• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kicherer Audi R8

Auteur: Wouter, gepost 4 augustus 2007 om 11:13 – 34 Reacties

Kicherer Audi R8


Over de prestaties en wegligging van de Audi R8 zullen niet veel mensen klagen. Toch vond tuner Kicherer het nodig een aantal aanpassingen te doen.

Kicherer heeft de R8 in een windtunnel gezet en zo een aantal aerodynamische aanpassingen gedaan. De nieuwe voorspoiler zorgt voor 15% meer downforce en ook de achterspoiler zorgt voor meer druk op de achterwielen. Samen met de spoilers zorgen de 20″ driedelige lichtmetalen wielen met 235 banden voor en 325 achter voor een agressievere uitstraling. Kicherer paste ook het onderstel aan en monteert H&R veren die de auto 30mm lager zet aan de achterkant en 15 mm aan de voorkant.

Op Autojunk staan nog een aantal foto’s van de Kicherer Audi R8 (via speedheads.de).

Kicherer Audi R8

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, kicherer, R8, tuning

Vorig bericht: « Column nu: we worden gefopt
Volgend bericht: MOMO drift stuurwiel »

Lees Interacties

Reacties

  1. jela zegt

    4 augustus 2007 om 11:15

    Die spoiler vind ik niet echt passen, doe me de originele maar

    Login om te reageren
  2. astondriverinspe zegt

    4 augustus 2007 om 11:15

    Brr, wat een lelijke velgen!

    Login om te reageren
  3. Mr speed zegt

    4 augustus 2007 om 11:16

    prestaties????

    want downforce en allerlei fratsen is leuk maar gaat ie ook harder????

    zelfs de gti van roy gaat nog harder dan dat ding:S

    Login om te reageren
  4. Eddy zegt

    4 augustus 2007 om 11:17

    Wielen gelijken wat op wat Racing Dynamics had/heeft voor de BMW’s. En dat anno 2007 :-(

    Login om te reageren
  5. Pieter-Jan zegt

    4 augustus 2007 om 11:17

    Goedkope pimp velgjes, Bah! Blijf eens van de Audi R8 af, Kircherer.

    Login om te reageren
  6. Luc zegt

    4 augustus 2007 om 11:19

    moesten die wielen nou zo lelijk zijn??? dr zijn toch veel fraaiere hoepels op de markt???

    Login om te reageren
  7. Ricavant-1.8T zegt

    4 augustus 2007 om 11:43

    mwah vindt de R8 standaard al erg mooi dus dit hoeft echt niet…
    en de wielen.. doe maar de originele staat veel netter!

    Login om te reageren
  8. Mr zegt

    4 augustus 2007 om 11:49

    zo verkeerd zijn de velgen nou ook weer niet zucht… die spoiler kon wel veel beter maar is dit alles wat ze aangepast hebben of hebben ze ook nog iets motorischt beter gemaakt?

    Login om te reageren
  9. Aston Martin Rapide zegt

    4 augustus 2007 om 11:54

    Idd…de standaard is al mooi genoeg, dus ze moeten ervan afblijven ja.

    Login om te reageren
  10. AbarthMkII zegt

    4 augustus 2007 om 12:27

    Goedkope pimpvelgjes? Goedkoop zullen ze zeker niet zijn. Design te zien lijken het wel HRE velgen. Toch een leverancier voor de duurdere automobiel.

    Of ik het mooi vind staan? Nee niet echt. Maar goed smaken verschillen ;) Lekker origineel laten wat mij betreft! Alleen iets omlaag leggen is al genoeg!

    Login om te reageren
  11. Miguel zegt

    4 augustus 2007 om 12:34

    Jammer van de velgen, maar toch beter dan dat ABT-gedrocht

    Login om te reageren
  12. josje zegt

    4 augustus 2007 om 12:50

    @ Mr speed
    als hij 15% meer downforce heeft, en ze hebben motorisch niets veranderd, kan je ervan uitgaan dat de topsnelheid lager is komen te liggen. voordeel wel weer is dat je weer harder door bochten zou kunnen gaan.

    Login om te reageren
  13. sjoerd zegt

    4 augustus 2007 om 13:01

    Maar hoe hard gaat dit type dan nu?

    Login om te reageren
  14. DAT zegt

    4 augustus 2007 om 13:01

    Doelgroep: voor de Sjonnie die wint in de Lotto.

    Login om te reageren
  15. H.J. Vaesen zegt

    4 augustus 2007 om 13:09

    Gek genoeg verkoopt deze verkrachting wél in Duitsland.

    Login om te reageren
  16. jvc zegt

    4 augustus 2007 om 13:30

    che figata!!! fa veramente cagare! che blocco assurdo!

    Login om te reageren
  17. Roadronner zegt

    4 augustus 2007 om 14:09

    Belachelijke velgen. Maar in elk geval minder lelijk (mooi kan ik ze niet noemen) dan die BBS-achtige zooi die hier de laatste tijd op te zien is (Volvo C30, RangeRover Sport)

    Login om te reageren
  18. Hidde zegt

    4 augustus 2007 om 14:09

    hoe hard gaat ie nu dan?

    Login om te reageren
  19. Robin zegt

    4 augustus 2007 om 14:10

    nou zeg, das mooi hoor, echt mooi, zo he :S

    Login om te reageren
  20. Sander zegt

    4 augustus 2007 om 14:46

    Ehh.. nee :P Echt zonde

    Login om te reageren
  21. GOD zegt

    4 augustus 2007 om 15:27

    lelijke velgen?? licht er aan onder welke auto ze zitten ;)

    Login om te reageren
  22. Fej zegt

    4 augustus 2007 om 15:39

    Trouwens, Audi gaat een R8 V12 tdi op de markt brengen!

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    4 augustus 2007 om 16:00

    Het enige mooie aan deze velgen zijn de velgen. Want voor de rest is de Gallardo door deze RAcht verkr8.

    Login om te reageren
  24. Chief_S5 zegt

    4 augustus 2007 om 16:13

    @ Rick Dos: Leuke zin; “Het enige mooie aan deze velgen zijn de velgen.” :P Ik denk dat je bedoelde: Het enige dat mooi is aan deze auto zijn de velgen (Wat ik helemaal niet vind juist, maar ja, het is duidelijk dat Rick Dos iets (negatiefs) met Audi heeft :P )

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    4 augustus 2007 om 16:29

    @Chief_S5

    O, zat er nog een auto aan vast? ;)

    Login om te reageren
  26. Luc zegt

    4 augustus 2007 om 16:54

    tip: Blijf met je poten van een R8 af, hij wordt er alleen maar lelijker van

    Login om te reageren
  27. Solstice zegt

    4 augustus 2007 om 17:30

    Helaas… ook moderne kunst ontkomt blijkbaar niet aan dit soort acties. Ik ben voor een algeheel (optisch) tuningverbod voor Audi’s R8!

    Login om te reageren
  28. MarcO zegt

    4 augustus 2007 om 18:18

    Ik zat gisteren achter een ‘gewone’ R8. Mijn eerste live spot. Mooi ding, lekkere sound, maar in de wijk (waar ik woon) kon ik hem met m’n fordje diesel heel simpel bijhouden… vluchtheuvels/drempels op iedere 100 meter. Alles wat hij in die 100m won was weer weg bij het op tempo 0 kruipen over die heuvels. Met 15 mm verlaging is het denk ik helemaal niet te doen. Niet alle aanpassingen zijn in mijn ogen dan ook automatisch verbeteringen. En die velgen al helemaal niet.

    Login om te reageren
  29. bassie zegt

    4 augustus 2007 om 18:18

    @ wouter

    is de verlaging niet andersom?
    de voorkant minder verlagen dan de achterkant lijkt mij een beetje een raar gezicht.

    Login om te reageren
  30. phantom zegt

    4 augustus 2007 om 18:40

    mooie auto zo

    Login om te reageren
  31. Suspic1ous zegt

    4 augustus 2007 om 19:26

    @ bassie

    is maar net afhankelijk van hoeveel ruimte je nog over hebt in de wielkasten na het plaatsen van die monsters!

    Login om te reageren
  32. jesper zegt

    4 augustus 2007 om 19:35

    de achterkant was al zwaarder als de voorkant en met hogere snelheden kwam de neus al iets omhoog, waarom dan nóg meer downforce achter?:S

    Login om te reageren
  33. 750i zegt

    5 augustus 2007 om 00:58

    Afschuwelijk dat witte stuk….bij de standaard r8 vind ik het in het zwart ook al niet mooi. Vanaf de zijkant lijkt het dan alsof de auto uit twee helften bestaat. Het had gewoon een kleur moeten zijn.

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    7 augustus 2007 om 14:30

    Velgen en kleurcombo zijn niet my thing, voor de rest natuurlijk een gave bak ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North