• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Chevrolet Camaro of Dodge Challenger

Auteur: ricardo, gepost 8 oktober 2010 om 14:00 – 114 Reacties

Muscle vs. Muscle

Vandaag op het Kies Maar-podium: twee moderne interpretaties van een musclecar. De Chevy Camaro neemt het op tegen de Challenger van Dodge. Ze zijn snel, krachtig en bij uitstek geschikt om vele kilo’s aan bandenrubber op te roken. Maar in welke Amerikaan doe jij dat het liefst?

Voor het gemak laten we de Mustang van Ford even buiten beschouwing. Die nemen we een andere keer wel mee. Vandaag gaat het om de volbloed V8jes van Chevrolet en Dodge. Voor de Camaro pakken we meteen de sterkste: de Camaro SS. Aan boord vinden we een 6.2-liter V8 die 405 ongeduldig trappelende paarden richting de achterwielen stuurt. Daarachter hangt een automaat met zes verzetten (met handbak krijg je trouwens 422 pk onder de kap). Zware rechtervoeten moeten deze Chevy in 4.7 tellen naar de honderd km/u kunnen trappen, en met een vrij stukje Autobahn in het vooruitzicht kan een top van 285 km/u worden gehaald. Specs om over naar huis te schrijven, maar het kan zijn dat je er meer voldoening (lees: meer pk’s) uit wil halen. Geen nood. Genoeg tuners die dit met liefde voor je willen doen. En Mika Salo zal het met je eens zijn. Een retro-eske interieur en 20″ lichtmetaal maken het plaatje compleet: dit is wat je verwacht van een pk-beest uit The States.

Maar wat te denken van zijn directe concurrent in de vorm van een Challenger? Er zit een faceliftje aan te komen, maar wij pakken nog even de oude vertrouwde SRT8. Dus met een 6,1 liter HEMI aan boord en een 0-tot-honderd-tijd van minder dan 6 seconden. Voor het schakelwerk pakken we de vijftraps automaatbak (handbak is niet leverbaar in Nederland, dus vandaar). Dit alles weegt bij elkaar zo’n 1.880 kilo, en de maximum snelheid ligt op 270 kilometer per uur. Ook hier weer een retro-uiterlijk dat van de anabolen heeft gesnoept. Liever wat meer vermogen in je Dodge, en ben je het niet helemaal eens met de 0-160-0 tijd van 17 seconden? Fanatieke sleutelaars geven je Challenger graag wat extra pep.

De hybridificatie van ons wagenpark mag dan al ruime tijd in volle gang zijn, deze achterwielaangedreven achtpitters doen daar eventjes niet aan mee en geven oprechte petrolheads anno 2010 nog wat ze willen. Maar welke van deze twee wil jij het liefst laten brullen, roken en denderen? Kies dan!


Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, challenger, Chevrolet, Dodge, kies-maar, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Zo kan kamperen ook: Mercedes king size übercamper
Volgend bericht: Shelby GT350 – nu ook verkijgbaar met supercharger »

Lees Interacties

Reacties

  1. Max zegt

    8 oktober 2010 om 14:02

    Dodge

    Login om te reageren
  2. Ruben00 zegt

    8 oktober 2010 om 14:03

    Camaro, puur gebaseerd op het uiterlijk.

    Wanneer krijgen we trouwens die poll?

    Login om te reageren
  3. Merry zegt

    8 oktober 2010 om 14:05

    Chevy in het geel graag, en dan hopen dat Megan Fox er gratis bij zit

    Login om te reageren
  4. riick27 zegt

    8 oktober 2010 om 14:07

    dodge! ziet er veel beter uit

    Login om te reageren
  5. zdev zegt

    8 oktober 2010 om 14:08

    Dodge.

    Login om te reageren
  6. MDA zegt

    8 oktober 2010 om 14:09

    Dodge. Beter gelukt retro design.

    Login om te reageren
  7. sjoerd zegt

    8 oktober 2010 om 14:09

    mustang.

    Login om te reageren
  8. Gioor zegt

    8 oktober 2010 om 14:10

    De Chevy.
    Net iets mooier

    Login om te reageren
  9. mout zegt

    8 oktober 2010 om 14:10

    Ik ben bang dat ik elke keer op de kofferklep zou moeten gaan kijken welke het ook al weer is…
    Geef ze allebei dan maar, dan leer ik misschien het verschil kennen.

    Login om te reageren
    • SHFT zegt

      8 oktober 2010 om 14:31

      @mout:

      Was net hetzelfde aan het denken.

      Niet echt een voorkeur, ik heb het niet voor die Amerikaanse wagens. De Z01 als uitzondering.

      Login om te reageren
      • MarkieS zegt

        8 oktober 2010 om 15:51

        @SHFT: is dat ZO6 en/of ZR1?

        Login om te reageren
        • SHFT zegt

          8 oktober 2010 om 19:45

          @MarkieS:

          Oei, de ZR1 uiteraard, waar zat ik met mijn hoofd.

          Login om te reageren
  10. BaySideBlueBoy zegt

    8 oktober 2010 om 14:12

    Ik ga met Laue mee, de Camaro voor mij. ;)
    Nee joh, geef mij maar de Dodge Challenger met een 8277cc V10.

    Login om te reageren
  11. Lan_Evo zegt

    8 oktober 2010 om 14:13

    Camaro, die is sneller en heeft niet zo’n last van obesitas zo te zien.

    Login om te reageren
  12. Vreddy_B zegt

    8 oktober 2010 om 14:13

    De Dodge, gewoon mooier.

    Login om te reageren
  13. Joland zegt

    8 oktober 2010 om 14:15

    De Camaro staat op het chassis van de Holden Monaro, de challenger op het chassis van een T-Ford. Omdat we in NL best veel bochten hebben ga ik voor de Holden Camaro :)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      8 oktober 2010 om 14:20

      @Joland:
      De challenger staat op een zwaar verbouwde E klasse.

      Login om te reageren
  14. lamborgfan zegt

    8 oktober 2010 om 14:18

    OEH… Calimero… uhm nee camaro

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    8 oktober 2010 om 14:20

    Ik ga hier geen antwoord op geven :D

    Login om te reageren
  16. KUYL zegt

    8 oktober 2010 om 14:20

    @Joland, Challenger heeft onderstel van Mercedes techniek, dus helaas voor jou.

    Login om te reageren
  17. Laue zegt

    8 oktober 2010 om 14:22

    trouwens dat de chally met rokende banden op de foto staat zegt genoeg.

    Login om te reageren
  18. jack_abarth zegt

    8 oktober 2010 om 14:23

    Challenger, alleen op uiterlijk gebaseerd. Heb geen zin om het bericht te lezen.

    Waar blijft de poll??

    Login om te reageren
  19. Tom# zegt

    8 oktober 2010 om 14:23

    De Camaro natuurlijk.., Dodge lijkt teveel op het origineel

    Login om te reageren
  20. Jurriuit zegt

    8 oktober 2010 om 14:24

    Camaro, puur omdat het dashboard van de Challenger retesaai is.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      8 oktober 2010 om 14:44

      @Jurriuit:
      Je moet niet naar het dashboard kijken, maar in de linke spiegel en opletten wanneer je de band van de velg burnt ;)

      Login om te reageren
  21. reinier73 zegt

    8 oktober 2010 om 14:25

    geef mij de voorkant van de Camaro en de achterkant van de challenger en ik las het aan elkaar.

    Login om te reageren
    • NicoLauda zegt

      8 oktober 2010 om 17:22

      @reinier73: +1

      De neus van de Dodge vind ik wel erg minimalistisch, terwijl ik die wanabee-Corvette achterlichten van de Chevy wat minder kan waarderen.

      Login om te reageren
  22. AS zegt

    8 oktober 2010 om 14:35

    Dodge Challenger. Heb er een keer in mogen meerijden .. wat was dat gaaf!
    De Challenger ziet er ook wat stoerder uit vind ik.

    Login om te reageren
  23. RegnuM zegt

    8 oktober 2010 om 14:42

    Als er een poll komt zal ik mijn stem uitbrengen.

    Login om te reageren
  24. Svensson zegt

    8 oktober 2010 om 14:56

    Niet moeilijk, de Camaro voor mij.
    Ziet er brutaler uit en is de betere rijdersauto.

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    8 oktober 2010 om 14:57

    Lood om oud ijzer. Ze lijken wel heel erg op elkaar. Ik zou voor Camaro gaan, die is iets stoerder en heeft het orginelere interieur (hoewel een Polo er nog altijd beter uit ziet).

    Login om te reageren
  26. Al_caPino zegt

    8 oktober 2010 om 14:58

    Ik kies optie 3 (Ford Mustang)

    En van deze 2 wordt het dan toch de Camaro, mooiere lijnen.

    Login om te reageren
  27. frarissimo zegt

    8 oktober 2010 om 15:00

    Dodge is mooier, maar de Camaro schijnt beter te rijden.
    Doe maar de Camaro dan…

    Login om te reageren
  28. ferrarigek zegt

    8 oktober 2010 om 15:01

    ALLEBEI

    Login om te reageren
  29. DieBolle14 zegt

    8 oktober 2010 om 15:09

    Dit is een iedioot moeilijke keuze dus dan maar allebei, of wachten even wachten en dan een Camaro convertible en een dichte Challenger

    Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    8 oktober 2010 om 15:11

    De Camaro, mooier interieur. Exterieur vind ik bij beide auto’s even mooi.

    Login om te reageren
  31. paulusrx7 zegt

    8 oktober 2010 om 15:19

    challeger omdat ik die mooier vind.

    Login om te reageren
  32. Christiaanvdd zegt

    8 oktober 2010 om 15:21

    Camaro SS, vind ik mooier

    Login om te reageren
  33. Bertus zegt

    8 oktober 2010 om 15:23

    Bij gebrek aan de Mustang, dan toch maar de Dodge. Ook al is de Camaro zeer waarschijnlijk de betere auto, als je naast zo’n Dodge staat kriebelt alles in je lichaam.
    Die auto klopt gewoon. (Qua uiterlijk).
    Maar goed… Zodra de Mustang ook in het lijstje staat, ga ik direct voor de Mustang!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 oktober 2010 om 15:50

      @Bertus: i,m with @Bertus ..

      @Bertus and me against the rest of the world ..

      Login om te reageren
  34. schnitzerken zegt

    8 oktober 2010 om 15:24

    De Challenger, De looks alleen al

    Login om te reageren
  35. §tekel zegt

    8 oktober 2010 om 15:27

    dodge, geen twijfel mogelijk

    Login om te reageren
  36. QuattroBoy zegt

    8 oktober 2010 om 15:39

    Camaro, graag de cabrio voor mij….

    Login om te reageren
  37. floryn zegt

    8 oktober 2010 om 15:49

    Camaro SS met RS pakket, maar dan mis je de Mustang die eigenlijk veel en veel beter is.

    Login om te reageren
  38. edgar zegt

    8 oktober 2010 om 15:50

    Heel makkelijk voor mij omdat de challenger SRT mijn nummer één auto is en ik vind de camaro veels te overstyled en het geluid van de challenger is heeeeeerlijk!

    Login om te reageren
  39. Osca zegt

    8 oktober 2010 om 15:50

    de Camaro in BumbleBee uitvoering Graag :P

    Login om te reageren
  40. sacha zegt

    8 oktober 2010 om 15:54

    Ik zie geen verschil, sorry.

    Login om te reageren
    • Carmaster zegt

      10 oktober 2010 om 21:25

      @sacha:

      De een is rood en de ander oranje.
      Simpel, toch?

      Login om te reageren
  41. MarkieS zegt

    8 oktober 2010 om 15:54

    De Dodge, van die andere staan te veel op Zomoto.

    Login om te reageren
  42. Peer zegt

    8 oktober 2010 om 15:56

    Mag ook de voorkant van de Challenger en de achterkant + de 6.2 liter V8 van de Camaro SS?

    Login om te reageren
  43. captain zegt

    8 oktober 2010 om 16:03

    de camaro was in 69 een van de langzaamste musclecars en ik zie nog steeds (onterecht) de nieuwe camaro als een ‘kleintje’. De challenger was en is gewoon de beul dus doe die maar

    Login om te reageren
  44. L=Fred zegt

    8 oktober 2010 om 16:08

    Beide, maar Dodge Challenger wint op punten

    Login om te reageren
  45. Gerrit zegt

    8 oktober 2010 om 16:10

    De dodge puur om die achterlichten heerlijk!

    Login om te reageren
  46. L=Fred zegt

    8 oktober 2010 om 16:13

    Kent iemand deze?
    http://www.cwwcardesign.com/cars/dodge_challenger_station_wagon.html

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      8 oktober 2010 om 16:17

      @L=Fred:
      Nee. Maar bedankt :)

      Login om te reageren
  47. Getl4id zegt

    8 oktober 2010 om 16:15

    Challanger, zelfs als de mustang mee zou doen

    Login om te reageren
  48. stuntman zegt

    8 oktober 2010 om 16:16

    Zonder twijfel, de Challenger.

    Login om te reageren
  49. V10 zegt

    8 oktober 2010 om 16:17

    Camaro natuurlijk

    Login om te reageren
  50. L=Fred zegt

    8 oktober 2010 om 16:17

    en de Camaro Shooting Brake
    http://www.cwwcardesign.com/cars/chevrolet_camaro_shooting_brake.html

    Login om te reageren
  51. W116 zegt

    8 oktober 2010 om 16:17

    De Camaro! Ik heb er net 3 weken in rond gereden door Californie, Utah, Arina en Nevada. Gifgroen met zwarte racestrepen. Wat een bak!

    Login om te reageren
  52. Vinny_93 zegt

    8 oktober 2010 om 16:19

    Dussss lincoln, verliefd!

    Jullie zijn niet de enige die liever de Challenger hebben, hier is er nog een. Dit soort auto’s moet je wat mij betreft niet kopen omdat je zo graag bochten neemt, maar keihard of juist heel relaxed rechtuit wil. Daarom de Dodge. SRT-8 alstublieft.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 oktober 2010 om 20:15

      @Vinny_93:
      jaloers kreng ..

      Login om te reageren
  53. duckje zegt

    8 oktober 2010 om 16:25

    ik kies voor de chevrolet camaro
    ik vind het een vetgave bak
    de dodge is iets te klassiek kwa uiterlijk naar mijn smaak.

    Login om te reageren
  54. Simpson zegt

    8 oktober 2010 om 17:03

    de challenger was mijn eerste ingeving, maar toen ik het filmpje van mika salo’s challenger nog eens bekeek…

    Login om te reageren
  55. Simpson zegt

    8 oktober 2010 om 17:03

    eh..mika’s camaro bedoel ik natuurlijk.

    Login om te reageren
  56. Bumer zegt

    8 oktober 2010 om 17:14

    Dit is volgens mij de eerste kies maar waarbij ik echt moeite moet doen om er een keuze uit te persen… hmmmmmm…

    Okay de Camaro alstublieft :D

    Login om te reageren
  57. Freewarefreak zegt

    8 oktober 2010 om 17:16

    Doe mij maar de Camaro. En dan geel in de exacte Bumblebee trim. Helemaal te gek!

    Heb net ook in de gallery de twee interieurs naast elkaar gezet en vind de Camaro het meest sportief ogen met de hoge console, lage metertjes, enz. Wel graag met handbak aub..

    Login om te reageren
  58. Citrofiel zegt

    8 oktober 2010 om 17:25

    Elke keer als ik er eentje zie (op plaatjes dan, in het echt heb ik geen van beide nog gezien) moet ik weer even nadenken welke ook al weer welke was… Qua uiterlijk maakt het me niet zoveel uit, maar ik zou voor de Challenger gaan omdat die niet zo’n kitscherig interieur heeft.

    Login om te reageren
  59. Lambo_560 zegt

    8 oktober 2010 om 17:31

    k zou de chevy nemen, vind de dodge er wat lomper uitzien

    Login om te reageren
  60. willemth zegt

    8 oktober 2010 om 17:49

    Of de Z28..

    via Nu.nl (waarom lees ik hier niets over op Autoblog.nl, jullie denken niet dat ie komt?)

    Maar deze week is een Chevrolet testteam in de weer met een heftiger versie van de Camaro. Een Z28. De auto krijgt andere bumpers, grotere luchtinlaten en een aangepast onderstel. Vier uitlaten bulderen de klanken naar buiten.
    Onder de kap komt naar alle waarschijnlijkheid de V8 met compressor die in de Cadillac CTS-V tot een machtige 564 pk komt. Dat is bijna 140 pk meer dan de tot nu sterkste versie van de huidige Camaro, de SS. Via grijze import is de Camaro al langer bij ons leverbaar, Chevrolet Nederland haalt vanaf augustus 2011 zelf de auto naar Nederland.

    http://www.nu.nl/auto/2349764/toch-groen-licht-camaro-z28.html

    Login om te reageren
  61. Benz.. zegt

    8 oktober 2010 om 18:04

    Dodge Challenger voor mij. Smoelt net wat beter..

    Login om te reageren
  62. krari zegt

    8 oktober 2010 om 18:11

    challenger + 20000000 liter benzine

    of de mustang

    Login om te reageren
  63. DIRK zegt

    8 oktober 2010 om 18:14

    Ik kan niet kiezen doe maar allebij + een mustang!

    Login om te reageren
  64. Rob USA zegt

    8 oktober 2010 om 18:28

    @Sacha/Citrofiel: Jammer dat zichzelf “autoliefhebber”
    noemende mensen zoals jullie zo weinig intresse/kennis hebben van deze auto’s. En als het nou zo’n slecht verkopend model zou zijn, Camaro binnen 1 jaar 100.000 stuks.
    Hier nog wat extra info voor Sacha : De Camaro Z28 zal elke AMG huili laten doen 0-100, op de Ring en ook op betrouwbaarheid. En dat terwijl er nog niet eens een tuner overheen is gegaan.
    Welcome to the globalcarindustry.

    Login om te reageren
  65. Rob USA zegt

    8 oktober 2010 om 18:31

    @W116: Jammer dat dat alleen de V6 nog maar was.
    Die word nl tot nu toe alleen in het synergygroen gemaakt.
    Maar ook leuk.

    Login om te reageren
  66. Jokkebrok zegt

    8 oktober 2010 om 18:44

    Camarok, superzekerweten!!

    Login om te reageren
  67. ralphbeen zegt

    8 oktober 2010 om 18:51

    de camaro!
    ze zien er alle 2 leuk uit persoonlijk vind k de camaro iets beter vooral in de ss.
    Alleen nu het rijgedrag en hoe alles van binnen in elkaar zit. De camaro rijd en zit stukken beter.

    Login om te reageren
  68. Vankonten zegt

    8 oktober 2010 om 18:52

    Challenger.

    Login om te reageren
  69. DFN_Avenger zegt

    8 oktober 2010 om 18:58

    Overduidelijk de Challenger en het liefst de SRT10 Concept… #kwijlt

    Login om te reageren
  70. Emp zegt

    8 oktober 2010 om 18:59

    Moeilijk. De camaro pas nog in het echt gezien, maar de dodge nog nooit..
    Toch maar de dodge net iets mooier..

    Login om te reageren
  71. mb man zegt

    8 oktober 2010 om 19:04

    DE dodge graag.Neem het kliko dash wel op de koop toe.

    Login om te reageren
  72. pan zegt

    8 oktober 2010 om 19:15

    for the looks: DODGE

    Login om te reageren
  73. Hanico zegt

    8 oktober 2010 om 19:30

    Ik puur voor de Challenger. Stuk mooier en cooler dan Camaro. De nieuwe Camaro kan mij op een of andere manier niet boeien.

    Login om te reageren
  74. hidde15 zegt

    8 oktober 2010 om 19:51

    challenger
    altijd al een gave auto gevonden en dat blijft ook zo

    Login om te reageren
  75. ErikkNL zegt

    8 oktober 2010 om 19:52

    Ik zou kiezen voor de Chevrolet Camaro… En dan nog langs die Tuningboer gaan

    Login om te reageren
  76. Atenza zegt

    8 oktober 2010 om 20:21

    Beide schitterend. Challenger spreekt me weer aan vanwege zijn meer ‘cleane’ look maar de Camaro is dan juist net wat stoerder. MAARRRRRR…. ik zou gaan voor de Chevrolet want dat Dodge interieur is zo’n gigantische afknapper!

    Login om te reageren
  77. R2D2 zegt

    8 oktober 2010 om 20:43

    @Atenza, 100% behind you. de camaro is van buiten en binnen velen malen mooier, daarnaast vind ik het nog steeds ronduit schandalig dat deze auto’s maar +/- 420 pk halen uit een 6 ltr + motor. Dat is maar 66 pk per liter. Zelfs vergeleken met normale 2.0tje zonder turbo is dat nog steeds weinig. Als je kijkt naar wat de europese/aziatische concurrentie uit zo’n auto weet te halen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 oktober 2010 om 22:34

      @R2D2:
      en wat zijn peekaas dan ??
      en wat kan je ermee ??
      en waarom dan ??

      Login om te reageren
  78. R2D2 zegt

    8 oktober 2010 om 20:43

    * edit ‘uit zo’n auto’ moet natuurlijk uit zo’n motor zijn

    Login om te reageren
  79. GTR zegt

    8 oktober 2010 om 20:54

    dat is simpel voor mij: camaro!
    en dan het liefst een bumblebee gekleurde :$

    Login om te reageren
  80. Joost zegt

    8 oktober 2010 om 21:41

    Camaro graag! Betere rij-eigenschappen en veruit het mooiste uiterlijk, zowel van binnen als van buiten.

    Login om te reageren
  81. Dimglor zegt

    8 oktober 2010 om 22:28

    De camaro… en doe mij maar zo’n transformers exemplaar….. :)

    Login om te reageren
  82. Flamingo zegt

    8 oktober 2010 om 22:48

    Het standje:
    (+challenger stem van mij)
    31 voor de Challenger SRT
    32 voor de Camaro SS

    dus das ong een gelijke stand

    Login om te reageren
  83. protje38style zegt

    8 oktober 2010 om 23:05

    Challenger lijkt me stuk aantrekkelijker…

    Login om te reageren
  84. corvettez06 zegt

    8 oktober 2010 om 23:32

    mensen die deze auto,s op elkaar vinden lijken , zijn of scheel of hebben ze nooit in het echt gezien.

    Login om te reageren
  85. Atenza zegt

    8 oktober 2010 om 23:38

    Nou ze hebben wel wat van elkaar weg. De basislijn (ook raamlijn/schouder) is zo’n beetje hetzelfde. En beide koplampen in een platte, brede grille. De achterkant is wel duidelijk anders

    Login om te reageren
  86. Atenza zegt

    8 oktober 2010 om 23:48

    Nog leuke pics:

    Login om te reageren
  87. Rob USA zegt

    9 oktober 2010 om 08:31

    @Atenza: Je houd ze in iedergeval beter uit elkaar als een A1 t/m A8 en alle stations en alle 1 t/m 7 serie en alle stations en alle C t/m S klasse en stations….. toch ?
    En noem 1 onderdeel aan plaatwerk die je 1 op 1 kan uitwisselen ? Ik heb nl altijd zo het idee dat je bv een voorportier/ramen/kofferdeksel/zijpanelen/motorkap/bumpers van een A6/5 serie/E klasse zo kan uitwisselen of ligt dat echt aan mij ??
    Zelfs de basislijn vind ik niet hetzelfde wat jij zegt en dat kan je goed zien op jou ena laatste foto:
    De heupen van de Camaro zijn veel dikker,de neus van de Camaro is veel puntiger.
    Op foto 2:De Camaro is veel slanker en compacter, de Challenger lijkt daar wel 1,5x groter en dikker en achterpartij van de Challenger is zo dik en strak (wat ik juist heel mooi/dik/stoer vind dat bonkerige)en die van de Camaro lijkt zelfs omhoog te krullen.
    I rest my case ! :)

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      9 oktober 2010 om 08:57

      @Rob USA: duh de verschillen zijn overduidelijk. Maar in zijn algemeenheid snap ik wel dat er mensen zijn die vinden dat ze een beetje op elkaar lijken :)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        9 oktober 2010 om 09:14

        @Atenza:
        agree dude .. zijn alle 3 beefy bastards ..
        alleen de Mustang ziet er nog een beetje lenig uit ..
        en geven idd de indruk dat ze net als een ouwe kanonskogel niet kunnen afwijken van hun rechte lijn ..

        sign of the times ..
        over 5 jaar is dit gedateerd .. en moet alles weer vierkant of driehoekig ..

        Login om te reageren
  88. Rick-dos zegt

    9 oktober 2010 om 10:19

    GM heeft de Camaro verknald, verkracht, uitgescheten en vervolgens aan de man gebracht als “fantastisch”.

    Het origineel was gewoon de badass muscle-car. Stond je dan met je verwijfde en/of mieterige Mustang of met je veel te groot ogende Challenger. Nu sta je gewoon voor Jan Joker als je met een Camaro komt aanzetten. Waar de Mustang eerst de verwijfde van de drie was is de Camaro dat en waar eerst de Challenger groot oogde is de Camaro dat nu.

    Dodge heeft met het met de reïncarnatie van de Challenger veel beter begrepen.

    De Challenger dus.

    Login om te reageren
    • Incognito zegt

      9 oktober 2010 om 10:26

      @Rick-dos: Hm, gek genoeg vind ik de huidige interpretatie van de Challenger juist het ‘grootst’. De Camaro vind ik nog wel okay, en niet zo groot ogen.

      Mustang is een prima bak, heb een 07 GTS gehad een jaartje.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 oktober 2010 om 10:41

        @Incognito:

        Het zal niet zo zijn maar door die grote “bek” voor en grote reet achter, vind ik het groter ogen dan de Challenger. Vind ik de kont en de voorkant van de Challenger wat slanker aandoen. Denk wel dat de Challenger wat hoger is.

        Had vorig jaar in Amerika twee Mustangs gehuurd. Helemaal geen slechte auto’s maar het zou mijn keuze alleen niet zijn.
        Had trouwens vorig jaar ook de keus tussen de Mustang en Camaro. Had ik vorig jaar de keus tussen de Mustang en de Challenger was het zonder enige twijfel de Challenger geworden.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          9 oktober 2010 om 10:59

          @Rick-dos:
          trouwens ..
          de Camaro zoals jij em hier voorstelt is maar 2 jaar in productie geweest ..
          (de “mooie”) ..

          het werd al heeeeeeel snel een smek-bak ..
          de Iroc versie kreeg al snel de verbastering “italian retard out cruizin” ..

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 oktober 2010 om 10:50

      @Rick-dos:
      tja .. de Mini en Rolls zijn ook uit de kluiten gewassen meuk van het origineel ..
      Rolls heeft dan wel een nieuwe naam verzonnen ..
      maar is wel voor dezelfde doelgroep ..

      harstikke mooi hoor die “originals” .. maar niet voor dagelijks verbruik ..

      tevens heeft Camaro een sullige introductie dmv de Power Rangers ofzo gedaan ..
      en dat blijft altijd knagen ..

      Login om te reageren
  89. maarten87 zegt

    9 oktober 2010 om 16:50

    De Camaro
    Na de facelift van de challenger wil ik misschien heroverwegen maar vind het niet kunnen om in zo’n dikke bak tegen een 300c dashboard aan te moeten kijken.

    Login om te reageren
  90. Rob USA zegt

    9 oktober 2010 om 17:32

    @Rick Dos: hahaha leuk je weer iets van je te lezen (zker als het weer onzin is !)
    Zet er eens een 3 serie coupe naast dan zie je pas welke er verwijfd is ( en dat zijn ze van over de plas niet, dus raad maar welke er dan overblijft ).
    Er zit wel weer wat waarheid in en dat is dat de old school Camaro natuurlijk nooit meer overtroffen gaat worden.

    Login om te reageren
  91. 8C_Competizione zegt

    9 oktober 2010 om 17:48

    Dodge Challenger, HEMI-power(6)
    Strak, vierkant, geen fratsen en toch “modern”(retro): veel mooier als die Camaro die te modern en verpest is.

    Login om te reageren
  92. Rob zegt

    9 oktober 2010 om 19:53

    Dodge. Bruutheid in de meest simpele vorm

    Login om te reageren
  93. Atenza zegt

    9 oktober 2010 om 20:07

    Camaro:
    Lengte: 190.4 inch
    Breedte: 75.5 inch
    Hoogte: 54.2 inch
    Wielbasis: 112.3 inch
    .
    Challenger:
    Lengte: 197.7 inch
    Breedte: 75.7 inch
    Hoogte: 57.1 inch
    Wielbasis: 116 inch

    Login om te reageren
  94. Mellie zegt

    10 oktober 2010 om 10:00

    net zoals rubben00 kies ik voor de camero omdat ik deze gewoon veel mooier vind

    Login om te reageren
  95. Cantago zegt

    10 oktober 2010 om 17:35

    De Challenger is zo gaaf om te zien! Die zou ik willen! Maar in de Camaro is meer vermogen beschikbaar, en natuurlijk een handbak… Dus dan zal ik toch voor de Camaro SS moeten gaan.

    Login om te reageren
  96. lambo4all zegt

    15 oktober 2010 om 12:15

    de Challenger natuurlijk! wat een gafe bak:)

    Login om te reageren
  97. thomas zegt

    1 november 2010 om 19:59

    de challenger is natuurlijk een vette bak en de camaro is zo standaard zo suf

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North