
Over de prestaties en wegligging van de Audi R8 zullen niet veel mensen klagen. Toch vond tuner Kicherer het nodig een aantal aanpassingen te doen.
Kicherer heeft de R8 in een windtunnel gezet en zo een aantal aerodynamische aanpassingen gedaan. De nieuwe voorspoiler zorgt voor 15% meer downforce en ook de achterspoiler zorgt voor meer druk op de achterwielen. Samen met de spoilers zorgen de 20″ driedelige lichtmetalen wielen met 235 banden voor en 325 achter voor een agressievere uitstraling. Kicherer paste ook het onderstel aan en monteert H&R veren die de auto 30mm lager zet aan de achterkant en 15 mm aan de voorkant.
Op Autojunk staan nog een aantal foto’s van de Kicherer Audi R8 (via speedheads.de).
Die spoiler vind ik niet echt passen, doe me de originele maar
Brr, wat een lelijke velgen!
prestaties????
want downforce en allerlei fratsen is leuk maar gaat ie ook harder????
zelfs de gti van roy gaat nog harder dan dat ding:S
Wielen gelijken wat op wat Racing Dynamics had/heeft voor de BMW’s. En dat anno 2007 :-(
Goedkope pimp velgjes, Bah! Blijf eens van de Audi R8 af, Kircherer.
moesten die wielen nou zo lelijk zijn??? dr zijn toch veel fraaiere hoepels op de markt???
mwah vindt de R8 standaard al erg mooi dus dit hoeft echt niet…
en de wielen.. doe maar de originele staat veel netter!
zo verkeerd zijn de velgen nou ook weer niet zucht… die spoiler kon wel veel beter maar is dit alles wat ze aangepast hebben of hebben ze ook nog iets motorischt beter gemaakt?
Idd…de standaard is al mooi genoeg, dus ze moeten ervan afblijven ja.
Goedkope pimpvelgjes? Goedkoop zullen ze zeker niet zijn. Design te zien lijken het wel HRE velgen. Toch een leverancier voor de duurdere automobiel.
Of ik het mooi vind staan? Nee niet echt. Maar goed smaken verschillen ;) Lekker origineel laten wat mij betreft! Alleen iets omlaag leggen is al genoeg!
Jammer van de velgen, maar toch beter dan dat ABT-gedrocht
@ Mr speed
als hij 15% meer downforce heeft, en ze hebben motorisch niets veranderd, kan je ervan uitgaan dat de topsnelheid lager is komen te liggen. voordeel wel weer is dat je weer harder door bochten zou kunnen gaan.
Maar hoe hard gaat dit type dan nu?
Doelgroep: voor de Sjonnie die wint in de Lotto.
Gek genoeg verkoopt deze verkrachting wél in Duitsland.
che figata!!! fa veramente cagare! che blocco assurdo!
Belachelijke velgen. Maar in elk geval minder lelijk (mooi kan ik ze niet noemen) dan die BBS-achtige zooi die hier de laatste tijd op te zien is (Volvo C30, RangeRover Sport)
hoe hard gaat ie nu dan?
nou zeg, das mooi hoor, echt mooi, zo he :S
Ehh.. nee :P Echt zonde
lelijke velgen?? licht er aan onder welke auto ze zitten ;)
Trouwens, Audi gaat een R8 V12 tdi op de markt brengen!
Het enige mooie aan deze velgen zijn de velgen. Want voor de rest is de Gallardo door deze RAcht verkr8.
@ Rick Dos: Leuke zin; “Het enige mooie aan deze velgen zijn de velgen.” :P Ik denk dat je bedoelde: Het enige dat mooi is aan deze auto zijn de velgen (Wat ik helemaal niet vind juist, maar ja, het is duidelijk dat Rick Dos iets (negatiefs) met Audi heeft :P )
@Chief_S5
O, zat er nog een auto aan vast? ;)
tip: Blijf met je poten van een R8 af, hij wordt er alleen maar lelijker van
Helaas… ook moderne kunst ontkomt blijkbaar niet aan dit soort acties. Ik ben voor een algeheel (optisch) tuningverbod voor Audi’s R8!
Ik zat gisteren achter een ‘gewone’ R8. Mijn eerste live spot. Mooi ding, lekkere sound, maar in de wijk (waar ik woon) kon ik hem met m’n fordje diesel heel simpel bijhouden… vluchtheuvels/drempels op iedere 100 meter. Alles wat hij in die 100m won was weer weg bij het op tempo 0 kruipen over die heuvels. Met 15 mm verlaging is het denk ik helemaal niet te doen. Niet alle aanpassingen zijn in mijn ogen dan ook automatisch verbeteringen. En die velgen al helemaal niet.
@ wouter
is de verlaging niet andersom?
de voorkant minder verlagen dan de achterkant lijkt mij een beetje een raar gezicht.
mooie auto zo
@ bassie
is maar net afhankelijk van hoeveel ruimte je nog over hebt in de wielkasten na het plaatsen van die monsters!
de achterkant was al zwaarder als de voorkant en met hogere snelheden kwam de neus al iets omhoog, waarom dan nóg meer downforce achter?:S
Afschuwelijk dat witte stuk….bij de standaard r8 vind ik het in het zwart ook al niet mooi. Vanaf de zijkant lijkt het dan alsof de auto uit twee helften bestaat. Het had gewoon een kleur moeten zijn.
Velgen en kleurcombo zijn niet my thing, voor de rest natuurlijk een gave bak ;-)