• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargot

Auteur: jaapiyo, gepost 29 maart 2017 om 18:05 – 59 Reacties

Afbeelding Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargotAfbeelding Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargotAfbeelding Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargotAfbeelding Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargotAfbeelding Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargotAfbeelding Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargotAfbeelding Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargot

S-Klasse
Escargot, my car go, one sixty, swiftly…

Ik hoef het je eigenlijk niet uit te leggen, maar deze tekst komt uit de klassieker van Notorious B.I.G., ook wel bekend als Biggie Smalls, Biggie, Frank White en Big Poppa. Zoals wel vaker in goede rap muziek kan de verstaander meerdere invullingen geven aan de tekst.

Escargot betekent zoals jullie weten ‘slak’ in het frans, maar je kan het ook horen als S car go, een verwijzing naar de Mercedes S Klasse. Helaas rolt Biggie samen met zijn mattie Puff Daddy, ook wel bekend als Diddy, P. Diddy, Puff en Puffy in de bijbehorende clip in een rode Mercedes A124 en dus niet in een ‘S’. Het liedje wordt trouwens afgestoft voor de nieuwe Baywatch film met Alexandra Daddario, maar dat terzijde.

Na de tekst in de intro volgt de volgende passage:

“Wreck it buy a new one.”

Ben je toevallig in het bezit van een S-Klasse van de generatie W222, dan heb je binnenkort ook een goede reden om precies dit te doen. Of nou ja, je kan ‘m natuurlijk ook gewoon inruilen. Punt is, er komt een facelift aan van de huidige S-Klasse en daar hebben we inmiddels een paar scherpe beelden van via saudishift.

Meest in het oog springend zijn de gewijzigde koplampunits. In eerste instantie lijkt ook de vorm wat strakker gesneden te zijn, maar bij nader inzien is dit optisch bedrog. Slechts de indeling van de lampen is anders, waardoor ze (nog) iets meer lijken op de andere modellen van Mercedes.

Aan de achterkant springen enorme stortkokers van uitlaten in het oog, die verbonden worden door een chromen element. Tevens prijkt er een ‘560’ badge op de kofferklep. Dit historisch verantwoorde getal wijst op een nieuwe motorisering, maar het kan zijn dat het slechts om een nieuwe aanduiding gaat van het model dat we hier kennen als de S500. In verschillende markten wordt die nu namelijk al S550 genoemd.

Wat we verder al weten van de gelifte S is dat Mercedes de volgende stap in het Fit & Healthy programma erin gaat stoppen. Tevens heeft het merk al getest met partikelfilters op de benzinemotoren voor de nieuwe S, mogelijk wordt deze technologie ook gelanceerd op het nieuwe model. Daarnaast heeft de driepuntige ster vast nog wat andere verrassingen voor ons in petto. Het gaat natuurlijk wel om dé Technologieträger van het merk, plus BMW heeft ook weer een knappe Siebener neergezet. Tijd dus voor de Stuttgarters om weer een tikkie terug te geven.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Mercedes, s-klasse, w222

Vorig bericht: « HEET: dit is de nieuwe SsangYong Rexton
Volgend bericht: Dit kost de nieuwe Ferrari 812 Superfast »

Lees Interacties

Reacties

  1. rachid zegt

    29 maart 2017 om 18:21

    Mercedes-Benz, the best or nothing.

    Login om te reageren
    • klotskuukske zegt

      29 maart 2017 om 18:39

      @rachid: Mercedes-Benz, voorsprong door techniek

      Login om te reageren
      • rachid zegt

        29 maart 2017 om 18:53

        @klotskuukske: Mercedes-Benz, wie anders?

        Login om te reageren
        • ariif zegt

          29 maart 2017 om 18:59

          @rachid: Je voelt je lekkerder in een Mercedes-Benz.

          Login om te reageren
          • gertjano zegt

            29 maart 2017 om 19:36

            @ariif: Volg de Mercedes Benz rijder

            Login om te reageren
            • rachid zegt

              29 maart 2017 om 19:41

              @gertjano: Mercedes-Benz, das auto.

              Login om te reageren
              • dromedaris zegt

                29 maart 2017 om 19:48

                @rachid: Mercedes-Benz, even Apeldoorn bellen.

              • phaeton zegt

                29 maart 2017 om 20:24

                @dromedaris @ariif @klotskuukske @rachid @gerjano: Mercedes-Benz, the power of dreams. Maar zonder gekheid, ik eet buiten de deur en de hele toko kijkt mij aan omdat ik schaapachtig zit te lachen. Lekker bezig heren :-)

              • kareljansen zegt

                29 maart 2017 om 20:41

                @dromedaris: Mercedes-Benz, wir leben autos

              • ewoudhoed zegt

                29 maart 2017 om 21:23

                @kareljansen: liever Mercedes leverworst, dan gewone leverworst!!

              • pjjmv zegt

                30 maart 2017 om 09:18

                @ewoudhoed: 4 uur Mercedes-Benz, dat zouden meer mensen moeten doen!

              • Gulli zegt

                30 maart 2017 om 23:14

                @pjjmv: Mercedes Benz rijdt een klasse rijker

    • sollie1984 zegt

      29 maart 2017 om 19:15

      @rachid: dan liever nothing. Zo best zijn ze echt niet!

      Login om te reageren
    • saxoke zegt

      29 maart 2017 om 19:44

      @rachid: wir leben auto’s?

      Login om te reageren
    • parasite888 zegt

      29 maart 2017 om 19:46

      @rachid: Mercedes-Benz, er is géén betere. Wacht even, dat was Miele…

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 maart 2017 om 20:19

      @rachid: er zit iets mooooois in de lucht er zit iets mooooois in de lucht

      Mercedes Benz!

      Login om te reageren
      • rachid zegt

        29 maart 2017 om 20:20

        @2wheeler: God, wat slecht dit.
        Genoeg internet voor vandaag!

        Login om te reageren
    • W115 zegt

      29 maart 2017 om 20:28

      @rachid: Mercedes-Benz maakt rijden geweldig

      Login om te reageren
    • klotskuukske zegt

      29 maart 2017 om 21:09

      @rachid: Belspel, We zoeken een automerk met de letter A. We hebben een beller, zegt u het maar: ‘Ja, Marcedes!’. Maar meneer dat klopt niet! ‘Jawel, luister maar: Marcedes’

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        29 maart 2017 om 21:57

        @klotskuukske: mercadesh?

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          30 maart 2017 om 00:41

          @henkhupelschoten: marakesh

          Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      29 maart 2017 om 21:38

      @rachid: Mercedes-Benz, oet Twente

      Login om te reageren
  2. Pordon zegt

    29 maart 2017 om 18:25

    Grootste verandering voor de Mercedes rijders zal zijn dat ‘alweer’ de cruisecontrol verplaats gaat worden. Sinds een aantal jaren is de hendel verplaatst naar onder de richtingaanwijzer en nu gaat het verplaatsen naar knoppen op het stuur.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 maart 2017 om 19:06

      @pordon: persoonlijk vind ik dat een flinke verbetering. Ik vind de knoppen intuitiever werken dan een pookje

      Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        29 maart 2017 om 22:12

        @edge: ik vind het pookje bovenaan, zoals “vroeger” echt de fijnste plek. Arm op de rand van de deur en dan zo even met de vingers een tikje tegen het hendeltje.

        Nu moet je je arm van positie veranderen om de CC te bedienen, gewoon jammer.

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      29 maart 2017 om 19:42

      @pordon: hmmm, Dacia heeft ze al lang op het stuur. Zal toch niet dat Das Haus dit nageaapt heeft?

      Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        29 maart 2017 om 23:28

        @erik2907: Dacia heeft nog niet zo lang cc…. ;)

        Login om te reageren
    • jordydeknecht zegt

      29 maart 2017 om 20:14

      @pordon: Ik heb zelf ook een keer lang moeten zoeken naar de hendel voor de ruitenwissers, in een Vito notabene

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    29 maart 2017 om 18:31

    Een S560 is beter dan een S559 ..
    Maar slechter dan een S561 ..

    En dat is best wel jammer ..

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    29 maart 2017 om 18:33

    Geen idee waar die eerste alinea over gaat… Maar ze zullen die kar ongetwijfeld verder verfijnen.

    Login om te reageren
  5. 123bat zegt

    29 maart 2017 om 18:37

    Uitlaten zijn wel heel erg aanwezig.. Vind het fraaier als ze onder de bumper weggewerkt zijn, dat past m.i. ook beter bij het ranke ontwerp van de auto.
    Voor een V12-versie lijken me twee kleine chromen uitlaten voldoende, à la W220 S600.

    Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    29 maart 2017 om 18:37

    Heel minieme verschillen, maar meer had de S klasse naar mijn mening ook niet nodig. Ziet er nog altijd heel fris uit!

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    29 maart 2017 om 18:43

    Fantastische intro @jaapiyo. Hulde!

    Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. De W222 vind ik persoonlijk een prachtige auto. In mijn ogen de absolute benchmark in zijn klasse en dat komt door met name zijn interieur. Een lust voor het oog.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      29 maart 2017 om 23:42

      @viezefreddyw: Mijn ideale auto zou een W221 (facelift), S65 AMG motor en stylingpakket incluis, met W222 interieur en tech zijn. En dan langs Brabus voor een tuningsetje. Minus de logo’s en velgen, uiteraard.

      De W222 heeft iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Het is allemaal een beetje breed en lomp terwijl de W221 dat in verhouding ook is. En toch, de W221 straalt klasse én sportiviteit uit. In AMG-trim gewoon een rasechte sportsedan.
      Maar de W222, dat interieur, die tech… en dan te bedenken dat die al drie jaar op de markt is en nog technisch bijna het hoogst staat… en de enige die wat mij betreft technisch hoger staan zijn de Model S, want pioniersauto voor elektrisch rijden, en de E-Klasse, die ook van Das Haus komt. Even de S lekker doorontwikkelen, beetje heet strijken en bam, beste D (of E?) segment sedan die er is. Heerlijk.

      Laatst een review gezien waar ze de W222 tegen een BMW 750 zetten (G11 generatie). Zelfde verhaal voor de Audi A8, die zijn het gewoon net niet. Die koop je voor de ruimte maar qua tech zitten die op lager niveau dan Mercedes in die klasse. Vind ik dan.

      De S Klasse, zowel de W220, W221 als W222, is en blijft een hele indrukwekkende auto. Elke nieuwe S-Klasse legt de lat hoger voor elk automerk. Nou ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik geboren ben in een Mercedes-nest, maar daar ben ik toch echt wel een beetje trots op, als Mercedes-bezitter in een Mercedes-familie.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        30 maart 2017 om 09:19

        @mercedesclk350: Ik snap wel wat je bedoelt. Ik maak de vergelijk tussen de huidige S-klasse met de huidige 7-serie en A8. En dan vind ik de W222 gewoon schitterend. Het is inderdaad een forse auto, zeker de verlengde uitvoering, maar ik vind hem echt heel erg mooi.

        Voor de rest kan ik het alleen maar met je eens zijn. Het interieur van de W222 vind ik heel erg mooi. Mooi materiaalgebruik, zeer netjes afgewerkt en allemaal erg mooi ontworpen. Ik vind de twee dubbele schermen het juiste formaat hebben en een mooi en scherp beeld geven. De snufjes zijn natuurlijk van een hoogstaand niveau, maar dat is iets wat we al jaren lang gewend zijn van Mercedes. De S-klasse in het algemeen is vrijwel altijd de voorloper geweest als het gaat om gadgets, snufjes, luxe, comfort en uitstraling. Daarom is voor mij de S-klasse in het algemeen de absolute benchmark in zijn klasse. De 7-serie en A8 volgen op ruime afstand.

        Ik ben misschien wat minder bevooroordeeld. Bij mij in de familie zijn zowel BMW als Mercedes altijd aanwezig geweest. Maar voor Mercedes heb ik altijd een zwak gehad. Fraaie auto’s, heerlijk comfortabel en in mijn ogen waar voor je geld. Bij mij zit er wel altijd 1 voorwaarde aan. Een Mercedes, buiten de AMG’s en ander exotisch spul om, hoort een ster op zijn motorkap te hebben.

        Login om te reageren
  8. michaelcorleone zegt

    29 maart 2017 om 18:44

    Ik wacht liever op de nieuwe Audi A8. Terwijl ik de huidige A8 (D4) al de mooiste in zijn klasse vind, vooral die van voor de facelift.
    De S-Klasse ben ik juist minder gaan vinden door de jaren heen.

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      29 maart 2017 om 19:05

      @michaelcorleone:
      Het is natuurlijk persoonlijk en ik ben zelf ook redelijk fan van de A8, maar om heel eerlijk te zijn? In de toplimousine segment is en blijft de S-klasse een maatstaf voor Audi en BMW waarmee ze hun eigen toplimousine kunnen vergelijken. Dit was zo vroeger en dit zal zo blijven in de toekomst.

      Begrijp me niet verkeerd dit spreek ik enkel en alleen uit voor de toplimousine segment. De rest van de gamma is discutabel.

      Login om te reageren
  9. dbonline zegt

    29 maart 2017 om 18:53

    Nu nog die mottige flatscreen eruit en het beestje is perfect!

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    29 maart 2017 om 18:54

    Nieuw stuurtje, dat vind ik positief. Het huidige stuur vind ik namelijk niet erg mooi.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      29 maart 2017 om 19:45

      @berlinetta: het huidige stuur lijkt in mn ogen te veel op t eerste stuur uit n Smart.

      Login om te reageren
  11. kapiteinaudi zegt

    29 maart 2017 om 18:54

    De Mercedes S-Klasse, een meer overrated auto bestaat er niet! Neemt niet weg dat het geen leuke kar is natuurlijk. Deze generatie wordt alleen wel heel erg snel oud.

    Login om te reageren
  12. nicolasr zegt

    29 maart 2017 om 18:55

    Da’s gewoon een E-klasse, maar dan van dichterbij op de foto gezet. Dan lijkt ie groter. Zo maken ze overigens ook de brochures bij Mercedes. Bij de C hou je hem ver van je af, bij de E op normale afstand en bij de S heel dichtbij.

    Login om te reageren
  13. pinut187 zegt

    29 maart 2017 om 19:09

    Geweldige intro, goed en grappig geschreven.

    Vind de achterlichten er wel strak uit zien zo.

    Login om te reageren
  14. E550 zegt

    29 maart 2017 om 19:11

    Zo, dat lelijk stuurtje hebben ze eindelijk vervangen.

    Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    29 maart 2017 om 19:12

    De stylist van het zuiden zal er blij mee zijn (over 10 jaar als occasion).

    Login om te reageren
  16. roeldriesvink zegt

    29 maart 2017 om 19:16

    Lijkt nu weer wat meer op de S klasse die hij opvolgde.

    Login om te reageren
  17. kaeser zegt

    29 maart 2017 om 19:57

    Eindelijk een leuke driespaaks stuur. De tweespaaks vond ik echt vreselijk. Kon het maar niet behappen.

    Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      29 maart 2017 om 22:16

      @kaeser: kreeg 2 weken terug de huidige S-klasse als leenauto mee, daar zat ook een 3 spaaks stuur in. Kan dus nu ook al.

      Login om te reageren
  18. fijnkonijn zegt

    29 maart 2017 om 20:18

    Dat linker achterlicht is alvast gejat…

    Login om te reageren
  19. potjak zegt

    29 maart 2017 om 20:19

    S Car Go…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      29 maart 2017 om 20:31

      @potjak: S Cargo?

      https://i.ytimg.com/vi/gZbMQ-4l1Yc/maxresdefault.jpg

      Login om te reageren
  20. jordy14 zegt

    29 maart 2017 om 21:39

    Hypnotize??

    Login om te reageren
  21. cthijs zegt

    29 maart 2017 om 21:48

    Waarom zo n lelijke motorafdekplaat?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 maart 2017 om 02:11

      @cthijs: geluidsisolatie, dat is de reden van die afdekplaat.

      Login om te reageren
  22. wernerv8 zegt

    29 maart 2017 om 21:52

    Waarom moeten die uitlaten tegenwoordig zo aanwezig zijn. Als ik zoveel kon spenderen voor een auto liet ik ze achter de bumper verdwijnen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 maart 2017 om 22:13

      @wernerv8: het probleem is vooral dat ze als nog achter de bumper zitten en dat die opzichtige meuk nep is….

      Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    29 maart 2017 om 22:12

    Never change a winning team. Zoveel is duidelijk.

    Login om te reageren
  24. raoufff zegt

    29 maart 2017 om 22:57

    Mercedes-Benz, je denkt ook aan alles

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    29 maart 2017 om 23:51

    Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet helemaal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North