• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kicherer K60 Evo Black – Mercedes SL met 605 pk!

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 mei 2007 om 15:30 – 43 Reacties

Kicherer K60 evo Black


Als er één automerk veel getuned wordt dan is het Mercedes wel. Brabus, Kleemann, Carlsson en ART zijn slechts een paar voorbeelden van bedrijven waar je je nieuwe aanwinst uit Stuttgart van wat extra pit kan laten voorzien. Kicherer is ook een bedrijf dat wel raad weet met Mercedessen. Vorig jaar pakten ze de SL600 al een keertje aan, en nu hebben ze zich wederom uitgeleefd op de V12 Biturbo. Het resultaat: de Kicherer K60 Evo Black.

De cijfers mogen er wezen: 605 pk, 0 tot 100 km/u in 4,3 seconden, 0 tot 200 km/u in 14,2 seconden en een elektronisch afgeregelde topsnelheid van 300 kilometer per uur.

Door de speciale neus krijgen de motor en de remmen extra koeling en moet de K60 een stuk stabieler zijn op hoge snelheid. Verder overheerst carbon in interieur en exterieur en is er een Formule-1-stuur gemonteerd.

De K60 black staat op 20″ lichtmetaal met Continental-schlappen in de afmetingen 255/30 ZR 20 voor en 305/25 ZR 20 achter. Het chassis is 25 milimeter omlaag gebracht en uiteraard mogen dikke geperforeerde remschijven en een custom uitlaatsysteem niet ontbreken.

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Kicherer K60 evo Black

Ook interessant!

  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Zo ziet de spiksplinternieuwe SL eruit!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

kicherer, Mercedes, SL, tuning

Vorig bericht: « Videotime: Lambo LP640-powerrr
Volgend bericht: ‘Fette Party’ bij VW: 25 miljoen Golfs gebouwd »

Lees Interacties

Reacties

  1. jurrian zegt

    22 mei 2007 om 15:33

    geen verkeerde aanpassingen, maar het was een mooie auto …

    Login om te reageren
  2. Stylez zegt

    22 mei 2007 om 15:38

    Ik vind hem wel mooi eigenlijk…

    Login om te reageren
  3. El Loco zegt

    22 mei 2007 om 15:40

    In zo’n bak wíl ik niet eens een Formule-1 stuur… Wedden dat dat de nieuwe sjon-met-Golf-tuningstrend wordt van deze zomer?

    Login om te reageren
  4. audi racer zegt

    22 mei 2007 om 15:43

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  5. steven zegt

    22 mei 2007 om 15:43

    wat moet ik me voorstellen bij een formule 1 stuur, voor de rest best mooi, alleen dat carbon en dat zwarte logo hoeft van mij niet zo.

    Login om te reageren
  6. MurcieBoy zegt

    22 mei 2007 om 15:45

    nooit gedacht dat er een V12 in die kleine auto kon ;)

    Login om te reageren
  7. Lexus zegt

    22 mei 2007 om 15:48

    Het is wel aardig allemaal hoor, dat tunen. Maar aan de andere kant; Wat heb je er nou eigenlijk aan… alleen in Duitsland zijn er enkele stukjes waar je onbeperkt hard mag rijden..

    Maar toch wel vol lof over deze auto;

    Hoeveel mensen kunnen nou zeggen dat ze een V12 Bitrubo met 605pk in het vooronder hebben liggen (of uberhaupt een SL)

    Login om te reageren
  8. Laurens zegt

    22 mei 2007 om 15:48

    Foei Foei. Wat een gedrocht is het geworden. En waar is een foto van het F1-stuur??

    Login om te reageren
  9. alex zegt

    22 mei 2007 om 15:48

    nog wat extra weekendwerk doen en dan ga ik dees kopen denk ik

    Login om te reageren
  10. Poekie Lauda zegt

    22 mei 2007 om 16:04

    Het was al niet de mooiste, en na die aanpassingen nog steeds niet, maar wel indrukwekkende prestaties.

    Login om te reageren
  11. Cliff zegt

    22 mei 2007 om 16:08

    @lexus: alleen in Duitsland zijn er enkele stukjes waar je onbeperkt hard mag rijden.

    Uhm… ik weet niet of je het weet, maar op 6000 van de 12000 km autosnelwegen die er in Duitsland mag je onbeperkt hard rijden. Dus enkele stukjes is een beetje onzin.

    Trouwens, lelijke auto

    Login om te reageren
  12. luc zegt

    22 mei 2007 om 16:09

    die velgen en achterbumper passen er totaal niet bij

    Login om te reageren
  13. joep zegt

    22 mei 2007 om 16:11

    kitscherer… sorry kon het niet laten

    Login om te reageren
  14. iceman zegt

    22 mei 2007 om 16:25

    zeker heel erg vet gedaan ,vooral die uitlaten en formule 1 shit erg dope gedaan door kischer

    Login om te reageren
  15. robbe zegt

    22 mei 2007 om 16:27

    hij mag er zeker wezen met die prestaties
    maar het uiterlijk dat vind ik niet echt mooi
    achterkannt te overdreven
    velgen is al helemaal niks
    uitlaten zijn er van de zijkant al helemaal niet uit

    kortom: lelijk

    Login om te reageren
  16. JW zegt

    22 mei 2007 om 16:37

    een SL65 AMG heeft meer vermogen..?

    Login om te reageren
  17. Fova' zegt

    22 mei 2007 om 17:04

    @JW
    Ja je hebt gelijk

    Ik zou eigelijk de brabus nemen, met 730pk

    Login om te reageren
  18. Pietro-Autofr3ak zegt

    22 mei 2007 om 17:38

    die naam : kicherer..goed gekozen :D
    kich snap je :P

    edit: nee, leg eens uit?

    Login om te reageren
  19. Bert VDA zegt

    22 mei 2007 om 17:42

    Mooie wagen ,

    Maar zonde van het imago en kwaliteit van dit merk.

    Login om te reageren
  20. Autofreak zegt

    22 mei 2007 om 17:43

    Hij is zeker mooi alleen zo’n stuur hoef ik niet maar de rest wel :D

    Login om te reageren
  21. Eddy J zegt

    22 mei 2007 om 17:46

    De 65 AMG doet het sprintje in 4,2 sec….
    Doe mij maar de Brabus

    Login om te reageren
  22. RenJie zegt

    22 mei 2007 om 17:55

    Wat een lelijk ding zeg, mercedes verkrachten… :D wel jammer altijd van die mercedessen, veel power maar heavy = 0-100 = bagger.

    Login om te reageren
  23. Murcielago zegt

    22 mei 2007 om 17:57

    Een SL 65 heeft 612pk en is 0,4 sec sneller naar 100… En een SLR, want daarop willen ze hem toch laten lijken, is een halve sec sneller met zijn 626pk..
    Als hier een bescheiden prijskaartje aanhangt, is het eventueel te overwegen. De motor upgrade dan toch;)

    Login om te reageren
  24. K. zegt

    22 mei 2007 om 17:57

    Waarom weer die ‘penis’ op de motorkap verwerkt?

    Normaal is die veel mooier.

    Login om te reageren
  25. slk zegt

    22 mei 2007 om 17:57

    Gewoon superlelijk.Houdt die sl origineel.Helemaal verschikkelijk dat de ster zwart gespoten is.

    Login om te reageren
  26. JaQ zegt

    22 mei 2007 om 18:05

    ik vindt die velgen er niet mooi onder passe verder aardig gedaan van Kicherer!

    Login om te reageren
  27. Stephan zegt

    22 mei 2007 om 18:16

    Formule 1 stuur houdt dan in ‘geen airbag en veel knopjes’ ?

    Login om te reageren
  28. Driving Under Age zegt

    22 mei 2007 om 18:36

    t was al een mooi wagentje, en denk niet dat het hierdoor veel slechter word :D

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    22 mei 2007 om 18:51

    Als je die eerste fotobekijkt dan lijkt het toch op een SLR? Dus mijn stelling dat een SLR eigenlijk een gepimpte SL is wordt hiermee toch bevestigd?

    Login om te reageren
  30. slk zegt

    22 mei 2007 om 19:06

    slr en sl zijn hele verschillende auto’s.Heb ze naast elkaar zienstaan en de verschillen zijn groot

    Login om te reageren
  31. RScosworth zegt

    22 mei 2007 om 19:09

    jammer jammer jammer,
    het was zo’n godsgruwelijk mooie bak
    oja en porsche doet aangifte van haar uitlaat

    Login om te reageren
  32. joris zegt

    22 mei 2007 om 19:17

    RScosworth had ik al gedacht met die cayenne turbo s uitlaat een het is trouwens auto voor mensen met te weinig geld voor een slr

    Login om te reageren
  33. db zegt

    22 mei 2007 om 19:25

    ik kan effe niet volgen , ze hebben de SL V12 biturbo getuned (SL65 AMG ) waardoor hij in plaats van 612PK 605Pk heeft , dan laat ik hem toch standaard, dan is hij esthetisch ook wat mooier

    Login om te reageren
  34. clk zegt

    22 mei 2007 om 19:40

    vet..maar ik ben niet zo te vinden voor die zwarte ster en zwarte velgen…

    Login om te reageren
  35. Solstice zegt

    22 mei 2007 om 21:59

    Ik moest twee keer kijken voor ik in de gaten had dat het toch echt een SL was en niet een SLK, dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn met een auto die ongetwijfeld een vermogen moet kosten…

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    22 mei 2007 om 22:10

    @ Autoblog; Over de reactie van Pietro-Autofr3ak, ik denk dat hij bedoelt “kichern”, wat giechelen betekent. Hij wil dus zeggen dat deze auto belachelijk is. Weet je dat ook weer. ;)

    Login om te reageren
  37. niek zegt

    23 mei 2007 om 01:38

    Ik vond juist het mooite van de Sl dat het niet zo’n dinky-toyish f1 neusje had. Dit komt een beetje midlife crisis over. Alle agressieve lijnen zijn eruit en hebben plaats moeten maken voor ietswat geforceerde veranderingen.

    Oh, en wie heeft die uitlaat ontworpen en waarom is die man niet preventief ontslagen?

    Login om te reageren
  38. Susp1cious zegt

    23 mei 2007 om 13:25

    Nee db, dat zie je helemaal verkeerd. De basis is de SL600 met 500 pk.

    Login om te reageren
  39. Juri zegt

    23 mei 2007 om 18:39

    Mensen,

    Dit is weer zo raar, de standaard SL55 AMG is sneller dan de Kicherer K60 met 605 pk.

    Zie hier:

    SL600 AMG (2007)

    0-100 4.3 s
    0-200 13.6 s

    (test autobid)

    Erg vreemd, heeft iemand enig idee hoe dit kan? Wellicht is de opgevoerde versie zwaarder en heeft grotere velgen waardoor de acceleratie ook een fractie langer verloopt. Maar dat zou de pk’s toch moeten compenseren.

    605 pk tegenover 517 pk, dat maakt best wat uit…….

    Iemand enig idee?

    Login om te reageren
  40. nicky zegt

    23 mei 2007 om 18:51

    heel mooi gedaan
    ook de prestaties, alleen de combinatie zwart / carbon vind ik niet mooi
    de combinatie grijs / carbon van de sl600 van vorig jaar was veel mooier geweest

    Login om te reageren
  41. niek zegt

    24 mei 2007 om 01:58

    @ Juri

    Bij topgear hadden ze ook een door Brabus getunede SL getelst. Dat ding had zo gruwelijk veel koppel dat ze hem hebben moeten begrenzen op koppel. Ze hebben de downforce gigantisch moeten verbeteren om het ding op de weg te houden. Maar zelfs toen kon dat monster al die kracht niet omzetten in grip. Het circuit rond was de originele SL aanzienlijk sneller.

    Login om te reageren
  42. Juri zegt

    24 mei 2007 om 14:38

    @Niek,

    Ben ik helemaal met je eens, als er bochten komen dan is vaak de orginele versie sneller..

    ..Maargoed, hier hebben ze het toch over de acceleratie. Toch vindt ik het echt raar als je een performence upgrade laat instaleren je auto (in dit geval de mer) langzamer is dan het orgineel…..

    …wellicht zou je denken dat ongeveer 500 pk het maximum is voor deze auto als je het specifiek hebt over de circuit waarden. Zou een SL65AMG op het circuit vele malen sneller zijn dan de SL55AMG, ik betwijfel het.

    De SL55AMG & SL65AMG, zijn wel sneller op het circuit dan de Brabus versie met 730 pk, dat is gewoon teveel….Alleen in rechte lijn verpulverd de Brabus de AMG modellen.

    Dan zou je toch denken dat deze Kicherer K60 Evo Black met zijn 605 pk toch een snellere acceleratie heeft dan een standaard SL600? Raar genoeg is dat dus niet het geval….

    …Wellicht is four wheel drive de oplossing, als je gaat spelen als tuner met hoger pk waarden?

    Login om te reageren
  43. db zegt

    24 mei 2007 om 17:48

    @suspicious: er staat toch V12 “biturbo” , maar wss zal het wel een SL600 zijn gezien het vermogen, maar dan vind ik het nog steeds een heel domme zet van kicherer, een SL600 en een SL55 AMG hebben hetzelfde vermogen maar de AMG is bedoeld als zeer sportieve coupé terwijl de SL600 meer op comfort gesteld is wat ophaning etc. betreft, dus sportieve klanten zullen eerder geneigd zijn richting AMG te gaan dan de SL600 te nemen, BTW ik vind dit nogal een lelijk ding omdat ik het nogal zielig vind dat je een auto van 200.000€ hebt en deze wilt laten lijken op een SLR van 650.000€

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North