Hoeveel krasloten moet je openkrassen voordat je de nieuwe 812 Superfast kan betalen?
Nadat de GTC4Lusso het levenslicht zag, waren de verwachtingen voor de opvolger van de F12berlinetta direct hooggespannen. De terugkeer van de dubbele achterlichten gekoppeld aan de prachtige klassieke lijnen van de F12, dat kon alleen maar goed gaan. Toch?
Maar toen het moment van de onthulling eindelijk daar was, waren de reacties niet onverdeeld positief. Misschien ben je na het zien van de 812 Superfast zelfs wel superfast naar de dealer gerend om nog snel even zo’n machtig mooie F12berlinetta te bestellen. Waarschijnlijk kwam je dan echter bedrogen uit, want Ferrari hield naar verluidt nieuwe orders voor haar ‘reguliere topmodel’ al een tijdje tegen.
Maar goed, er zijn ook lieden die de 812 wél mooier vinden dan de F12, of die gewoon altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Each his own. In dat geval ben je net als collega @rubenpriest wellicht al aan de slag gegaan met configureren en wil je graag weten wat je voor zo’n nieuwe Fezza op gele platen minimaal moet neertellen.
Om antwoord te geven op de vraag, hebben we even contact opgenomen met Ferrari Nederland. Het magische getal is 379.024 Euro. Ongeveer een halve nieuwe Fiat 500 meer dus dan wat je voorheen kwijt was aan de F12berlinetta. Gezien de zestig extra pk’s valt dat alleszins mee. Alleen dat luchthappertje achter de deur…Zou Ferrari genoegen nemen met een half miljoen extra om dat ding weg te werken?
Met zo een naam weet je zeker dat je alleen kneuzen als klant krijgt ..
@lincoln: ga je er eentje kopen dan?
@lincoln: vaak hebben de balletjes de dikste portefeuille :-)
@lincoln: Ben zeer benieuwd naar een genuanceerde en onderbouwde reactie waarom alleen kneuzen deze Ferrari zouden kopen.
@screamgt: lol, je hebt het tegen Lincoln! De kans is groter dat hij zijn zin niet eindigt met “..” dan dat je een onderbouwing of enige nuance uit hem krijgt…
@lincoln: heb jij er al eentje besteld?
Ik wil een f12 met de superfast velgen.
De f12 is mooi alleen heb ik nooit de standaard velgen mooi gevonden, laat dat nou net het enige mooie van de superfast zijn.
Kan iemand een fotosoepje maken?
Hoe hebben ze ooit bij ferrari die luchtinlaten bij de koplampen kunnen ontwerpen. Door die luchtinlaten wordt de voorkant beetje een moeilijk geval.
Flinke smak geld voor een auto die ik wel indrukwekkend vind maar (nog) niet echt mooi. Maar waar ik wel vaker last van heb bij Ferrari is dat ik ze pas met de jaren echt mooi ga vinden. Alleen de 488 weet mij totaal niet te overtuigen.
@viezefreddyw: ik vind hem nu zelfs al mooi..
@viezefreddyw: Dat heb ik ook heel erg met de modernere Ferrari’s. Alleen de 612 is er nooit mooier op geworden vind ik.
@kilum: Nee joh! De 612 is juist ontzettend mooi opgedroogd. Dat vind ik werkelijk een prachtige auto.
@viezefreddyw: Nee voor mij niet. Die verhoogde koplampen, de vorm van de koplampen , en dan die glimlachende grill. Voor mij is het hem niet. Zij-profiel en achterkant vind ik wel erg mooi. Maar die voorkant doet er echt afbreuk aan helaas. De 599 doet dat echt een heel stuk beter. En de 550 vind ik ook een stuk mooier.
Kermisauto
Ik vind de achterkant niet Ferrari waardig. Verbind de twee achterlampen en je kijkt naar een updated versie van de Mazda RX7. Wat zonder meer een schitterende derrière is, maar niet voor een rari.
Die lijn op de achterkant / vorm van de kont doet me echt aan een audi A7 denken…
Ik vind het meer een mix tussen een alfa en een corvette
Ferrari is de weg de afgelopen jaren volledig kwijt….auto’s beginnen steeds meer op hotwheels te lijken…waarschijnlijk omdat dit de smaak is van de gemiddelde rijke arabier, Aziaat of voetballer..het wordt tijd dat pininfarina weer door Ferrari ingezet gaat worden….
Ik vind hem een stuk fraaier dan de F12, maar de Ferrari’s van de laatste tijd zijn zo schreeuwerig. De 599 en 612 zijn de laatste ‘ingetogen’ Ferrari’s wat mij betreft. Ik mis de jaren ’80 en ’90 nogal haha. En ik ben uit begin jaren ’90, dus geen ouwe zak die niet naar de toekomst durft te kijken ;)
@granlusso: sluit mij volledig bij jouw commentaar aan….laatste mooie ferrari is wat mij betreft de f355. De 599 is inderdaad ook nog een fraaie ingetogen ferrari
@maarten020: F355 is ook mijn favoriet. In het donkerblauw graag, met lichtgrijs interieur én het stuur zónder airbag.
@granlusso: blue pozzi? Mooie combi en idd een stuurtje zonder airbag want die zit er echt niet uit…ook geen flippers maar gewoon zo’n prachtige zilveren handbak met die sleuven. Voor mij overigens gewoon een rode Ferrari en een GTS versie
Doe mij naar een F12 .
599>F12>812 voor mij
Ik vond het stuur wel echt mooier geworden
Wat een beest, vooral die uitlaten zijn lekker aanwezig!