 2013 om 14:27

    Ziet er best wel mooi uit , goed dat kia mee in dat segment doet! Het enige wat me wat zorgen baart is de sprint van 0-100km/h , 7,9 seconden voor 204 pk? Weegt die bak dan zoveel?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 januari 2013 om 14:44

      @christophe12:
      A. wie zegt dat die tijd klopt?
      B. wie weet is er naar een compromis gezocht om het verbruik binnen de perken te houden?
      We weten het niet, stel hij haalt 100 in zijn 2 of in zijn 3, dat scheelt zomaar een seconde….
      Maar goed, 0/100 tijden zijn iets voor pubers zonder rijbewijs….

      Login om te reageren
      • imba zegt

        27 januari 2013 om 15:46

        @jrk68: Als je een ”hot hatch” op de markt brengt met dik 200pk, en je wilt kopers wegsnoepen is de 0/100 nogal belangrijk. Zelfs een theorie van 0-100 in 7.9 is lachwekkend.

        Login om te reageren
  31. Vanquish zegt

    27 januari 2013 om 14:40

    Lekker karretje!

    Login om te reageren
  32. kilum zegt

    27 januari 2013 om 17:13

    mooie bak

    maar wat betreft de 0-100 tijd zijn het natuurlijk onbevestigde specs en daar zit het ’t nou net in ik ga er vanuit dat het sneller is

    Login om te reageren
  33. beiersmonstercocksyndroom zegt

    27 januari 2013 om 20:13

    Niemand ?? Krijg er een druiper van haha lach om mijn eigen grap I fail, I know…. Alot

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      27 januari 2013 om 20:31

      @beiersmonstercocksyndroom: Waarover heb je het eigenlijk?

      Login om te reageren
      • beiersmonstercocksyndroom zegt

        27 januari 2013 om 23:31

        @WinkeB: Kia Pro_Cee’d GT lekt uit, is badass .. En ja ik ben dronken

        Login om te reageren
  34. Esprit_de_Flandre zegt

    28 januari 2013 om 12:29

    Meer van dat?

    Ik denk dat zo’n aanpassinkjes wel op iedere Kia zouden kunnen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North