• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HEET: dit is de nieuwe SsangYong Rexton

Auteur: jaapiyo, gepost 29 maart 2017 om 17:27 – 23 Reacties

Afbeelding HEET: dit is de nieuwe SsangYong RextonAfbeelding HEET: dit is de nieuwe SsangYong RextonAfbeelding HEET: dit is de nieuwe SsangYong Rexton

SsangYong-Rexton
Als je je het vorige model niet meer kan herinneren, denk dan even goed aan de auto die je doorgaans een paardentrailer ziet trekken.

Een gek idee trouwens eigenlijk zo’n paardentrailer nu ik erover nadenk. Vroeger trokken de paarden nog de koets, nu trekt de koets de paarden. Het moet niet veel gekker worden. Enfin, de vorige Ssangyong Rexton was in principe op de markt sinds 2001. Het model kreeg meerdere facelifts aangemeten, waarvan de laatste in 2015. Ssangyong zelf sprak in die gevallen vaak over een geheel nieuw model. Nadat de Golf V opeens de Golf VI genoemd werd dachten de Koreanen ongetwijfeld: dat kunnen wij ook.

Geloof het of niet, maar aanvankelijk was de Rexton best wel populair in Nederland. Het was de tijd dat mensen massaal voor de charmes van de goedkope Koreaanse SUV vielen. Weinig betalen en toch in zo’n flinke klomp staal rijden, daar hadden wij Nederlanders wel oren naar. Zeker gezien het feit dat er onder het blikwerk heuse Mercedes-techniek te vinden was. De zweem van voor een dubbeltje op de eerste rang zitten spatte er vanaf.

Later werden SUV’s in Nederland onbetaalbaar en degenen die er een konden betalen gingen in dat geval liever voor een knappe baaaadge. Het merk verdween dan ook even van de Nederlandse markt, maar keerde daarna glorieus terug, waardoor we weer Rodii konden kopen.

Inmiddels hebben ze in Korea de tijd gevonden om eindelijk een geheel nieuw model van de Rexton te ontwikkelen, dat intern voorheen als de Y400 door het leven ging. In de basis is dit een traditionele 4*4 in de oude stijl, opgebouwd op een ladderchassis van wat SsangYong beschrijf als ‘giga-steel’. Ideaal dus voor het echte zware werk.

Ondanks deze traditionele opbouw is de nieuwe Rexton is echter wel voorzien van moderne snufjes als Autonomous Emergency Braking System (AEBS), Lane Change Assist (LCA), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) en Blind Spot Detection (BSD). Tevens is de 4,85 meter lange SUV ook ideaal voor mensen met een groot gezin, want je kan ‘m ook krijgen met zeven zitplaatsen. De Rexton wordt leverbaar met een 2.2-liter diesel en een 2.0-liter groot benzineblok met een turbo. In de zomer rollen de eerste exemplaren van de band voor de Koreaanse markt. Wanneer ‘ie in Nederland arriveert is nog niet bekend, maar dat maakt ook niet uit. De CO2-tax zal ‘m namelijk ongetwijfeld totaal irrelevant maken voor de Nederlandse markt.

Ook interessant!

  • Corolla
    Dit is de nieuwe Toyota Corolla Cross, een compacte SUV
  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek
  • Nieuwe Toyota Sequoia
    Nieuwe Toyota Sequoia: groot en uitgesproken
  • nieuwe Maserati crossover
    Nieuwe Maserati crossover niet te stoppen (behalve door...)

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

offroad, rexton, SsangYong, SUV

Vorig bericht: « BREEK: Audi bij meeting over F1-motor van de toekomst
Volgend bericht: Kiekjes van de gelifte S-Klasse smaken beter dan escargot »

Lees Interacties

Reacties

  1. hilpp zegt

    29 maart 2017 om 17:29

    Een SsanYong Rectum. Nee dank u.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    29 maart 2017 om 17:41

    Grijs kenteken, diesel d’r in en professioneel trekkend NL is blij.

    Looks zijn overigens niet verkeerd

    Licht off: @jaapiyo: de gallery doet t niet, zowel in de Android app (S6 Edge, Android 6.0.1) als mobiele site

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      29 maart 2017 om 18:16

      @toyotafortuner: Is inmiddels gefixt. Probleempje met jpeg vs jpg over het hoofd gezien…My bad.

      Login om te reageren
    • polpol33 zegt

      29 maart 2017 om 19:43

      @toyotafortuner: hopelijk een moderner blok dan in het vorige model. Er rijdt zon ding hier in de buurt. Een ongelofelijk kabaal: net een grote vrachtwagen.

      Login om te reageren
  3. 2505 zegt

    29 maart 2017 om 17:53

    Heerlijk ding, enorme vooruitgang geboekt die ssangyong, bij hun eerdere modellen leek het wel of ze hem expres zo lelijk mogelijk wilden maken. Ik zou er nu bijna een xc90 voor laten staan

    Login om te reageren
    • parttimeautospotter zegt

      29 maart 2017 om 17:59

      @2505: gelukkig BIJNA

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    29 maart 2017 om 17:55

    Jammer ..
    Dingen zagen er altijd “uitgesproken” uit ..

    Veel lui snapte er werkelijk geen reet van ..
    Vooral F1-fans
    petrolheads ..
    top gear kijkers ..
    Alfascisten ..
    Autoliefhebbers ..
    En Max knuffelaars werden er helemaal onrustig van ..

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 maart 2017 om 18:34

      @lincoln: ha mooi!

      Login om te reageren
  5. pinut187 zegt

    29 maart 2017 om 18:43

    “Inmiddels hebben ze in Korea de tijd gevonden” geweldig!

    Best een saai design verder.

    Login om te reageren
  6. roeldriesvink zegt

    29 maart 2017 om 19:05

    Zullen we het hier bij laten… Next!

    Login om te reageren
  7. thomasthomas zegt

    29 maart 2017 om 19:17

    Sjangyoung
    Ssjanyong
    Ssjangyoung

    Heb hem

    Ssangyong rekston

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    29 maart 2017 om 19:28

    Lelijk hok… Snel vergeten en bidden dat niemand het koopt. Voor dit hok 10 andere.

    Login om te reageren
  9. thesis zegt

    29 maart 2017 om 19:34

    Vind vooral de achterkant erg strak ogen

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      29 maart 2017 om 19:56

      @thesis: ben benieuwd of ze deze keer wel iets kunnen tekenen hebben wat ergens naar lijkt. De kont is toch hét grote probleem bij de Ssangyong ontwerpen

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    29 maart 2017 om 19:46

    Mijn autocarriere begon bij een Chrysler Jeep dealer die Ssang Yong erbij deed. Uit de tijd van de eerste Musso. Met de Powered by Mercedes stickers op de achterruit. Goed om een flinke kar te trekken maar verder echt rommel. Dingen zagen er na 2j uit alsof ze 20j oud waren. De latere modellen waren echt een stuk beter. Die Rexton’s met de 270cdi en 320 benzine motor reden prima. Zeker gezien de prijs. Die verkochten ook nog wel redelijk. De eerste Musso en Korando’s ook, maar geen repeat buyers…

    Login om te reageren
  11. 50mchljn zegt

    29 maart 2017 om 20:14

    Jakkes !!

    Login om te reageren
  12. tinustiguan zegt

    29 maart 2017 om 20:23

    wat, wat??? Zonder dakkapel????
    En ach, interieur vind ik best nog wel meevallen……torenhoge afschrijving dus typisch geval om tweede- of derdehands te overwegen. Want stiekem zijn die apparaten best goed in elkaar geschroefd…..

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    29 maart 2017 om 22:17

    Best goed gelukt!

    Login om te reageren
  14. mercedesclk350 zegt

    29 maart 2017 om 23:33

    Kijk dat gaat heel erg de goede kant op. Ik krijg nog steeds het gevoel dat dit een mix is tussen Koleos en Outlander maar ik denk dat Ssangyong dat als een compliment beschouwd. Ik niet, overigens. Maar toch heeft het wel wat.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      29 maart 2017 om 23:34

      @mercedesclk350: ik verontschuldig mij voor een nare dt-fout in de één-na-laatste zin.

      Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    29 maart 2017 om 23:50

    Hoe houdt dit merk z’n hoofd boven water

    Login om te reageren
  16. continentalgt zegt

    30 maart 2017 om 10:23

    Een standaard SUV met minder kwaliteit met een naam die niemand kan uitspreken, nee bedankt.

    Login om te reageren
  17. elemento zegt

    30 maart 2017 om 13:31

    Goed vooruit gegaan. Ik begreep dat.ze.nog.ook goed.deden…dus wie weet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North